آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه بیسکوئیت پسته ای کرم دار خوشمزه برای عید

امروزه شیرینی های متنوع و مختلفی رو توباز میتونید ببیند که برای عید و پذیرایی بسیار مناسبند. شیرینی هایی با ظاهر سنتی که بعد از سالها هنوز شکل خودشون رو حفظ کردند و شیرینی هایی مدرن با ظاهری جذاب! شیرینی پسته ای هم با پسته‌ی ایرانی میتونه یه گزینه ی عالی برای شیرینی های عید باشه. شیرینی‌ای که با کمی خلاقیت میتونید ظاهری جذاب و زیبا به اون بدید.

امروز در اکالا طرز تهیه شیرینی کرمدار پسته‌ای رو تدارک دیدیم، که با یک کرم شکلاتی سفید در میان آن علاوه بر اینکه طعم فوق العاده‌ای به این شیرینی میده ظاهری جذاب‌تر رو ایجاد میکنه. این شیرینی با عطر بی نظیر هل و طعم و رنگ پسته‌ی ایرانی و آن گاناش شکلاتی که دو لایه بیسکوئیت رو به هم می‌چسباند طعم فوق العاده‌ای داره که قطعا میتوان گفت جزو شیرینی های جذاب عیدتان خواهد شد. هم خیلی ساده تهیه میشه و هم زمان زیادی صرف تهیه اش نمیشه و به سادگی میتونید در منزل تهیه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    با ما در اکالا بلاگ همراه باشید با طرز تهیه این شیرینی خوشمزه و خوشرنگ.

    مواد لازم جهت تهیه بیسکوئیت پسته ای کرم دار
    آردیک و نیم پیمانه
    تخم مرغ یک عدد
    پودر شکر نصف پیمانه
    کره٧٠ گرم
    پودر هلیک قاشق چایخوری
    پسته۵ قاشق غذاخوری

    مواد لازم جهت تهیه بیسکوئیت پسته ای کرم دار

    برای کرم سفید شکلاتی یا گاناش شکلات سفید
    شکلات سفید ٧٠ گرم
    خامه صبحانه ۵٠ میلی لیتر
    وانیل یک چهارم قاشق چایخوری (اختیاری)

    مواد لازم گاناش سفید داخل بیسکوئیت پسته ای کرم دارطرز تهیه شیرینی پسته ای کرم دار

    برای تهیه این شیرینی های زیبا و خوشمزه مراحل زیر را دنبال کنید:

    مرحله ۱: تهیه خمیر بیسکوئیت

    برای شروع، کره نرم شده را در ظرفی مناسب بریزید. کره نرم شده به معنی کره‌ای است که حدود یک ساعت قبل از استفاده از یخچال خارج کرده و به دمای محیط رسیده باشد. به کره نرم شده پودر شکر را اضافه کنید.اضافه کردن پودر شکر به کره هم دمای محیط در شیرینی بیسکوئیت کرم دار پسته ایبا استفاده از همزن برقی، کره نرم شده و پودر شکر را با هم مخلوط کنید تا تبدیل به کرمی با رنگ شکر شود. 

    حالا تخم مرغ را به این مخلوط اضافه کنید.

    پودر هل را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا تمام مواد به خوبی ترکیب شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز بو دادن پسته در منزل

    تخم مرغ را به مواد بیسکوئیت پسته ای کرم دار اضافه کنید
    سپس پودر پسته را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد.

    توجه داشته باشید که آرد باید در حدی باشد که خمیر نرم و لطیف شود، اما چسبندگی زیادی نداشته باشد.

    اضافه کردن پودر پسته به مواد بیسکوئیت پسته ای کرم دار

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی بادم و پسته بدون فر

    مرحله ۲: خنک کردن و طراحی خمیر

    خمیر را به دست آورده و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود و تا حدی سفت شود.

    خمیر شیرینی پسته ای کرم دار برای عیدآرد در حدی باشه گه خمیر لطیفی بدست بیاد ولی این خمیر چسبندگی نداشته باشه! خمیر رو جمع کنید و بعد داخل نایلون یا سلفون بذارید و برای مدت نیم ساعت به یخچال منتقل کنید.

    طرز تهیه شیرینی پسته‌‌ای

    بعد از این مدت از یخچال خارج کنید. خمیر رو بین دو نایلون پهن شده قرار بدید و به وسیله وردنه خمیر رو باز و صاف کنید.

    ورز دادن خمیر بیسکوئیت پسته ای کرم داردر این مرحله به وسیله مولد یا کاتر های طرحدار روی خمیر پهن وصاف شده طرح بندازید. تا خمیر شکل طرح مورد نظر رو به خودش بگیره. میتونید خمیر رو ساده کاتر بزنید یا روی خمیر طرح های زیبا ایجاد کنید.

    قالب زدن خمیر بیسکوئیت پسته ای کرم دارسپس با یک کاتر گرد یا هر شکلی که مدنظر شماست وموجود دارید خمیر رو کاتر و قالب بزنید. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار بدید.

    بعد هر کدام از خمیرهای کاتر خورده و آماده شده رو داخل سینی فر منتقل کنید.

    قرار دادن خمیر بیسکوئیت پسته ای کرمدار در فر

    مرحله ۳: پخت بیسکوئیت‌ها

    سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و بیسکوئیت‌ها را بر روی آن قرار دهید.
    فر را پیش‌گرم کنید و دمای آن را به حدود ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بیسکوئیت‌ها را در فر گرم شده قرار دهید و برای مدت ۲۰-۲۵ دقیقه (با توجه به دمای فر) بپزید. موقعیت مناسب برای خروج از فر این است که زیر بیسکوئیت‌ها کمی طلایی شده باشد.

    طبق تصویر هم مشاهده می‌کنید که زیر شیرینی ها کمی طلایی شده و شیرینی ها کاملا پخته است.آماده شدن خمیر بیسکوئیت پسته ای کرم دار برای شیرینی عیدبیسکوئیت‌های آماده شده رو روی توری خنک کننده قرار بدید تا کمی از حرارت بی افتند. حالا بعد از آماده شدن بیسکوئیت ها باید کرم میانی این شیرینی رو تهیه کنید.

    برای این کار، پنجاه گرم خامه صبحانه رو داخل سس پن یا قابلمه و ظرفی مقاوم به حرارت بریزید. ظرف رو روی حرارت ملایم و کم بگذارید و اجازه بدید تا خامه گرم بشه و به حالتی کاملا مایع برسه.

    خامه نباید روی حرارت بجوشه وقتی از دیواره های ظرف شروع کرد به حباب زدن، از روی حرارت بردارید.

    حرارت دادن خامه بر روی شعله برای بیسکوئیت پسته ای کرم دارحالا سریع شکلات های سفید خرد شده رو روی خامه های داغ شده بریزید. بعد از سی ثانیه تا یک دقیقه شروع کنید به هم زدن تا شکلات بر اثر گرمای خامه کاملا ذوب بشه.

    طرز تهیه شیرینی نسکافه (شیرینی رسپیری)

    اضافه کردن شکلات سفید به خامه زده شده بر روی شعله و خامه و شکلات با هم ترکیب بشن و مخلوط یکدستی حاصل بشه. کمی وانیل هم به میزان ١/۴ قاشق چای خوری دراین مرحله اضافه کنید.

    حالا مخلوط خامه و شکلات رو بعد از سرد شدن برای مدت یک الی دو ساعت داخل یخچال قرار بدید. البته این مدت زمان هر چقدر بیشتر باشه کرمتون سفت تر و غلیظ تر خواهد شد.

    بعد از این مدت از یخچال خارج کنید. غلظت مواد به این شکل در میاد.طرز تهیه گاناش سفید و فرم گرفتن در بیسکوئیت پسته ای کرم دارحالا به وسیله ی همزن برقی، مخلوط شکلات و خامه ی سرد شده رو چند دقیقه هم بزنید تا فرم بگیره. با همزدن این مخلوط غلیظ شده و سرد شده، حالت فرم پذیری اون بالا میره و غلظت بیشتری پیدا میکنه و بهتر فرم میگیره.

    بعد از فرم گرفتن خامه و شکلات و زمانی که جای پره‌های همزن روی این مخلوط باقی موند کافیه و وقتشه که کرم آماده شده رو به قیف بدون ماسوره یا با ماسوره‌ی ساده منتقل کنید.

    قرار دادن گاناش سفید در ماسوره برای بیسکوئیت پسته ای کرم دار
    حالا نیمی از بیسکوئیت های پخته شده و آماده رو کنار بگذارید و روی نیم دیگر آن، این کرم شکلاتی یا گاناش شکلات سفید رو پایپ کنید. یا میزان مناسبی از کرم رو روی بیسکوئیت منتقل کنید.

    بعد از اینکه کرم شکلاتی رو روی یکی از بیسکوئیت ها پایپ کردید، لایه ی دوم بیسکوئیت که کنار گذاشتید رو روی کرم شکلاتی قرار بدید و فیکس کنید.

    تزیین بیسکوییت پسته ای کرم دار و قرار دادن گاناش سفید بین دو شیرینیحالا شیرینی های پسته ای کرمدار شما آماده ست.

    مرحله آخر: تزئین

    برای تزیین میتونید مقداری شکلات سفید رو روی بخار کتری و به روش بنماری ذوب کنید. سپس یک یا دو قاشق غذاخوری روغن مایع در حدی که شکلات روان تر بشه به شکلات سفید اضافه کنید. برای رنگی کردن شکلات میتونید کمی رنگ پودری خوراکی به شکلات اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات رنگ موردنظرتون رو به خودش بگیره

    و بعد هر کدام از بیسکوئیت ها و شیرینی های آماده رو در شکلات ذوب شده فرو کنید. 


    با پودر پسته یا خلال پسته هم میتونید روی شکلات رو تزیین کنید و شیرینی های زیباتری داشته باشید. این بود طرز تهیه بیسکوئیت پسته ای کرم دار!

    نکات تهیه شیرینی کرم دار پسته ای:

    • پودر پسته رو میتونید از بازار وبه صورت آماده تهیه کنید درصورتی که در منزل پسته دارید میتونید خودتون پودر پسته تهیه کنید که مطمئن تر هم هست. فقط باید از پسته بدون پوست استفاده کنید در غیر این صورت شیرینی ها رنگ تیره ای خواهند گرفت و سبز وخوش رنگ نخواهند بود. (من مقداری پودر پسته با پوست استفاده کردم که کمی رنگ شیرینی رو تیره تر کرده)
    • زمان اضافه کردن آرد به مواد، آرد رو یکباره اضافه نکنید چون میزان آرد در شیرینی های خشک تقریبی هست و ممکنه خمیر رو خشک کنه. همیشه دو تا سه قاشق از میزان آرد رو باقی بگذارید و کم کم به مواد اصافه کنید.
    • خمیر باید لطیف و نرم باشه.
    • این خمیر رو بدون استراحت در یخچال هم میتونید تهیه کنید و به این طریق زمان کمتری صرف تهیه ی آن میشه.
    • با کاترهای طرحدار و به شکل‌های مختلف میتونید این شیرینی رو تهیه کنید و شیرینی های زیبا و جذاب داشته باشید.
    • حتما دما و مدت زمان پخت بیسکوئیت ها رو در نظر داشته باشید که بیشتر از بیست دقیقه پختشون زمان نبره. نباید خیلی بیسکوئیت ها تو فر بمونن درغیر این صورت خشک میشن.
    • وقتی بیسکوئیت‌ها رو خارج میکنید کمی باید روی بیسکوئیت ها نرم باشه و زیرشون هم طلایی شده باشه.
    • حتما بعد از اینکه بیسکوئیت ها بعد از پخت از حرارت افتادند و سرد شدن اونا رو داخل ظرف درب دار نگهداری کنید. بعد از اینکه بین بیسکوئیت ها کرم زدید هم اونا رو داخل ظرف دربار بذارید.
    • برای کرم میانی میتونید از شکلات شیری یا شکلات تلخ هم استفاده کنید. ولی شکلات سفید همراه با رنگ سبز این شیرینی ظاهر زیباتری ایجاد میکنه.
    • اگر مقداری کره به میزان ده یا بیست گرم به کرم شکلاتی همزمان با اضافه کردن شکلات خرد شده به خامه ی داغ اصافه کنید، طعم بهتری به کرم میده و به علاوه سرعت فرم گیری اون رو بالا میبره و بهتر فرم میگیره. البته که طعم فوق‌العاده اش رو نباید نادیده گرفت.

    در نهایت این شیرینی رو به هر شکلی میتونید تزیین کنید و از خوردنش لذت ببرید. بیسکوئیت‌های پخته شده بافتی نرم دارند و اصلا خشک نیستند. وقتی هم کرم بین اونا قرار میگیره نرم تر میشن و کاملا نرم و لطیف هستند.

    این شیرینی در کنار یک فنجان چای تازه دم ایرانی عطر و طعم اصیل ایرانی رو براتون تداعی میکنه. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.