دانستنی

۱۰ ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند!

نسل‌های گذشته با استفاده از مواد طبیعی و روش‌های ساده، به طور شگفت‌انگیزی از زیبایی و سلامت خود مراقبت می‌کردند. در این بخش از اکالا بلاگ، قصد داریم تا ۱۰ ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

معرفی ۱۰ ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم کاربرد دارند

در ادامه به ۱۰ تا از روش‌های سنتی که هنوز هم می‌توانند در حفظ زیبایی شما موثر باشند، اشاره می‌کنیم:

۱- آرایش ساده و طبیعی

برخلاف زنان امروزی که از آرایش‌های غلیظ استفاده می‌کنند، زنان در گذشته آرایشی ساده و طبیعی داشتند. آرایش آن‌ها معمولا به رژ لب، ریمل یا خط چشم محدود می‌شد و همین کافی بود تا زیبایی طبیعی آن‌ها را به نمایش بگذارد.

شما هم می‌توانید با آرایش ساده و ملایم، زیبایی طبیعی خود را برجسته کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

۲- نرمی مو با روغن زیتون

امروزه محصولات متنوعی برای نرم کردن مو بدون نیاز به آبکشی در بازار موجود است. اما در گذشته، از روغن زیتون به عنوان جایگزینی طبیعی برای این محصولات استفاده می‌شد. روغن زیتون، یک مرطوب کننده طبیعی است که به درخشش و نرمی موها کمک می‌کند.

برای استفاده از این ترفند زیبایی باید بعد از شستشو و مرطوب شدن موها، مقداری روغن زیتون را کف دست خود ریخته و به ساقه و نوک موها بزنید. می‌توانید روغن را روی موها بگذارید یا بعد از چند ساعت موها را بشویید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نرمی مو با روغن زیتون

    ۳- فر کردن موها بدون حرارت

    در گذشته، زنان با روش‌های خلاقانه‌ای موهای خود را فر می‌کردند. یکی از این روش‌ها، استفاده از پارچه بود. برای اینکار، موها را به دور تکه‌های پارچه پیچیده و تا صبح صبر می‌کردند.

    امروزه نیز می‌توانید با روش‌های ساده و بدون استفاده از حرارت، موهای خود را فر کنید. ساده‌ترین روش این است که موهای مرطوب را به صورت گوجه‌ای ببندید و صبر کنید تا صبح خشک شود. البته اگر موهایتان بلند است، می‌توانید از جوراب برای این کار استفاده کنید.

    ۴- درخشش دندان‌ها با جوش شیرین

    قبل از ظهور خمیردندان‌های سفیدکننده، جوش شیرین به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای استفاده از این روش، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری شبیه به خمیردندان به دست آید. سپس با این خمیر دندان‌های خود را مسواک بزنید.

    برای طعم بهتر، می‌توانید یک قطره روغن نعناع فلفلی نیز به آن اضافه کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، این کار را دو تا سه بار در هفته و بعد از مسواک زدن با خمیردندان معمولی انجام دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کلروفیل خانگی؛ معجون زیبایی و لاغری!

    ۵- استفاده از چتر در برابر آفتاب

    در زمان‌های قدیم، زنان از چترهای مخصوص آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند. شاید امروزه استفاده از چتر در همه جا رایج نباشد، اما این روش هنوز هم در مکان‌هایی مانند ساحل مفید است.

    توجه: برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از تابش آفتاب، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب را فراموش نکنید.

    ۶- لایه‌برداری پوست با شکر و نمک

    لایه‌برداری پوست برای داشتن پوستی شاداب و درخشان ضروری است. روش‌های مختلفی برای لایه‌برداری وجود دارد، اما در گذشته از نمک و شکر برای این کار استفاده می‌کردند.

    برای استفاده از این روش، ابتدا پوست را مرطوب کرده و با دانه‌های شکر یا نمک به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست را با آب بشویید و از لطافت و شادابی آن لذت ببرید.

    ۷- از بین بردن پف صورت با آب سرد

    شستشوی صورت با آب سرد می‌تواند به جوان ماندن پوست کمک کند. البته این موضوع همیشه درست نیست، ولی آب سرد می‌تواند در کاهش پف صورت به خصوص در نواحی دور چشم، بسیار موثر باشد. همچنین، شستشو با آب سرد می‌تواند به کوچک شدن منافذ پوست کمک کند.

    پس از شستشوی صورت با شوینده ملایم، می‌توانید یک بار هم با آب خیلی سرد صورت خود را آبکشی کنید. از شستشوی صورت با آب داغ خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند به پوستتان آسیب برساند. علاوه‌براین، یکی دیگر از راز زیبایی قدیمی، شستشوی مو با آب سرد برای حفظ درخشندگی مو بود.

    بیشتر بخوانید: ۹ خواص گلاب برای پوست؛ سفری به دنیای لطافت و زیبایی

    ۸- شستشوی مرتب پوست

    در زمان‌های قدیم، بسیاری از مردم به محصولات آرایشی متنوعی که امروزه یافت می‌شود، دسترسی نداشتند. شستشوی مرتب صورت با صابون‌های ملایم، راز زیبایی و سلامت پوست‌شان بود. امروزه نیز با شستشوی منظم صورت با یک صابون ملایم یا شوینده‌ی مناسب می‌توانید از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

    ۹- نرمی لب با وازلین

    در گذشته، وازلین به عنوان یک محصول همه کاره شناخته می‌شد. یکی از کاربردهای زیبایی قدیمی آن، حفظ نرمی و لطافت لب‌ها بود. استفاده از وازلین به صورت شبانه و روزانه، لب‌ها را مرطوب نگه داشته و از خشکی و ترک‌خوردگی آن‌ها جلوگیری می‌کرد.

    اگر به دنبال جایگزینی طبیعی برای بالم لب هستید، وازلین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. به خصوص برای افرادی که لب‌های بسیار خشکی دارند، وازلین می‌تواند التیام بخش و رطوبت‌رسان باشد. البته، اگر خشکی لب شما خفیف است، استفاده منظم از بالم لب به تنهایی کافی خواهد بود.

    پاک کردن آرایش با روغن زیتون

    ۱۰- پاک کردن آرایش با روغن زیتون

    در دوران قدیم، از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش نیز استفاده می‌شد. برای این منظور، مقداری روغن زیتون بکر روی پنبه ریخته و به آرامی پوست صورت را با آن پاک می‌کردند.

    سپس با یک شوینده‌ی ملایم، باقی‌مانده‌ی روغن را می‌شستند. این روش باعث حفظ رطوبت پوست شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های A، D، K و E است. این ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در روغن زیتون به سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا به معرفی ۱۰ ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند، پرداختیم. با استفاده از این ترفندهای قدیمی و ساده، می‌توانید به طور طبیعی زیبایی و سلامت پوست و موی خود را حفظ کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا