آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه ناگت گوشت خانگی و خوشمزه

ناگت از جمله غذاهای ساده و خوش خوراک است. شما در هر شرایطی می‌توانید روی ناگت حساب باز کنید. چه مهمانی باشد چه شام خانوادگی و خودمانی. در این مقاله از بلاگ اکالا قصد داریم طرز تهیه ناگت گوشت چرخ کرده خانگی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه گوشت چرخ کرده
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز رنده شده۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاریبه مقدار دلخواه
فلفل ۱ قاشق چای‌خوری
سس کچاپ تندبه مقدار دلخواه
پاپریکا۱ قاشق چای‌خوری
پودر سیر۱ قاشق چای‌خوری
نمکبه مقدار کم
روغن به مقدار دلخواه 

مرحله اول: ادویه را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید

در مرحله اول باید گوشت چرخ کرده را آماده کنید. ممکن است گوشت چرخ کرده در خانه نداشته باشید و فقط گوشت باشد. در این صورت باید این گوشت‌ها را با دستگاه چرخ‌کن چرخ کنید.

کار راحتی است. پس نگرانش نباشید. برای آماده کردن گوشت چرخ کرده باید بوی زهم آن را بگیرید.

پس در ابتدا پیاز را رنده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را با پیاز، آرد گندم، پنیر پارمسان، فلفل، پودر سیر، پاپریکا و مقدار کمی نمک مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید تا تمام مواد با گوشت یکدست و یکنواخت شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت مرغ در خانه

مرحله دوم: مواد را به صورت دایره‌ای شکل درست کنید

در مرحله دوم باید مواد را به شکل دایره درست کنید. به این منظور کمی از مواد را کف دست خود قرار دهید و آن را به شکل دایره در بیاورید. مواظب باشید که ناگت نباید مانند کتلت نازک باشد. بهترین شکل ناگت این است که کوچک و کمی ضخیم باشند.

مرحله سوم: گوشت‌ها را در تخم مرغ و پودر سوخاری بغلتانید

در مرحله سوم از تهیه ناگت گوشت چرخ کرده، باید مواد سوخاری را آماده کنید. برای آماده کردن این مواد ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و به خوبی هم بزنید. برای بهتر شدن نتیجه، می‌توانید تنها از زرده تخم مرغ استفاده کنید. سپس در یک کاسه دیگر پودر سوخاری را بریزید. در نهایت، گوشت‌های دایره‌ای شکل را در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بغلتانید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه ناگت گوشت چرخ کرده

    مرحله چهارم: ناگت‌ها را سرخ کنید

    برای سرخ کردن ناگت، باید مقدار زیادی روغن مصرف کنید. زیرا ناگت به شکل سوخاری درست می‌شود، نه سرخ کردنی معمولی. پس در یک ماهیتابه یا قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید. بعد ناگت‌های آماده را در روغن بیندازید تا سوخاری شود. مواظب باشید تا ناگت نسوزد. ناگت سوخته اصلا خوشمزه نخواهد بود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نودل با سوسیس

    و تمام! حالا می‌توانید ناگت گوشت چرخ کرده را به همراه نان فانتزی و سس کچاپ تند سرو کنید. این ناگت تماما خانگی درست می‌شود. پس طبیعی است که تفاوت طعم و مزه آن با ناگت آماده را تشخیص دهید. خبر خوب آن که ناگت ارگانیک به راحتی درست می‌شود و دردسر چندانی ندارد. فقط کافی است طبق مراحل گفته شده پیش بروید.

    ۲.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.