آشپزینوشیدنی

طرز تهیه اسموتی انار و نارنگی؛ خوشمزه و مخصوص

اسموتی انار و نارنگی از جمله خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید در فصل پاییز و زمستان تهیه کنید. این اسموتی دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. انار و نارنگی هر دو از میوه‌های فصل پاییز و زمستان بوده که خواص فراوانی برای سلامتی انسان دارند. انار دارای مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین K، فیبر، فولات و پتاسیم است.

همچنین، نارنگی نیز منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین A، فیبر و کلسیم است. اسموتی انار و نارنگی می‌تواند یک میان وعده‌ی مقوی برای شما در روزهای سرد پاییزی و زمستانی باشد. طرز تهیه اسموتی انار و نارنگی بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی این نوشیدنی مقوی و خوشمزه را در خانه آماده کنید، در ادامه همراه ما در اکالا بلاگ باشید تا با خواص این دو میوه و طرز تهیه اسموتی انار و نارنگی آشنا شوید. پس پیشنهاد می‌کنیم فرصت تهیه این اسموتی را از دست ندهید.

مواد لازم جهت تهیه اسموتی انار و نارنگی:
انار۱ فنجان
نارنگی۲ عدد
اسانس وانیل۱ قاشق چای‌خوری
شیر۱ فنجان
یخ ۴ تکه

مراحل تهیه اسموتی انار و نارنگی

بعد از تهیه کردن مواد اولیه نوبت به آماده کردن اسموتی انار و نارنگی می‌رسد. در ادامه همراه ما باشید تا مرحله به مرحله این نوشیدنی خوشمزه و دلنشین را آماده کنیم.

مرحله اول: دون کردن انار

برای تهیه اسموتی انار و نارنگی، ابتدا باید انار را دون کنید. شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌ی خود از انار ترش یا شیرین استفاده کنید. بعد از دون کردن انار یک فنجان از آن را جدا کنید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی گلابی و توت‌فرنگی

مرحله دوم: آماده کردن نارنگی

نارنگی‌ها را پوست گرفته و اگر نارنگی هسته‌دار است، هسته‌های آن را نیز جدا کنید. این کار از تلخ شدن طعم اسموتی جلوگیری می‌کند.

مراحل تهیه اسموتی انار و نارنگی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: مخلوط کردن مواد اولیه

    در این مرحله انارهای یخ زده، نارنگی، شیر، وانیل و یخ را داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کردن را تا زمانی که مواد اولیه اسموتی یکدست شوند ادامه دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و توت‌ فرنگی

    مرحله چهارم: تزیین و سرو کردن اسموتی انار و نارنگی

    در آخرین مرحله نوبت به سرو کردن اسموتی انار و نارنگی می‌رسد. از یک لیوان بلند استفاده کنید و مخلوطی که آماده کرده‌اید را داخل لیوان اضافه کنید.

    برای تزیین اسموتی انار و نارنگی می‌توانید از دانه‌های انار و پوست رنده شده‌ی نارنگی استفاده کنید، البته شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود از مواد مختلفی برای تزئین استفاده کنید.

    ارزش غذایی اسموتی انار و نارنگی برای یک وعده به شرح زیر است:

    ارزش غذایی اسموتی انار و نارنگی:
    کالری (انرژی)۴۰۶ کیلو کالری
    شکر۴۱ گرم
    سدیم۱۱ میلی گرم
    چربی۱۵ گرم
    چربی اشباع۲ گرم
    کربوهیدرات۶۱ گرم
    فیبر۱۲ گرم
    پروتئین۱۴ گرم

    اسموتی انار و نارنگی خوشمزه

    خواص میوه‌های انار و نارنگی

    نارنگی و انار دو میوه پرخاصیت برای سلامتی هستند که می‌توانند در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند. از انار و نارنگی می‌توان در تهیه انواع مختلف دسرها، نوشیدنی‌ها و سالادها استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای انار می‌توانید از رسپی‌هایی که در اکالا قرار گرفته است استفاده کنید، همچنین به بخش کاربردهای نارنگی سر بزنید چون برای هر سلیقه‌ای در این بخش رسپی وجود دارد. در ادامه به بررسی برخی از خواص این دو میوه‌ی خوشمزه می‌پردازیم.

    خواص نارنگی

    نارنگی دارای فواید زیادی برای قلب، مفاصل، پوست و مو است. این میوه سرشار از ویتامین C، پتاسیم و فیبر است که به سلامت قلب کمک می‌کند. نارنگی همچنین دارای خواص ضد التهابی نیز است که می‌تواند به درمان آرتریت کمک کند. علاوه بر این، نارنگی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به رشد موهای سالم کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و سیب

    خواص انار

    انار نیز دارای فواید زیادی برای سلامتی است. این میوه سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به سلامت قلب، معده، خون، پوست و مو کمک کند. انار همچنین می‌تواند به پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمک کند. اگر به دنبال تغذیه‌ای سالم هستید، این دو میوه می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای شما باشند پس خوردن آنها را فراموش نکنید.

    معرفی چند فوت و فن در طرز تهیه اسموتی انار و نارنگی

    معرفی چند فوت و فن در طرز تهیه اسموتی انار و نارنگی

    در این بخش به چند نکته در رابطه با تهیه اسموتی انار و انگور اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • در تهیه اسموتی انار و نارنگی می‌توانید از شیرهای لبنی یا غیر لبنی مثل شیر سویا و شیر بادام استفاده کنید. اگر به لاکتوز حساسیت دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از شیرهای گیاهی استفاده کنید.
    • قرار دادن انار در فریزر را فراموش نکنید چون باعث غلیظ تر شدن اسموتی شما می‌شود.
    • در صورتی که اسموتی انار و نارنگی شما ترش بود، می‌توانید از انواع شیرین کننده‌ها مثل عسل و شربت افرا به مقدار دلخواه استفاده کنید.
    • می‌توانید به اسموتی خود سایر میوه‌ها مانند موز، کیوی و … را نیز اضافه کنید.
    • اسموتی خود را می‌توانید با دانه های چیا، گرانولا یا میوه‌های تازه تزیین کنید.
    • برای داشتن اسموتی غلیظ تر می‌توانید از ماست یونانی به جای شیر استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هندوانه و انگور خوشمزه

    اسموتی‌ها را می‌توان با استفاده از انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات تهیه کرد. این نوشیدنی‌ها بهترین راه برای لذت بردن از طعم میوه‌هاست. یکی از مزایای اصلی این نوشیدنی تهیه آن در مدت زمان کم و با استفاده از کمترین مواد اولیه است. اگر این نوشیدنی خوشمزه را تهیه و نوش جان کردید حتما نظرات خود را برای ما بنویسید.

    همچنین اگر به دنبال نوشیدنی‌های دیگری هستید که بتوانید در خانه درست کنید و از طعم و فواید آنها لذت ببرید، با مجله آشپزی اکالا همراه باشید. در این سرویس، می‌توانید دستور تهیه انواع نوشیدنی‌های مناسب هر فصل را پیدا کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.