دانستنی

راهنمای سفر به مشهد در تابستان

سفر به مشهد در هر فصلی از سال از جمله تابستان جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر بار اول است که می‌خواهید به مشهد بروید یا اینکه از سفرهای قبلی به این شهر، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی تجربه خوبی ندارید، با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله اکالا، راهنمای سفر به مشهد در تابستان را برایتان آماده کرده‌ایم تا یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

۱) انتخاب روش سفر به مشهد

اولین گام برای برنامه‌ریزی یک سفر تابستانی خاطره‌انگیز به مشهد، انتخاب مناسب‌ترین روش سفر است. به طور کلی دو گزینه اصلی برای سفر به مشهد وجود دارد:

۱- سفر زمینی به مشهد

اگر از رانندگی لذت می‌برید و می‌خواهید از مسیر نیز دیدن کنید، سفر زمینی با ماشین شخصی گزینه‌ای جذاب است. دو مسیر اصلی برای سفر زمینی به مشهد وجود دارد: جاده سمنان که کوتاه‌تر اما کویری است و جاده شمال که سرسبزتر و طولانی‌تر است. اگر حوصله رانندگی و خستگی ناشی از آن را ندارید، می‌تواند سفر خود را با اتوبوس یا قطار آغاز کنید.

سفر با اتوبوس از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه است، اما اگر بیماری حرکت (ماشین گرفتگی) دارید ممکن است برای شما مناسب نباشد. زیرا، مدت زمان سفر با اتوبوس نسبت به قطار طولانی‌تر است.

سفر زمینی به مشهد

۲- سفر هوایی به مشهد

اگر به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به مشهد هستید و دوست ندارید وقت زیادی را در مسیر بگذرانید، سفر هوایی بهترین گزینه است. با انتخاب این روش، زمان سفر شما به حداقل می‌رسد و می‌توانید تمام وقت خود را در مشهد مقدس سپری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه ارزان سفر کنیم؟

۲) انتخاب محل اقامت در مشهد

بعد از اینکه به مشهد رسیدید، اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن محل اقامت است. اگر در این شهر بستگانی دارید که بتوانید نزد آن‌ها اقامت کنید که چه بهتر، اما اگر این امکان برایتان فراهم نیست، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. اقامتگاه‌های نزدیک حرم، معمولا با توجه به دسترسی آسان‌تر به حرم مطهر، قیمت بالاتری دارند.

اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستید، می‌توانید اقامتگاه‌هایی را در مناطق دورتر از حرم انتخاب کنید. با این حال، برای صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد به حرم بهتر است هنگام رزرو اقامتگاه از وجود سرویس رفت و برگشت رایگان به حرم مطهر اطمینان حاصل کنید. برخی از گزینه‌های متداول برای اقامت در مشهد عبارتند از:

۱- زائرسرا و مهمانپذیر

اگر به دنبال یک اقامتگاه اقتصادی هستید، زائرسراها و مهمانپذیرهای متعددی در مشهد وجود دارد که قیمتی مناسبی دارند. بسیاری از این اقامتگاه‌ها به حرم نزدیک هستند و هزینه رفت و آمد به حرم نخواهید داشت. از جمله زائرسراهای معروف مشهد که با توجه به قیمت کم، امکانات خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توان به زائرسرای فدک، فرهنگیان، رضوی و نفت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: شهریور ماه، بهترین زمان برای سفر به این جاهاست

۲- هتل آپارتمان

هتل آپارتمان‌های مشهد تنوع بسیار زیادی دارند با توجه به کیفیت خدمات و امکانات به یک ستاره، یک ستاره ممتاز، دو ستاره و سه ستاره تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر به دنبال محل اقامتی با کیفیت بالاتر و امکانات رفاهی بیشتر نسبت به زائرسراها و مهمانپذیرها هستید، هتل آپارتمان‌ها انتخاب مناسبی خواهند بود.

هزینه اقامت در این نوع اقامتگاه‌ها به عوامل متعددی مانند زمان سفر، موقعیت مکانی هتل آپارتمان (نزدیکی به حرم مطهر) و امکانات آن بستگی دارد.

هتل آپارتمان برای اقامت در مشهد

۳- هتل

سومین جایی که برای اقامت در مشهد می‌توانید انتخاب کنید، هتل‌های یک تا پنج ستاره هستند. بسیاری از هتل‌های لوکس و باکیفیت مشهد در خیابان امام رضا(ع)، واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر قرار دارند و دسترسی آسانی به حرم دارند. برخی از هتل‌های خوب با دسترسی آسان به حرم عبارتند از:

  • هتل درویشی پنج ستاره که در حاشیه خیابان امام رضا(ع) قرار دارد، به دلیل امکانات خوب و نزدیکی به حرم، یکی از گزینه‌های محبوب برای اقامت است.
  • هتل چهار ستاره جواد با فاصله بسیار کم تا حرم، مسجد گوهرشاد و بازار رضا، گزینه مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان به این مکان‌ها دسترسی داشته باشند.
  • هتل بین‌المللی قصر پنج ستاره نیز با موقعیت مکانی نزدیک به حرم، از دیگر هتل‌های معروف و پرطرفدار مشهد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تنقلات سالم برای سفر را چگونه انتخاب کنیم؟

۳) بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی در مشهد

بعد از انتخاب محل اقامت و زیارت در حرم مطهر امام رضا، نوبت به تفریح و گشت و گشت و گذار می‌رسد. در ادامه به معرفی برخی از مکان‌های تاریخی و تفریحی مشهد خواهیم پرداخت.

۱- مکان‌های تاریخی مشهد

مسجد گوهرشاد و آرامگاه پیر پالان‌دوز، هردو در جوار حرم مطهر واقع شده‌اند و از جمله مکان‌های دیدنی مشهد به شمار می‌روند. گنبد هارونیه، چهار طاقی بازه هور، مسجد ۷۲ تن (مسجد شاه)، آرامگاه نادرشاه افشار، حمام قلی بیک، کلیسای مسروپ مقدس و آرامگاه فردوسی از دیگر مکان‌هایی هستند که علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

۲- مکان‌های تفریحی مشهد

برای علاقه‌مندان به هیجان، چالی‌دره با امکاناتی همچون قایق‌سواری، بانجی جامپینگ، مقصدی جذاب است. پارک وکیل‌آباد و پارک کوه‌سنگی نیز از جمله فضاهای تفریحی محبوب در مشهد هستند. اگر به دنبال تفریحات آبی هستید، پارک‌های آبی مانند سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب، پارک آبی ایرانیان و سرزمین موج‌های خروشان، انتخاب‌های مناسبی برای شما خواهند بود.

علاوه بر این، منطقه‌ ییلاقی طرقبه، دهکده ییلاقی شاندیز، پیست دوچرخه‌سواری و موتور سواری شاندیز، پیست اسکی شیرباد، تله کابین زشک از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد هستند که لحظات خوشی را برای شما رقم خواهند زد.

مکان‌های تفریحی مشهد

۴) گردش در مراکز خرید و خرید سوغات

یکی از لذت‌های سفر به مشهد، گشت و گذار در مراکز خرید متنوع آن است. بازار رضا، پروما، الماس شرق، آرمیتاژ، مرکز خرید آلتون و آرمان از جمله مراکز خرید در مشهد هستند که هم برای تفریح و هم خرید سوغات عالی هستند.

۵) خورد و خوراک

اگر به خورد و خوراک در سفر اهمیت زیادی می‌دهید، حتما باید به رستوران‌های خوب مشهد بروید تا خاطره خوش شما از این شهر تکمیل شود. رستوران پسران کریم خیام، رستوران معین درباری، رستوران ارم شاندیز، رستوران کلبه، رستوران رستوران روژه فود فکتوری، رستوران راستگو، رستوران رضایی و رستوران ایتالیایی لیو از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های مشهد به شمار می‌روند.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا سعی کردیم که یک راهنمای کامل از سفر به مشهد در تابستان را در اختیار شما قرار دهیم. به یاد داشته باشید که یک سفر خوب به مشهد، سفری است که با آرامش و بدون عجله برنامه‌ریزی شده باشد. امیدواریم، راهنمای ارائه شده در این مقاله بتواند به شما در داشتن یک سفر به یادماندنی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا