آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه کمپوت نارنگی خانگی؛ ساده و خوشمزه

کمپوت یک دسر فرانسوی است! تعجب کردید؟ لابد به فکرتان خطور نمی‌کرد که کمپوت یک دسر فرانسوی باکلاس باشد! حالا تصور کنید پاییز است و نارنگی در حداکثری خود به سر می‌برد. کمپوت نارنگی در چنین شرایطی ایده بدی نیست. نه؟ در این مقاله از اکالا بلاگ مرحله به مرحله، درست کردن کمپوت نارنگی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کمپوت نارنگی:
نارنگی۵۰۰ گرم
آب۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر۶ قاشق غذاخوری
گلاب۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کمپوت نارنگی

مراحل تهیه کمپوت نارنگی به شرح زیر است:

مرحله اول) نارنگی‌ها را پوست بگیرید.

همان داستان همیشگی! اولین مرحله همیشه شستن میوه‌ها است. شما می‌توانید برای چند دقیقه اجازه دهید نارنگی در آب و ضدعفونی کننده میوه بخیسد یا آن که آب بکشید و به سراغ مراحل بعد بروید. به شخصه توصیه می‌کنم گزینه اول را انتخاب کنید. کافی است پوست میوه‌ها را با آب و کمی ضدعفونی کننده به مدت چند دقیقه کوتاه بخیسانید و بعد آن‌ها را آبکشی کنید. روی شست و شوی میوه تاکید نمی‌کنم. زیرا خیلی زود قرار است از پوست آلوده نارنگی خلاص شویم!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی

مرحله دوم) نارنگی‌ها را تکه تکه کنید.

بعد از آن که از تمیزی نارنگی مطمئن شدید، پوست آن را بگیرید و بافت سفیدرنگ نارنگی را به ظرافت جدا کنید. این کار نیاز به دقت و حوصله شما دارد. کمی زمان‌بر است ولی در نهایت نتیجه را چشم‌گیر می‌کند! سپس همه نارنگی‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید یا می‌توانید آن‌ها را درسته به کمپوت تبدیل کنید. اگر درسته استفاده شوند ظاهر مجلسی‌تری دارند و میز پذیرایی شما را جلوه خاصی می‌دهند.

مراحل تهیه کمپوت نارنگی

مرحله سوم) شربت کمپوت را آماده کنید.

برای درست کردن شربت کمپوت به آب و شکر نیاز دارید. ابتدا آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. بعد از آن که به نقطه جوش رسید، کم کم و با حوصله، شکر را اضافه کنید. آن قدر این محلول را هم بزنید تا به قوام مورد نظر شما برسد. چرا می‌گویم مورد نظر شما؟ چون شما می‌توانید تصمیم بگیرید شربت کمپوت شما غلیظ باشد یا رقیق. کاملا به سلیقه و ذائقه شما ربط دارد و قاعده خاصی برای این مورد وجود ندارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی

    مرحله چهارم) نارنگی‌ها را به شربت اضافه کنید.

    وقتی شربت کمپوت نارنگی، به قوام مورد نظر شما رسید، می‌توانید نارنگی‌ها را اضافه کنید. پس از تنها ۲ دقیقه ناقابل، نوبت به اضافه کردن گلاب و زعفران می‌رسد. در کل هر عطر و طعم‌دهنده‌ای که دارید را در این مرحله می‌توانید اضافه کنید. بعد از اضافه کردن این مواد، باز هم ۲ دقیقه فرصت دهید تا مواد شربت و نارنگی‌ها با هم یکدست شوند. پس از گذشت این ۲ دقیقه، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید کمپوت نارنگی شما کاملا سرد شود. حالا کمپوت شما آماده است.

    مرحله پنجم) کمپوت‌ نارنگی را در شیشه تمیز بریزید.

    برای نگهداری کمپوت تنها یک راه وجود دارد. شیشه‌های تمیز مربا و رب را تهیه کنید و کمپوت‌ها را در آن ذخیره کنید. توجه داشته باشید که این شیشه‌ها باید حتما عاری از هرگونه چربی باشد. زیرا هر گونه مواد خارجی می‌تواند باعث کپک زدن کمپوت شود.

    بعد از آن که کمپوت نارنگی را در شیشه ریختید، باید شیشه‌های کمپوت را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. بهترین مکان با این مشخصات یخچال است. این کمپوت به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال تازه باقی می‌ماند و اگر انتخاب شما فریزر باشد، تا ۱ هفته بعد از تهیه آن می‌توانید از کمپوت تازه بهره‌مند شوید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رانی زرد آلو

    کمپوت نارنگی خوشمزه و مجلسی

    نکات مهم در نگهداری از کمپوت نارنگی

    در این بخش به چند نکته طلایی برای نگهداری از کمپوت نارنگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    نکته اول) کمپوت را کنسرو کنید!

    کنسرو ‌کردن، روشی برای هواگیری کامل محفظه غذایی است. شما می‌توانید هر خورشتی را در شیشه‌های تمیز مربا و رب بریزید و آن‌ها را کنسرو کنید. به همین راحتی می‌توانید آن‌ها را به مدت خیلی طولانی نگهداری کنید. این روش برای نگهداری طولانی‌ مدت کمپوت هم جوابگو است.

    برای کنسرو کردن آن به این ترتیب جلو بروید: ۱. یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید. ۲. شیشه‌ کمپوت را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید. ۳. بعد از گذشت این مدت، حرارت قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید شیشه سرد شود. حالا کمپوت شما کنسرو شده و آماده است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت گیلاس

    نکته دوم) نارنگی تازه تهیه کنید.

    یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نکات در تهیه هر غذا و خوراکی خانگی، تهیه مواد اولیه تازه و باکیفیت است. قبل از آن که به سراغ ترفندها و نکات جادویی برای خوشمزه شدن دست‌پختتان باشید، به مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنید توجه کنید. این مواد باید از کیفیت ویژه‌ای برخوردار باشند و تازه و تمیز باشند. در چنین شرایطی است که می‌توانید از خودتان انتظار بالایی داشته باشید.

    نکته سوم) چند میوه‌ دیگر را هم اضافه کنید.

    در این مقاله طرز تهیه کمپوت نارنگی ساده را آموزش دادیم. ولی اگر مایل باشید یک کمپوت مجلسی‌تر و لاکچری‌تر تهیه کنید، این نکته برای شما نوشته شده است. شما در کنار نارنگی می‌توانید از دیگر مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال نیز کمک بگیرید. از گوشت این میوه‌ها برای کمپوت استفاده کنید و از پوست آن‌ها برای طعم و عطر دهنده جادویی.

    به علاوه گیلاس خشک هم با این میوه‌ها ترکیب منحصر به فردی می‌سازد. همچنین شما می‌توانید از رنج گسترده و متنوعی از ادویه‌ها کمک بگیرید. برای مثال: میخک، چوب دارچین یا پودر فلفل دلمه‌ای. هر سه این ادویه‌ها داستان را از این رو به آن رو می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوکوم نارنگی

    نکات مهم در نگهداری از کمپوت نارنگی

    سخن آخر

    همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا مشاهده کردید، درست کردن کمپوت نارنگی بسیار آسان است. شما با رعایت کردن نکات ذکر شده به راحتی می‌توانید یک کمپوت یونیک و خوشمزه درست کنید و سفره خود را با ترکیب رنگ نارنجی آن رنگین کنید.

    همچنین اگر قرار است یک مهمانی ویژه و VIP ترتیب دهید، درست کردن کمپوت احتمالا ایده خیلی خوبی باشد. زیرا درست کردن آن آسان است و نتیجه هم بدون شک مورد تایید مهمان‌های سخت‌گیر شما قرار خواهد گرفت. امیدواریم برای درست کردن یک کمپوت پاییزه خوشمزه، این مقاله به کارتان آمده باشد.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.