آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه “ناگت مرغ” در خانه؛ ترد و پفکی با عکس مرحله‌ای

امروز آموزش ناگت مرغ خونگی و خیلی خوشمزه رو براتون تدارک دیدیم! ناگت یه غذای خیلی محبوب، خوشمزه و بسیار لذیذه که میتونه برای مهمونی ها هم یه گزینه‌ی خیلی عالی باشه. ناگت مرغ همانند مرغ سوخاری پر طرفداره. از دسته فینگر فود و فست فودها و غذاهای نونی هم به حساب میاد.

دیگه نیازی نیست از فروشگاه ناگت تهیه کنید اونم ناگت هایی که نمیدونید چطور تهیه شده و کلی هم مواد نگهدارنده داره! این ناگتها رو میتونید خیلی راحت و سریع آماده کنید و در وعده شام یا ناهار برای خانواده تهیه کنید.

مخصوصا برای بچه ها که عاشق فینگرفود و غذاهایی بااین سبک هستند! پس سریع دست به کار بشید تا باهم این ناگت های کوچولوی خوشگل و خوشمزه رو تهیه کنیم! در اکالا بلاگ با طرز تهیه ناگت مرغ خانگی همراه ما باشید.

مواد لازم جهت تهیه ناگت مرغ:
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
نان تست۱یا ۲ عدد
پیاز درشت یک عدد
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه۱/۲ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
سس خردل یک قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
آرد سفید به میزان لازم

مواد لازم ناگت مرغ خانگی
۱- برای شروع کار، در مرحله اول گوشت مرغ را به قطعات کوچیکتر خرد کنید و در غذاساز بریزید. تمام ادویه ها شامل: فلفل، پاپریکا، پودرسیر، آویشن و نمک را به مرغ اضافه کنید.

چزخ کردن و اضافه کردن ادویه به ناگت مرغ خانگی

۲- سپس دستگاه رو روشن کنید و چند پالس بزنید. تا به خوبی مخلوط شود. کناره‌های نان تست رو برش بدید. و به مخلوط مرغ و ادویه‌ها اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اضافه کردن نان تست به مواد ناگت مرغ خانگی
    ۳- پیاز رو با رنده ریز رنده کنید. آب پیاز رو دور نریزید و همراه با پیاز به بقیه‌ی مواد اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری سس خردل رو نیز بیفزایید.

    سس خردل و پیاز به مواد ناگت مرغ
    ۴- در نهایت پنیر پیتزا رو به سایر مواد اضافه کنید. مجدد دستگاه غذاساز رو روشن کنید و اجازه بدید تا مواد به طور کامل باهم ترکیب بشن. میتونید نان تست رو به خوبی پودر کنید یا از پودر سوخاری استفاده کنید و بعد با دستتون مواد رو با هم مخلوط کنید و ورز بدید. باید کاملا مواد با هم میکس و یکدست بشن. مواد رو برای انسجام بهتر حدود نیم ساعتی داخل یخچال قراربدید.

    اضافه کردن پنیر پیتزا به مواد ناگت مرغ
    ۵- بعد از آماده شدن مواد، یک ظرف مناسب یا قالب و سینی گود رو انتخاب کنید. کف ظرف یا سینی رو سلفون بندازید. سپس ترکیب مواد مرغ رو روی ظرف بریزید. با قاشق کامل صاف کنید و مواد رو کف ظرف پخش کنید. بعد از صاف کردن مواد کف ظرف، آنها رو داخل فریزر قرار بدید. نیم ساعت زمان کافیه. اینکار برای اینه که مواد کمی سفت‌تر بشن و به راحتی بتونید قالب بزنید.

    قرار دادن مواد ناگت مرغ در فریزر
    ۶- حتی میتونید اینکار رو با دست انجام بدید. کف دستتون رو کمی خیس یا چرب کنید و با دستتون به مواد شکل بدید. بعد هر کدوم از ناگت‌ها رو روی کاغذ روغنی یا سلفون بگذارید و در فریزر قرار بدید. بعد از حدود نیم تا یک ساعت مواد رو از فریزر خارج کنید. اگر با دست شکل دادید که مواد آماده‌ست اگر نه با هر قالب یا کاتری که مورد نظرتون هست، ناگت‌ها رو کاتر بزنید و برای سوخاری کردن آماده کنید. 

    کاتر زدن مواد ناگت مرغ خانگی
    ۷- پودر سوخاری و آرد رو آماده کنید. دو عدد تخم مرغ رو داخل کاسه ای بشکنیدو با چنگال کامل هم بزنید تا از لختگی دربیاد. همه مواد رو جهت سوخاری کردن آماده کنید. ناگت‌های خام رو ابتدا در آرد سفید بغلطانید.

    غلتاندن مواد ناگت مرغ در آرد

    ۸- سپس در تخم مرغ هم زده بیندازید تا کاملا به تخم مرغ آغشته شود و در نهایت به پودر سوخاری منتقل کنید و در پودر سوخاری هم بخوبی بغلطانید.

    غلتاندن ناگت مرغ در پودر سوخاری
    ۹- در سس پن یا قابلمه کوچک و مناسبی روغن بریزید و روی حرارت قراردهید. اجازه بدید روغن کاملا داغ بشه. سپس هرکدام از ناگت‌ها که به پودر سوخاری آغشته کردید را در روغن کاملا داغ با حرارت متوسط سرخ کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت گوشت خانگی

    دو طرف ناگت که کاملا سرخ شد از روغن خارج کنید و روی دستمال قرار بدید تا روغن اضافیش خارج بشه. 

    سرخ کردن ناگت مرغ خانگی
    ناگت خوش عطر و خوش مزه‌ی شما آماده است!

    ناگت مرغ خانگی
    حالا وقتشه که از خوردن این ناگت های خونگی که دست پختِ خودتونه و خیالتون از کیفیتش راحته لذت ببرید! مطمئن باشید دیگه ناگت های آماده رو فراموش میکنید. چون این ناگت هارو هم به راحتی میتونید در فریزر نگهداری کنید و هر وقت که خواستید به اندازه نیاز خارج کنید.

    ناگت مرغ خانگی در اکالا بلاگ

     

    نکات ناگت مرغ خانگی:

    • باید اجازه بدید یخ زدایی بشه بعد در روغن سرخ کنید.
    • به جای نان تست در تهیه ناگت میتونید از پودر سوخاری هم استفاده کنیدو جایگزین نان تست کنید. دراین صورت یه راحتی میتونید بعد از اینکه مرغ را در غذاساز به خوبی نرم کردید و حالت چرخ کرده پیدا کرد،سایر مواد رو اضافه کنید و با دست ورز بدید و مخلوط کنید.
    • برخی از دستورهای تهیه ناگت پنیر پیتزا نداره میتونید حذف کنید اما خب با پنیر خوشمزه‌تر میشه! حتی میتونید پنیر رو حدود صدگرم هم استفاده کنید.
    • این ناگت های خوشمزه رو میتونید خیلی راحت در فر تهیه کنید تا سالم‌تر و کم چرب‌تر هم باشه!
    • برای اینکه ناگت‌ها رو در فر بپزید، کافیه بعد از اینکه به آرد و و تخم مرغ و پودر سوخاری آغشته کردید و با پودر سوخاری کاملا کاور کردید، مطمین بشید که پودر سوخاری کامل به مواد چسبیده. روی سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و ناگت های آماده ی پخت رو روی سینی بچینید. سپس در فر با دمای ۱۸۰درجه سانتی‌گراد که از قبل حدودا ده تا پونزده دقیقه گرم شده قرار بدید. مدت زمانی که برای پخت ناگت ها در فر نیاز هست حدودا سی تا چهل دقیقه است.
    • سعی کنید از پودرسوخاری درشت یا پودر پانکو استفاده کنید. من برای سوخاری کردن این ناگت‌ها از پودر نان تست استفاده کردم!

    این ناگت ها طعم فوق العاده ای دارن و خیلی کریسپی و خوشمزه میشن. امیدوارم این ناگت های سالم رو در منزل تهیه کنید و از خوردنشون لذت ببرید.

    ۴.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.