آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی به روش رستورانی؛ خوشمزه و رژیمی

شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را به راحتی و بدون دردسر میتوانید در منزل تهیه کنید و نیازی نیست برای خوردن یک شنیسل خوشمزه در وعده شام یا ناهار حتما به رستوران مراجعه کنید با این تفاوت که شنیسل خانگی طعم بی‌نظیری دارد.

شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته می‌شود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده می‌شود. این غذای خوشمزه را میتوانید هم در روغن سرخ کنید و هم به صورت غذاهای رژیمی در فر بپزید. برای ایجاد تنوع در غذاهای روزمره حتما شنیسل مرغ را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد لازم شنیسل مرغ:
سینه یا فیله مرغ۱ عدد
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
پودر سیریک قاشق چای خوری
زنجبیل۱ قاشق چای خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون۱ قاشق سوپ خوری
آب پیاز متوسط۱ عدد
نمکبه مقدار لازم
آرد سفیدبه مقدار لازم
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری یا پانکوبه مقدار لازم

مواد لازم شنیسل مرغ
۱- اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده میکنید باید سینه مرغ رو بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ رو بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید (من سه لایه برش زدم چون فیله مرغ من بزرگ بود)

روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار بدین و تکه‌های مرغ رو روی اون بچینید و روی مرغ‌ها یک نایلون دیگه قرار بدین و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه های مرغ رو بکوبید برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید.

آماده سازی مرغ شنیسل مرغ

۲- چون گوشت مرغ لطیفه نیازی نیست ضربه‌های خیلی محکمی وارد کنید. همین که ورقه‌های مرغ کمی مسطح‌تر بشن کافیه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اگه ورقه های مرغ رو زیاد بکوبیم و خیلی نازک بشه بعد از پخت به جای ترد شدن خشک میشه، میتونید طرف دیگه ورقه های مرغ رو هم به کمک نایلون برگردونید و کمی با بیفتک کوب بکوبید.

    برای مزه دار کردن مرغ میتونید از انواع طعم دهنده‌ها و ادویه های دلخواه استفاده کنید در اینجا من اول روغن مایع رو به مرغ اضافه کردم.

    اضافه کردن روغن مایع به شنیسل مرغ

    ۳- و با دست کاملا مخلوط کردم تا جذب مرغ‌ها بشه و بعد پودر سیر رو اضافه کنین.

    اضافه کردن پودر سیر به سینه مرغ شنیسل

    ۴- پاپریکا و زنجبیل رو اضافه کنید.

    اضافه کردن پاپریکا و پودر زنجبیل به شنیسل مرغ خانگی

    ۵- فلفل سیاه و نمک رو به مرغ اضافه کردم.

    اضافه کردن فلفل سیاه و نمک به مواد شنیسل مرغ
    ۶- و در آخر یک عدد پیاز متوسط رو رنده کنید و آبش رو بگیرید و این آب پیاز رو به مرغ اضافه کنید و کاملا مواد رو مخلوط کنید و با دست به خورد مرغ‌ها بدین و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین.

    اضافه کردن آب پیاز به سینه مرغ شنیسل

    • برای تهیه شنیسل مرغ نیازی نیست مرغ خیلی استراحت کنه و نیم ساعت کافیه
    • نیازی نیست آب پیاز زیاد باشه تا مرغ‌ها غوطه ور بشن.
    • در صورت دلخواه از زعفران یا مواد دیگه هم برای مزه‌دار کردن مرغ میتونید استفاده کنید که سلیقه‌ای هست
    • به جای پودر سیر میتونید از یکی دو حبه سیر خرد شده استفاده کنید و به جای پودر زنجبیل میتونید از زنجبیل تازه استفاده کنید
    • اگه فرصت کافی برای مزه دار کردن مرغ ندارید کمی نمک و فلفل سیاه روی هر قطعه مرغ بپاشید و ادویه‌های ذکر شده رو به آرد سفید اضافه و مخلوط کنید.

    ۷- تخم مرغ‌ها رو داخل ظرفی بشکنید و با چنگال به خوبی مخلوط کنید تا کف کنه و از حالت لختگی خارج بشه و بعد سه الی چهار قاشق آب به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه.

    ورقه‌های مرغ مرینیت شده رو اول داخل آرد سفید قرار بدین و هر طرف اون رو کاملا به آرد آغشته کنید.

    قرار دادن سینه مرغ شنیسل مرغ در داخل آرد سفید

    ۸- و بعد داخل تخم مرغ‌های هم زده غوطه ور کنید تا کاملا به تخم مرغ آغشته بشه و بعد داخل آرد سوخاری یا پانکو قرار بدین (پانکو نوعی پودر سوخاری با دانه‌های درشت و پولکی است) و هر طرفش رو داخل پانکو بغلطونید و کاملا با دست فشار بدین تا دانه‌های پانکو کاملا سطح ورقه مرغ رو پوشش بدن.

    قرار دادن سینه مرغ شنیسل مرغ در آرد سوخاری
    ۹- صاف و بدون برجستگی بودن سطح شنیسل باعث زیبایی اون میشه برای اینکه سطح شنیسل کاملا صاف باشه مقداری پودر سوخاری یا پانکو رو روی صفحه کار بریزین و شنیسل مرغ رو روی اون قرار بدین.

    قرار دادن شینسل مرغ در پودر سوخاری

    ۱۰- و یک نایلون روی شنیسل بذارین و با وردنه به آرومی روی شنیسل بکشید. تا کاملا صاف بشه و پستی و بلندی نداشته باشه.

    قرار دادن نایلون بر روی شنیسل مرغ

    ۱۱- حالا شنیسل مرغ آماده پخت هست شنیسل مرغ رو معمولا داخل روغن سرخ میکنن اما اگه میخواین شنیسل مرغ شما رژیمی باشه اونها رو داخل ظرفی بچینید و داخل فر گرم شده با دمای صد و هفتاد و پنج درجه سانتی گراد به مدت حدودی چهل دقیقه بپزید زمان گفته شده تقریبیه پس مواظب باشید شنیسل ها نسوزن یا خام باقی نمونن.

    برای سرخ کردن شنیسل هم کافیه داخل تابه ای مقداری روغن بریزین و روی حرارت بذارین تا گرم بشه و بعد شنیسل ها رو داخل تابه قرار بدین تا سرخ بشه وقتی یک طرف شنیسل سرخ شد طرف دیگش رو برگردونید چهار الی پنج دقیقه برای پختن شنیسل داخل روغن کافیه.

    بعد از پخت شنیسل‌ها رو روی دستمال قرار بدین تا روغن اضافی اون جذب بشه و بعد سرو کنید.

    من دو تا از شنیسل‌ها رو داخل فر پختم و یکی رو داخل روغن سرخ کردم که تفاوت رنگشون کاملاً مشخصه.

    طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه

    ۱۲- به الطبع شنیسل مرغی که داخل روغن سرخ میشه خوشمزه تر و چرب تر هست و شنیسل مرغی که داخل فر پخته میشه کمی خشک تر هست چون هیج روغنی نداره اما کاملا رژیمی و سالم هست.

    برای سرو کردن شنیسل میتونید از انواع سبزیجات به عنوان دورچین استفاده کنید و یا کمی سیب زمینی سرخ کنید و کنار اون بذارید یا از سس قارچ و خامه کنار شنیسل استفاده کنید که کاملا سلیقه ای هست و همچنین شنیسل رو به همراه سس گوجه یا فلفل تند نوش جان کنید و لذت ببرید.

    طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه در خانه

    نکات تهیه شنیسل مرغ:

    • اگه دوست ندارین از تخم مرغ برای کاور کردن شنیسل استفاده کنید میتونید به عنوان جایگزین از آب کاملا سرد استفاده کنید که نتیجه عالی و خوبی بهتون میده اگه برای کاور کردن مرغ‌ها به جای تخم مرغ از آب سرد استفاده کنید میتونید بعد از کاور کردن، مرغ‌ها رو بسته بندی و فریز کنید و در مواقع ضروری خارج و سرخ کنید.
    • در صورت دلخواه میتونید بعد از آغشته کردن ورقه های مرغ به تخم مرغ اونها رو داخل پنیر پارمسان بغلطونید و بعد دوباره داخل تخم مرغ بزنید و داخل پانکو بغلطونید که این کار طعم بسیار خوبی به شنیسل میده.
    • آب پیاز باعث ترد و خوشمزه شدن شنیسل مرغ میشه بنابراین اون رو حذف یا با پیاز خرد شده جایگزین نکنید.

    امیدوارم از این طرز تهیه غذای بدون برنج خوشتان آمده باشد. در منزل درست کنید و از خوردن ان لذت ببرید.

    ۴.۴/۵ (۱۸ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.