آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه “سوپ بروکلی” با شیر؛ خوشمزه و مقوی

بروکلی یکی از سبزیجات خیلی مغذی پرفیبره که خوشبختانه چند سالی هست استفاده ازون تو کشور ما هم رایج شده. کلم بروکلی سرشار از ویتامین و مواد معدنی مفید برای دستگاه گوارش و پوست و قلب هستش و پروتئین موجود در اون، این سبزیجات و به عنوان یکی از مفیدترین سبزیجات رژیم های غذایی تبدیل کرده. سوپ بروکلی که از هم‌نشینی بروکلی و سبزیجات‌های مفید دیگه درست می‌شه یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌هایی که باعث می‌شه از فواید این سبزیجات پر از خاصیت بهره ببریم.‌ در اکالا بلاگ با ما همراه شوید.

مواد لازم سوپ بروکلی:
بروکلی ۲۵۰ گرم
هویج۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر ۱ حبه
فلفل دلمه ای۱/۲ عدد
کدو۱ عدد
نخود فرنگی۳ قاشق غذاخوری
شیر ۲ لیوان
جو پرک ۱/۲ پیمانه
استاک (آب) مرغ ۴ لیوان
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
پودر جوز هندی ۱/۴ چایخوری
پول بیبر (فلفل پرک قرمز)۱ قاشق چایخوری
جعفری و گشنیزبه میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم سوپ بروکلی
۱- برای آماده سازی اولیه کلم بروکلی را خرد می کنیم که بهتر است برای پخت سریعتر ساقه بروکلی را بصورت نگینی خرد کنید. هویج و سیب زمینی را رنده می‌کنیم و فلفل دلمه ای و پیاز را نیز خرد می‌کنیم.
پیاز خرد شده را در کمی روغن زیتون تفت می دهیم تا سبک شود.

خرد کردن سبزیجات سوپ بروکلی۲- بعد از تفت خردن پیاز سیر رنده شده را نیز به آن اصافه می‌کنیم و تا زمانی که عطر سیر آزاد شود انرا تفت می‌دهیم. بعد باقی سبزیجات را بجز نخود فرنگی به قابلمه اصافه کرده حرارت را کمی زیاد می‌کنیم و سبزیجات را تفت می‌دهیم. تفت سبزیجات قبل از پخت باعث آزاد شدن عطر طعم آن ها در سوپ می‌شود. 
تفت دادن پیاز و سبزیجات در سوپ بروکلیر
۳- بعد ازینکه سبزیجات کمی تفت خوردند، استاک مرغ را به ان اصافه می کنیم و زیر آنرا زیاد می کنیم تا بجوش بیاید. بعد از جوش آمدن جو پرک و نخود فرنگی‌ها را اضافه می کنیم همراه با کمی نمک و فلفل و درب قابلمه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم تا برای مدت ۱ ساعت سبزیجات و جو بپزد. 
ریختن آب مرغ در سوپ بروکلی
۴- بعد از یک ساعت یا زمانی که سبزیجات و جو پرک پختند، زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم و به کمک گوشکوب برقی یا مخلوط کن سوپ را میکس و پوره می‌کنیم. و بعد حدود دو ملاقه از سوپ را داخل کاسه‌ای می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا کمی از حرارت بیافتد و به دمای محیط برسد. 

میکس کردن سوپ بروکلی
۵- بعد ازین مدت زمان شیر همدمای محیط را به سوپی که داخل کاسه جدا کرده‌ایم و خنک شده اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. همدما بودن مواد باعث می‌شود که سوپ نبرد و مواد یکدست باقی بماند. بعد پودر جوز هندی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

اضافه کردن شیر به سوپ بروکلی
۶- خامه همدمای محیط را به مخلوط شیر و سوپ اضافه می کنیم و آنرا هم می زنیم تا یکدشت شود. مخلوط آماده شده را بصورت تدریجی و یک ملاقه یک ملاقه به قابلمه ی سوپ اضافه می‌کنیم و با هربار اضافه کردن آنرا هم می‌زنیم و بعد مجددا ملاقه بعدی را می‌ریزیم و هم می‌زنیم.

اضافه کردن خامه به سوپ بروکلی
۷- فلفل پرک را به سوپ اضافه می‌کنیم میزان نمک و فلفل انرا می‌توانید بر اساس ذائقه ی خود تنظیم کنید. وقتی سوپ به غلظت و قوام مناسب رسید جعفری و گشنیز خرد شده به آن اضافه می‌کنیم و زیر آنرا خاموش می‌کنیم. بهتر است هنگام سرو از آبلیمو برای چاشنی استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فلفل پرک در سوپ بروکلیمی‌توانید سوپ بروکلی اماده شده همراه با خامه‌ای که به کمک شیر کمی رقیق کرده‌اید تزئین و آنرا را همراه با جعفری تازه سرو کنید.

    سوپ بروکلی

    نکات سوپ بروکلی:

    1.  بهتر است برای شستن کلم بروکلی انرا به چند قطعه تقسیم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در مخلوط آب سرکه نگهداری و بعد شست و شو کنید.
    2. اگر استاک مرغ در دسترس نداشتید می‌توانید از ۲ عدد عصاره مرغ همراه با ۴ الی ۵ لیوان آب معمولی استفاده کنید. که البته با استاک مرغ سوپ خوشمزه ای تری خواهید داشت.
    3.  در سوپ‌های خامه‌ای اگر از شیر و خامه هم دمای محیط استفاده کنید و انرا بصورت تدریجی و یا به روشی که عنوان شد به سوپ اضافه کنید سوپ شما هرگز نمی‌برد.
    4. اضافه کردن ماده‌ی اسیدی همانند آب لیمو ترش ، پوره گوجه یا رب و … به سوپ‌های خامه‌ای (حاوی شیر و خامه و یا لبنیات دیگر) باعث بریدن آن می‌شود. اگر تمایل به استفاده از آبلیمو دارید باید اینکار را در آخرین مرحله و زمانی که سوپ را از حرارت برداشته اید و هنگام سرو انجام دهید.
    5.  می‌توانید سبزیجات موجود در سوپ را طبق دلخواه خود تغییر دهید. اما هم‌نشینی این سبزیجات کنار یکدیگر باعث می‌شود سوپی فوق العاده سالم و خوشمزه درست کنیم.
    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.