آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک نارنگی به روش خانگی؛ خوشمزه و مجلسی

کیک نارنگی یکی از خوش عطرترین انواع کیک در فصل پاییز و زمستان است که خوردن یک تکه از آن در کنار چای داغ و هوای دل‌انگیز پاییزی می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم بزند. معمولا برای تهیه این کیک از آب نارنگی تازه یا تکه‌های نارنگی استفاده می‌شود. اضافه کردن مقداری پوست نارنگی رنده شده در کیک نارنگی نیز طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه کیک نارنگی خوشمزه و مجلسی به روش اصلی بازاری آشنا شوید و فوت و فن‌های درست کردن این کیک خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک نارنگی بدون شیر:
آرد سفید۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب نارنگی۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پوست نارنگی رنده شدهبه مقدار لازم
بیکینگ پودر۲ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه کیک نارنگی

درست کردن کیک نارنگی بدون شیر و با استفاده از آب نارنگی تازه بسیار راحت است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه کیک نارنگی بدون شیر آشنا شوید.

مرحله اول؛ فر را روشن کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک نارنگی باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا قبل از آماده کردن مایه کیک داغ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک لوتوس

مرحله دوم؛ سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید

در این مرحله باید تخم مرغ‌ها را بشکنید و سفیده و زرده آن‌ها را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بریزید و با همزن برقی خوب مخلوط کنید تا کاملا سبک شود و فرم بگیرد. در این مرحله سفیده تخم مرغ تا حدی هم بخورد که وقتی کاسه را کج می‌کنید، بیرون نریزد. سپس آن را در یخچال قرار دهید.

مراحل تهیه کیک نارنگی

مرحله سوم؛ زرده تخم مرغ را با شکر و پوست نارنگی ترکیب کنید

در این مرحله باید در یک کاسه دیگر، زرده تخم مرغ را با شکر ترکیب کنید. سپس بخش رنگی پوست ۱ عدد نارنگی را رنده کنید و به سایر مواد اضافه کنید. حالا همزن را روشن کنید و مواد را آنقدر ترکیب کنید تا کشدار و کرم رنگ شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه (کیک خیس خامه‌ای کاراملی)

مرحله چهارم؛ روغن مایع و آب نارنگی را به ترکیب زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید

بعد از این که زرده تخم مرغ کشدار شد، روغن مایع را اضافه کنید. دوباره مواد را برای ۳۰ ثانیه ترکیب کنید و بعد آب نارنگی را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله پنجم؛ مواد خشک را ترکیب و الک کنید

در یک کاسه بزرگ آرد و بیکینگ پودر را ترکیب کنید و سپس برای۲ تا ۳ بار آرد را الک کنید. در ادامه آرد را در ۳ مرحله به سایر مواد اضافه کنید. مایه کیک را با لیسک هم بزنید. در این مرحله سعی کنید مایه کیک را در یک جهت هم بزنید و این کار را تا زمانی که ترکیب یکدستی ایجاد شود، ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کاپوچینو؛ با بافتی ترد و نرم

مرحله ششم؛ سفیده تخم مرغ را اضافه کنید

بعد از این که آرد با سایر مواد ترکیب شد، حالا سفیده تخم مرغ را از یخچال بردارید و به مایه کیک اضافه کنید. به آرامی مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مراحل تهیه کیک نارنگی با شیر

مرحله هفتم؛ مایه کیک را در قالب بریزید

یک قالب مناسب را برای تهیه کیک انتخاب کنید. کف و دیواره‌های قالب را با روغن چرب کنید و یا داخل آن کاغذ روغنی بگذارید. سپس مایه کیک را در قالب بریزید. چند بار قالب را روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافه از آن خارج شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کنجدی

مرحله هشتم؛ کیک نارنگی را بپزید

قالب کیک را در طبقه میانی فر قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا کیک شما بپزد. بعد از ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر پخته بود، آن را از فر خارج کنید. بعد از این که کیک کمی خنک شد، آن را از قالب خارج کنید و با تکه‌های نارنگی و میوه‌های تازه تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک نارنگی با شیر:
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل۱/۲ قاشق چای‌خوری
شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره۱۰۰ گرم
آرد۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری بدون ادویه۲ قاشق غذاخوری
نارنگی۶ تا ۷ عدد

مراحل تهیه کیک نارنگی با شیر

برای تهیه کیک نارنگی می‌توانید از شیر و برش‌های نارنگی استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه کیک نارنگی با شیر آشنا شوید.

مرحله اول؛ تخم مرغ و شکر و وانیل را ترکیب کنید

در اولین مرحله از تهیه کیک نارنگی به روش خانگی باید در یک کاسه تخم مرغ، شکر و وانیل را ترکیب کنید. مواد را با دور تند همزن برای ۱۰ دقیقه مخلوط کنید تا سفید و کشدار شوند.

بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های تهیه “پنکیک ژاپنی”

مرحله دوم؛ کره و شیر را اضافه کنید

کره را روی بخار کتری قرار دهید تا آب شود. سپس کره آب شده را به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن مواد را هم بزنید. در ادامه شیر را نیز به سایر مواد اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط کنید.

کیک نارنگی خوشمزه

مرحله سوم؛ مواد خشک را الک کنید

آرد و بیکینگ پودر را ترکیب و ۲ تا ۳ بار الک کنید. این کار موجب می‌شود تا کیک شما بافت لطیف‌تری پیدا کند و بیشتر پف کند.

بیشتر بخوانید: کیک دو رنگ وانیلی شکلاتی

مرحله چهارم؛ آرد را با سایر مواد ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک نارنگی با شیر باید آرد را در ۳ مرحله با سایر مواد ترکیب کنید و با دور تند همزن برای ۱۰ دقیقه هم بزنید.

مرحله پنجم؛ کیک را بپزید

کف یک قالب را چرب کنید و مقداری پودر سوخاری روی آن بریزید. فر را با دمای ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به طور کامل گرم شود. در این فرصت پوست نارنگی‌ها را جدا کنید. نارنگی‌ها را از وسط برش دهید و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس نارنگی‌های خرد شده را کف قالب بچینید. مایه کیک را روی نارنگی‌ها بریزید و کیک را برای ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک شعریه؛ با شیر عسلی 

مرحله ششم؛ کیک را سرو کنید

بعد از این که کیک پخت، فر را خاموش کنید. قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کیک خنک شود. سپس آن را در ظرف مورد نظر قرار دهید و با پودر قند و گل محمدی خشک تزیین کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک نارنگی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک نارنگی

در این بخش به چند نکته در رابطه با تهیه کیک نارنگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برای تهیه کیک نارنگی می‌توانید از پوست رنده شده نارنگی استفاده کنید. برای این کار باید تنها قسمت رنگی پوست نارنگی را رنده کنید، زیرا بخش سفید رنگ آن طعمی تلخ به کیک شما می‌بخشد.
  • برای تهیه کیک نارنگی خانگی بهتر است از نارنگی رسیده و شیرین استفاده کنید.
  • در برخی رسپی‌ها برای تهیه کیک نارنگی از ماست استفاده می‌شود. درست کردن کیک نارنگی با ماست موجب می‌شود تا کیک شما بافت نرم‌تری پیدا کند.
  • در دستور پخت کیک نارنگی با سس مخصوص باید ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با نصف لیوان آب نارنگی، ۲ قاشق غذاخوری شکر و مقداری آب ترکیب کنید. سپس مواد را روی شعله گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا سس شما به غلظت مناسب برسد. درنهایت این سس را روی کیک بریزید و از طعم آن لذت ببرید.
  • برای تهیه کیک نارنگی می‌توانید به جای آب نارنگی از پوره نارنگی نیز استفاده کنید. برای این کار باید نارنگی‌ها را با پوست نازک آن‌ها در مخلوط‌کن بریزید و خوب پوره کنید. سپس از صافی رد کنید تا پوست‌های درشت نارنگی جدا شوند.
  • در طرز تهیه کیک نارنگی بدون فر باید مایه کیک را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی شعله پخش‌کن قرار دهید. سپس روی درب قابلمه نیز یک دمکنی بگذارید و حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد.

از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما متشکریم.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

با هدیه می‌رسونمش

با گردونه تولد اکالا 100% برنده‌ای!

شرکت در گردونه