آشپزینکات آشپزی

با این ۷ نشانه رب گوجه فرنگی سالم از فاسد را تشخیص دهید!

تشخیص رب گوجه فرنگی سالم از فاسد شاید امری به ظاهر آسان باشد ولی در برخی مواقع ظاهر رب گوجه فرنگی هیچ نشانی از فاسد بودن ندارد و در عین حال خراب است. در این مقاله از مجله اکالا به بررسی راه‌های تشخیص رب گوجه فرنگی سالم از فاسد می‌پردازیم.

تشخیص رب گوجه فرنگی سالم از فاسد

در ادامه ۷ ویژگی رب گوجه فرنگی فاسد رامعرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید. 

۷ نشانه خراب شدن رب گوجه فرنگی تازه

اگر رب گوجه فرنگی شما یکی از نشانه‌های زیر را داشت، به این معناست که رب گوجه فرنگی شما دیگر قابل استفاده نیست و فاسد شده است:

۱- بوی نامطلوب رب گوجه فرنگی

بررسی بو یکی از راه‌های تشخیص خرابی مواد غذایی است. رب گوجه فرنگی تازه باید بوی مشخصی  از گوجه پخته بدهد. اگر هنگام بررسی کردن آن بوی تند، نامطلوب و یا کهنه بودن مواجه شدید، به این معناست که رب گوجه فرنگی قابل استفاده نیست و فاسد شده است.

بیشتر بخوانید:  عوارض استفاده از رب گوجه فرنگی تاریخ مصرف گذشته

۲- سیاه شدن رنگ رب گوجه فرنگی

یکی دیگر از راه‌های تشخیص رب گوجه فرنگی فاسد، سیاه شدن آن در روغن است. زمانی که رب گوجه فرنگی را در روغن داغ می‌ریزید اگر رنگ آن به سیاهی تغییر کرد، نشان از فاسد بودن آن دارد.

۳- یکدست نبودن بافت رب گوجه فرنگی

بررسی بافت رب گوجه فرنگی یکی از راهکارهای دیگر برای تشخیص سالم بودن آن است. در یک سطح صاف مقداری رب گوجه فرنگی را به طور یکنواخت پخش کنید، اگر ذراتی از هسته، پوست یا چوب در آن مشاهده کردید، به این معنی است که رب از مواد نامرغوب تهیه شده است و کیفیت لازم را ندارد.

تشخیص رب گوجه فرنگی فاسد از سالم

۴- پخش نشدن رب گوجه فرنگی در روغن داغ

شما می‌توانید برای تشخیص سالم بودن رب گوجه فرنگی آن را در روغن داغ بریزید. اگر رب گوجه فرنگی در روغن به شکل گلوله‌ای شد یا تغییر شکل نداد، به این معناست که رب خراب است یا از ترکیبات مواد دیگری مانند کدو در تهیه رب استفاده شده است.

۵-کپک سفید روی رب گوجه فرنگی

یکی از نشانه‌‌های فاسد بودن رب گوجه فرنگی ظاهر شدن کپک‌های سفید روی آن است. قرار دادن رب گوجه فرنگی در محیط گرم و مرطوب زمینه کپک زدن را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین ظرف برای نگهداری از رب گوجه فرنگی

۶-کپک‌های قهوه‌ای و سیاه لبه‌های ظرف

اگر در لبه‌های ظرف کپک‌های قهوه‌ای رنگ یا سیاه مشاهده کردید به هیچ‌عنوان از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید زیرا این کپک‌ها نشانه فاسد بودن رب گوجه فرنگی است.

۷- اسیدیته شدن رب گوجه فرنگی

اگر ترشی رب گوجه فرنگی بیش از اندازه معمول و گازدار شده باشد نشان از خرابی آن دارد که در این صورت نباید رب را مصرف کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، ۷ راه تشخیص رب گوجه فرنگی سالم از فاسد را معرفی کردیم. با در نظر گرفتن موارد گفته شده و استفاده از رب گوجه فرنگی سالم، می‌توانید از خطراتی که سلامتی شما را تهدید می‌کند جلوگیری کنید. همچنین موارد گفته شده به شما کمک می‌کند تا با خیال آسوده‌تری از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

 

۴.۲/۵ (۵ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا