آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه به روش ساندویچی ها و مغازه

فلافل یکی از خوشمزه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین غذا های موجود در میان فست‌فودها است که علاقه‌مندان بی‌شماری دارد. اگر می‌خواهید در خانه با مواد غذایی مرغوب و کاملا بهداشتی، فلافلی هم‌مزه با فلافل مغازه درست کنید، طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه به روش ساندویچی ها و مغازه در سرویس متنوع آشپزی از اکالا بلاگ دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل مثل فلافلی‌ها:
نخود۲ لیوان
سیب زمینییک عدد متوسط
پودر زیره سبز یا سیاه۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه درشت
لیموی تازه، نمک، فلفل قرمز و زردچوبهبه میزان لازم

مراحل طرز تهیه فلافل به روش ساندویچی ها

در اکالا بلاگ ما مرحله به مرحله با شما هستیم تا فوت و فن و رازهای خوشمزه‌تر شدن فلافل این غذای جنوبی را آموزش دهیم. همچنین فلافل را به چند نوع و با مواد مختلف یاد خواهیم داد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای اینکه فلافل غذای نونی بدون گوشت شما خوشمزه و ترد شود، چند راز مهم دارد که اگر تا آخر این مقاله همراه ما باشید، فلافل شما مانند آبادانی‌ها خوشمزه و خاص خواهد شد.

    مراحل طرز تهیه فلافل به روش ساندویچی ها

    مرحله ۱: آماده کردن سیب زمینی برای فلافل

    اجازه بدید راز فلافل‌های خوشمزه بیرون را اول بگویم، سیب زمینی! بله سیب زمینی راز خوشمزه شدن فلافل‌های بیرون است. فلافلی‌ها از سیب زمینی برای خوش طعم شدن فلافل استفاده می‌کنند، سیب زمینی باعث ترد شدن فلافل می‌شود و فلافلی که با سیب زمینی درست شود، دقیقا مثل فلافلی‌ها می‌شود.

    نخود و طرز تهیه فلافل مثل بیرون

    مرحله ۲: چرخ کردن نخودها و سیب زمینی‌ها

    راز دوم پخت فلافل بازاری نحوه چرخ کردن مواد با چرخ گوشت است! موقع چرخ کردن مواد فلافل، از سری دهنه گشاد چرخ گوشت برای چرخ کردن استفاده کنید تا نخودها خوب چرخ شوند! (سری دهنه تنگ باعث گِل شدن نخود در چرخ گوشت می‌شود و ممکن است باعث سوختن چرخ گوشت نیز شود.)

    در همین حین باید توجه داشت که وقتی در حال چرخ کردن نخودها هستیم، در کنار آن سیب زمینی را نیز همراه با نخود به چرخ گوشت اضافه و چرخ کنیم و در اخر پیاز خرد شده و سیر را هم به آن اضافه می‌کنیم.

    مخلوط به دست آمده را یک بار دیگر با یک دهانه تنگ‌تر چرخ می‌کنیم تا مخلوطی چسبناک و کرم رنگ آماده شود.

    بیشتر بخوانید: لیست غذاهای خوشمزه نونی

    برای فلافل نخودها و سیب زمینی ها را چرخ کنید

    نکته: اگر مخلوط تهیه شده زیادتر از وعده غذایی شما باشد، جای نگرانی نیست و می‌توان آن را بسته‌بندی کرد و در فریزر نگهداری کرد تا در دفعات بعدی پخت فلافل از آن استفاده کرد.

    مرحله ۳: اضافه کردن آب لیموی تازه به مواد فلافل

    بعد از آن، لیموی تازه به آن اضافه می‌کنیم. اضافه کردن لیمو در این مرحله نقش کلیدی در طعم فلافل دارد. در صورتی که لیموی تازه در اختیار ندارید، می‌توانید از آبلیمو هم استفاده کنید.

    مرحله ۴: اضافه کردن ادویه فلافل

     سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مقدار کافی به آن اضافه کنید.

    ادویه ها را به مواد فلافل اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: انواع ادویه فلافل

    مرحله ۵: ورز دادن مواد فلافل بازاری

    مواد به دست آمده تا این مرحله را کامل با دست ورز می‌دهیم؛ بهتر است ورز دادن را تا حداقل حدود ۳ دقیقه ادامه دهید.

     نخود را با ادویه ها برای فلافل هم می‌زنیم

    مرحله ۶: چرخ کردن مجدد مواد

    سپس بار دیگر مواد را چرخ می‌کنیم. در این مرحله می‌توانید از هر کدام از دهانه‌های چرخ گوشت جهت چرخ کردن نهایی مواد استفاده کنید ولی بهتر است از دهانه تنگ آن استفاده کنید. در مرحله بعدی، ماهیتابه را آماده سرخ کردن می‌کنیم. (اجازه می‌دهیم روی شعله کمی داغ شود و سپس روغن را اضافه می‌کنیم.)

    مرحله ۷: قالب زدن مواد فلافل و سرخ کردن آن

    با کمک دستگاه مخصوص قالب زنی فلافل که در شکل زیر مشخص است، مواد فلافل را قالب می‌زنیم و پس از پر شدن قالب، آن را با قاشق فشار می‌دهیم تا در هنگام وارونه کردن آن برای قرار دادن در ماهیتابه وا نرود. سپس فلافل‌ها را در شکل‌های منظم در داخل ماهیتابه قرار می‌دهیم.

    در این مرحله دقت کنید که فلافل‌ها را آرام درون روغن هل دهید. زیرا در صورت پرت کردن فلافل‌ها در روغن، روغن روی دست شما می‌پاشد و باعث سوزش می‌شود. حتی اگر از دستکش استفاده می‌کنید، این کار خطرناک است زیرا امکان پرش روغن در چشم وجود دارد.

    دستور پخت فلافل خوشمزه بیرون

    مرحله ۸: زمان سرخ شدن فلافل

    پس از آن‌که طرف اول فلافل سرخ شد، آن را وارونه کنید تا طرف دوم نیز سرخ شود. مدت زمان سرخ شدن هر دو طرف فلافل بسته به روغن موجود در ماهیتابه متفاوت است ولی حدودا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

    سرخ کردن فلافل به روش جنوبی ها

    پس از سرخ شدن هر دو طرف آن، آن‌ها را در ظرف بچینید و همراه با سس‌های مورد علاقه خود میل کنید.

     مطالب مرتبط : طرز تهیه چهار خانگی خوشمزه

    طرز تهیه فلافل با کنجد

    کنجد به عنوان یکی از اجزا اصلی فلافل لبنانی بکار می‌رود. برای تهیه فلافل با کنجد در مرحله اول مانند فلافل ساده نخودها را خیس کنید و مواد گفته شده در قسمت قبل را به آن اضافه کنید تا خمیر اولیه فلافل آماده شود در آخرین مرحله و قبل از سرح کردن آن، کنجد را به مواد اضافه می‌کنیم.

    البته برای آن‌ که بتوانیم فلافل کنجدی به خوشمزگی فلافل های لبنانی درست کنیم، باید نکات مهمی را در این زمینه رعایت کنیم. برای شناخت این نکات به  طرز تهیه فلافل با کنجد مراجعه کنید.

    مطالب مرتبط : نکات جلوگیری از وا رفتن فلافل

    طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

    غیر از روش بالا که توضیح دادیم، روش دیگری نیز برای پخت فلافل با سیب زمینی وجود دارد، به طوری که بر خلاف روش قبل که سیب زمینی را درسته همراه سایر موارد توسط چرخ‌گوشت چرخ می‌کردیم، این بار از سیب زمینی رنده شده استفاده می‌کنیم.

    طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

    اگر شما وقت و حوصله برای رنده کردن سیب زمینی ها ندارید ولی می‌خواهید فلافلی به همان خوشمزگی درست کنید، طرز تهیه فلافل با سیب زمینی را از دست ندهید.

    بیشتر بخوانید : به روش خوزستانی‌ها فلافل بپزید

    امیدواریم شما هم بتوانید در کنار دوستان و اعضای خانواده خود از این غذا لذت ببرید. محبوبیت این غذا در حدی است که در سایت‌های خارجی هم مقالات و آموزش‌های زیادی از فلافل وجود دارد.

    طرز تهیه فلافل با قارچ و و پنیر

    قارچ و پنیر ترکیب جذابی برای اکثر ساندویچ‌هاست و با ذائقه‌ی ایرانی‌ها هم همخوانی زیادی دارد. طرز تهیه فلافل با فارچ و پنیر تفاوت زیادی با فلافل معمولی ندارد. فلافل را به هر یک از روش‌های گفته شده در این مطلب تهیه کنید، سپس قارچ و پنیر پیتزا را به آن اضافه نمایید. 

    برای آشنایی با ترفندهای اضافه کردن قارچ و پنیر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر

    سوالات متداول در طرز تهیه فلافل

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه فلافل به عنوان یک پیشنهاد برای شام، همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    ۱. دلایل خشک شدن فلافل و روش‌های برطرف کردن آن چیست؟

     متناسب نبودن مواد اولیه یکی از علل خشک شدن فلافل است. اگر قبل از سرخ کردن و در هنگام ورز دادن مواد احساس کردید که مایه خشک شده، به آن مقدار کمی آب سرد اضافه کنید.

    ۲. دلایل وا رفتن فلافل و روش‌های جلوگیری از آن چیست؟

    اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، میزان انسجام مواد بعد از چرخ کردن می‌باشد. بهتر است مواد خیلی شل نباشند و اندازه‌ی نخودهای چرخ کرده قدری بزرگتر از دانه‌های شکر باشد.مایه فلافل ماهیتی سفت دارد،اگر نخود را پوره کنیم بافت نخود مانند حریره می‌شود و هنگام سرخ کردن مواد از هم باز می‌شوند و به اصطلاح وا می‌روند.

    ۳. اگر مایه فلافل اضافه ماند آیا مجددا قابل استفاده است؟

    بله، اگر مواد و مایه فلافل زیاد است و اضافه مانده آن را درون یخچال فریزر گذاشته و مجددا استفاده کنید.

    ۴. بهترین روش سرخ کردن فلافل چیست؟

    برای اینکه فلافل خوب سرخ شود باید در روغن غوطه ور باشد اگر مقدار روغن کم باشد فلافل به ظرف می‌چسبد و می‌سوزد.

    ۳.۸/۵ (۸۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۸۴ دیدگاه ها

    1. ممنون من براب بار اول از روی دستور پختی که شنا فرمودید درست کردم کمی هم جعفری خرد شده ریختم بسیار عالی بود و خوشمزه سپاس از دستورالعمل خوبی که گذاشتید موفق باشید

    2. اینایی که شما درست میکنید فلافل نیست کتلت هستش فلافل می‌خواید بخورید تهران منطقه شهرری شهرک دولت آباد اونجا فلافل اصلی بهتون میدم با سس خودش

      1. آره واقعا گفتی من اونجا رفتم خدایی طعم فلافلش فوق العاده هستش آخ که دلم خواست دوباره برم

    3. اولین بار ،به روش شما درست کردم عااااالیییییی شد … خیلی خوب توضیح دادید و طعم فلافلی که درست کردم به گفته ی عزیزانی که تست کردن از فلافل های بیرونم خوشمزه تر بود ???

      1. سلام متاسفانه این نوع که گفتید خانگی محسوب میشه شما هرچه به فلافل اضافه کنید دارید از طعم فلافل بیرون دور میشید

    4. فلافل یه چیزیه که باید قلقش طی مدت طولانی دست آدم بیاد. اینطور نیست که هرکسی بلند بشه و دستور العمل رو دنبال کنه و بگه از مال بیرون بهتر شد یا نشد.
      به جای چرخ گوشت از سایا استفاده کنید. نخود رو جدا خورد کنید. بعدش سیب و پیاز و سیر و ادویه و کمی رب مخلوط کنید. (ادویه فلافل هم حتما تهیه بشه). بعدا با نخود مخلوطش کنید. دو ساعت هم تو یخچال بگذارید که موقع سرخ شدن وا نره.

    5. دوستان سلام چرا خودتونو اذیت میکنین که سعی کنین فلافل درست کنین اقا اونی که رفته مغازه فلافلی زده برای شما کرده که همایتش کنین پس برینو همایتش کنین ممنوم

    6. من سیب زمینی پخته زدم به فلافل بعد همه رو مخلوط کردم بسته بندی کردم وگذاشتم درون فریزر آیا از لحاظ ماندگاری درسته چون سیب زمینی پخته به مواد زدم لطفا جواب منو بدید چون خیلی ذهنمو درگیر کرده باتشکر??

    7. لطفا از غذای که بلد نیستین درست کنین مطلب ننویسین نظر یک فلافل فروش هر چه هست همه اشتباه

    8. سلام من همیشه خمیر فلافل زیادی درست میکنم در فریزر نگهداری میکنم ولی این دفعه بکینگ پودر زدم آیا اگه خمیر مدت زیادی توی فریزر بمونه مشکلی پیش نمیاد‌؟

    9. من وسط نون باگت میزارم خیس بخوره میریزم تو مایه فلافل آب پیاز وسیب زمینی رو میگیرم ادویه مخصوص فلافل از عطاری میگیرم با پودر زیره و گشنیز و سیر طعمش عالی میشه

    10. سلام اینا طرز تهیه فلافل خونگی هست فلافل بیرون شب نخود و خیس میکنن صبح زود میان نخود با پیاز ادویه و سبزیجات ب دلخواه و خمیره نون باگت و کمی ابلیمو چرخ میکننو ورد میدن بعد میزارن یخچال هردفعه پاتیلی رو ک میارن قرص کنن کمی توش اب میریزن و جوش شیرین و با دست ورد میدن بعد روغن و داغ داغ میکنن ک وا نره بیرون اینطوریه البته یسری چیزاشو نگفتم چون نمیشه گفت

    11. سلام دوستان من خودم مغازه فلافلی دارم و فلافل رو همه جوره درست کردم بهترین پختی که تونستم بدست بیارم و مشتری هام ازش راضی هستن به این صورته که یک کیلو نخود رو به مدت بیست و چهار ساعت خیس میدم و در این مدت چندین بار اب اون رو عوض میکنیم بعد از زمان مورد نظر نخود رو کاملا با اب سرد میشوریم و چرخ میکنیم بعد دو حبه سیر نیم کیلو پیاز قرمز از موادی هم که میگم یه قاشق غذا خوری فلفل قرمز و سیاه بیکینگ پودر زیره سیاه زردچوبه قلنجون و سلنجون پودر ابنه دو قاشق یا بیشتر تخم کشنیز و شوید و نمک به همراه یه دونه سیب زمینی متوسط و دو عدد گوجه یه ساقه خیلی کوچک از کرفس با یک عدد نون خشک شده ساندویجی رو چرخ کنید بعد با نخود چرخ کرده ورز بدهید و یه بار دیگه با دنده نه زیاد درشت متوسط چرخ گوشت چرخ کنید و بزارید دوساعت تو یخچال استراحت کنه توجه داشته باشین موقع طبخ حتما از ظرف نچسب و روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید جوری که وقتی فلافل رو داخل ظرف میندازید کاملا بره زیر روغن و خودش بعد از چند ثانیه بیاد بالا

      1. سلام وقت بخیر دستورپخت فلافلتون استفاده کردیم خیلی خوب بود ممنونیم میخواستیم بدونیم درمورد درست کردن سس خردل وسس های فست فودی میتونید راهنماییمون کنین؟تشکر

    12. دوستان به نظر من از بقالی سر کوچه هامون بگیریم طعم واقعی بیرون و میده امتهان کردم به صرفه هم هست ۰ مچکرم

    13. سلام ممنون عزیز هم وطن به نظر من فلافل ادویه مخصوص به خودش داره که ماها نمیدانیم این دستور هم عالیه فقهایی آب پیاز گرفت من هم فلفل دلمه میزنم هم گشنیزوجعفری تازه کمی با نخد ها چرخ میکنم ویک دونه تخم مرغ هم به مواد میزنم بد نیست خودم دوست دارم

    14. سلام ممنون از راهنمایی هاتون من قبلا درست کرده بودم الان فهمیدم که موادم رو به میزان لازم نریخته بودم الان عالی شد

    15. سلام
      با تشکر از دستور خوبتون. من با کمی تغییر درست کردم و به نظر خودم مزه اش خیلی شبیه فلافل های بازاری شد
      به جای سیب زمینی متوسط از سیب زمینی کوچک استفاده کردم . اگر میزان سیب زمینی زیاد باشه مزه کتلت به خودش میگیره . سیر را حذف کردم . از ادویه کاری ،زردچوبه، نصف قاشق چایخوری نعنا خشک ، یک قاشق چایخوری سرخالی آویشن شیرازی ، پودر سیر ،زیره، فلفل سیاه و فلفل قرمز، پودر گشنیز و چند شاخه گشنیر تازه هم استفاده کردم و چون خمیر من کمی ابکی بود و به دست می چسبید دو قاشق چایخوری ارد نخودچی هم زدم که اگه خمیر شل نباشه نباید استفاده کرد و بهتره میزان موادی که استفاده می کنید دقیق باشه تا نیازی به اضافه کردن ارد سوخاری یا ارد نخودچی نباشه چون طعم را کمی عوض میکنه. در کل بهترین فلافلی بود rکه درست مردم و مزه اش نزدیک به فلافل بازاری بود و راضی بودم .

    16. سلام من درست کردم خیلی خوشمزه شد .ولی میدونم چرا ترک ترکی شد.در ضمن یه قاشق زیره خیلی زیاده.یه قاشق چایخوری کافیه.

      1. سلام
        فلافل باید توی روغن شناور سرخ بشه
        اگر ترک خرد و خشک شد اب خمیرتون کم بوده و یا روغن سرد بوده
        اگر دمای روغن خیلی بالا باشه فلافل از هم میپاشه و اگر سرد باشه
        ترک میخوره حالت قالب خودش و حفظ نمیکنه و در نتیجه خشک میشه

    17. سلام
      من درست کردم عالی شد.من سیب زمینی کم استفاده کردم و آب پیاز رو هم گرفتم.
      ادویه فلافل رو از عطاری گرفتم واقعا روی عطر فلافل تاثیر زیادی داشت.غیر از ادویه فلافل خودم جداگانه زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز، نمک اضافه کردم.

    18. سلام دوستان،یم کیلو نخود ۲۴ساعت خیس شده،سیر دو قوزه،فلفل دلمه ۴عدد متوسط، پیاز دوعدد بزرگ ،،سیب زمینی یک عدد متوسط ،ادویه زرد چوبهننک فلفل سیاه،فلفل پاپریکا(پودر فلفل دلمه قرمز) پودر تخم گشنیز و سس خردل وکمی نان خشک یا سویا،اگر دوست داشتین برای شادی روح پدر دعا کنید،با ارزوی سلامتی و شادی برای همه عزیزان

    19. سلام من برای درست کردن فلافل یه کاسه ابگوشت خوری نخود یه بسته کوچیک سویا نان بربری از سه قسمت یک قسمتش دوعدد پیاز سیر به دلخواه نمک فلفل وزردچوبه بیکینپودر میریزم خیلی خوشمزه میشه

    20. ممنون از دستورتون درست کردم عالی شد ترد و خوشمزه حتی بهتر از بیرونیا واقعا دستتون درد نکنه

    21. سلام خسته نباشید ببخشید طرز تهیه فلافل با سیل زمینی برای یک کیلو نخود چقدر سیب زمینی می خواهد و آیا باید سیب زمینی ها ابپز باشد یا نه ؟

    22. سلام من تازه میخوام مغازه بازکنم وهنوزهیچکدوم ازاین کاراروانجام ندادم ، ولی طرزتهیهشونمیدونستم مرسی بابت مطلبتون ، الان بااین دستوری ک دادین دیگ میدونم چطوربایدفلافل درست کرد سپاسگزارم ??

    23. فزرانه: طبق دستور شما مواد رو ۳ مرحله چرخ کردم فقط آبلیمو و سیر رو حذف کردم وبه جای بکینگ پودر از جوش شیرین استفاده کردم بسیار عالی ترد و خوشمزه شد ممنون از دستور پخت شما دوست عزیز

    24. سلام فلافلی ک تو خونه درست میکنیم مثل بیرون نیست یه عطر خاصی داره فلافلشون که من هنوز نفهمیدم از چیه اون عطر

    25. من یه گوجه و فلفل دلمه ای کوچیک هم به مواد اضافه کردم دقیقا شده بود عین فلافل های بیرون خیلی عالی شده بود

    26. بهش گوجه و دارچین و فلفل دلمه ایی و ادویه کاری اضافه کنین .ابلیمو اضافه نکنین.
      امتحان کنین اینطوری عالی میشه البته برای فلافل بدون قارچه.

    27. سلام.من با دستور پخت نرگس درست کردم .با سس کچاپ و مایونز.واقعا بینظیرشد.من پودر سوخاری به خمیر اضافه کردم.به نظر خانواده از فلافل مغازه هم خوشمزه تر شده بود

    28. سلام – من به فلافلم یک عدد تخم مرغ استفاده می کنم که موقع سرخ کردن در تابه وا نره و یک قاشق هم آرد و یک قاشق آرد نخود اضافه می کنم و نصف ۱ قاشق مربا خوری کاری می ریزم و آبلیمو رو امتحان نکردم ، مثل بیرون در میاد .

      1. وای دوستان بجای جعفری، شنبلیه بزنید نه زیاد که تلخ بشه و کمی هم جعفری باید باشه، ببینید چه عطری میگیره، محشره

    29. سلام من چندین بار فلافل درست کردم وبجای سیب زمینی یه خام اب پز استفاده کردم و فلافل وگوجه رنده شده و سبزی معطر بهش اضافه میکردم خیلی هم خوب درمیومد

    30. سلام.احساس میکنم شما خیلی فوق العاده دقیق و کدبانو و با هوش هستید .این خصوصیت ها در کمتر کسی یکجا پیدا میشه بهتون تبریک میگم و ای کاش شما رو میشناختم و از وجودتون استفاده میکردم و یا میگرفتم

    31. سلام دوستان عزیز سیب زمینی یه دونه کوچیک لازمه پس حذفش نکنید منتها باید نیم پزش کنید یه دونه پیاز هم که میخواهید داخل مواد فلافل بزنید ده دقیقه نیم پز کنید بعد همه را به همراه نخود و سیر و جعفری چرخ یا میکس کنید پودر زیره سیاه پودر زیره سبز پودر تخم گشنیز فلفل قرمز و فلفل سیاه زردچوبه و کمی اویشن و یک قاشق چایخوری پودر انبه در طعم فلافل تاثیری به سزایی دارد حتما داخل مواد فلافل یک قاشق غذاخوری سس مایونز و یک قاشق مربا خوری سس کچاپ استفاده کنید من سس خردل هم اندکی میریزم برای اینکه طعم فلافل بیرون را بگیرد به هیچ عنوان بیکنیک پودر استفاده نکنید چون فلافل زمان پخت ترک میخورد تخم مرغ را هم به هیچ عنوان اضافه نکنید فقط یک قاشق غذاخوری ارد سوخاری یا مغز خشک شده نان باگت حتما یک شب قبل مواد را اماده کنید و بگذارید مواد در یخچال استراحت کند بعد از خارج کردن از یخچال یک قاشق غذاخوری اب به خمیر اضافه کنید و خوب ورز دهید اب مانع خشک شدن فلافل حین پخت میشود

    32. باسلام خدمت شمادوست عزیز درسته برای خونکی جواب میده من درگیلان بازارهفتگی فلافل میزنم ولی یکم مواددیگه هم بهش میزنم تاخشمزه ترشه ولی درکل راه نمایی شمادرسته

    33. این دستور آقای جواد جوادی هستش توی یوتیوب هم پیج دارن واقعا عالی آموزش میدن آقای جوادی حتما برید تو یوتیوب ویدئو فلافلشونو نگاه کنید

    34. من که همیشه باسیب زمینی وپیاز درست میکنم وچندبسته برای دوماه میزارم توی فریزر واصلاخراب نمیشه مزش هم عالی میشه

    35. سلام من فلافل بیرونو خیلی دوست داشتم ولی خانمم تو خونه خیلی بهتر از بیرون درست میکنه دیگه بیرون فلافل نمیخورم

    36. سلام…من دقیقا همین مدل درست کردم و یدونه تخم مرغ هم اضافه کردم..از پودر برگ شنبلیله هم بین ادویه ها اضافه کردم..از اونی ک تو بازار بود هم خوشمزه تر شد…..همیشه همین مدل درست میکنم دقیقا مثل دستوربالا به اضافه موادی ک گفتم….عالی میشه….

    37. سلام من درست می کنم خوشمزه می شه نخود خیس شده.بکین پودر..جعفری..نون داخل نان ساندویچی پیاز دو عدد ادویه فلافل و کنجد کمی فلفل سبز همین

    38. سلام من نگین هستماهستم اگه میخوایدفلافلتون عالی بشه به جای سرزمینی نام خیس خورده بر الباب ووانرفتنش استفاده کنید عالی میشه

    39. من که هرروز کاری می کنم. امکان نداره طعم بیرون رو بده. لامصب بیرون آدم دیونه میشه اینقدر خوشمزه و خوش طعم میشه. فعلا نخود رو یک روزه خیس دادم وسایل امروز آماده می کنم برای فردا بپزم خدا کنه طعم بیرون بگیره. البته فکر کنم طعم فلافل بیرون ادویه هندی میزنن. ادویه اش مخصوصه. که محاله بگن به کسی. توکل بر خدا. دعا کنید فردا خراب نشه

    40. سلام
      طبق دستورتون درست کردم.اگرچه تخم گشنیز نداشتم اما کیفیتش عالی شد
      واقعاً مثل فلافل ساندویچی.ممنون
      دمتون گرم توضیحات خیلی کامل و خوب بود.

    41. سلام به نظر من اصلا سیب زمینی نمیخواد من جنوب زندگی میکنم اصلا سیب زمینی نمیریزیم به حاش پیاز بیشتر باشه گوجه هم میتونی کمی همراش چرخ کنی و اگه سفت بود ی کم آب اضافه کنی

    42. کاملا اشتباه.البته ممنون ک راهنمایی اشتباه میکنید.من کلی فروشی فلافل دارم بصورت پخش عمده
      شاید این روش ۲۰ درصد درست باشه.

    43. سلام من یک سری سه بار با سه مدل دستور پخت فلافل درست کردم اگه میخواید فلافل هاتون خوب بشه پایهه کارتون نخود پیاز آب گرفته و جعفری یه کمم آرد نخودچی زدم بهش یه مقدار کمم سیبزمینی ولی سیبزمینیش خیلی کم بود مثلا برای ۳ لیوان نخود یک چهارم سیبزمینی بزرگ اینکه گفتن نشاسته ذرت هم خوبه بکیم پودر فراموش نشه

    44. سلام من اهواز هستم ،ما هم یک عدد سیب زمینی داخل مواد میریزیم و کمی آرد سوخاری که خودش را بگیره تا توی سرخ وا نره ولی باید خیلی چرخ بشه تا مواد یک دست بشه ،مادرم تخم مرغ جای بگینک پودر می‌ریزه

    45. من درست کردم حتی از فلافل بیرون هم خوشمزه تر شده به نظرم اونایی که خوب درست نمیکنند یه جای کار و خراب میکنند حتی مقدار ادویه ها و نمک هم باید به اندازه باشه شاید یکی کم میریزه من زردچوبه .ادویه .نمک فلفل سیاه ریختم .یه لیمو ترش تازه هم آب شو اضافه کردم .خیلی عالی شد دمتون گرم

    46. مواد فلافل رو پس از اماده شدن بمدت یک شب بیرون یخچال استراحت بدین تا بصورت طبیعی یکم تخمیر شه و کاری که جوش شیرین و پکینگ پودر یا نون باگت انجام میده اتفاق بیفته.
      یکی دو قاشق ارد نخود چی به قوام مواد و طعم فلافل کمک میکنه.

    47. سلام به همه عزیزان سیب زمینی رو خیلی کم برنید طعم رو عوض میکنه آپ پیاز رو هم باید بگیرید چسبندگی مواد خیلی مهمه ورز بدید و مدتی هم در یخچال بزارید بمونه تا خودش رو بگیره

    48. فلافل بیرون تخم مرغ و سیب زمینی اصلا احتیاج نداره
      بکبینگ پودر و کشنیر و نخود نیاز داره و پیاز

    49. سلام ببخشید من درست کردم اما همش وا رفت میشه دلیلش بگین؟
      من مراحلشو کامل انجام دارم اما اینطوری شده چرا؟

    50. سلام من چنگیزم می خوام قزوین فلا فل درست کنم برای فروش مغازه از جند کیلو شروع کنم لطفا راهنمای کنید

    51. بیرون خمیر نان باگت میزنن به نظر من خونگی با همین دستور بهتره البته ما یه گوجه فرنگی کوچیک و فلفل دلمه ای هم میزنیم

    52. من خیلی فلافل درست کردم. این دستور اشتباهه. سیبزمینی مزه فلافل رو میگیره. پیاز زیاد به شدت تاثیر میزاره و طعم فلافل رو شیرین و بودار میکنه. بکینگ پودر و نشاسته ذرت فراموش کردین. ی دستور درست بازاری بزارین ن این

    53. هرجایی که فلافلش خوشمزه س یه دونه فلافلشو بخورید تست کنید متوجه مواد بکار رفته درش میشید،دیگه آپولو هوا کردن نیست که،الانم که خیلی جاها دارن از مواد فلافلشون میزنن تا کمتر هزین ۲ه برداره،والا فلافلی که خودم تو خونه درست کنم بهتر از فلافلای بیرونه،هم تمیزه هم مطمئن هم کیفیتش از فلافلای بیرون بهتره

    54. من مغازه دارم چن سالی میشه ولی اونطور ک دلم میخواد نمیشه.حتی سیب زمینی هم اضافه کردم ولی بعدازیکی دوساعت تغییررنگ میده.من میخوام موادی روشن وکرم داشته باشم میشه راههنمایی کنیدلطفا.ولی مطمئن هستم ک فلافل فروشی های بیرون چیزدیگه ای قاطی موادشون میکنن ودوس ندارن بقیه استفاده کنن

      1. دوست عزیز زمانی که مواد شما تازه باشه و به مقدار کم درست کنید مطمئن باشید فلافلی ترد و تازه به دست مشتری خواهید داد. می‌توانید سیب زمینی استفاده نکنید اما اگر استفاده کردید حتماً خام باشد. اما پیاز فراوان که آب آن گرفته شده باشد به همراه سیر، حتماً در نخود بریزید. بکینگ پودر برای پف کردن فلافل گزینه خوبی است. پودر زیره و پودر تخم گیشنیز برای طعم فلافل عالی است. در نظر داشته باشید که مواد نه زیاد شل باشد و نه سفت.

      1. نه دوست عزیز از چند روز قبل خیس می‌کنید و آب ان را دائماً عوض می‌کنید تا نفخ نخود از بین برود و از حالت سفتی در بیاید و کمی نرم شود تا قابل چرخ شدن باشد.

    55. خیلی عجیبه با سیب زمینی، خیلی، سخته شبیه فلافل بیرون در بیاد جدا. مثل مغازه نمیشه من هر کاری کردم، شاید دارم اشتباه میکنم/

      1. بله ما به صورت فلافلی های بیرون به شما آموزش دادیم. بسته به نوع سلیقه شما مواد داخل آن را میریزیم. که قارچ یک نوع از آن است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.