سبک زندگیگردشگری

زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران که شما را شگفت‌زده می‌کند

تا به حال از پنجره واگن قطار به تماشای پاییز نشسته‌اید؟ پاییز فصلی است که چشم‌اندازهای ایران به اوج زیبایی خود می‌رسند. ما نیز در این بخش از مجله اکالا شما را با زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران آشنا خواهیم کرد تا با مناظری که از مقابل چشمانتان می‌گذرد، تجربه‌ای به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

با زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران آشنا شوید

زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران به خط آهن تهران ساری تعلق دارد که جزو قطارهای گردشگری پرتردد نیز به حساب می‌آید. این مسیر به دلیل جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد به حدی زیبا و جذاب است که توجه بسیار از توریست‌های خارجی را نیز به خود جلب کرده است.

البته ناگفته نماند که در ابتدا مایوس خواهید شد؛ اما چیزی نمی‌گذرد که شما را با اوج زیبایی‌های خود سورپرایز خواهد کرد. این مسیر شما را از شلوغی شهر و آب و هوای آلوده به سمت طبیعت بکر و رنگارنگ پاییزی می‌برد. پس تا ایستگاه گرمسار صبوری کنید تا پس از آن وارد منطقه‌ای جنگلی و کوهستانی شوید.

با زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران آشنا شوید

مسیر قطار تهران ساری چه جاذبه‌هایی دارد؟

در مسیر ریلی تهران ساری از شهرها و ایستگاه‌های زیادی عبور می‌کنید که یکی زیباتر از دیگری است. این مسیر خارق‌العاده از مناطق متنوع بیابانی، کویری، کوهستانی، جلگه‌ای و جنگلی عبور می‌کند که هر یک جاذبه‌های خاص خود را دارند.

شما در این مسیر می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون کوه اژدها، برج و قلعه استوناوند، چشمه شورآب، قلعه مازیار، سه خط طلا، پل ورسک، معادن سنگ نمک گرمسار، تونل‌های ۱۸۰ درجه و… دیدن کنید.

در ادامه شما را با چند مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های این مسیر آشنا خواهیم کرد.

تونل گدوک

در این مسیر تونل گدوک یعنی طولانی‌ترین تونل ایران را می‌بینید که تجربه‌ شگفت‌انگیزی برایتان به ارمغان خواهد آورد. این تونل با طول ۲۸۸۷ متر در بلندترین نقطه این مسیر حفر شده و در نزدیکی گردنه گدوک در شهرستان سوادکوه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز

سه خط طلا

از جذاب‌ترین بخش سفر با قطار از تهران به ساری می‌توان به سه خط طلا اشاره کرد. در این مسیر ریل قطار به دور کوه می‌چرخد و اگر از بالا به این منظره نگاه کنید سه خط موازی را خواهید دید که چشم‌اندازی فوق‌العاده برای مسافران خلق می‌کند. این سه خط موازی که با نام سه خط طلا شناخته شده به منظور آسان شدن مسیر برای قطار ساخته شده است.

پل ورسک

بدون شک زیباترین بخش این سفر، متعلق به پل ورسک است؛ جایی که طبیعت و تاریخ با هم پیوند می‌خورند. این پل تاریخی یکی از شاهکارهای مهندسی ایران است که بر فراز دره‌ای بلند و عمیق ساخته شده است. زیبایی این پل در فصل پاییز به دلیل برگ‌های رنگارنگ درختان اطراف به اوج خود می‌رسد و منظره‌ای دیدنی خلق می‌کند.

منظره دیدنی پل ورسک

سوادکوه

سوادکوه با طبیعت بکر و تماشایی خود، یکی از زیباترین مناطق در مسیر ریلی تهران به ساری است. عبور قطار از دل سوادکوه و انبوه درختان، روستای کنگلو و کوه‌ها، منظره‌ای رویایی برای مسافران به نمایش می‌گذارد. 

پل سفید

پس از سوادکوه از کوه به طرف پایین، یعنی به ایستگاه پل سفید هدایت می‌شوید. این پل روی رودخانه تالار ساخته شده و با طراحی بی‌نظیر خود، منظره‌ای فراموش نشدنی برای مسافران ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران

شیرگاه

در نهایت پس از پل سفید به جنگلی انبوه از درختان می‌رسید که می‌توانید جاذبه‌های دیدنی شیرگاه را به تماشا بنشینید. این منطقه به دلیل وجود جنگل‌های هیرکانی، آبشارها، رودخانه‌ها و پل‌های تاریخی، میان گردشگران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

بسیاری از علاقمندان به سفر با قطار، به واسطه عبور راه آهن این منطقه از میان جنگل، شیرگاه را انتخاب می‌کنند؛ جنگل‌های بکر پلنگ‌دره و سد لفور نیز فرصت مناسبی برای برپایی کمپ و عکاسی محسوب می‌شوند.

مسیر ریلی تهران ساری چند ساعت است؟

مدت زمان دقیق سفر با قطار از تهران به ساری به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان توقف در ایستگاه‌ها، نوع قطار (عادی یا سریع‌السیر)، شرایط آب و هوایی و… بستگی دارد. اما به طور کلی سفر با قطارهای سریع‌السیر حدود ۵ ساعت و با قطارهای عادی ۶ الی ۷ ساعت طول می‌کشد.

توجه: اغلب روزها ۲ قطار در این مسیر از تهران به سمت ساری حرکت می‌کنند. زمان حرکت بیشتر قطارها نیز در ساعات اولیه صبح است.

ویدیوی ساحل ریشهر بوشهر؛ برای علاقمندان به دریا و طبیعت

مسیر ریلی تهران ساری چند ساعت است؟

در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا شما را با زیباترین مسیر ریلی پاییزی ایران آشنا کردیم. پس منتظر چی هستید؟ همین الان یک بلیط به مقصد ساری بخرید، سوار قطار شوید و اولین سفر بدون ماشین خود را در فصل پاییز امسال با تماشای مناظر شگفت‌انگیز این مسیر تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا