دانستنی

تنها تنقلاتی که خوردن آن برایتان مفید است

خوردن تنقلات سالم به اندازه وعده‌های غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم، اهمیت دارد. شاید برایتان جالب باشد اما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف بستنی فواید شگفت انگیزی برای سلامت دارد و این موضوع می‌تواند برای علاقه‌مندان به بستنی یک خبر فوق‌العاده‌ای باشد. در این مقاله از مجله اکالا به شما می‌گوییم که چرا بستنی تنها تنقلاتی است که خوردن آن برایتان مفید است.

چرا مصرف بستنی به عنوان تنقلات مفید است؟

در یک پژوهش علمی جدید مشخص شد که مصرف یک وعده بستنی تهیه شده از شیر می‌تواند بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین و به افزایش انرژی و تامین کلسیم بدن کمک کند. بستنی مقدار زیادی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید است.

در ادامه این بخش به شما می‌گوییم که چرا بستنی بهترین تنقلاتی است که می‌توانید در طول روز مصرف کنید.

۱- مقدار پروتئین یک وعده بستنی برابر با یک عدد تخم مرغ است

در یک وعده بستنی مقدار زیادی پروتئین وجود دارد و جالب است بدانید که میزان پروتئین یک وعده بستنی با یک عدد تخم مرغ برابر است. اما چرا بستنی تنها تنقلاتی است که خوردن آن برایتان مفید است؟ به طور کلی ۳۴ تا ۳۶ درصد بستنی از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین آن از نوع تریپتوفان و غنی از بیزین است و از همین رو ارزش غذایی بالایی دارد.

هر چقدر کیفیت شیرِ بستنی که مصرف می‌کنید، بیشتر باشد، فواید بیشتری برای بدن دارد. امروزه بستنی‌هایی تولید می‌شود که مقدار پروتئین موجود در آن‌ها چند برابر بیشتر از بستنی‌های معمولی است.

مصرف این نوع بستنی فواید بیشتری نسبت به بستنی‌های معمولی دارد و توصیه می‌شود به عنوان تنقلات از بستنی‌هایی که حاوی پروتئین اضافه هستند، استفاده کنید.

بستنی؛ تنها تنقلات مفید برای بدن

۲- بستنی کلسیم زیادی دارد

برای تهیه بستنی از مقدار زیادی شیر گاو استفاده می‌شود و این شیر سرشار از کلسیم است. مصرف شیر می‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند و به حفظ استخوان‌ها و ماهیچه‌ها کمک کند.

در هر ۱۰۰ گرم بستنی حدود ۱۲۸ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد و از همین رو مصرف بستنی یک روش ساده و جذاب برای تامین این ماده معدنی مورد نیاز بدن است.

بیشتر بخوانید: بهترین قمقمه‌های فانتزی برای دانش آموزان

۳- مصرف بستنی برای کنترل قند خون در افراد دیابتی مفید است

شاید عجیب به نظر برسد، اما مطالعات انجام شده در روزنامه دیلی میل بریتانیا نشان می‌دهد که در هر وعده بستنی حدود ۶ گرم پروتئین وجود دارد و ترکیب این پروتئین با سطوح متوسط چربی در بستنی، مانع افزایش شدید قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

طبق این مطالعه افراد مبتلا به دیابت می‌توانند به مقدار محدود و با خیالی آسوده از بستنی استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد بستنی می‌تواند قند خون را شما افزایش دهد و علائم مربوط به دیابت را تشدید کند.

خواص بستنی برای سلامتی

۴- بستنی بسیار سیر کننده است

اگر برای میان وعده به دنبال یک خوراکی خوشمزه، شیرین و مفید هستید، بهتر است به جای مصرف شیرینی، مقداری بستنی میل کنید. از آن جایی که برای تولید بستنی از شیر استفاده شده است، شما را برای مدت زمان بیشتری نسبت به سایر شیرینی‌ها سیر نگه می‌دارد. پروتئین و چربی موجود در بستنی موجب می‌شود تا پس از مصرف آن تا چند ساعت احساس سیری را تجربه کنید و گرسنه نشوید.

بستنی یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مواد غذایی است که خیلی از ما به خاطر شیرینی زیادی که دارد، از خوردن آن اجتناب می‌کنیم.  مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف به اندازه بستنی نه تنها ضرری برای سلامت شما ندارد، بلکه برای بدن بسیار مفید است.

فراموش نکنید که زیاده روی در بستنی می‌توانید مشکلاتی مثل افزایش قند خون و اضافه وزن را در بدن ایجاد کند. امیدواریم که این مطلب از مجله دانستنی اکالا برایتان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا