سبک زندگینکات خانه داری

آموزش صحیح تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی عمر مفید این دستگاه را بیشتر می‌کند. لاستیک دور درب ماشین یکی از مکان‌های مهی است که با مرور زمان ممکن است موجب ایجاد رسوبات، کپک یا بوی نامطبوع دستگاه شود. در این مقاله از مجله اکالا، به صورت مرحله به مرحله نحوه تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی به شما یاد خواهیم داد.

چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: قطع برق ماشین لباسشویی و بررسی لاستیک درب

قبل از تمیز کردن دستگاه حتما برق آن را قطع کنید. این کار از بروز هرگونه حادثه یا آسیب الکتریکی شما را در امان نگه می‌دارد.

با دقت لاستیک را بررسی کنید تا به لایه های زیرین لاستیک نیز دسترسی داشته باشد. وجود هر گونه رسوبات، مو، پرز یا مواد زائد نشان دهنده آلودگی در این قسمت است.

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بیشتر در معرض این نوع آلودگی قرار می‌گیرند.

در صورتی که لاستیک خیلی قدیمی یا آسیب دیده است، بهتر است آن را تعویض کنید تا از نشت آب یا ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری شود.

چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

مرحله دوم: تمیز کردن با دستمال خشک

پس از بررسی میزان آلودگی باید با کمک دستمال خشکی ابتدا گردوغبار و مواد زائد روی لاستیک را پاک کنید. با تمیز کردن این گرد و غبار و ضایعات، تمیزی مراحل بعد راحت‌تر است.

مرحله سوم: آماده سازی محلول تمیز کننده

یک لیوان سرکه سفید را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ترکیب فوق را داخل یک بطری اسپری بریزید.

این محلول بسیار قوی است، به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده سرکه و قدرت پاک‌کنندگی جوش شیرین می‌تواند به از بین بردن کپک‌ها کمک کند.

اگر لاستیک ماشین لباسشویی شما خیلی کثیف است، می‌توانید کمی جوش شیرین به محلول تمیز کننده اضافه کنید تا قدرت تمیز کنندگی آن بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: با این روش‌ها از شر کپک ماشین لباسشویی خلاص شوید

مرحله چهارم: تمیز کردن عمقی با مسواک یا اسفنج

برای بهتر تمیز شدن و دسترسی داشتن به لایه‌ها زیرین بهتر است از یک مسواک قدیمی یا اسفنج کمک بگیرید.

برای این کار مسواک را به محلول آغشته کنید و در قسمت های داخلی لاستیک و درزهای آن بکشید.

به آرامی و با کمی فشار مسواک را در شکاف‌ها فرو کنید تا آلودگی های عمیق‌تر نیز از بین روند. این کار را تا از بین رفتن تمام آلودگی‌های دور لاستیک انجام دهید.

با این روش ساده، لاسیک دور درب ماشین لباسشویی را تمیز کنید

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

مرحله پنجم: تمیز کردن با دستمال مرطوب و دستمال خشک

در این مرحله باید دستمال تمیز آشپزخانه را بردارید و دستمال را با کمی آب گرم مرطوب کنید.

دستمال را روی تمام درزها و شکاف های لاستیک بکشید تا تمام بقایای محلول تمیز کننده پاک شود. دقت کنید که هیچ محلولی در شکاف‌های لاستیک باقی نماند، زیرا ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع یا رشد مجدد کپک شود.

سپس با کمک دستمال حوله‌ای خشکی به طور کامل درب و لاستیک ها را خشک کنید. توجه داشته باشید که وجود ذره‌ای رطوبت موجب رشد باکتری و ایجاد بو نامطبوع در دستگاه می‌شود.

برای جلوگیری از آلودگی مجدد، پس از هر شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هوای داخل ماشین تهویه شود.

این کار باعث می‌شود رطوبت داخل ماشین خشک شود و احتمال بروز کپک و بوی بد کاهش یابد. توصیه می‌شود حداقل یک بار در ماه لاستیک ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید تا از ایجاد آلودگی‌های انباشته جلوگیری کنید.

امیدواریم آموزش فوق در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا برایتان مفید واقع شده باشد. شما نیز با رعایت این مراحل ساده، می‌توانید لاستیک ماشین لباسشویی خود را به خوبی تمیز کنید و از عملکرد بهتر و دوام بیشتر آن بهره‌مند شوید.

اگر شما در تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی از فوت و فن هایی استفاده می‌کنید که موجب بهتر تمیز شدن آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقمند به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا