برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در یازدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین شوید باقالی با مرغ

ته چین شوید باقالی با مرغ یک نوع ته چین متفاوت و لذیذ ایرانی است که برخلاف ته چین‌های معمولی برای تهیه آن از ترکیب باقلا، شوید و مرغ استفاده می‌شود. طعم این ته چین شبیه باقالی پلو با مرغ است، اما ظاهری فوق العاده جذاب‌تر و شیک‌تر از آن دارد.

درست کردن ته چین شوید پلو با مرغ شباهت زیادی به همه ته چین‌های دیگر دارد، اما رعایت برخی نکات خاص برای تهیه این غذا که در ادامه شرح خواهیم داد، به شما کمک می‌کند تا غذایی فوق العاده لذیذ و رستورانی آماده کنید. 

طرز تهیه ته چین شوید باقالی با مرغ

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه ته چین شوید باقالی با مرغ

    مراحل تهیه ته چین شوید باقالی با مرغ به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول باید برنج را بشویید و آن را همراه با آب و ۱ قاشق نمک در یک ظرف بریزید و اجازه دهید برای ۱ تا ۲ ساعت در آب بماند. 
    2. سینه مرغ را همراه با کمی آب، نمک و کمی زردچوبه در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید سینه مرغ برای ۴۵ دقیقه با حرارت متوسط بپزد.
    3. در این مرحله باید باقلاها را بشویید و در یک قابلمه جداگانه بریزید. قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید باقلاها برای ۴۵ دقیقه روی حرارت متوسط بپزند. به خاطر داشته باشید که در زمان پخت باقلا حتما کف روی آن را بگیرید.
    4. پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را به صورت خلالی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.
    5. سپس پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید تا طلایی و خوشرنگ شوند. بعد از این که پیاز داغ آماده شد، آن را در یک ظرف بریزید و برای تهیه ته چین کنار بگذارید.

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ته چین شوید باقالی با مرغ کلیک کنید.

    ۲- شنیسل مرغ

    شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین‌المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را به راحتی و بدون دردسر می‌توانید با چند قلم مواد ساده نظیر سینه مرغ، تخم مرغ، آرد سوخاری، روغن زیتون و… در منزل تهیه و در وعده شام سرو کنید.

    شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته می‌شود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده می‌شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید هم در روغن سرخ کنید و هم به عنوان غذای رژیمی در فر بپزید. 

    طرز تهیه شنیسل مرغ

    مراحل تهیه شنیسل مرغ

    مراحل تهیه شنیسل مرغ به شرح زیر است:

    1. اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ را بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید.
    2. روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید، روی مرغ‌ها یک نایلون دیگر قرار دهید و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه‌های مرغ را به گونه‌ای که له نشود، بکوبید. برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید.
    3. برای مزه‌دار کردن مرغ می‌توانید از انواع طعم دهنده‌ها و ادویه‌های دلخواه استفاده کنید. از این رو ابتدا تمام سطح مرغ را با روغن زیتون چرب کنید.
    4. سپس ادویه‌ها نظیر پودر سیر، پاپریکا، زنجبیل و… را روی مرغ‌ها بریزید و با دست ماساژ دهید تا کاملا جذب فیله مرغ شود.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید. 

    ۳- موجور

    اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و جدید برای تنوع در برنامه غذایی خود هستید؛ موجور را امتحان کنید! موجور، یک غذای ترکی ساده و خوشمزه است که از مواد اولیه‌ی متنوع و در دسترسی نظیر سیب زمینی، پیاز، پنیر پیتزا، آرد سفید، فلفل قرمز و… تهیه می‌شود.

    طرز تهیه موجور ترکیه‌ای

    مراحل تهیه موجور

    مراحل تهیه موجور ترکیه‌ای به شرح زیر است:

    1. برای تهیه موجور، ابتدا پیاز و سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و پوستشان را جدا کنید. سپس، آن‌ها را رنده کرده و داخل یک کاسه مناسب بریزید.
    2. پیاز و سیب زمینی رنده شده را با آرد سفید، روغن زیتون، فلفل سیاه و پاپریکا مخلوط کنید. سپس مواد را به خوبی ورز دهید تا یکدست شوند.
    3. اکنون قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس یک کیسه فریزر را داخل قالب قرار داده و مقداری از مایه موجور را روی آن بریزید. با استفاده از پشت قاشق، مایه را صاف و یکدست کنید. 
    4. در ادامه، مقداری پنیر پیتزا روی مایه موجور بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا پنیر به مایه بچسبد. مجددا مقداری از مایه موجور را روی پنیر پیتزا ریخته و با پشت قاشق فشار دهید تا دو لایه موجور به طور کامل به هم بچسبند و فیکس شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای جدید و خوشمزه روی لینک طرز تهیه موجور ترکیه‌ای کلیک کنید.

    ۴- سیب زمینی نودلی

    سیب‌ زمینی نودلی یکی از انواع فینگر فودهای بسیار خوشمزه و جذابی است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. ترکیب سیب‌ زمینی نودلی، ترکیبی از مواد کوکو سیب‌ زمینی و نودل با طعم و ظاهری متفاوت است. سیب‌ زمینی نودلی را به‌ عنوان فینگر فود در وعده شام یا یک میان وعده سالم و خوشمزه می‌توانید نوش جان کنید.

    طرز تهیه سیب زمینی نودلی

    مراحل تهیه سیب زمینی نودلی

    مراحل تهیه سیب زمینی نودلی به شرح زیر است:

    1. ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید. آن‌ها را درون قابلمه مناسبی قرار دهید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید به اندازه ای که ۱ بند انگشت آب روی سیب زمینی‌ها را بگیرد. 
    2. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حرارت را زیاد کنید تا به نقطه جوش رسد. درب قابلمه را ببندید و ۲۵-۳۰ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند و به خوبی نرم شوند.
    3. سیب زمینی‌های پخته شده را از روی حرارت بردارید و‌ کنار گذارید تا خنک شوند.
    4. پوست آن‌ها را بگیرید و سپس با کمک چنگال، رنده یا گوشتکوب سیب زمینی‌ها را به شکل پوره تبدیل کنید. (توجه داشته باشید سیب زمینی‌ها باید کاملا خنک شوند سپس آن‌ها را له کنید زیرا در صورتی که سیب زمینی‌ها داغ باشند و پوره یا رنده شوند حالت کشسانی و چسبندگی به خود میگیرند.)
    5. پیاز‌های خرد شده و جعفری ساطوری خرد شده را به پوره سیب زمینی اضافه کنید و‌ کمی مواد را بهم زنید.

    برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و لذیذ روی لینک طرز تهیه سیب زمینی نودلی کلیک کنید. 

    ۵- کوکوی کنگر با سیب زمینی

    کوکوی کنگر از جمله انواع کوکوهای خوشمزه و با طعمی بی‌نظیر است که در عین حال خواص تقویتی زیادی نیز دارد. این کوکو طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید آن را در مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه متنوعی همچون کنگر، سیب زمینی، سینه یا ران مرغ، پیاز، تخم مرغ و… برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه کوکوی کنگر با سیب زمینی

    مراحل تهیه کوکوی کنگر با سیب زمینی

    مراحل تهیه کوکوی کنگر با سیب زمینی به شرح زیر است:

    1. ابتدا سیب‌ زمینی‌های شسته شده را داخل قابلمه‌ای با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزند. پس از پخت سیب‌ زمینی‌ها می‌توانید آن را کنار بگذارید.
    2. حال کنگرها را شسته و داخل قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و کنگرها را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا کامل بپزد.
    3. در این مرحله تکه‌های مرغ (سینه یا ران) را داخل قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید و یک عدد پیاز و هویج را با مقداری نمک، فلفل‌ سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید، اجازه دهید مرغ‌ها کاملا بپزند.
    4. در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید و داخل تابه‌ای مناسب با مقداری روغن روی حرارت تفت دهید تا پیازها سرخ و طلایی شوند.
    5. در یک ظرف مناسب مقداری زعفران را با مقدار کمی آب بریزید و بگذارید دم بکشد و کاملا غلیظ شود.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و مقوی روی لینک طرز تهیه کوکوی کنگر با سیب زمینی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا