دانستنی

تنقلات سالم برای سفر را چگونه انتخاب کنیم؟

فرقی نمی‌کند در سفر جاده‌ای هستید یا می‌خواهید به یک سفر با هواپیما و قطار بروید، وسوسه خوردن تنقلات ناسالم از فروشگاه‌ها یا ایستگاه‌های فست‌فود همیشه وجود دارد. اما ما در این مقاله از مجله اکالا برای شما لیستی از تنقلات سالم برای مسافرت آماده کرده‌ایم تا هرگز به سمت تنقلات ناسالم سوپرمارکت‌ها نروید. پس با ما همراه باشد. 

لیستی از بهترین تنقلات که برای مسافرت باید انتخاب کنید

انتخاب تنقلات ناسالم انرژی بدن شما را می‌گیرد، شما را کسل و خواب‌آلود می‌کند. شما باید بهترین تنقلات که هم برای بدن سالم هستند هم انرژی سفر شما را فراهم می‌کنند تهیه کنید. در اینجا ما لیستی از بهترین موارد را برای شما آماده کردیم.

۱- پاپ کورن

پاپ‌کورن ترد یک جایگزین عالی برای چیپس، پفک یا سایر تنقلات فراوری شده است. شاید تعجب کنید اما ذرت بو داده یک میان وعده سالم و غلات کامل است که سبک، کم کالری و سرشار از فیبر است. به علاوه تهیه آن در خانه و نگهداری در یک کیسه قابل آب‌بندی بسیار آسان است. برای طعم دادن، آن را با مخمر مغذی مخلوط کنید یا کمی نمک دریا روی آن بپاشید.

لیستی از بهترین تنقلات که برای مسافرت باید انتخاب کنید

۲- چوب سبزیجات و هوموس

تا حالا ساقه پوست کنده کاهو خورده‌اید، یک ساقه آبدار ترد با طعمی جذاب. باید بگوییم که برای کسانی که عاشق تنقلات ترد و خوش طعم هستند، چوب سبزیجات همراه با هوموس یک انتخاب عالی است.

کاهو، هویج، کرفس، خیار و فلفل دلمه‌ای از قبل خرد شده نه تنها مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، بلکه یک میان‌وعده آب‌رسان عالی نیز هستند. در کنار آن‌ها هوموس پروتئین و چربی‌های سالم را تامین کرده و این ترکیب را خوشمزه و سیر کننده می‌کند.

۳- میوه های تازه خرد شده

یک سالاد از میوه‌های مختلف که ماندگاری بالا دارند گزینه‌ای عالی برای مسافرت شما هستند. میوه‌های خوشمزه و مورد علاقه خود را در قطعات کوچک خورد کرده و با هم ترکیب کنید. می‌توانید آن‌ها را با سیخ‌های چوبی نیز آماده کنید. میوه های تازه یکی از مغذی‌ترین و آب‌رسان‌ترین میان وعده‌هایی هستند که می‌توانید برای سفر خود تهیه کنید.

سیب، موز، پرتقال، خیار، طالبی، انگور و انواع توت‌ها به راحتی قابل حمل هستند و برای مدت کوتاهی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. این میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند تا شما را پرانرژی کرده و احساس سیری در شما القا کنند. به علاوه، شیرینی طبیعی آنها می‌تواند هوس شما را برای میان‌وعده‌های شیرین برطرف کند.

بیشتر بخوانید: چگونه ارزان سفر کنیم؟

۴- مخلوط آجیل و تخمه

آجیل و دانه‌های مخلوط بهترین همراهان سفر هستند. این تنقلات سالم حاوی چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند. بادام، بادام هندی، گردو و پسته، همراه با دانه‌هایی مانند تخمه آفتاب‌گردان یا تخمه کدو تنبل، ترد و بسیار مغذی هستند. فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از سدیم اضافی، انواع بدون نمک یا کم نمک را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که اشاره کنیم در خوردن این موارد به خصوص تخمه زیاده‌روی نکنید؛ چون ممکن است چربی بدن شما را افزایش داده و موجب سرگیجه شوند.
تنقلات سالم برای مسافرت

۵- کراکر سبوس‌دار و کره آجیل

کراکرهای غلات کامل همراه با کره آجیل (مانند کره بادام یا بادام زمینی) تعادل عالی فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم را برای بدن شما فراهم می‌کنند. در فروشگاه به دنبال کراکرهای سبوس‌دار یا چند دانه‌ای باشید که قند و نمک افزوده کمی دارند.

بسته‌های کره آجیل یا شیشه‌های کوچک آن به‌ راحتی قابل حمل هستند و می‌توانند بافت خامه‌ای خوشمزه‌ای را به میان وعده شما اضافه کنند. همچنین می‌توانید روی کراکرها را با یک تکه موز یا کمی عسل بپوشانید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۶- ماست یونانی و گرانولا

گرانولا یک وعده غذایی بسیار مغذی و خوشمزه است که از ترکیب جو دوسر، میوه‌های خشک و انواع مغز‌ها و دانه‌های مقوی تهیه می‌شود. گرانولا ارزش غذایی بالایی دارد و ورزشکاران و بدنسازان برای تقویت بدن خود از آن استفاده می‌کنند.

ترکیب این ماده ارزشمند غذایی با ماست یونانی بی‌نظیر است. ماست یونانی نیز منبع عالی پروتئین و پروبیوتیک است که برای هضم غذا به خصوص در مسافرت مفید است. آن را با یک مشت گرانولا یا توت مخلوط کنید و نوش جان کنید. برای تازه نگه داشتن آن، وعده‌های جداگانه ماست یونانی را در یک کیسه خنک‌تر بسته بندی کنید.

بیشتر بخوانید: غذای بین راهی چی بپزیم؟

۷- توپ انرژی خانگی

توپ‌های ساخته شده از خرما، کنجد و گردو یک جایگزین عالی به جای گزینه‌های انرژی‌زا در فروشگاه‌ها مثل نوشابه‌های انرژی‌زا هستند که اغلب حاوی قندهای اضافه شده و نگهدارنده‌های مصنوعی هستند.

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از جو، آجیل، دانه‌ها و شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل یا خرما خودتان بمب‌های انرژی در خانه درست کنید. این موارد سرشار از فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین هستند و انرژی طولانی‌مدتی را برای روزهای سفر فراهم می‌کنند.

۸- میوه خشک

میوه خشک یک میان وعده مسافرتی راحت و خوشمزه است که منبع غلیظی از مواد مغذی و قندهای طبیعی را فراهم می‌کند. انواع غیر شیرین زردآلو خشک، انجیر، کشمش یا انبه را برای جلوگیری از مصرف قندهای اضافه انتخاب کنید.

میوه‌های خشک شده را با آجیل مخلوط کنید یا می‌توانید آن را به تنهایی برای افزایش سریع انرژی مصرف کنید. فقط به خاطر داشته باشید که میوه خشک در حقیقت کالری متراکم است، بنابراین به اندازه وعده‌های خود توجه کنید.

بیشتر بخوانید: وسایل آشپزی مورد نیاز سفر

انواع تنقلات سفر

۹- تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز یک منبع فوق‌العاده از پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین‌های ضروری است. آنها به راحتی قابل تهیه و حمل هستند و می‌توانند برای چند ساعت در یک کیسه خنک نگهداری شوند. تخم مرغ همچنین به سیر ماندن شما برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند و آن را به یک میان وعده ایده آل برای پرواز یا سفرهای جاده‌ای تبدیل می‌کند.

۱۰- پنیر رشته ای یا چوب پنیر

پنیر رشته‌ای یا تکه‌های پنیر بسته‌بندی‌شده یک تنقلات جذاب و پر پروتئین است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. پنیر تعادل خوبی از پروتئین و چربی ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند در طول سفر براحتی احساس سیری کنید. برای داشتن یک میان وعده متعادل‌تر پنیر را با کراکر سبوس‌دار یا یک تکه میوه نوش جان کنید.

انتخاب تنقلات سالم برای سفر شما نباید پیچیده باشد. با کمی برنامه‌ریزی می‌توانید از میان‌وعده‌های مغذی و متعادل لذت ببرید. مواردی که در طول سفرتان انرژی شما را حفظ می‌کند.

از میوه‌ها و سبزیجات تازه گرفته تا توپ‌های انرژی‌زای خانگی و پاپ‌کورن‌ خانگی، این گزینه‌ها ترکیبی از طعم‌ها، بافت‌ها و مواد مغذی را برای ثابت نگه داشتن انرژی و سرحال نگه‌داشتن شما فراهم می‌کنند؛ بنابراین، دفعه بعد که برای یک ماجراجویی آماده می‌شوید، این میان‌وعده‌های سالم را بسته‌بندی کنید تا مطمئن شوید که بدنتان سوخت لازم را برای یک سفر هیجان‌انگیز دارد.

منبع: theleangreenbean

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا