آشپزیخواص مواد غذایی

طرز تهیه کره پسته خانگی با طعمی بی‌نظیر به همراه خواص آن

حتما تا به حال کره بادام زمینی را تست کرده‌اید و از طعم خارق العاده و خواص آن نیز بهره برده‌اید اما در این مقاله از دسته آشپزی  در مجله اینترنتی اکالا قصد داریم درباره تهیه کره پسته توضیح دهیم پس با ما همراه باشید. یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی که می‌توان به سادگی در خانه تهیه کرد، کره پسته است که با مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شود می‌توان آن را تهیه و از طعم فوق العاده آن لذت برد.

زمان لازم برای تهیه این کره خانگی و خوشمزه، تنها ۲۰ دقیقه است پس برای فراهم کردن آن نباید درنگ کرد. از آنجایی که پسته نسبت به سایر آجیل‌های موجود در بازار قیمت بالایی دارد اما نباید از ارزش غذایی و طعم دلچسب آن غافل شد.

کره پسته

بیشتر بخوانید: خواص گلابی برای سلامتی بدن

از پسته می‌توان در بستنی، تزیین کیک، انواع غذا، سالادها و سایر مواد غذایی استفاده کرد. پیش از آنکه درباره کره پسته خانگی و مراحل تهیه و همچنین خواص آن توضیح دهیم، بهتر است راجع به خواص پسته اطلاعاتی مطرح شود:

خواص و مضرات پسته:

  • پسته درخت کوچکی است که اغلب در کشورهایی مانند ایران، سوریه و غرب افغانستان رشد می‌کند. جالب است بدانیم که پسته‌ها به دو گروه گرد و دراز تقسیم‌بندی می‌شوند که با نام‌های پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی، پسته اکبری و پسته فندقی (اوحدی) در بازار وجود دارد.
  • از خواص پسته هر چه گفته شود، کم است اما از مهمترین آن‌ها می‌توان به کالری بالا و چربی بسیار پایین اشاره کرد که برای تمامی افراد در رده‌های سنی مختلف و خصوصا ورزشکاران بسیار مناسب می‌باشد. جالب است بدانیم که مصرف پسته در حد معمول، سبب افزایش وزن نمی‌شود که این ویژگی در کنار سایر خواص پسته، بسیار حائز اهمیت است.
  • از دیگر خواص مهم پسته می‌توان به مناسب بودن برای افرادی که فشارخون بالایی دارند اشاره کرد زیر استفاده از آن سبب کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افرادی که دیابت ندارند، می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه راحت الحلقوم (لوکوم پسته)؛ دسر آسان و خوشمزه ترکیه‌ای

کره پسته خانگی

در کنار خواصی که راجع به پسته داده شد، بهتر است راجع به مضرات آن نیز صحبت شود. میوه درخت پسته حاوی اوروشیول است که می‌تواند سبب واکنش‌های آلرژیک و خارش شود. مصرف متعادل پسته سبب افزایش وزن نمی‌شود ولی اگر در این میزان دقت لازم و کافی صورت نگیرد، علاوه بر افزایش وزن، شاهد فشار خون، بیماری‌های معده و روده هستیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه کره پسته
    پسته خام بو داده نشدهنیم کیلو
    نمکیک قاشق‌ چای‌خوری
    عسلیک قاشق چای‌خوری

    با توجه به اینکه مواد لازم جهت تهیه کره پسته خانگی خوشمزه شرح داده شد، حال وقت آن رسیده که مراحل آماده‌سازی این معجون خارق العاده را شرح دهیم.

    نکته: اگر به دنبال خلق طعم جدیدی هستید، علاوه‌ بر مواد لازم توضیح داده شده می‌توان از یک قاشق‌ چای‌خوری روغن نارگیل، مقدار کمی هل یا دارچین و سایر طعم دهنده‌ها استفاده کرد.

    بیشتر بخوانید: ۹ خاصیت پسته برای سلامتی، پسته بخورید و لاغر شوید

    مراحل آماده‌سازی کره پسته خانگی خوشمزه:

    ۱- پسته، نمک و عسل را در مخلوط کن (میکسر) ریخته و با سرعت پایین در حدود ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه با هم ترکیب می‌کنیم و پس از سپری شدن این زمان، سرعت مخلوط کن را زیاد کرده و در حدود ۳ الی ۴ دقیقه صبر می‌کنیم تا مخلوط کاملا یکدست و به حالت خامه‌ای شکل تبدیل شود.

    طرز تهیه کره پسته

    ۲- پس از آنکه مواد کره پسته به طور کامل با هم مخلوط شدند، در نهایت با استفاده از قاشق آن را به داخل ظرف مناسب منتقل کرده و سپس در یخچال قرار می‌دهیم.

    بیشتر بخوانید:طرز تهیه خلال پسته خانگی

    ۳- بله به همین سادگی کره پسته خانگی آماده شد و می‌توان آن را میل کرد. شاید با خود بگویید که دلیل استفاده از کلمه “کره” در این خوراکی خانگی خوشمزه چیست؟ بله درست حدس زدید، دلیل استفاده از اصلاح “کره” بدین معنی است که در طی مراحل تهیه این ماده خوراکی، روغن پسته از آن جدا نمی‌شود و این چربی و روغن سبب خمیری شدن آن می‌شود.

    کره پسته خوشمزه

    خواص کره پسته:

    • قرار گرفتن چربی‌ و پروتئین‌های مفید مورد نیاز بدن
    • مناسب برای تمامی رده‌های سنی، حتی ورزشکاران
    • دارا بودن ویتامین B6 که برای بدن بسیار مفید می‌باشد
    • جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها
    • سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان
    • افزایش ضریب هوشی

    نکات کلیدی و طلایی که نیاز است در تهیه کره پسته بدانیم:

    • لازم و ضروی است که در تهیه کره پسته، حتما از پسته خام و خشک استفاده شود
    • اگر رنگ کره پسته برایتان مهم است و می‌خواهید به صورت سبز یکدست باشد، نیاز است در ابتدا پسته‌ها را در آب خیس کنیم و پس از سپری شدن حداقل یک ساعت، پسته‌ها را به روی حوله‌‌های کاغذی ریخته وسپس از طریق همان حوله، پسته‌ها را به یکدیگر مالش دهیم تا در نهایت پوست آن‌ها جدا شود.
    • حداکثر زمان نگه‌داری کره پسته در حدود سه هفته می‌باشد که در این بازه زمانی نیاز است این کره در ظرف درب بسته و در یخچال نگه‌داری شود.
    • اگر مایل باشید می‌توانید پسته‌ها را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد) در فر قرار دهید. (همان‌طور که ذکر شد، انجام این کار لازم و ضروی نیست)

    بیشتر بخوانید: تشخیص عسل طبیعی از غیرطبیعی

    در این مقاله با روش تهیه، خواص فوق‌العاده و نکات لازم و ضروری کره پسته خانگی آشنا شدیم. جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که بر روی افراد مبتلا به کلسترول انجام شد، نتیجه‌گیری بدین صورت بود که افرادی که روزانه در یک و یا دو وعده غذایی خود و به مدت چهار هفته از پسته استفاده می‌کردند، در مقایسه با کسانی که پسته در وعده‌های غذایی آن‌ها جایی نداشت، به مراتب سطح کلسترول پایین‌تری داشتند.

    در این مقاله با خواص خارق العاده پسته و طرز تهیه کره پسته آشنا شدیم. نظر شما راجع به سایر خواص کره پسته خانگی چیست؟ چه پیشنهاداتی برای خوش طعم شدن این کره دارید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

     

    ۴/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.