آشپزینکات آشپزی

روش خشک کردن نارنگی در خانه؛ خوشمزه و بدون تلخی

نارنگی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان است. این میوه در شکل ظاهری و طعم تنوع دارد و دارای خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن است. این نوبرانه پاییز و زمستان فقط در همین فصول مهمان ما هستند و در سایر فصل‌های سال دسترسی به نارنگی تازه ممکن نیست.

اگر شما نیز از طرفداران پروپاقرص این میوه نارنجی هستنید باید این نوید را به شما بدهیم که امروز در این بخش از اکالا بلاگ طرز خشک کردن اصولی نارنگی بدون تلخی با روش‌های مختلف را به شما آموزش خواهیم داد تا با کمک این روش‌ها بتوانید این میوه بسیار خوشمزه را برای روزهای دیگر سال استفاده کنید.

روش‌های خشک کردن نارنگی بدون تلخی

شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید نارنگی را با پوست یا بدون پوست خشک کنید. معمولا برای خشک کردن نارنگی آن را به صورت حلقه حلقه برش می‌زنند اما خرد کردن میوه نیز کاملا سلیقه‌ای است و میتوانید میوه را مطابق با سلیقه خودتان خشک کنید.

نارنگی به ۵ روش قابل خشک کردن است!

خشک کردن در آفتاب، استفاده از فر برقی یا گازی، خشک کردن میوه در هواپز، کمک گرفتن از دستگاه‌های میوه‌خشک کن و استفاده از شوفاژ یا بخاری. برای خشک کردن میوه با کمک همه روش‌های بالا کافی است مراحل زیر را به ترتیب پیش روید.

مرحله اول | آماده‌سازی میوه

در اولین مرحله به سراغ انتخاب نارنگی‌های رسیده و شیرین روید. توجه داشته باشید که نارنگی نباید زیاد نرم و رسیده باشد که در زمان برش زدن شکل خود را از دست دهد. انتخاب میوه تازه و مرغوب یکی از مهم ترین اصولی است که در روند خشک کردن میوه باید بدانید.

نارنگی‌های انتخاب شده را بشویید و با کمک دستمال نخی کاملا خشک کنید. حال مطابق با سلیقه‌تان پوست نارنگی را بگیرید. با کمک چاقو تیزی نارنگی را به صورت حلقه حلقه برش زنید و روی دستمال آشپزخانه خشک و تمیزی قرار دهید. توجه داشته باشد دستمال نخی و بدون پرزی را انتخاب کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای کالری میوه خشک

    روش‌های خشک کردن نارنگی بدون تلخی

    مرحله دوم | استفاده از نمک یا شهد

    اجرای این مرحله کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید به دو طرف میوه مطابق ذلئقتان کمی نمک زنید، برخی برای براق شدن میوه از ترکیب اب و شکر (شهد) یا ترکیب آب و عسل با کمک براش روی دو سطح میوه می‌زنند سپس به سراغ مرحله بعد می‌روند. نارنگی تلخ نمی شود و اگر به طور صحیح پوست گرفته و برش زده باشید پس از خشک شدن شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهند.

    بیشتر بخوانید: هر آنچه که در مورد معایب مصرف میوه خشک باید بدانید!

    مرحله سوم | انتقال به سینی برای فرآیند خشک شدن

    در سومین مرحله ته سینی فر، سبد هواپز، سینی معمولی را تکه‌ای کاغذ نسوز یا کاغذ روغنی قرار دهید. حال میوه‌های برش زده را در کنار هم روی کاغذ بچینید. برای خشک کردن میوه در آفتاب، سینی میوه را به مدت ۲-۳ روز زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید و هر چندساعتی میوه‌ها را بچرخانید.

    برای خشک کردن نارنگی در فر برقی یا گازی، فر را روی کمترین دما تنظیم کنید و به مدت ۲-۳ ساعت میوه‌ها را در فر قرار دهید تا کاملا خشک شوند. در روش خشک کردن نارنگی در هواپز و دستگاه میوه خشک‌کن کافی است طبق برنامه و درجه حرارت مربوط به خشک کردن میوه دستگاه‌ها را تنظیم کنیئد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن میوه‌های خشک‌تان را تهیه کنید.

    برای خشک کردن نارنگی روی شوفاژ یا بخاری کافی است تکه‌ای فویل روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید و نارنگی‌های برش خورده را روی آن بچینید. هر از چند ساعتی آن‌ها را برگردانید تا به صورت یک‌نواخت خشک شوند. در این روش نیز ممکن است خشک کردن نارنگی ها چند ساعتی زمان ببرد.

    پس از خنک شدن میوه‌ها آن‌ها را باید درون ظرف دارب‌دار مناسب یا زیپ‌کیپ قرار دهید و برای بالاتر رفتن مدت زمان نگهداریشان در یخچال نگهداری کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای شگفت‌انگیز برای براق شدن میوه خشک

    بهترین روش برای خشک کردن نارنگی کدام روش است؟

    بهترین روش برای خشک کردن نارنگی کدام روش است؟

    شما از هر ۵ روش بالا می‌توانید نارنگی‌هایتان را خشک کنید اما استفاده از دستگاه میوه‌خشک کن و دستگاه هواپز جز بهترین روش‌های است که در زمان کوتاه‌تری میوه‌های خشک را به شما می دهند.

    بیشتر بخوانید: روش خشک کردن میوه در دستگاه خشک‌ کن

    خواص نارنگی چیست؟

    نارنگی خاصیت سم زدایی دارد. در درمان نفخ به شما کمک می‌کند، تقویت استخوان، درمان سرگیجه و درمان بی‌خوابی از خواص دیگر این میوه است. نارنگی برای درمان و تسکین سرفه‌های زمستانی مفید است. فشار خون و تب را کاهش می‌دهد و برای تصفیه خون بسیار مفید است.

    امیدواریم که با مطالعه مقاله فوق به راحتی بتوانید نارنگی‌های جذابتان را خشک کنید و در سایر ماه‌های سال از آن استفاده کنید. از این‌که تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.