سبک زندگینکات خانه داری

با این ۲ روش، یک شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین بسازید

اگر برای تزیین دکور هالووین به دنبال شمع به شکل کدو تنبل هستید، بهتر است خودتان دست به کار شوید و در خانه این شمع‌ها را آماده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز ساخت شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین آشنا شوید.

آموزش ساخت شمع کدوی معطر با کدو حلوایی

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن شمع کدو تنبل، استفاده از کدو تنبل واقعی است. در این روش باید داخل یک کدو تنبل خوش فرم را تخلیه و سپس بعد آن را به یک شمع زیبا تبدیل کنید.

مواد لازم برای ساخت شمع کدو با کدو تنبل

مواد لازم برای ساخت شمع کدو با کدو تنبل به شرح زیر است:

کدو حلوایی کوچک۱ عدد
موم یا پارافینبه مقدار لازم
فیتیله شمع با کف فلزی۱ عدد
میخک و دارچین آسیاب شدهبه مقدار لازم
وانیلبه مقدار لازم

مراحل ساخت شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن شمع کدو هالووین با کدو تنبل آشنا شوید.

۱- کدو را آماده کنید

برای شروع باید یک کدو تنبل خوش فرم و کوچک انتخاب کنید و آن را به خوبی بشویید تا ظاهر آن تمیز و براق شود. در ادامه از بالای کدو به اندازه ۱/۳ آن را برش دهید. سپس با دست تمام تخمه‌ها و تفاله‌های داخل کدو را خارج کنید. با یک قاشق یا چاقو کناره‌های کدو را بتراشید و به طور کامل تمیز کنید.

آموزش ساخت شمع کدوی معطر با کدو حلوایی

۲- فیتیله را داخل کدو قرار دهید

بعد از این که کدو کاملا تمیز شد، باید فیتیله را درست در وسط کدو قرار دهید و قسمت فلزی آن را کمی داخل کدو فشار دهید تا محکم شود. برای ثابت ماندن فیتیله سر جای خود، باید نخ را دور نی یا یک سیخ چوبی بپیچید و آن را روی کدو قرار دهید تا دقیقا در وسط کدو قرار بگیرد. برای جلوگیری از افتادن نی یا سیخ بهتر است با یک چسب آن را به لبه‌های کدو بچسبانید.

۳- پارافین را آب کنید

برای تهیه شمع با کدو باید حدود ۲ فنجان موم یا پارافین را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و بعد آن را برای چند دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید تا پارافین آب شود. برای آب کردن پارافین یا موم می‌توانید آن را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا آب شود.

بیشتر بخوانید: ایده‌های خلاقانه آرایش هالووینی

۴- شمع را آماده کنید

در این مرحله باید نیمی از پارافین ذوب شده را داخل کدو بریزید و سپس به بقیه پارافین مقداری پودر میخک، عصاره وانیل و دارچین اضافه کنید. مواد را با یک سیخ چوبی هم بزنید و در ادامه باقی مانده پارافین را به کدو اضافه کنید.

فیتیله را دقیقا وسط شمع تنظیم کنید و اجازه دهید شمع به مدت ۵ ساعت در فضای اتاق بماند تا پارافین کاملا سفت شود. بعد از این که شمع آماده شد، می‌توانید فیتیله را کوتاه کنید و از این شمع زیبا برای جلوه بخشیدن به دکور هالووین یا دکوراسیون پاییزی استفاده کنید.

نکات و فوت و فن‌های ساخت شمع به شکل کدو برای هالووین

طرز ساخت شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین با قالب

روش بعدی برای تهیه شمع کدو تنبل استفاده از قالب‌هایی به شکل کدو استفاده کنید.

  1. در این روش باید قالب مورد نظرتان را به صورت آماده از فروشگاه تهیه کنید.
  2. در ادامه پارافین را مثل روش قبل روی حرارت ملایم یا در مایکروویو آب کنید.
  3. سپس فیتیله را دقیقا در وسط قالب قرار دهید و نخ آن را با نی یا سیخ چوبی روی قالب ثابت نگه دارید. می‌توانید برای رنگی شدن این شمع از مقداری رنگ مخصوص شمع در پارافین استفاده کنید یا کمی عطر مخصوص در آن بریزید.
  4. پارافین را داخل قالب بریزید و سپس یک روز صبر کنید تا شمع کاملا سفت شود. در ادامه شمع را از قالب خارج کنید و از ظاهر جذاب آن لذت ببرید.
  5. برای زیباتر شدن این شمع‌ها می‌توانید به کمک رنگ مشکی یا ماژیک مخصوص روی شمع چشم، بینی و دهان بکشید و سپس از این شمع در دکوراسیون خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اکسسوری‌های ترسناک و جالب هالووینی

طرز ساخت شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین با قالب

نکات و فوت و فن‌های ساخت شمع به شکل کدو برای هالووین

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه شمع به شکل کدو تنبل اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برای ساخت شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین می‌توانید از رنگ مخصوص شمع یا مداد شمعی‌های به درد نخوری که در خانه دارید استفاده کنید.
  • می‌توانید برای تهیه شمع به شکل کدو تنبل از اسانس‌های عطر مخصوص شمع به جای دارچین و وانیل استفاده کنید.
  • برای تهیه شمع کدو حلوایی هالووین در قالب، بهتر است از قالب‌های سیلیکونی و انعطاف پذیر استفاده کنید.
  • برای ساخت شمع مخصوص هالووین به شکل کدو تنبل می‌توانید یک عدد کدو تنبل را بشویید و خوب تمیز کنید. در ادامه ۱/۳ قسمت بالای کدو را جدا و سپس داخل کدو را به طور کامل تخلیه کنید. با مداد طرح چشم، بینی و دهان را روی کدو بکشید و با یک چاقوی تیز آن‌ها را ببرید. حالا می‌توانید یک شمع وارمر داخل کدو قرار دهید و ببینید با همین ترفند ساده دکوراسیون هالووینی شما چقدر جذاب‌تر می‌شود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۲ روش جذاب برای ساخت شمع به شکل کدو تنبل برای هالووین اشاره شد. شما می‌توانید با تهیه این شمع‌های زیبا جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون هالووین ببخشید و با کمترین هزینه شمع‌هایی ارزشمند تهیه کنید. اگر تجربه درست کردن شمع به شکل کدو تنبل را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا