دانستنی

۱۸ روش خانگی آسان و سریع برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

برمودوز چیست؟

برمودوز یا همان پاهای بدبو، یک مشکل پزشکی بسیار رایج محسوب می شود. این به دلیل ایجاد عرق است که باعث رشد باکتری ها بر روی سطح پوست می‌شود. در واقع این باکتری ها باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. عفونت های قارچی مانند قارچ بین انگشتان پا که اصطلاحا به آن عفونت پای ورزشکار هم گفته می شود می‌تواند باعث بوی بد پا بشوند شود.

خبر خوب این است که درمان بوی بد پا آسان، سریع و ارزان است.

برای درمان عرق بدن به روش خانگی اینجا کلیک کنید.

درمان های خانگی بوی بد پا

بوی بد پا و درمان آن

این نکات می تواند به کاهش بوی پا کمک کند. نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب و دقیق آنها را دنبال می کنید.

  1. پاهای خود را تمیز و مرتب نگه دارید.
  2. از یک صابون معمولی و برس پاک کننده استفاده کنید و حداقل یک بار در روز پاهای خود را بشویید . بهترین زمان برای انجام این کار در هنگام حمام کردن صبح یا عصر است. مهم است که بعد از شست و شوی کامل پاهای خود را خشک کنید. توجه ویژه‌ای به ناحیه‌ی بین انگشتان پا داشته باشید، به این خاطر که این ناحیه ای است که هرگونه خیسی می تواند به راحتی باعث رشد باکتری‌ها شود.
  3. ناخن‌های پا را به صورت منظم بگیرید تا همیشه کوتاه باشند، و حتماً مرتباً آن ها را تمیز کنید.
  4. پوست سفت و مرده را با استفاده از سوهان یا وسایل مربوط به این کار از پا جدا کنید. این پوست ها هنگامی که خیس می‌شود، تا حدود زیادی نرم و تر می‌شود و مکانی مناسب برای را زندگی باکتری ها ایجاد می‌کند.
  5. حداقل یک بار در روز جوراب خود را عوض کنید. اگر در یک محیط گرم هستید، ورزش می‌کنید یا در هر موقعیت دیگری قرار دارید که ممکن است پاهایتان عرق کند، باید بیشتر جوراب خود را عوض کنید.
  6. حداقل دو جفت کفش داشته باشید که هر روز دیگر می‌توانید آن را بپوشید. این به هر جفت اجازه می دهد تا قبل از اینکه دوباره پوشیده شود، عرق یا رطوبت در آن به صورت کامل خشک شود. می‌توانید کفی های کفش خود را جدا کنید تا به آن ها در خشک شدن مجدد کمک کند. وقتی کفش های شما مرطوب باشند باعث می شوند باکتری ها با سرعت بیشتری روی پاهای شما رشد کنند.
  7. جوراب هایی را انتخاب کنید که رطوبت را به خود جذب کند، به جای اینکه آن را روی پاهای شما نگه دارد، مانند جوراب های ضخیم و نرم ساخته شده از الیاف طبیعی یا جوراب های ورزشی. سعی کنید در زمانی که جوراب های شما به علت عرق کردن زیاد خیس می‌شوند آن ها را تعویض کنید.
  8. در هوای گرم صندل های جلو باز بپوشید و در صورت امکان در محیط های داخلی پابرهنه باشید تا اجازه دهید پاهای شما خشک شود.
  9. از پوشیدن کفش هایی که به پای شما تنگ هستند یا می‌توانند رطوبت را در خود حفظ کنند، خودداری کنید . سعی کنید از کفش هایی که تنفس بهتری برای پای شما فراهم می‌کنند، استفاده کنید مانند کفش های ورزشی و کفش هایی که از چرم طبیعی ساخته می‌شوند و تا حد امکان از پوشیدن کفش هایی از جنس مصنوعی و بی کیفیت خود داری کنید.
  10. با یک تکه پنبه هر شب مقدار کمی از الکل طبی را بر روی پاهای خود آغشته کنید. این کار به خشک شدن پوست پاهای شما کمک می کند. مواظب باشید که از زدن الکل به محل هایی از پوست که ترک خورده است خودداری کنید .
  11. روزانه یک بار از اسپری ضد قارچ پا یا پودرهای طبی مخصوص به پای خود بزنید.
  12. از کفی های طبی بوگیر که دارای دئودورانت هستند در کفش خود استفاده کنید .
  13. اگر نیاز دارید به سرعت بوی پای خود را از بین ببرید، می‌توانید از اسپری ضد عرق یا دئودورانت بر روی پاهای خود استفاده کنید . همچنین می توانید مواد ضد عفونی کنند در کفش خود اسپری کنید و بگذارید کاملا خشک شود .
  14. انواع مختلفی از صابون های ضد قارچ و ضد باکتری را امتحان کنید تا جایی که آن هایی که بیشترین تاثیر را برای از بین بردن بوی پاهای شما دارد را پیدا کنید.
  15. پاهای خود را درون سرکه خیس کنید.
  16. می‌توانید پاهای خود را برای پانزده دقیقه درون یک ظرف آب گرم که مقداری جوش شیرین و نمک به آن اضافه کردید قرار دهید. این کار علاوه به کمک به از بین بردن بوی بد پا احساس طراوت و راحتی به پاهای شما می‌دهد.
  17. در نگهداری از کفش های خود دقت کنید. سعی کنید محل نگهداری کفش های شما فضای مناسب داشته باشد و از قرار دادن کفش ها بر روی هم خود داری کنید تا رطوبت داخل کفش ها به سرعت خشک شود و از تولید باکتری های اضافه که باعث بیشتر شدن بوی بد پاها می شوند در کفش ها جلوگیری شود.
  18. تزریق بوتاکس می تواند یک راه حل دیگر باشد. این کار باعث کم شدن مقدار عرق کردن نواحی مورد نظر می شود.

برای مشاهده درما‌های دیگر به سلامت و زیبایی سری بزنید.

بوی عرق پا

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    معمولا درمان های خانگی می‌توانند به کم تر کردن یا از بین بردن بوی بد پای شما کمک فراوان کنند . با این حال ، اگر درمان های خانگی به شما کمک نمی‌کند تا برمودوز یا همان بوی بد پای شما کم تر شود، یا اگر مقدار عرق کردن و بوی پای شما خیلی شدید باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. آن ها ممکن است داروهای ضد عرق و صابون های قوی‌تری برای از بین بردن بوی بد پا برای شما تجویز کنند و می‌توانند در مورد درمان های پزشکی برای تعریق بیش از حد (هایپر هیدروز) به شما مشاوره دهند.

    برای درمان بوی بد دهان اینجا کلیک کنید.

    چه عواملی باعث ایجاد بوی بد پاها می شود؟

    پاهای شما عرق زیادی تولید می‌کند. آن‌ها بیشتر از قسمت های دیگر بدن غده تولید عرق دارند. این غدد برای کمک به خنک شدن بدن و مرطوب نگه داشتن پوست، در طول روز عرق را آزاد می‌کنند.

    پاهای همه‌ی انسان ها عرق می‌کند، اما پای نوجوانان و زنان باردار بیشتر از پای دیگران ممکن است عرق کند زیرا بدن آن ها هورمون هایی تولید می کند که باعث بیشتر عرق کردن پای این افراد می شود. افرادی که تمام روز در محل کار خود روی پای هستند و کمتر می‌نشینند، کسانی که تحت فشارهای روانی و استرس زیادی قرار دارند و همچنین افرادی که دچار مشکلات و مسائل پزشکی هستند ممکن است بیشتر از سایر افراد پاهایشان عرق کند.

    علت بوی عرق کودکان و درمان آن را اینجا بخوانید.

    به طور طبیعی بعضی از انواع باکتری ها روی پاهای شما وجود دارد. این باکتری ها به هنگام ترشح عرق پا باعث تجزیه شدن این عرق بر روی پا ها می‌شوند. اگر باکتری ها و عرق در کنار هم قرار بگیرند، بوی ناخوشایند ایجاد می‌شود. باکتری های اضافی وقتی بوجود می‌آیند که پای شخصی در کفش های خود عرق می‌کند، کفش‌ها را از پا در بیاورد و قبل از اینکه کفش‌های کاملا خشک شوند دوباره کفش ها را به پا کند.

    بهداشت ضعیف همچنین می‌تواند در ایجاد بوی بد پا نقش بسیار مهمی داشته باشد. شستشوی نادرست پاها یا عوض نکردن جوراب، حداقل روزانه یکبار، باعث می‌شود باکتری های بیشتری روی پایتان شروع به رشد کنند. این قضیه می تواند باعث بدتر شدن بوی پاها شود.

    بوی بد عرق پا و رفع آن

    چکیده مقاله :

    اگرچه بوی بد پاها یک مشکل رایج در بین افراد است، اما همچنین می تواند باعث بیشتر شدن توجه شما برای رعایت مناسب تر بهداشت پاهایتان بشود. خبر خوب این است که درمان بوی بد پا یا همان برمودوز بسیار ساده و سریع است. انجام روزانه روش ها و راه حل‌های مناسب که در مجله اینترنتی اکالا اشاره شد، باید در طی یک هفته بوی پای شما را تا حدود زیادی کاهش داده یا از بین ببرید.

    نکته مهم این است که باید مراقبت از بهداشت پاها به قسمت مهمی از بهداشت شما تبدیل شود. درمان های خانگی معمولاً بسیار مؤثر است، اما در موارد شدید پزشک می تواند درمان های قوی تری را تجویز کند.

    منابع: healthline/ besthealthmag/medicinenet

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.