دانستنی

عرق کردن در کودکان و بزرگسالان ؛ همه چیز درباره عرق کردن و درمان آن

در سه ماه گرم تابستان هستیم و به علت گرمای بیش از حد، تعرق بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است، با علت عرق کردن، درمان خانگی عرق کردن و روش‌های رفع بوی بد آن در اکالا بلاگ آشنا شوید.

دلیل عرق زیاد در بزرگسالان چیست؟

دو نوع غده‌ی تولید کننده‌ی عرق در بدن وجود دارد: آپوکرین و اکرین. برم هیدوز یا همان بوی بد بدن معمولاً مربوط به ترشحات غده‌های عرق نوع آپوکرین است. اما هر دو نوع غدد عرق می‌توانند باعث ایجاد بوی غیر طبیعی بدن بشوند. غدد عرق اکرین در سراسر بدن وجود دارد. عرق تولید شده از غده‌های اکرین هم در ابتدا بی بو و بی رنگ است، اما دارای یک محلول نمکی ملایم است. وقتی باکتری‌های روی پوست عرق تولید شده از این غده‌ها را هم تجزیه می‌کنند، بوی بد می‌تواند بوجود بیاید. بوی عرق تولید شده از غده‌های اکرین همچنین می‌تواند بوی  غذاهایی را که خورده اید (مانند سیر)، نوشیدنی‌های الکلی یا داروهای خاصی که مصرف کرده اید را منتشر کند.

برای درمان عرق کردن در بزرگسالان چند روش پزشکی وجود دارد.

 

عرق کردن زیاد

داروهای ضد عرق یا دئودورانت‌ها

 از قوی‌ترین محصولاتی هستند که شما می‌توانید بدون نسخه‌ی پزشک خریداری کنید و به طور معمول اولین قدم درمانی پزشکی برای بوی بدن است.

آنتی‌ بیوتیک‌ها

م

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    صرف آنتی بیوتیک‌ها به صورت موضعی و یا خوراکی می‌توانند با کم کردن باکتری‌های موجود در پوست و همینطور به کم شدن بوی بدن شما تا حدودی کمک کنند.

    بوتاکس

    سم بوتولینوم A (بوتاکس) که با مسدود کردن پیام‌های عصبی به عضلات کار می‌کند، می‌تواند به زیر بغل تزریق شود تا تکانه‌های عصبی منتقل شده به غده‌های عرق مسدود شود. نکته اصلی درمان بوتاکس این است که بعد از مدتی از بین می‌رود، بنابراین ممکن است سالی چند بار به آن نیاز داشته باشید. بوتاکس همچنین برای جلوگیری از عرق پا و دست استفاده می‌شود.

    از عواملی که باعث بوی نامطبوع عرق بدن می‌شود:

    ۱– داشتن اضافه وزن:

    چین‌های پوستی می‌توانند عرق و باکتری‌ها را در خود حفظ کرده و محل مناسبی برای بوجود آمدن و باقی ماندن بوی نامطبوع باشند. پس از همین الان رژیم بگیرید.

    ۲– خوردن غذاهای تند و ادویه دار:

    این‌ها در واقع عرق شما را بد بو تر نمی‌کنند، اما رایحه غذاهای تند می‌تواند از بین پوست شما خارج شود و بوی نامطبوع بدن را بیشتر کند.

    ۳– فشار روانی یا استرس:

    استرس باعث می‌شود که غده‌های آپوکرین پوست بدن شما بیش از حد کار کنند. به یاد داشته باشید، این‌ها غده‌هایی هستند که باعث ایجاد عرق‌های بو دار در شما می‌شوند. بنابراین، ممکن است متوجه تغییراتی ناگهانی در بوی بدن خود درست قبل از یک قرار ملاقات مهم یا بعد از یک رویداد استرس زا بشوید.

    ۴– ژنتیک:

    بعضی از افراد نسبت به افراد دیگر بیشتر مستعد مبتلا شدن به بوی نامطبوع بدن هستند.

    قبل از اینکه هر روش تهاجمی انجام شود ، باید بعضی از روش‌های اساسی بهداشتی را امتحان کنید. این روش‌ها می‌توانند به کاهش تعداد باکتری‌های سطح پوست بدن شما که باعث بوجود آمدن بوی بد عرق می‌شوند تا حدود زیادی کمک کنند. این روش‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع بدن  تا حدود زیادی سودمند هستند.

    • روزانه استحمام کنید. استحمام منظم به خصوص با صابون ضد باکتری باعث کاهش رشد باکتری‌ها بر روی پوست شما می‌شود.
    • لباس متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید. برای فعالیت‌های روزانه، لباس‌هایی با جنس پارچه‌های طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم را انتخاب کنید. این گونه لباس‌ها به پوست شما اجازه تنفس بهتر می‌دهند. برای انجام فعالیت‌های ورزش، شاید بهتر باشد از لباس‌هایی با جنس پارچه‌های ترکیبی الیاف مصنوعی استفاده کنید که رطوبت عرق را از پوست شما تا حدودی دور کند.
    • تکنیک‌های آرامش بخش و مناسب برای ذهن و روان را امتحان کنید. انجام تکنیک‌های آرامش بخش، مانند یوگا، مدیتیشن یا بیوفیدبک را در نظر داشته باشید. این شیوه‌ها می‌توانند به شما بیاموزند که از مقدار استرس را که باعث تولید عرق بیشتر در بدنتان می‌شود تا حدودی در زندگیتان کمتر کنید.

    بیشتر بخوانید:۱۰ دلیل عرق کردن زیاد در بزرگسالان؛ روش‌های درمانی پزشکی و خانگی

    علت بوی بد بدن کودکان و درمان آن:

    دکتر سینتیا ال گلنر، متخصص اطفال در گفتگوی مصاحبه خود برای دانشگاه یوتا می‌گوید: کودکان معمولاً پس از رسیدن به سن بلوغ، تا حدودی دچار بوی نا مطبوع بدن می‌شوند، اما “در واقع عادی نیست که بچه‌هایی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند به خاطر وجود باکتری‌های در قسمت‌هایی مانند زیر بغل بوی نامطبوع داشته باشند”. اگر فرزند شما به اندازه‌ای رشد کرده است که علائم بلوغ را نشان می‌دهد، بوی بدن می‌تواند یکی از علائم اولیه بلوغ کودک باشد.

     

    بوی بدن کودکان

    کودکان در سن پایین‌تر که کمتر مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند یا از نظر بدنی فعال تر هستند هم ممکن است بوی بدن داشته باشند که با استحمام منظم و رعایت مناسب تر مسائل بهداشتی از بین می‌رود.

    دکتر کاترین شوس، متخصص کودکان در دانشگاه مارشفیلد می‌گوید، اگر کودک شما قبل از ۷-۹ سالگی بوی بدن نامطبوعی دارد، یا بوی غیر عادی می‌دهد یا بدن کودک بیش از حد بو می‌دهد، باید با پزشک و یا مشاور سلامتی فرزند خود در این زمینه مشورت کنید.

    علت‌های بوی طبیعی عرق کردن در کودکان چند دلیل از جمله بهداشت نامناسب و رعایت نکردن بهداشت فردی، عادات غذایی بد در کودکان و رسیدن به سن بلوغ است. اما دلایل و بیماری‌هایی در کودکان وجود دارد که باعث بوی عرق بد می‌شود:

    ۱- آدرنارک زودرس:

    در کودکان، رشد جنسی با بلوغ غده (فوق کلیوی) آدرنال، که به نام آدرنارک هم معروف است، آغاز می شود که معمولاً قبل از آنکه کودک به سن بلوغ برسد، شروع می‌شود. آدرنارک باعث بوجود آمدن علائم اولیه بلوغ از جمله موهای ناحیه تناسلی و بوی بدن مانند بزرگسالان است.

    اما بعضی از کودکان آدرنارک زود رس را تجربه می‌کنند (در سن هشت سالگی در دختران و نه سالگی در پسران)، که می‌تواند باعث ایجاد بیماری مقاومت به انسولین هم بشود و همچنین شانس مبتلا شدن به مشکل سندرم متابولیک (بیماری که خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد) یا بیماری کیست تخمدان (پلی کیستیک) را افزایش می‌دهد.

    ۲- فنیل کتونوری:

    فنیل کتونوری یا PKU یک بیماری مربوط به سوخت ساز بدن است که کودک با آن متولد می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال فانیل آلانین هیدروکسیلاز را در بدن خود تولید نمی‌کند. این ماده آنزیمی است که برای تجزیه ی اسید آمینه ای به نام فنیل آلانین که برای رشد و نمو مناسب بسیار ضروری است.

    اگر PKU فوراً درمان نشود، کودک می‌تواند تا حدودی دچار ناتوانی ذهنی شود. اگر در نوزادانی این اختلال درمان نشود ممکن است باعث بوجود آمدن بوی نامطبوع در بدن کودک شود که از فنیل استیک اسید موجود در ادرار یا عرق بوجود می‌آید و می‌تواند باعلائم دیگری همراه باشد مانند روشن شدن رنگ چشمان، پوست و رنگ موی کودک، سوتغذیه، حرکات غیر طبیعی ماهیچه‌ها، سفتی و گرفتگی در ناحیه‌ی عضلات، حرکات غیر ارادی یا لرزش.

    ۳- سندرم بوی ماهی یا ( Trimethylaminuria ):

    سندروم بوی ماهی که به آن TMAU هم گفته می‌شود یک بیماری نادر است که به دلیل ضعف عملکرد بدن در سوخت و ساز ماده ی شیمیایی به نام تری متیل آمین بوجود می‌آید. این قضیه باعث جمع شدن مواد شیمیایی می‌شود که می‌تواند تا حدودی باعث بو دار شدن ادرار، دهان و عرق شخص می‌شود. بوی ایجاد شده از این ماده  بوی تند و شبیه به بوی ماهی است، به همین دلیل TMAU به عنوان سندرم بوی ماهی هم شناخته می‌شود.

    درمان‌های خانگی بوی بد بدن:

    برای درمان عرق کردن به روش سنتی و خانگی روش‌های بیشماری است که ما در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم.

    راه و روش های خانگی برای از بین بردن بوی عرق

    بهترین روغن‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع بدن شامل موارد زیر است:

    الف : روغن نارگیل

    اول: مقدار کمی روغن نارگیل را مستقیماً بر روی مناطق از بدن خود که بیشتر عرق می‌کنند بمالید.

    دوم: برای رفع بوی بد در کل بدن، پودر اسید سیتریک را با آب مخلوط کرده و قبل از خارج شدن از حمام از آن به عنوان آخرین مرحله‌ی آبکشی استفاده کنید. این محلول را بیشتر روی ناحیه ی زیر بغل و همینطور ناحیه کشاله‌های ران بریزید.

    سوم: با حوله بدن خود را خشک کرده و روغن نارگیل را روی پوست بدن خود بمالید.

    ب : روغن درخت چای

    اول: روغن درخت چای را با آب رقیق کنید.

    دوم: مخلوط را مستقیماً بر روی زیر بغل و مناطق دیگر بدن خود بریزید و این ناحیه‌ها را با آن مرطوب کنید.

    ج: روغن نعناع

    گام اول : می‌توانید چند قطره روغن نعناع را مستقیماً روی نواحی مورد نظر در بدن خود بمالید و یا با آب مخلوط کنید و روی سطح پوست خود اسپری کنید.

    گام دوم: اگر می‌خواهید زیر بغل خود را خشک نگه دارید ، باید روغن نعناع ، روغن نارگیل ، نشاسته  ذرت و جوش شیرین را به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را دریخچال سرد کنید و در صورت لزوم استفاده کنید.

    همچنین می‌توانید از مواد گیاهی و طبیعی مانند سرکه سیب، نمک اپسوم، تخم شنبلیله و … نیز استفاده کنید. 

    نکاتی برای کاهش بوی بدن

    • سعی کنید به یک دئودورانت کاملاً طبیعی و بدون آلومینیوم استفاده کنید.
    • روزانه دوش بگیرید .
    • از اسپری سرکه یا الکل طبی در مناطقی که بیشتر عرق می‌کنند استفاده کنید .
    • از مکمل‌های گیاهی مانند کلروفیل یا آب سبزه گندم برای مقابله با بوی نامطبوع بدن در داخل استفاده کنید.
    • لباس‌های نخی و با جنس تهیه شده از پنبه را بپوشید تا پوست شما بتواند آزادانه نفس بکشد.
    • برای تمیز کردن مناطق مستعد به عرق از زمان ، از یک ضدعفونی کننده طبیعی مانند روغن درخت چای استفاده کنید.
    • رژیم غذایی را که دارای خوراکی‌هایی که ادویه و تندی کمتری دارند را مصرف کنید .
    • با مصرف دانه شنبلیله و چای سبز مرتباً بدن خود را سم زدایی کنید.

    روش‌های از بین بردن لکه‌های زرد عرق لباس

    برای ار بین بردن لکه‌های زرد روی لباس به هنگام عرق کردن چند روش وجود دارد که بعد نیست با آن آشنا شوید.

    راه های از بین بردن لکه زرد لباس

    1. استفاده از جوش شیرین: یکی از مهمترین پاک کننده بوها جوش شیرین است برای استفاده از جوش شیرین می‌تواند مقداری از ان را با سرکه یا آب مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیری شکل بدست بیاید سپس توسط یک برس یا مسواک موضع مورد نظر را شستشو دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. این کار می‌تواند در از بین رفتن لکه‌ها و بوی بد لباس به شما کمک کند.
    2. استفاده از آب و سرکه: این روش از روش‌های سنتی و بسیار آسان است. از آنجا که سرکه سفید همواره در دسترس است بنابراین بهتر است از این روش نیز استفاده نماییم. در این روش میزان مساوی از اب و سرکه را مخلوط کرده و لباس یا پارچه را به مدت یک شب درون این محلول قرار می‌دهیم و پس از آن با استفاده از ماشین لباسشویی لباس را بشویید.
    3. آب نمک هم روش خوبی است مقداری نمک را در اب داغ حل کنید و لباس را با آن بشویید و با یک مسواک محل لکه‌ها را بسابید. حتی می‌تواند لباس را برای چند ساعت در آب و نمک بخیسانید. این روش کمک مهمی به شما در رفع لکه‌های زرد ناشی از عرق روی لباس می‌کند.
    4. قرص آسپرین هم بر خلاف ظاهرش که به صورت خوراکی مصرف می‌شود هم میتواند برای از بین بردن لکه‌های زرد مناسب باشد. ترکیبی از تارتار و پودر آسپرین و اب ولرم درست کنید و لباس را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول بخوابانید. با این کار لکه‌های زرد از بین می‌روند. بعد از خویساندن لباس در مخلوط آن را با آب ولرم بشویید.

    برای دیدن روش‌های بیشتر بر روی۱۴ روش برای از بین بردن لکه‌های زرد عرق لباس کلیک کنید.

    بعد از آنکه با روش‌های از بین بردن لکه زرد عرق بر روی لباس آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید برای کسانی که عرق پایشان در روزهای تابستانی بد بو است آیا روش درمانی و راه حلی وجود دارد یا خیر؟!

    ما در مقاله‌ای جداگانه به آن پرداخته‌ایم. اما در اینجا اندکی به آن اشاره خواهیم کرد.

    روش‌های خانگی درمان عرق پا و رفع بوی بد آن:

    برمودوز یا همان پاهای بدبو، یک مشکل پزشکی بسیار رایج محسوب می‌شود. این به دلیل ایجاد عرق است که باعث رشد باکتری‌ها بر روی سطح پوست می‌شود. در واقع این باکتری‌ها باعث ایجاد بوی بد می‌شوند.

    بوی عرق پا

    عفونت‌های قارچی مانند قارچ بین انگشتان پا که اصطلاحا به آن عفونت پای ورزشکار هم گفته می‌شود می‌تواند باعث بوی بد پا بشوند شود. برای درمان بوی بد پا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. پاهای خود را تمیز و مرتب نگه دارید.
    2. از یک صابون معمولی و برس پاک کننده استفاده کنید و حداقل یک بار در روز پاهای خود را بشویید . بهترین زمان برای انجام این کار در هنگام حمام کردن صبح یا عصر است. مهم است که بعد از شست و شوی کامل پاهای خود را خشک کنید. توجه ویژه‌ای به ناحیه‌ی بین انگشتان پا داشته باشید، به این خاطر که این ناحیه ای است که هرگونه خیسی می‌تواند به راحتی باعث رشد باکتری‌ها شود.
    3. ناخن‌های پا را به صورت منظم بگیرید تا همیشه کوتاه باشند، و حتماً مرتباً آن‌ها را تمیز کنید.
    4. پوست سفت و مرده را با استفاده از سوهان یا وسایل مربوط به این کار از پا جدا کنید. این پوست‌ها هنگامی که خیس می‌شود، تا حدود زیادی نرم و تر می‌شود و مکانی مناسب برای را زندگی باکتری‌ها ایجاد می‌کند.
    5. حداقل یک بار در روز جوراب خود را عوض کنید. اگر در یک محیط گرم هستید، ورزش می‌کنید یا در هر موقعیت دیگری قرار دارید که ممکن است پاهایتان عرق کند، باید بیشتر جوراب خود را عوض کنید.
    6. حداقل دو جفت کفش داشته باشید که هر روز دیگر می‌توانید آن را بپوشید. این به هر جفت اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه دوباره پوشیده شود، عرق یا رطوبت در آن به صورت کامل خشک شود. می‌توانید کفی‌های کفش خود را جدا کنید تا به آن‌ها در خشک شدن مجدد کمک کند. وقتی کفش‌های شما مرطوب باشند باعث می‌شوند باکتری‌ها با سرعت بیشتری روی پاهای شما رشد کنند.

     

    بیشتر بخوانید: ۱۸ روش خانگی آسان و سریع برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

    عرق دست و درمان آن:

    عرق کردن بیش از حد و غیر قابل کنترل کف دست‌ها، نوعی مشکل پزشکی است که در اصطلاح پزشکی به آن‌ هایپر هییدروز کف دست گفته می‌شود. این مشکل پزشکی یک مسئله‌ی کاملاً استرس آور است که تا حدودی ممکن است باعث خجالت و حتی تا حدودی باعث کم شدن اعتماد به نفس در افراد بشود. عوارض این مشکل پزشکی می‌تواند از ایجاد اختلال در رابطه با کارهایی است که در آن دست‌ها با کاغذ در تماس هست مانند نوشتن یا مطالعه تا خیس بودن دست‌ها در هنگام دست دادن مختلف باشد و این قضیه می‌تواند تاثیرات منفی بر روی زندگی اجتماعی، امور تحصیلی و حتی شغل شما بگذارد.

    عرق کردن دست و درمان آن

    موضوع هیپرهیدروز یا عرق کردن بیش از حد کف دست منفی‌ترین اثرات را در بین بیماری‌های پوستی بر زندگی شخص می‌گذارد، کاملا ثابت شده و حتی به صورت گزارشات معتبر علمی منتشر شده است. اما همچنین باید بدانید که برای درمان این قضیه چندین راه حل وجود دارد که شما می‌توانید برای درمان این مشکل از آن‌ها کمک بگیرید.

    برای درمان عرق دست اولین قدم استفاده از دئودرانت‌ها و ضد عرق‌ها است. فقط صبح‌ها ضد عرق یا دئودورانت را استفاده کرد و باقی روز آن‌ها را فراموش کرد. بلکه می‌توانید آن‌ها را شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب هم استفاده کنید، این به شما کمک می‌کند تا پوستتان خشک بماند.

    چند روش درمانی پزشکی هم وجود دارد که تا انجام آن‌ها عرق دست را میتوان درمان و کنترل کرد. از جمله این روش‌ها:

    ۱- یونتوفورزیس (Iontophoresis): در طول این درمان، شما دست، پاها یا هر دو را در ظرف کم عمق آبی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار می‌‎دهید، در حالی که یک جریان الکتریکی ضعیف از این آب عبور می‌کند. هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که این روش درمانی چگونه عمل می‌کند، اما کارشناسان معتقدند که این کار می‌تواند مانع رسیدن عرق به سطح پوست شما بشود.

    ۲- سم بوتولینوم یا همان بوتاکس:یکی دیگر از گزینه‌های درمانی برای تعریق زیاد، تزریق سم بوتولینوم A ( بوتاکس) است. همان دارویی که برای رفع چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. بوتاکس برای درمان عرق بیش از حد زیر بغل از طرف سازمان پزشکی آمریکا تأیید شده است. اما برخی از پزشکان ممکن است از آن برای کف دست و کف پا هم استفاده کنند.

    ۳- داروهای ضد کولینرژیک: هنگامی که ضد جوش و درمان‌هایی مانند یونتوفورزیس( iontophoresis) و بوتاکس را آزمایش کرده اید و آن‌ها کار نکرده‌اند، پزشک شما ممکن است یک داروی تجویز شده مانند داروهای آنتی کولینرژیک را توصیه کند.

    بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد عرق دست؛ بهترین و راحترین راه‌های درمان آن

    دلیل عرق کردن نوزاد:

    گاهی اوقات نوزادان دائم عرق می‌کنند. بعضی وقت‌ها هم عرق کردن نوزاد در نواحی خاصی از بدن مثلا دست‌ها یا پاها اتفاق می‌افتد. این اتفاقات طبیعی است. انسان‌ها در نواحی مختلف بدن تعداد مختلفی غده عرق دارند. در موارد نادری عرق کردن می‌تواند علامتی از بیماری خلاصی باشد. در ادامه دلایل عرق کردن را بررسی کرده و نحوه مواجه با عرق کردن و زمانی که احتمالا باید به پزشک مراجعه کنیم را بررسی می‌کنیم.

    Baby Sweating

    ۱- خواب عمیق

    نوزادان معمولا بیشتر زمان شبانه روز را در قطعه‌های کوتاه در خوابند، که این قطعه‌ها معمولا سه تا چهار ساعت هستند. اما در این زمان‌ها که نوزاد خوابیده است چرخه خواب متفاوتی از بزرگسالان را طی می‌کند. یکی از این مراحل خواب عمیق است. در مرحله خواب عمیق ممکن است نوزادان عرق کنند و خیس از عرق از خواب بلند شوند. این اتفاقا کاملا عادی بوده و نشان‌گر هیچ مشکلی نیست.

    ۲- سرماخوردگی، تب و عفونت

    اگر نوزادی که معمولا عرق نمی‌کند دچار تعریق شود ممکن است این مشکل به دلیلسرماخوردگی یا عفونتی در بدن او باشد.
    تب یکی از علائم عفونت است دمای بدن نوزاد را چک کنید. می‌توانید از روش‌های کاهش تب نوزاد براحتی استفاده کنید؛ اما اگر نوزاد شما زیر ۶ ماه است، برای میزان و دوز مصرفی این داروها حتما با پزشک کودک مشورت کنید.

    ۳- ایست تنفسی نوزاد

    ایست تنفسی به این صورت است که نوزاد بین هر دو تنفس‌اش دست کم ۲۰ ثانیه وقفه می‌اندازد. بسیار نادر است اما به خصوص نوزادان تازه متولد شده احتمال بروز آن وجود دارد.
    اگر فکر می‌کنید کودک شما دچار این عارضه شده است حتمن با پزشک مشورت کنید. از علائم این عارضه می‌توان به:

    •  خرناس کشیدن
    •  به زحمت نفس کشیدن
    •  خوابیدن با دهان باز

    بیشتر بخوانید: ۵ دلیل مهم عرق کردن نوزاد؛ تشخیص و درمان آن

     

    امیدوارم مطالب ذکر شده در مورد عرق و هر آنچه که برای درمان آن نیاز دارید برای شما مفید واقع شده باشد و برای مطالعه دانستنی‌های دیگر اینجا کلیک کنید.

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. با سلام
      من تعریق بسیار زیادی در ناحیه کف دست و زیر بغل و کف پا داشتم که بسیار سخت بودو همه زندگی مرا تحت تاثیر قرار داده بود و من نزد دکترهای زیادی ازجمله فوق تخصص غدد، فوق تخصص پوست،روان پزشک، روانشناس و دکتر عمومی رفتم و به ناحیه زیر بغل و کف دست بوتاکس تزریق کردم که با توجه به درد شدید نتیجه ای نداشت و طب گیاهی را تجربه کردم که فایده نداشت ویون درمانی انجام دادم با دستگاه یونتوفورزیس که تاثیر کمی داشت و حتی عمل جراحی سمپاتیک تومی توراسیک انجام دادم که بعد از چن ماه دومرتبه تعریق من برگشت به حالت اول اما یک درمان بسیار عالی و کاربردی این بیماری هایپرهیدروزیس دارد که خواهش میکنم هر کسی این مریضی را دارد اورا راهنمایی کنید که مانند من اینقدر زجر نکشد و آن درمان ساده نوشیدن قهوه اسپرسو است که کافئین نسبتابالایی داشته باشد بهمین راحتی خواهش میکنم کسانی که این بیماری را دارند آنرا تجربه کنند که من بسیار راضی هستم …
      با تشکر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.