آشپزیغذاهای سنتی

معرفی ۳ غذای خوشمزه زنجان؛ گشتی در میان انواع طعم‌ها

زنجان از آن شهرهایی است که شما احتمالا خیلی کم در مورد آن و غذاهایش شنیده‌اید. خب به شما تبریک می گوییم! امروز در این مقاله از اکالا بلاگ، قرار است با چند غذای خوشمزه و لذیذ زنجان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پیازو زنجان (اشکنه زنجان)

پیازو زنجان یا اشکنه زنجانی یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که در گذشته بسیاری از بانوان خوش‌ذوق طبخ می‌کردند. پیازو زنجان غذایی مناسب برای شب‌های سرد زمستان است که امروزه کمتر کسی با رسپی آن آشنا است.

طرز تهیه پیازو زنجان

پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب زیر، همراه ما در اکالا بلاگ باشید تا به شما طرز تهیه این غذای اصیل و سنتی زنجان را آموزش دهیم.

طرز تهیه پیازو زنجان (اشکنه زنجانی)؛ مقوی و خوشمزه

۲- کوفته برنجی زنجانی

یکی از غذاهای سنتی ایرانی کوفته زنجان است که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، برنج، پیاز و … تهیه می‌شود. کوفته‌ برنجی زنجان به لطف عطر و طعم سبزیجات استفاده شده در آن در کنار سایر مواد، غذای باب میل اغلب افراد است و می‌تواند به عنوان گزینه پیشنهادی برای وعده غذایی ناهار یا شام در میهمانی‌های خانوادگی سرو شود.

طرز تهیه کوفته برنجی زنجان

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در مقاله زیر از اکالا بلاگ رسپی این غذای اصیل را به طور کامل آموزش داده‌ایم.

    طرز تهیه کوفته برنجی خوشمزه؛ غذای اصیل زنجان

    ۳- خاگینه خرما به سبک زنجانی ها

    خاگینه خرما یکی از غذاهای خوشمزه شهر زنجان است که اغلب برای شب یلدا که خانواده‌ها دور هم جمع هستند، این غذای لذیذ را تهیه و کنار یکدیگر از طعم به‌یادماندنی آن لذت می‌برند.

    خاگینه خرما را می‌توان در مدت زمان کوتاه برای وعده صبحانه نیز تهیه کرد، از آن‌جایی که این غذا بسیار مقوی و پرانرژی است حتی بچه‌ها هم طعم خوشمزه آن را دوست دارند و به روشی ساده و سریع آماده می‌شود.

    مراحل تهیه خاگینه خرما با مغز گردو

    از این رو در مقاله زیر از اکالا بلاگ قصد داریم طرز تهیه خاگینه خرما را به شما آموزش دهیم، پس تا انتها ما را همراهی کنید تا با روش‌های آسان و متفاوت برای تهیه این غذای خوشمزه آشنا شوید.

    طرز تهیه خاگینه خرما به سبک زنجانی‌ها؛ ساده و خوشمزه

    همانطور که دیدید زنجان هم که غذاهای سنتی کم‌تر شناخته‌شده‌ای دارد، در این حوزه پیشتاز است. پس اگر به دنبال تجربه‌ای از زنجان هستید، غذاهای آن را به خود هدیه دهید. در این مقاله از مجله آشپزی اکالا غذاهای زنجانی را مرور کردیم و شیوه پخت آن را به شما دادیم.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.