سبک زندگیگردشگری

جنگل النگدره در پاییز؛ جایی که شما را به دنیایی دیگر می‌برد

جنگل النگدره گرگان، تماشایی‌ترین جنگل ایران در پاییز است که به خاطر درختان چند رنگ و آب و هوای خنک و دلچسبی که دارد، بسیار محبوب است. در این مقاله از مجله اکالا به شما می‌گوییم که جنگل النگدره کجاست و چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد.

جنگل النگدره کجاست؟

اگر به دنبال یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جنگل‌های کشور با رنگ‌های متنوع و طبیعتی خیره کننده در فصل پاییز هستید، جنگل النگدره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

این جنگل در استان گلستان و شهر گرگان قرار دارد و به خاطر طبیعت زیبا، هوای خنک و امکانات و تفریحات رفاهی متعددی که دارد، هر ساله بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

جنگل النگدره کجاست؟

در پاسخ به این سوال که النگدره گرگان چند کیلومتر است باید بگوییم که مساحت این جنگل حدود ۱۸۵ هکتار است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی گرگان محسوب می‌شود.

این پارک جنگلی پر از درختان بلند و مناظر دیدنی است و طبیعتی تماشایی دارد. جنگل زیبای النگدره در ۵ کیلومتری جنوب شهر گرگان و در مسیر جاده ناهارخوران قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است.

چرا فصل پاییز به جنگل النگدره سفر کنیم؟

هر چند جنگل النگدره در همه فصول زیبایی‌های زیادی دارد، اما به جرات می‌توان گفت که پاییز هزار رنگ در جنگل النگدره، حال و هوای متفاوتی نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. بسیاری از افراد این جنگل را به پاییز رنگارنگ آن می‌شناسند و معتقد هستند که طبیعت این جنگل در فصل پاییز با هیچ فصل دیگری قابل مقایسه نیست.

در این فصل با نگاه کردن به هر تکه از جنگل، احساس می‌کنید که به یک تابلوی نقاشی خیره شده‌اید. در این فصل برگ درختان زرد و نارنجی می‌شود و تمام سطح جنگل از برگ‌های نارنجی و خشک شده درختان تنومند پر می‌شود.

قدم زدن در دل این منظره آنقدر حس و حال متفاوتی دارد که اگر یک بار آن را تجربه کنید، دوست دارید تمام پاییزهای عمرتان را در همین مسیر سپری کنید. بهترین زمان برای سفر به جنگل النگدره در پاییز، از اواخر آبان و اوایل آذر است.

چرا فصل پاییز به جنگل النگدره سفر کنیم؟

آب و هوای جنگل النگدره در پاییز

جنگل النگدره آب و هوای خنک و مطبوعی دارد و به طور معمول دمای هوای این جنگل ۱۰ درجه خنک‌تر از شهر گرگان است. تنوع پوشش گیاهی این منطقه بسیار زیاد است و در قلب این جنگل می‌توانید درختان افرا، بلوط، بید و توسکا را مشاهده کنید.

اقامت در النگدره

اگر از جنگل النگدره دیدن می‌کنید، حتما چند شب در این منطقه اقامت و از جاذبه‌های دیدنی منطقه نیز دیدن کنید. یکی از بهترین کارهایی که پیشنهاد می‌شود در این سفر تجربه کنید، اجازه کلبه در النگدره است. کلبه‌هایی چوبی در نزدیکی جنگل که اقامت در آن‌ها موجب می‌شود تا آرامش‌بخش‌ترین شب زندگی‌تان را تجربه کنید.

با اقامت در کلبه‌های چوبی اطراف این جنگل می‌توانید از چشم انداز کوه و جنگل لذت ببرید و صبح بعد از بیدار شدن از خواب با دیدن منظره سرسبز اطراف کلبه، حسی سرشار از آرامش و رهایی را تجربه کنید.

شما می‌توانید با توجه به تعداد افراد، مقدار بودجه و همچنین امکاناتی که مد نظرتان است، یک کلبه یا اتاق در نزدیکی جنگل اجاره کنید و یک شب بی‌نظیر را برای خودتان رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شهر آمل؛ تجربه‌ای متفاوت از سفر به شمال

مکان‌های دیدنی و تفریحات جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارد که در طول بازدید از این جنگل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این جنگل پر از منظره‌های دیدنی و آرامش بخش است که باید از نزدیک ببینید و در قلب جنگل قدم بزنید تا حس شگفت انگیز آن را در وجودتان احساس کنید.

در ادامه این بخش به بهترین تفریحات و سرگرمی‌هایی که می‌توانید در جنگل النگدره تجربه کنید، اشاره شده است.

وقت گذرانی در زمین بازی

این جنگل دارای زمین بازی مخصوص کودکان و همچنین زمین ورزش بزرگسالان است و از همین رو برای وقت‌گذرانی‌های خانوادگی و سرگرمی‌های مختلف بسیار ایده آل است.

مکان‌های دیدنی و تفریحات جنگل النگدره

استفاده از امکانات رفاهی جنگل مثل آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی و…

در طول مسیر پیاده روی در جنگل النگدره نیمکت‌هایی قرار دارد که هر زمان که دوست دارید می‌توانید روی این نیمکت‌ها بنشینید و از طبیعت دیدنی و هوای خنک جنگل لذت ببرید. این جنگل دارای آلاچیق است و از همین رو برای کمپ کردن در دل جنگل نیز مشکلی نخواهید داشت.

از دیگر امکانات جنگل النگدره می‌توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و همچنین فروشگاه مواد غذایی اشاره کرد. اگر با خانواده و دوستان به این جنگل می‌روید، حتما ساعاتی را در جنگل یا آلاچیق‌های آن بنشینید و بساط کباب و چای را هم راه بیندازید تا لذت این سفر برایتان چند برابر شود.

بیشتر بخوانید: معرفی زیباترین و بهترین جاهای فشم

پیاده روی و دوچرخه سواری در جنگل

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که باید در این جنگل تجربه کنید، پیاده روی در مسیر شگفت انگیز جنگل یا دوچرخه سواری است. جاده سلامت جنگل النگدره برای پیاده روی و گشت گذار در طبیعت تعبیه شده است.

این مسیر چوبی حدود ۶ کیلومتر است و بهترین و امن‌ترین قسمت برای پیاده روی در جنگل است. از ساعت ۶ صبح تا ۶ شب امکان تردد ماشین در جنگل وجود ندارد و از همین رو می‌توانید با خیال راحت در مسیرهای مختلف پیاده روی و دوچرخه سواری کنید.

آب و هوای جنگل النگدره در پاییز

عکاسی از مناظر دیدنی

مطمئن باشید منظره‌هایی که در فصل پاییز در این جنگل مشاهده می‌کنید، با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست. اگر اهل عکاسی کردن از طبیعت و عکس گرفتن از خودتان هستید هم این جنگل بهترین مکان برای این کار است. هر گوشه از این جنگل حال و هوای متفاوتی برای عکاسی دارد و می‌توانید عکس‌های خیره کننده‌ای از خودتان بگیرید.

بازدید از رودخانه قلاشی

اگر در مسیر جنگل پیش بروید، در میانه‌های راه به یک رودخانه پر آب و خنک می‌رسید که زیبایی این منطقه را چند برابر می‌کند. این رودخانه در دل جنگل النگدره قرار دارد و در کنار آن ۳ چشمه آب خنک نیز قرار گرفته‌اند.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به معرفی جنگل النگدره در پاییز و همچنین امکانات و مناطق دیدنی این منطقه اشاره شد. با نزدیک شدن به فصل پاییز، این جنگل به طرز شگفت انگیزی دیدنی می‌شود و بهتر است تا زمانی که این فصل تمام نشده، برای بازدید از این جنگل شگفت انگیز برنامه ریزی کنید. اگر تجربه سفر به این جنگل را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا