آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه کمپوت به + نکات جلوگیری از شکرک زدن آن

کمپوت به یکی از دسرهای خوشمزه‌ای است که بین ما ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از بلاگ اکالا طرز تهیه کمپوت به را مرحله به مرحله با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کمپوت به:
به بزرگ۳ عدد
شکریک دوم پیمانه
عسلیک چهارم فنجان
وانیلنصف قاشق مرباخوری
چوب دارچین۱ عدد
زعفرانبه میزان دلخواه
هلیک چهارم قاشق چای‌خوری
آب۴ فنجان

مراحل تهیه کمپوت به

مراحل تهیهکمپوت به، به شرح زیر است:

مرحله اول: میوه به را پوست بگیرید.

در مرحله اول از تهیه کمپوت به، شما باید پوست این میوه را بگیرید. می‌توانید با استفاده از یک چاقوی تیز یا پوست‌گیر این کار را انجام دهید. بعد از آن که پوست میوه را گرفتید، آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هسته‌های درون آن را خارج کنید.

مراحل تهیه کمپوت به

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت ریواس

مرحله دوم: به را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

پس از آن که به را پوست گرفتید و آن را به ۴ قسمت تقسیم کردید، حالا باید آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. اندازه این تکه‌ها به سلیقه و دلخواه شما است. در این مرحله اگر به قسمت سیاه یا کرم‌خورده‌ای برخورد کردید، حتما آن را جدا کنید.

مرحله سوم: تکه‌های به را بجوشانید.

در مرحله سوم باید میوه‌های برش خورده را بجوشانید. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، در آن آب بریزید و میوه‌ها را هم به آن اضافه کنید. سپس به مدت ۴۰ یا ۵۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا میوه‌ها کاملا جوشانده شوند. وقتی محتویات قابلمه به نقطه جوش رسید، زعفران، شکر، هل، دارچین و وانیل را به آن اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بعد از اضافه کردن این شیرین‌کننده‌های طبیعی، شعله گاز را کم کنید. در پایان این مرحله برش‌های به باید به رنگ صورتی درآمده باشند. به علاوه توجه داشته باشید که میوه‌ها نباید خیلی نرم یا له شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت نارنگی خانگی

    مرحله چهارم) کمپوت به را سرو کنید.

    بعد از آن که کمپوت به آماده شد، اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس کمپوت را درون شیشه‌های تمیز بریزید و درب آن‌ها را سفت و محکم ببندید. شیشه‌های کمپوت را حتما در یخچال نگهداری کنید تا خراب نشوند و کپک نزنند.

    ترفندهای جلوگیری از شکرک زدن کمپوت به

    ۵ نکته برای جلوگیری از شکرک زدن کمپوت به

    مربا و کمپوت همیشه در معرض شکرک زدن یا خراب شدن هستند. از این رو ما در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به چند نکته طلایی برای جلوگیری از شکرک زدن آن نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    1. اگر به کمپوت شکر اضافه می‌کنید، حتما اجازه دهید شکر کاملا در آب حل شود. حتی می‌توانید از قبل شکر را با کمی آب بجوشانید.
    2. به مکان نگهداری از کمپوت توجه کنید. کمپوت باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. بنابراین بهترین مکان برای نگهداری از کمپوت، یخچال است.
    3. شیشه‌ای که برای نگهداری کمپوت انتخاب می‌کنید باید تمیز و بدون آلودگی باشد. همچنین این شیشه باید کاملا خشک باشد و یک قطره هم آب در آن وجود نداشته باشد.
    4. هنگام جوشاندن میوه به، یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. آبلیمو خاصیت آنتی اکسیدان دارد و میزان خرابی کمپوت را پایین می آورد.
    5. ظرف مسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پخت و حتی نگهداری از کمپوت است. این ظرف از شکرک زدن کمپوت جلوگیری می‌کند. البته برای نگهداری کمپوت توصیه ما همان شیشه‌های درب‌دار است. زیرا باید بتوانید درب شیشه‌ها را سفت ببندید و از ورود هوا و آلودگی جدا جلوگیری کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه

    از آن جایی که میوه به در فصل زمستان در فراوان ترین حالت خود است، توصیه می‌شود حتما این کمپوت را درست کنید. به علاوه کمپوت قابلیت این را دارد که برای ماه‌ها در یخچال سالم باقی بماند. پس با درست کردن کمپوت به، به احتمال زیاد، تا بهار یا تابستان هم می‌توانید از خواص این میوه استفاده کنید.

    ۴/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.