آشپزیکیک و شیرینی

۵۸ نوع طرز تهیه کیک خوشمزه؛ با فوت و فن‌های پخت

به طور کلی کیک‌ها از ترکیبات آرد، تخم مرغ، شیر، ماده شیرین‌کننده و طعم دهنده‌ها تهیه می‌شوند. به معنای واقعی کلمه هزاران دستور غذای کیک وجود دارد (برخی از آن‌ها مانند نان ساده و برخی غنی و استادانه هستند) و بسیاری از آن‌ها قرن‌ها قدمت دارند.

امروزه طرز تهیه کیک دیگر روشی پیچیده نیست. در ادامه خوشمزه‌ترین کیک‌های خانگی از جمله کیک ساده، کیک هویج، کیک شکلاتی، کیک خیس، کیک ردولوت و … را همراه با آموزش پخت آن‌ها بیان می‌کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فهرست مطالب

    در مجله اینترنتی اکالا بلاگ می‌توانید طرز تهیه انواع کیک و شیرینی را به صورت مرحله به مرحله و تصویری مشاهده کنید.

    ۱- کیک شکلاتی

    کیک شکلاتی برای کسانی که به شکلات علاقه‌مند هستند می‌تواند به عنوان یک عصرانه دلچسب و حتی در دورهمی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

    تهیه کیک شکلاتی

    1. در مرحله اول لازم است که آرد، بیکینگ پودر و کاکائو را با هم مخلوط کرده و سپس الک کنید. 
    2. در این بخش شکلات‌ها را به روش بن ماری (آب کردن شکلات روی بخار آب) آب کرده و پس از اینکه کره به دمای محیط رسید با شکر را به وسیله همزن، مخلوط کرده تا ترکیب سفید رنگی به وجود آید. باید توجه شود که دانه‌های شکر باید به طور کامل با کره حل شوند.
    3. در ادامه تخم مرغ‌ها را به مخلوط آماده شده، افزوده و سپس وانیل را نیز اضافه می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک شکلاتی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۲- کیک ردولوت

    کیک ردولوت یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کیک‌هاست. شاید با خود بگویید که اسم این کیک به چه معنی است؟ ردولوت به معنی مخمل سرخ است که اغلب از این کیک در تولد، ولنتاین و حتی مراسم‌های خانگی استفاده می‌شود. این کیک به صورت لایه لایه می‌باشد که در بین لایه‌ها می‌توان از خامه، کرم پنیری و کرم کره‌ای استفاده کرد و طعم جذابی به آن داد.

    طرز تهیه کیک ردولوت

    1.  در مرحله اول باید باتر میلک را درست کنیم. برای تهیه باتر میلک یک لیوان شیر را روی حرارت قرار می‌دهیم تا گرم شود ولی نجوشد. سپس یک قاشق مرباخوری سرکه سفید اضافه کرده و مخلوط بدست آمده را کنار می‌گذاریم. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار آن را الک می‌کنیم.
    2.  تخم مرغ‌ها و وانیل را پس از اینکه در حدود دو دقیقه با هم مخلوط کردیم، سپس شکر را به آن اضافه می‌کنیم.
    3. پس از ترکیب مخلوط بدست آامده، نیاز است که در حدود ۵ دقیقه آن را با دور تند همزن ترکیب کنیم تا به حالت کاملا کشدار و کرم رنگ تبدیل شود.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک ردولوت بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳- کیک هویج

    پیش از اینکه به آموزش کیک هویج بپردازیم، بهتر است به مهمترین خواص هویج اشاره کنیم. سلامتی و شادابی پوست، سم زدایی بدن، حفظ سلامت چشم، رفع کم خونی، متعادل کردن فشار خون و غیره تنها بخش از این گیاه پرخاصیت است که سبب شده طرفداران زیادی داشته باشد. با توجه به توضیحاتی که داده شد، حال وقت آن رسیده که به طرز تهیه کیک هویج خوشمزه و مجلسی بپردازیم.

    طرز تهیه کیک هویج

    1. در اولین مرحله لازم است که تخم مرغ‌هایی که از قبل آماده کردیم را در داخل کاسه به همراه شکر سفید و شکر قهوه‌ای مخلوط کنیم. برای ترکیب آن لازم است که حدود چند دقیقه با همزن، مخلوط کرده تا حالت حجیم و کرمی رنگ به خود بگیرید و سپس روغن مایع را اضافه می‌کنیم.
    2.  آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و هل را پس از ترکیب، الک می‌کنیم.
    3.  مخلوط آرد را به مایه تخم مرغی که از قبل آماده کرده بودیم، اضافه کرده و با هم ترکیب می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک هویج بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴- کیک فنجانی

    کیک فنجانی که با نام کاپ کیک نیز شناخته می‌شود، به دلیل طرز تهیه ساده و آسان، بسیار پرطرفدار است. از این کیک خوشمزه می‌توان در میان‌ وعده، عصرانه و حتی صبحانه استفاده کرد و به این وسیله، انرژی مورد نیاز خود را در طول روز از طریق این کیک خوشمزه و خانگی تامین کرد.

    جالب است بدانید که کاپ کیک را می‌توان به دو روش گاناش شکلاتی و اسانس میوه‎ای آماده کرد.

    طرز تهیه کیک فنجانی

    1.  در ابتدا لازم است که آرد، وانیل و شکر را با هم مخلوط کرده به طوری که ترکیب به وجود آمده، رنگ کرم و حالت کشدار داشته باشد.
    2.  پس از آماده شدن ترکیبی که در بخش اول انجام دادیم، سپس شیر را به مخلوط اضافه می‌کنیم.
    3.  در ادامه روغن را به ترکیب حاصل شده، اضافه کرده و تا زمانی که به حالت کاملا یکنواخت تبدیل شود، به هم‌زدن ادامه می‌دهیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک فنجانی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۵- کیک خیس

    کیک خیس یا کیک گاتوشا با طعم شکلات به دلیل بافت نرم و مرطوبی که دارد، بسیار لذیذ و خوشمزه است که این ویژگی سبب شده طرفداران زیادی به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید که این کیک را می‌توان با گاناش، سس شکلاتی و سایر طعم دهنده‌های خوشمزه مورد استفاده قرار داد.

    بیشتر بخوانید: روش‌ درست کردن اکلیل خوراکی رنگی در خانه

    wet cake

    1.  در ابتدا لازم است که دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و صبر کنیم تا گرم شود.
    2. آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کرده و سپس الک می‌کنیم.
    3.  در ظرف جداگانه‌ای شکر، روغن مایع و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و سپس شیر را اضافه می‌کنیم و مجدد با هم ترکیب می‌کنیم. برای ترکیب این مواد اولیه می‌توان از همزن دستی یا همزن برقی استفاده کرد.

    برای  ادامه مطلب طرز تهیه کیک خیس بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶- کیک سیب و دارچین

    اگر به دنبال یک دسر خارق العاده هستید از کیک سیب و دارچین غافل نشوید. این کیک خوشمزه را می‌توان با صرف زمان کم و هزینه پایین آماده کرد و از طعم بی‌نظیر آن لذت برد. کیک سیب و دارچین را می‌توان در دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی، جشن تولد و سایر مراسم‌ها مورد استفاده قرار داد.

    کیک سیب و دارچین

    1. در مرحله اول باید سیب‌ها را پوست گرفته و از وسط به چهار قسمت مساوی برش داد و مجدد این تکه‌ها را به سه یا چهار قسمت نازک دیگر برش می‌زنیم.
    2. دو قاشق شکر و دو قاشق دارچین را به سیب‌ها اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا دارچین و شکر، به خُورد سیب‌ها برود. باید بدانید که این مرحله کاملا سلیقه‌ای است و می‌توان میزان شکر یا دارچین را کم و زیاد کرد.
    3. برای استفاده از تخم مرغ لازم است که پیش از اینکه اقدام به پخت کیک کنیم، آن‌ها را از یخچال خارج کرده تا به دمای محیط برسند. پس از اینکه تخم مرغ‌ها به دمای ذکر شده، نزدیک شدند حال وقت آن است که شکر و وانیل را دور تند همزن برقی به مدت ۸ دقیقه مخلوط کنیم تا این مواد به رنگ روشن تبدیل و حجیم شوند.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک سیب و دارچین بر روی لینک کلیک کنید.

    ۷- کیک ساده وانیلی

    اگر می‌خواهید در کمترین زمان با مواد اولیه حداقلی، یک کیک خوشمزه داشته باشید از کیک ساده وانیلی غافل نشوید. کیک وانیلی تنها کیکی است که به راحتی می‌توان آن را آماده کرد و در مراسم‌های مختلفی از جمله: تولد، مهمانی‌های خانگی و حتی مصرف روزانه به عنوان صبحانه و میان وعده مورد استفاده قرار داد.

    Vanilla simple cake recipe

    1. در اولین مرحله نیاز است که پس از شکستن تخم مرغ‌ها، آن را با وانیل مخلوط کرده و با همزن تا زمانی که به رنگ کرم تبدیل و همچنین حجیم شوند، به ترکیب کردن ادامه دهیم. سپس شکر را اضافه می‌کنیم.
    2.  پس از اینکه مایه به حالت کشدار و کرم رنگ تبدیل شد، یک پیمانه روغن به آن اضافه کرده و پس از هم‌زدن دوباره، یک پیمانه شیر را به آن اضافه می‌کنیم و مجدد هم می‌زنیم.
    3.  آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و سپس الک می‌کنیم. لازم است که در دو یا سه مرحله آرد را به مخلوط تخم مرغ، شکر، روغن و شیر که در مراحل قبل آماده کرده بودیم، اضافه کنیم. در این مرحله می‌توانید پوست پرتقال رنده شده را به این مخلوط اضافه کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک ساده بر روی لینک کلیک کنید.

    ۸- کیک یزدی

    کیک یزدی نوعی شیرینی بومی استان یزد است که به دلیل طعم و عطر خاص و منحصر به فرد، در سراسر کشور مورد استقبال عموم قرار گرفته است. دستور تهیه این کیک محبوب و خوش طعم مربوط به شهر باستانی یزد می‌باشد. از این کیک خوشمزه اغلب در مراسمات، مناسبت‌ها و همچنین می‌توان در وعده‌های غذایی از جمله صبحانه و حتی میان وعده استفاده کرد.

    cake yazdi

    1. با توجه به مواد اولیه‌ایی که توضیح داده شد، لازم است تمامی این مواد را در حدود یک ساعت پیش از شروع پخت کیک از یخچال خارج کنیم تا به دمای محیط برسند.فر را در دمای ۲۱۰ درجه قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا کاملا گرم شود و سپس سه عدد تخم مرغ را که از قبل در بیرون از یخچال قرار داده بودیم را با شکر در کاسه‌ای می‌ریزیم. با استفاده از همزن برقی به مدت ۵ دقیقه این مواد را با هم ترکیب کرده تا به حالت کشدار تبدیل شوند. در ادامه ماست را نیز به ترکیب آماده شده، اضافه می‌کنیم.
    2. در این بخش گلاب را به مخلوط اضافه کرده و پس از آن، عسل را نیز اضافه می‌کنیم.
    3. پس از آماده سازی مخلوط طی دو مرحله قبلی که توضیح داده شد، حال وقت آن است که روغن را به آن اضافه کرده و هم بزنیم.

    برای  ادامه مطلب طرز تهیه کیک یزدی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۹- کیک گیلاس

    کیک‌های میوه‌ای از جمله کیک‌های خوشمزه و متنوعی هستند که طرفداران زیادی را در کل دنیا به خود اختصاص داده‌اند. ترکیب این کیک خوشمزه بنا به نوع میوه که در هر فصل وجود دارد می‌تواند متفاوت باشد اما از کیک گیلاس عمدتا در فصل تابستان به دلیل دسترسی آسان به گیلاس استفاده می‌شود.

    کیک گیلاس

    1.  پس از اینکه مواد اولیه مورد نظر را فراهم کردیم، لازم است تمامی این مواد را در حدود یک ساعت قبل از یخچال خارج کنیم تا به دمای محیط برسند.
    2.  گیلاس‌ها را شسته و صبر می‌کنیم تا کاملا خشک شوند و سپس هسته گیلاس را در می‌آوریم.
    3.  آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار آن را الک می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک گیلاس بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۰- کیک بدون فر

    راه‌های زیادی برای پخت کیک وجود دارد. حتی افرادی که به فر دسترسی ندارند می‌توانند این کار را انجام دهند! بله همان طور که از اسم این کیک خوشمزه و خانگی مشخص است، بدون نیاز به فر می‌توان آن را تهیه کرد. از دیگر راه‌های مختلف برای پخت کیک می‌توان به استفاده از قابلمه، پلوپز، فرهای دست ساز و سایر روش‌های دیگر اشاره کرد. کیک بدون فر که به کیک قابلمه‌ای نیز معروف است به دلیل پخت ساده و آسان، طرفداران زیادی دارد.

    کیک بدون فر

    1.  در اولین مرحله لازم است که تخم مرغ، وانیل و شکر را در ظرفی با هم ترکیب کرده و عمل همزدن را تا جایی انجام دهیم که مواد به طور کامل کف کرده و به رنگ کرم و حالت کشدار تبدیل شوند. در ادامه روغن و شیر را به مخلوط اضافه کرده و سپس دوباره هم می‌زنیم.
    2.  آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و تا سه مرحله آن را الک می‌کنیم.
    3. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را در سه مرحله به مایه اضافه کرده و به آرامی با لیسک و به صورت دورانی هم می‌زنیم تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

    برای مشاهده ادامه مراحل این کیک خوشمزه به همراه آموزش تصویری می‌توانید به مقاله طرز تهیه کیک بدون فر مراجعه کنید.

    ۱۱- کیک باقلوایی

    اگر عاشق طعم زعفران هستید و ترکیب آن با گلاب و مغزهای مقوی از جمله پسته را می‌پسندید، از کیک باقلوایی که به کیک شربتی نیز معروف است، غافل نشوید. کیک باقلوایی به دلیل طعم و خواص بی‌نظیری که دارد در انواع مراسم‌ها و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    کیک باقلوا

    1. پس از اینکه مواد اولیه را آماده کردیم، لازم است زعفران را در ظرف مناسبی ریخته و پس از اینکه آبجوش به آن اضافه کردیم، صبر می‌کنیم تا زعفران در آب کاملا حل شود.
    2. کره و شکر را با همزن مخلوط کرده و سپس تخم مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم و دوباره عمل هم‌زدن را انجام می‌دهیم. گلاب و هل را نیز در این مرحله به ترکیب، اضافه می‌کنیم.
    3. لازم است آرد، پودر بادام و بیکینگ پودر را در چند مرحله به موادی که در مرحله قبل آماده کردیم، اضافه شود.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک باقلوایی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۲- کیک لیمو

    همه ما با خواص لیمو آشنا هستیم بنابراین در این بخش قصد داریم به طرز تهیه کیک لیمو بپردازیم که علاوه بر خواص بسیار فراوان، جزو پرطرفدارترین کیک‌ها می‌باشد. این کیک، طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و به دلیل عطر فراوان، از خوردن آن قطعا لذت خواهید برد. از کیک لیمو می‌توان در مهمانی‌های خانگی، تولد‌ها و سایر مراسم‌ها استفاده کرد پس از تهیه این کیک غافل نشوید.

    کیک لیمو

    1.  پس از اینکه مواد اولیه را آماده کردیم، آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده و کنار می‌گذاریم.
    2.  لازم است قبل از اینکه مواد کیک را فراهم کنیم، فر را روشن کرده و دمای آن را تا ۱۸۰ درجه برسانیم.
    3.  کره و شکر را داخل کاسه ریخته و با استفاده از همزن، مخلوط می‌کنیم. زمانی که شکر و کره به خوبی با هم ترکیب شدند سپس تخم مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک لیمو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۳- کیک بستنی

    کیک بستنی یک دسر تابستانی خوشمزه و جذاب است که اغلب در فصل تابستان، طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که از نام این دسر خوشمزه پیداست، کیک بستنی ترکیبی از دو دسر محبوب یعنی کیک و بستنی است بنابراین کمتر کسی پیدا می‌شود که از خوردن این کیک، لذت نبرد. تهیه کیک بستنی در منزل به سادگی قابل انجام است پس از آماده کردن این کیک غافل نشوید.

    کیک بستنی

    1.  در اولین مرحله لازم است، پیش از اینکه به سراغ تهیه کیک بستنی برویم باید کیک را آماده کنیم. برای این دسر می‌توان هم از کیک وانیلی و هم از کیک شکلاتی استفاده کرد.
    2.  پس از آماده سازی کیک، بیکینگ پودر و آرد سفید را مخلوط کرده و سه بار آن را الک می‌کنیم.
    3.  پودر کاکائو الک شده را با روغن مخلوط کرده و با قاشق هم می‌زنیم تا پودر کاکائو به طور کامل درون روغن حل شود و دانه‌ای حل نشده‌ای از کاکائو باقی نماند.

    برا ی ادامه مطلب طرز تهیه کیک بستنی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۴- کیک پودینگ ژله‌ای

    کیک پودینگ ژله‌ای یک دسر سه لایه و خوشمزه ترکیه‌ای است و همان‌طور که از اسم آن پیداست، از سه لایه یعنی کیک، پودینگ و ژله تشکیل شده است. کیک پودینگ ژله‌ای به دلیل بافت نرم و منعطفی که دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از این دسر خوشمزه می‌توان در مهمانی‌ها، صبحانه یا میان وعده، مراسم‌های دورهمی و سایر مناسبت‌ها استفاده کرد. این کیک، طعم بی‌نظیری دارد پس از تهیه آن غافل نشید.

    کیک پودینگ ژله‌ای

    1.  آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و آن را دو بار الک می‌کنیم.
    2.  تخم مرغ، وانیل و شکر را نیز با هم مخلوط کرده و با استفاده از همزن این مواد را ترکیب کرده تا به حالت کشدار و رنگ کرم تبدیل شود و همچنین حجم آن، دو برابر حالت قبلی شود.
    3.  شیر را به ترکیبی که در مرحله قبل آماده کرده بودیم، اضافه کرده و هم می‌زنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک پودینگ ژله‌ای بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۵- کیک زبرا

    یکی از کیک‌های پرطرفدار خانگی، کیک زبرا است. وجود لایه‌های شکلات بر روی این کیک سبب متفاوت شدن آن با سایر کیک‌های خانگی شده است. اگر می‌خواهید طرح این کیک، خیلی تمیز در بیاد لازم است با دقت و حوصله این کار را انجام داد. از کیک زبرا می‌توان در انواع مراسم‌ها و مناسبت‌ها استفاده کرد بنابراین از پخت این کیک خوشمزه غافل نشید.

    کیک زبرا

    1. در مرحله اول پس از اینکه مواد لازم را تهیه کردیم، لازم است تا صبر کنیم تا تخم مرغ‌ها به دمای محیط برسند سپس آن‌ها را در ظرفی شکسته و شکر و وانیل را به آن اضافه می‌کنیم.
    2. در ادامه با استفاده از همزن، در حدود ۸ دقیقه کلیه مواد را با هم ترکیب می‌کنیم تا به رنگ کاملا روشن تبدیل شود. اگر می‌خواهید بوی تخم مرغ از بین برود می‌توانید از اسانس‌های دلخواه استفاده کنید.
    3. روغن را به همراه یک پیمانه آب یا شیر به ترکیب قبلی اضافه می‌کنیم. شاید این سوال پیش آید که بهتر است از آب در پخت کیک استفاده شود یا شیر؟ به کار بردن آب در پخت کیک، سبب سبک‌تر و همچنین لطیف شدن آن می‌شود. در ادامه با دور کُند در حد چند ثانیه این مواد را با هم ترکیب می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک زبرا بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۶- کیک آجیلی

    اگر مجالس مهمانی و دورهمی دارید از کیک آجیلی غافل نشید به این دلیل که این کیک هم شیرینی هستش و هم آجیل. این کیک خانگی و خوشمزه بسیار سریع و ساده آماده می‌شود و با توجه به شکل زیبایی که دارد، از محبوبیت بالایی در بین عموم برخوردار است. کیک آجیلی سرشار از انرژی است بنابراین اگر به دنبال یک دسر و میان وعده مقوی هستید پس کیک آجیلی را در وعده غذایی خود بگنجانید.

    کیک آجیلی

    1. در مرحله اول، تخم مرغ‌‌ها و شکر را با دور تند همزن و در حدود ۸ دقیقه مخلوط می‌کنیم سپس وانیل را اضافه می‌کنیم. توجه به این نکته لازم و ضروری است که باید تخم مرغ‌های مورد استفاده به دمای محیط رسیده باشند. شاید با خود بگویید که این کار چه تاثیری در کیک دارد؟ رعایت این مورد سبب می‌شود که کیک پُف بیشتری داشته باشد.
    2. در این مرحله روغن و آب را به ترکیبی که در مرحله قبلی آماده کرده بودیم، اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه با دور کُند همزن مخلوط می‌کنیم. باید در این مرحله توجه شود که نباید بیش از حد این مواد با هم ترکیب شوند چون سبب آبکی و شل شدن این مواد می‌شود.
    3. آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را سه بار الک می‌کنیم. این ترکیب را به آرامی و کم کم به ترکیبی که در مرحله دوم آماده کرده بودیم، اضافه می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک آجیلی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۷- چیز کیک

    چیز کیک یا کیک پنیری یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای دنیا است که از دو لایه خوشمزه و لطیف تشکیل شده است. چیز کیک‌ها را با دو روش یعنی استفاده از فر و همچنین به کار بردن یخچال می‌توان تهیه کرد که عمدتا روش دوم به مراتب ساده‌تر از روش اول یعنی استفاده از فر می‌باشد. چیز کیک انواع مختلف دارد که از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به چیز کیک شکلاتی یخچالی، چیز کیک توت فرنگی، چیز کیک براونی و چیز کیک ژله‌ای اشاره کرد. پس از اینکه با انواع چیز کیک آشنا شدیم می‌خواهیم به طرز تهیه نوع پرطرفدار این کیک یعنی چیز کیک شکلاتی یخچالی بپردازیم.

    چیز کیک

    1. در مرحله اول برای آماده کردن کِراست چیز کیک، بیسکویت‌ها را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و سپس داخل آسیاب ریخته تا کاملا پودر شوند. در اینجا باید به این نکته توجه شود که هیچ تکه درشتی از بیسکویت پس از آسیاب شدن نباید باقی بماند که برای اطمینان می‌توانید از الک استفاده کنید.
    2. ظرف آب را روی حرارت قرار داده تا آب به جوش بیاد. کره را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و داخل ظرفی ریخته و به وسیله بخار آبجوش که به روش بن ماری کردن نیز معروف است، آن‌ها را آب می‌کنیم.
    3. کره کاملا آب شده را به بیسکویت‌های خُرد شده اضافه کرده و با هم ترکیب می‌کنیم به طوری که کره کاملا به خُرد بیسکویت برود.

     برای ادامه مطلب طرز تهیه انواع چیز کیک بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۸- کیک خرمالو

    کیک خرمالو طعمی بسیار جدید و بافتی متفاوت نسبت به سایر کیک‌ها دارد و به دلیل فراوانی میوه خرمالو در فصل زمستان، طرفداران این کیک بیشتر می‌شود. ادویه‌هایی که در کیک خرمالو استفاده می‌شود، عطر و بوی زمستانی دارد بنابراین در دورهمی‌ها و حتی به عنوان میان وعده می‌توانید از این کیک خارق العاده استفاده کنید.

    کیک خرمالو

    1.  پس از اینکه مواد اولیه را آماده کردیم لازم است تا آرد، بیکینگ پودر، پودر دارچین و زنجبیل را با هم در ظرف مناسبی ترکیب کرده و به خوبی هم بزنیم.
    2.  در این مرحله، کره را که از قبل به دمای محیط رسیده را با شکر مخلوط می‌کنیم. با دور تند همزن مواد را در حدود ۳ تا ۴ دقیقه با هم ترکیب کرده تا به رنگ کرم و روشن تبدیل شوند.
    3. در این بخش به سراغ خرمالوها رفته و آن‌ها را در میکسر، پوره می‌کنیم. اگر میکسر در دسترس ندارید، نگران نباشید با کمک چنگال می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مرحله جوش شیرین را به خرمالوها اضافه کرده و حدود یک دقیقه صبر می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک خرمالو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۹- کیک کشمشی

    کیک کشمشی یکی از کیک‌های محبوب و پرطرفدار است که معمولا برای صبحانه و میان وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود کشمش شیرین در این کیک خوشمزه در کنار عطر کیک وانیلی، طعم خاصی به این کیک بخشیده است. می‌توان در این کیک بنا به نوع سلیقه خود از گردو نیز استفاده کرد. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه کیک کشمشی با پف زیاد به همراه ترفندهای ته نشین نشدن کشمش بپردازیم پس با ما همراه باشید.

    کیک کشمشی

    1. در ابتدا کشمش‌ها را داخل آب خیس کرده و پس از شستن، آن‌ها را روی پارچه‌ای پهن کرده تا کاملا خشک شوند و دلیل این کار این است که کشمش خیس، وزن بیشتری نسبت به کشمش خشک دارد و این عامل سبب می‌شود تا زودتر داخل کیک ته نشین شود.
    2. پس از خشک شدن کشمش‌ها، آن‌ها را با گردوی خشک شده مخلوط کرده و ۱ الی ۲ قاشق آرد به این مواد اضافه می‌کنیم و به طور کامل آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم.
    3. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار آن را الک می‌کنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کشمشی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۲۰- کیک اسفنجی

    اگر به دنبال کیکی هستید که با کمترین مواد اولیه بتوان آن را درست کرد، قطعا کیک اسفنجی بهترین گزینه است. کیک اسفنجی یا Sponge cake را می‌توان با مواد اولیه حداقلی آماده کرد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به آرد، شکر و تخم مرغ اشاره کرد. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این کیک خوشمزه و پرطرفدار بپردازیم.

    کیک اسفنجی

    1. در ابتدا آرد را الک کرده تا در حین آماده سازی کیک، مشکلی برای ما ایجاد نکند. بهتر است آرد را با بیکینگ پودر الک کنید تا حالت گلوله‌ای به خود نگیرد.
    2. پس از اینکه آرد و بیکینگ پودر را الک کردیم در این بخش باید سفیده‌های تخم مرغ را از زرده جدا کرده و سفیده را با هم ترکیب کنیم.
    3. لازم است سفیده‌های تخم مرغ با استفاده از همزنی که پره‌های کاملا تمیز و خشکی دارد، مخلوط شود و به حالتی تبدیل شود که سفیده فرم گرفته و به اصطلاح کف کنند.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۲۱- کیک نسکافه

    کیک جزو دسرهای پرطرفدار است که اغلب در صبحانه و حتی در میان وعده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بین انواع کیک‌های معروف، کیک نسکافه با طعم قهوه طرفداران زیادی دارد که جزو کیک‌های کافی شاپی به حساب می‌آید. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این کیک خوشمزه بپردازیم.کیک نسکافه

    1. در ابتدا آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را داخل ظرفی ریخته و پس از ترکیب، سه بار آن‌ها را الک می‌کنیم. پس از اینکه سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کردیم، سفیده‌ها را داخل ظرف مناسبی ریخته و با هم ترکیب می‌کنیم.
    2. در این بخش زرده‌های تخم مرغ و همین‌طور شکر و وانیل را داخل ظرفی ریخته و با استفاده از همزن، ترکیب می‌کنیم تا رنگ کرم و حالت کشدار به خود بگیرد.
    3. روغن مایع را به موادی که در دو مرحله قبلی آماده کرده بودیم، اضافه کرده و با دور کُند همزن، این مواد را تا حد مخلوط شدن، با هم ترکیب می‌کنیم. شیر را پس از اینکه کمی حرارات دادیم، با پودر نسکافه مخلوط کرده تا به طور کامل داخل شیر حل شود.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک نسکافه بر روی لینک کلیک کنید.

    ۲۲- کیک رژیمی

    اگر به دنبال یک کیک رژیمی خوشمزه هستید ما طرز تهیه این کیک رژیمی خوشمزه را پیشنهاد میکنیم. در این کیک از شکر استفاده نشده و به جای آن از خرما استفاده می‌کنیم.

    Diet cake

    1. در ابتدا خرما، شیره‌ی انگور و نصف یک عدد موز را داخل میکسر یا دستگاه غذاساز می‌ریزیم و تا زمانی که کامل ترکیب و پوره شوند دستگاه را روشن می‌کنیم. این کرم که ترکیب خرما و موز و شیره‌ی انگور است، به عنوان شیرین کننده در این کیک استفاده می‌شود. کرم شیرین را کنار می‌گذاریم.
    2.  تخم مرغ‌ها رو با هل و دارچین به کمک همزن برای مدت حدود ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا حسابی پف کند. بعد کرم آماده شده را به تخم مرغ ها اضافه می‌کنیم و مجددا به مدت ۳ دقیقه ی دیگر با همزن هم می‌زنیم. 
    3. وقتی کرم شیرین را به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و کامل هم می‌زنیم کل مواد باید حالت کرمی و حباب حباب داشته باشد. آماده سازی این مخلوط در نهایت به پف کیک و پوک شدن بافت آن کمک می‌کند. بعد از این زمان آرد بادام را به مخلوط اضافه می‌کنیم و به کمک لیسک آنرا را با مواد هم می‌زنیم تا کاملا ترکیب شود. 

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک رژیمی ببر روی لینک کلیک کنید.

    ۲۳- کیک کاپوچینو

    کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و خاص است که برای عصرانه همراه با کیک بسیار می‌چسبد. اما این نوشیدنی خوشمزه را می‌توانید داخل کیک ریخته و کیک کاپوچینو درست کنید. 

    Cappuccino cake

    1.  در ابتدا فر را روی دمای ۱۷۵ درجه تنظیم می کنیم تا فر گرم شود. تخم مرغ های هم دمای محیط را روی شکرها ریخته و آنها را همراه با وانیل با یکدیگر به کمک سری بالونی همزن هم می‌زنیم. تا مطابق تصویر، حجیم و کشدار شود. این مرحله را باید به دقت انجام دهید چون در نهایت به پف کیک و ایجاد بافت مناسب کمک می‌کند.
    2. پودر کاپوچینو را به همان صورت پودری داخل مخلوط تخم مرغ و شکر می ریزیم و به مدت حداقل یک دقیقه با همزن هم می‌زنیم تا پودر کامل در مخلوط حل شود و بعد روغن مایع را اضافه می کنیم و آن را نیز به مدت ۱ دقیقه با همزن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.
    3. بعد از ترکیب روغن با مواد، شیر هم دمای محیط را به مایه کیک اضافه می کنیم و با همزن هم می‌زنیم.
      بعد از اضافه کردن شیر مایه کیک را باید با همزن و سرعت بالا به مدت حدود ۳ الی ۵ دقیقه هم بزنیم تا کل مواد با همدیگر ترکیب شده و کمی حباب های هوا داخل آن ها ایجاد شود. این مراحل هم زدن به یکدست شدن پودر کاپوچینو داخل مایه کیک نیز کمک می‌کند.

    برای ادامه مطلب و طرز تهیه کیک کاپوچینو اینجا کلیک کنید.

    ۲۴- کیک با سس عسلی و گردو

    عسل و گردو ترکیب خوشمزه و مقوی برای صبحانه یا عصرانه است. شما با ترکیب گردو و عسل می‌توانید کیک با سس عسلی و گردو درست کنید. 

    Cake with honey and walnuts

    1.  برای شروع کار نمک و بکینگ پودر رو به آرد اضافه و مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.
    2. تخم مرغ ها و وانیل و شکر رو داخل ظرفی با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه(اگه دوست دارید از هل هم استفاده کنید در این مرحله همراه تخم مرغ ها به مواد اضافه و مخلوط کنید)
    3. خامه به دمای محیط رسیده رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید. مواد خشک الک شده رو به مایه اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک با سس عسلی و گردو اینجا کلیک کنید.

    ۲۵- کیک تولد

    کیک تولد یکی از کیک‌های خوشمزه و خاص است که برای مراسم تولد می‌توانید آن را درست کنید. برای تهیه کیک تولد ابتدا باید کیک اسفجی که دستور تهیه آن در این مقاله ذکر شده است را درست کرده و سپس آن را تزیین کنید.

    کیک تولد

    1. خامه قنادی که در فریزر نگهداری شده است را نیم ساعت قبل از شروع کار از فریزر خارج کرده تا موقع خامه کشی، کمی نرم شده باشد و نوبت به فرم‌دهی آن برسد. خامه اصلا نباید دارای تکه های یخ باشد چون قسمتهای یخ زده درجریان فرم‌دهی آب میشوند و خامه‌ی باکیفیتی نخواهید داشت و حتی بعد از فرم‌دادن باعث شل شدن خامه میشود.
    2. خامه را ابتدا با سرعت کم همزن حدود چهار تا پنج دقیقه هم بزنید و سپس سرعت همزن را زیاد کنید و با سرعت بالا حدود ده دقیقه دیگر هم بزنید. مشاهده میکنید که کم کم جای پره‌های همزن روی خامه باقی می‌ماند. هم بزنید تا زمانی که خامه به طور کامل فرم بگیرد و از ظرف برنگردد.
    3. بعد از فرم دادن کامل خامه، نوبت به فیلینگ گذاری کیک میرسد. خامه ی فرم گرفته را داخل قیف بدون ماسوره یا با سرماسوره ساده قراردهید. دقت کنید که قیف را با خامه پرنکنید چون زمانی که قیف پر از خامه را دردست بگیرید گرمای دست باعث آب شدن خامه میشود. قیف را تا نیمه پرکنید و قسمت خالیه قیف را بپیچانید و جمع کنید.

    برای ادامه طرز تهیه کیک تولد خانگی و ایده‌های تزیین اینجا کلیک کنید.

    ۲۶- کیک گلابی شکلاتی

    کیک گلابی شکلاتی کیکی خوش طعم و عطر است که بافتی نرم و لطیف دارد و به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. کیک گلابی شکلاتی

    1.  ابتدا آرد را داخل ظرفی بریزید. پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید.
    2. بکینگ پودر را هم به آرد و پودر کاکائو اضافه کنید. جوش شیرین و نمک و سپس پودر دارچین را نیز به همین ترتیب اضافه کنید.
    3. این مواد خشک را با هم مخلوط و ویسک کنید و بعد الک کنید تا به خوبی مخلوط شوند و آرد سبک شود و گلوله نداشته باشد.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی اینجا کلیک کنید.

    ۲۷- کیک برگردان

    کیک برگردان یا کیک آپساید داون از کیک‌های بسیار خوشمزه و معروف بین المللی است که با میوه‌های فصل تهیه میشود در این تکنیکِ پختن کیک میوه‌های فصلِ موجود در کف قالب با کارامل پخته می‌شوند و مایه کیک روی میوه‌ها قرار میگیرد. 

    کیک برگردان

    1. برای تهیه کیک آپساید داون اول کف قالب گرد به قطر بیست و شش الی بیست و هفت سانتی‌متر رو با کاغذ روغنی می‌پوشونیم برای پخت این کیک از قالب با قطر زیاد استفاده میشه تا مقدار میوه روی کیک بیشتر باشد و این کیک‌ها اکثرا ارتفاع کمتری نسبت به کیک‌های معمولی دارند.
    2. هلو یا شلیل رو از وسط نصف کنید و بعد به صورت هلالی برش بزنید و کف قالب کنار هم بچینید تا کف قالب کاملا پر بشه.
    3. برای درست کردن کارامل شکر رو به همراه دو قاشق آب داخل ظرفی بریزین و روی حرارت ملایم قرار بدین حرارت باید کم باشه تا شکر به مرور شروع به کاراملی شدن بکنه اگه حرارت بالا باشه شکر میسوزه و طعم کارامل تلخ و رنگ‌ کارامل تیره میشه.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک برگردان روی لینک کلیک کنید.

    ۲۸- کیک شلیل و بادام

    اگر در روزهای گرم تابستان به دنبال یک کیک خوشمزه هستید ما به شما کیک شلیل و بادام را که با میوه تابستانی شلیل است و بافتی نرم و سبک دارد را معرفی میکنیم.

    کیک شلیل و بادام

    1.  برای تهیه این کیک، ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ١٨٠درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود.
    2. تخم مرغ‌ها را در ظرف یا کاسه‌ای بزرگ بریزید. یک پیمانه شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید.
    3. با همزن برقی شروع کنید به هم زدن تخم مرغ و شکر تا جایی که مخلوط تخم مرغ و شکر کرم رنگ و کشدار شود و تخم مرغ ها حجیم شوند و حجم مواد زیاد شود.
    4. در این مرحله وانیل را به تخم مرغ و شکر اضافه کنید. سپس بعد از حجیم شدن مخلوط شکر و تخم مرغ، ماست خامه‌ای را اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک شلیل و بادام روی لینک کلیک کنید.

    ۲۹- کیک کنجدی

    کیک کنجد کیکی خوش عطر و طعم است که بافتی نرم و سبک دارد و با در دسترس ترین مواد در منزل می توانید این کیک خوشمزه را تهیه و نوش جان فرمایید. 

    کیک کنجدی

    1. برای آماده کردن کیک کنجدی ابتدا داخل قالب مورد نظرتون رو با کره کمی نرم شده در دمای محیط چرب کنید. دیواره و کف قالب باید کاملا چرب و آغشته به کره بشه تا کنجدها بتونن به روغن بچسبن اگه کره ندارین میتونید از روغن نیمه جامد برای چرب کردن قالب استفاده کنید.
    2. بعد کنجدها رو روی کف و دیواره‌های قالب بپاشین و قالب رو حرکت بدین تا کنجد به کف و دیواره‌های قالب بچسبه و کاملا داخل قالب رو پوشش بده.
    3. بکینگ پودر رو به آرد سفید اضافه و کاملا مخلوط کنید بعد سه بار الک کنید و کنار بذارین.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کنجدی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۰- کیک موز پنیری

    کیک موز پنیری یکی از کیک های پرطرفدار و خوشمزه بوده که یک لایه کرم پنیری با بافتی نرم دارد. این کیک را به راحتی در منزل می توانید تهیه کنید. 

    کیک موز پنیری

    1.  برای آماده کردن کیک بهتره اول قسمت کرم پنیری رو آماده کنیم و کنار بذاریم برای این کار پنیر خامه‌ای ماسکارپونه و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن مواد رو هم بزنید.
    2.  لازم نیست حتما از همزن استفاده کنید میتونید مواد رو با یک قاشق هم کاملا به خورد هم بدین تا کرمی و مخلوط بشه زرده‌های تخم مرغ رو به همراه وانیل اضافه کنید و مجددا فقط در حد یکدست شدن با همزن یا قاشق مخلوط کنید.
    3.  در نهایت آرد سفید قنادی رو روی مواد الک کنید و مواد رو کاملا مخلوط کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک موز پنیری بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۱- طرز تهیه کیک قیسی(زردآلوی خشک)

    کیک قیسی (زردآلوی خشک) از جمله کیک‌های خوشمزه برای عصرانه است که برای میان وعده و پذیرایی از مهمان‌ها هم بسیار مناسب است. وجود قیسی طعمی بسیار خوشایند و جالبی در کیک ایجاد می‌کند و برای کسانی که دنبال امتحان کردن طعم‌های جدید هستن گزینه مناسب و خوبی محسوب می‌شود. 

    کیک قیسی

    1. برای شروع کار بکینگ پودر رو به آرد اضافه میکنیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم و سه بار الک کرده و کنار میذاریم.
    2. قیسی‌ها رو با چاقو یا قیچی در اندازه‌های کوچیک خرد میکنیم. سعی کنید تکه های قیسی هم اندازه کشمش باشن چون اگه تکه‌های خرد شده بزرگ تر باشن به دلیل داشتن وزن بیشتر زودتر داخل کیک ته نشین میشن.
    3. بعد از اینکه قیسی‌ها رو خرد کردین داخل کاسه ای بریزین و یک قاشق غذاخوری از آرد ذکر در مواد اولیه رو بردارین و با قیسی‌ها مخلوط کنید تا به آرد آغشته بشن.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک قیسی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۲- کیک کدو حلوایی

    کیک کدو حلوایی کیلی بسیار خوشمزه مخصوص فصل پاییز و زمستان است که به راحتی می توانید این کیک زیبا را در منزل تهیه کنید.

    طرز تهیه کیک کدو حلوایی

    1. کدو حلوایی، رو پوست بگیرید و هسته‌هاش رو جدا کنید و کدو رو به قطعات کوچک خرد کنید.
    2. بعد با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار بدید. اجازه بدید کدو ها کاملا بپزه و نرم بشه. می‌تونید در قابلمه رو ببندید تا روند پخت کدو زودتر صورت بگیره.
    3. بعد کدوها رو داخل میکسر بریزید یا با بلندر کاملا پوره کنید. در نهایت اجازه بدید پوره سرد بشه. یک پیمانه از پوره رو برای پخت کیک نیاز دارید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کدو حلوایی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۳- کیک لیمو 

    کیکی بسیار خوشمزه با عطر لیمو مخصوص روزهای گرم تابستان که به راحتی می توانید این کیک را در منزل تهیه کنید. 

    کیک لیمو

    1.  یک قاشق غذاخوری آبِ لیموی تازه را به یک پیمانه شیری که در دستور گفته شده اضافه کنید.
    2. یک ربع کنار بگذارید تا شیر بریده و غلیظ شود؛ باترمیلک آماده ست.
    3.  در مرحله بعد آرد و بیکینگ پودر رو باهم الک کنید و کنار بگذارید.
    4. قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن و با دمای ١٨٠ درجه گرم کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک لیمو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۴- کیک کره ای فندق و نوتلا

    کیک فندق و نوتلا، یکی از کیک های بینظیر و خوشمزه است که ترکیب طعم فندق و نوتلا طعم فوق العاده‌ای به آن میدهد و می توانید با تهیه آن عصرانه فوق العاده ای را تهیه کنید. 

    کیک نوتلا و فندوق

    1.  برای شروع کار آرد و بکینگ پودر و نمک رو داخل ظرفی کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.
    2. تخم مرغ ها و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ کشدار و حجیم بشه.
    3.  بعد کره نرم شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه. شیر هم دمای محیط رو به مواد اضافه و مخلوط کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کره ای نوتلا فندق بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۵- کیک با فیلینگ کارامل 

    این کیک جذاب و خوشمزه از کاور کیک با طعم شکلاتی و نسکافه‌ای تشکیل شده و داخل آن با دسر کاراملی پر می‌شود. این دسر علاوه بر طعم عالی ظاهر جذاب و زیبایی دارد که آن را به یک دسر خاص و ویژه تبدیل می‌کند.

    طرز تهیه کیک با فیلینگ کارامل؛ دسری خوشمزه و جذاب برای مهمانی

    1. پودر کاکائو و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.
    2. رو به آرد اضافه و کاملا مخلوط کنید بعد مخلوط آرد رو سه بار الک کنید و کنار بذارین.
    3.  با دور تند همزن حدود چهار الی پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک با فیلینگ کارامل بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۶-کیک پرتقالی شکلاتی

    کیک پرتقالی یکی از کیک‌های خوش‌عطر و خوش‌طعم مخصوص پاییز و زمستان است که می‌توان آن را به صورت ساده یا به صورت شکلاتی تهیه کرد.

    طرز تهیه کیک پرتقالی شکلاتی

    1.  کار رو با درست کردن کیک شروع می‌کنیم. برای این کار بکینگ پودر و نمک رو به آرد سفید اضافه کنید و به خوبی با قاشق مخلوط کنید.
    2.  پودر کاکائو رو هم به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خشک با هم ترکیب بشن و بعد سه بار الک کنید و کنار بذارید.
    3.  تخم مرغ ها و وانیل و شکر رو داخل ظرفی بریزید وحدود چهار دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم‌رنگ و کشدار و حجیم بشه. بعد روغن مایع رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن با مواد هم بزنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک پرتقالی شکلاتی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۷- کیک پیانو 

    کیک پیانو یک نوع کیک خیس ترکیه‌ای است که داخل ظرف مسطح پخته می‌شود و روی آن یک لایه کرم وانیلی قرار می‌گیرد که باعث مرطوب شدن کیک می‌شود. این کیک را به سادگی میتوان در منزل آماده کرد. 

    کیک پیانو

    1. برای آماده کردن کیک پیانو اول باید کیک شکلاتی رو بپزیم برای این کار ابتدا بکینگ پودر و پودر کاکائو رو به آرد سفید قنادی اضافه و کاملا مخلوط کنید و بعد سه بار الک کنید و کنار بذارین.
    2. تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن حدود چهار الی پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه.
    3. بعد روغن مایع رو اضافه کنید و هم بزنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک پیانو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۸- کیک زعفرانی

    کیک زعفران به خاطر وجود زعفران در آن میتوان گفت از جمله کیک‌های اصیل ایرانی به حساب میاد. این کیک با عطر و طعم زعفران، طعمی نوستالژیک رو زنده میکنه! کیکی ساده و سریع، در عین حال خوشمزه و خوش عطر! این کیک یک گزینه راحت وآسان برای یک عصرانه‌ی دلپذیر است. 

    کیک زعفرانی

    1. برای شروع کار، تخم مرغ‌ها رو بشکنید و در ظرفی بریزید. شکر رو به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.
    2. هم بزنید تا زمانی که تخم مرغ‌ها حجیم شوند و مخلوط شکر و تخم مرغ کرم رنگ و کشدار شود و حالت روبانی پیدا کند.
    3. محلول زعفران یا زعفران دم کرده غلیظ رو به این مخلوط اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک زعفرانی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۳۹- کیک خرما

    کیک‌ها جزو خوشمزه‌ترین و پرطرفدار ترین عصرانه‌ها و میان وعده‌ها هستند که در کنار یک فنجان چای دلچسب میل می‌شوند و به راحتی می توانید این کیک خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

    کیک خرما

    1.  برای درست کردن کیک خرما ابتدا پوست و هسته خرما رو جدا کنید و فیله خرماها رو داخل ظرفی بریزین و روی اون یک پیمانه آب داغ بریزین.
    2. با چنگال خرماها رو کاملا له کنید تا کاملا پوره بشه .
    3. در صورت دلخواه میتونید خرما رو داخل مخلوط کن هم میکس و پوره کنید، پوره خرما رو کنار بذارین تا خنک بشه.
    4.  بکینگ پودر و پودر دارچین رو به آرد اضافه و کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک خرما بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۰- کیک قهوه با کرم کره ای کاپوچینو

    کیک قهوه طعم و بافت بی‌نظیری دارد و با یک کرم کره‌ای خوشمزه سرو می‌شود که شما می‌توانید بدون کرم این کیک رو تهیه کنید و یا با کرم کره‌ای خوشمزه‌ی کاپوچینو طعمی بی‌نظیر و خاص رو به این کیک فوق‌العاده بدید.

    کیک قهوه

    1.  ابتدا فر رو روشن کنید و با دمای ١٨٠ درجه سانتیگراد اجازه بدید فر گرم شود.
    2. کره نرم شده که مدتی در محیط بوده را داخل کاسه یا ظرف مناسبی بریزید. روغن مایع رو به کره اضافه کنید.
    3.  سپس شکر سفید رو بریزید. شکر قهوه‌ای رو نیز اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک قهوه بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۱- کیک انار با سس انار مخصوص

    این کیک بسیار مناسب شب یلداست و میتونید حتی برای تزیینش از خامه استفاده کنید که به سادگی هم بسیار زیبا و جذاب است.

    طرز تهیه کیک انار یلدایی با سس مخصوص انار

    1. برای تهیه این کیک یلدایی زیبا، ابتدا فر رو روشن کنید و روی دمای ١٨٠ درجه سانتیگراد اجازه دهید گرم شود. دو عدد تخم مرغ کامل را در ظرفی بریزید. 
    2. شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.
    3. همزن برقی را روشن کنید و شروع کنید به هم زدن. تخم مرغ و شکر را در حد یک تا دو دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و ترکیبی حجیم، کشدار و کرم رنگ بدست آید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک انار بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۲- کیک کافی شاپی با سس شکلات و نسکافه

    کیک‌های کافی شاپی طرفدارن بسیار زیادی دارند اما درست کردن این کیک‌ها در منزل کار بسیار ساده‌ای است. در این آموزش یک نوع کیک کافی شاپی بسیار نرم و لطیف به همراه خامه شکلاتی و سس شکلات و نسکافه را به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه کیک کافی شاپی با سس شکلات و نسکافه

    1. برای تهیه این کیک کافی شاپی خوشمزه ابتدا کیک رو آماده میکنیم برای این کار بکینگ پودر و نمک رو به آرد کیک پزی اضافه و کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.
    2. تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین.
    3. با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشن.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کافی شاپی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۳- کیک کوکواستار

    کیک کوکو استار، کیکی مناسب برای عصرانه با طعمی عالی و ظاهر جذاب که از سه لایه خوشمزه‌ی شکلاتی، نارگیلی خامه ای و یک لایه گاناش شکلاتی تهیه می شود.

    کیک کوکواستار

    1.  قبل از شروع کار کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی بپوشانید و قالب را کنار بگذارید، نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست.
    2.  داخل ظرفی آرد سفید و پودر کاکائو و نمک و بکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید.
    3.  تخم مرغ ها و وانیل و شکر را داخل ظرفی بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت پنج دقیقه بزنید تا کاملا حجیم و کرم رنگ و کشدار شود

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کوکو استار بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۴- تارت کیک شکلاتی

    تارت کیک شکلاتی یک نمونه از تارت‌های مدرن است که از یک لایه کراست بیسکوئیتی به همراه یک لایه فیلینگ شکلات تشکیل شده است و روی فیلینگ شکلات یک لایه کیک ساده قرار گرفته که باعث میشود این تارت کیک ظاهر و طعم منحصر بفردی پیدا کند.

    تارت کیک شکلاتی

    1.  اول باید قسمت کراست تارت رو آماده کنیم.
    2. برای تهیه کراست کره رو به صورت تکه های خرد شده داخل ظرفی بریزین
    3. بعد یک دقیقه با دور کند همزن بزنید تا مواد کاملا باز و یکدست بشن.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه تارت کیک شکلاتی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۵- کیک تخته‌ای

     کیک تخته ای در واقع همان کیک ساده است که بدون استفاده از قالب در سینی پخته و بعد برش داده میشود. این کیک بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و کنار چای بسیار عالی و دلچسب است و برای دور همی‌های خودمانی گزینه بسیار مناسبی است. 

    طرز تهیه کیک تخته ای با روش پخت آسان بدون نیاز به قالب

    1.  برای تهیه کیک تخته ای اول بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید مخلوط حاصل رو سه بار الک کنید و کنار بذارین
    2. داخل سینی بیست و پنج در سی و پنج سانتی متر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و کنار بذارید.
    3.  سفیده و زرده های تخم مرغ رو از هم جدا کنید و سفیده ها رو با دور تند همزن از یک سو بزنید تا کم کم کف کنه و فرم بگیره
    4. بعد از دو دقیقه وقتی سفیده شروع به فرم گرفتن کرد یک سوم شکر رو کم کم و به حالت بارانی حین هم زدن اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک تخته‌ای بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۶- کیک توت فرنگی آلمانی

    اگر به طعم توت فرنگی علاقه دارید، کیک توت فرنگی با سس توت فرنگی انتخاب خوبی برای مهمانی و پذیرایی از مهمان است. این کیک خوشمزه بین المللی با طعم خاص از ترکیب کیک اسفنجی به همراه کرم وانیلی و سس توت فرنگی درست شده است.

    طرز تهیه کیک توت فرنگی آلمانی؛ با سس توت فرنگی همراه با عکس

    1. برای آماده کردن کیک آلمانی توت فرنگی، اول کیک اسفنجی ساده رو درست میکنیم میتونید به جای این کیک از هر کیک وانیلی یا حتی شکلاتی هم استفاده کنید.
    2. قالب تارت کیک به قطر بیست و شش الی بیست و هشت سانتی متر رو به خوبی با روغن جدا کننده چرب کنید و کنار بذارین. بکینگ پودر رو به آرد سفید قنادی اضافه کنید.
    3. و کاملا مخلوط کنید ترکیب آرد رو سه بار الک کنید و کنار بذارین. زرده و سفیده های تخم مرغ رو از هم جدا کنید و سفیده ها رو داخل ظرف تمیز و خشکی بریزین.
    4. و با دور تند همزن بزنید تا کف کنه و بعد حین همزدن به آرومی نصف شکر رو بهش اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا کاملا فرم بگیره و با برگردوندن ظرف بیرون نریزه.

    برای ادامه طرز تهیه کیک توت فرنگی آلمانی به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۴۷- کیک برگردان سیب

    طعم سیب در کیک یکی از بهترین طعم‌هاست. یکی از روش‌های پخت کیک با طعم سیب، کیک برگردان سیب است که به راحتی در منزل می‌توانید کیک آپ ساید داون را درست کنید.

    طرز تهیه کیک آپ ساید داون یا برگردان سیب؛ بدون نیاز به کارامل!

    1. برای آماده کردن کیک برگردان سیب ابتدا کف قالب ساده به ابعاد بیست و دو سانتی متر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و کف و دیواره های قالب رو با کره چرب کنید و کنار بذارین.
    2. برای آماده کردن لایه سیب کیک، سیب ها رو شسته و پوست بگیرین و به صورت حبه ای خرد کنید.
    3. و بعد سیب های خرد شده رو داخل تابه ای بریزین و آب لیمو ترش تازه رو روی سیب ها بریزین و مخلوط کنید و بعد نمک را بریزید.

    برای ادامه طرز تهیه کیک برگردان سیب به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۴۸- کیک جادویی شکلاتی

    کیک جادویی یک کیک خوشمزه و ساده است که با مواد کمی مانند آرد، تخم مرغ و شیر مانند کیک ساده درست می‌شود.

    طرز تهیه کیک جادویی شکلاتی با شیر و تخم مرغ و آرد!

    برای طرز تهیه کیک جادویی به مواد زیر نیاز دارید:

    مواد لازم جهت تهیه کیک جادویی شکلاتی:
    شیر ولرمدو پیمانه ۵٠٠ میلی لیتر
    تخم مرغ چهار عدد
    آردسه چهارم پیمانه ١١۵ گرم
    کره ذوب شده ١٢۵گرم
    شکر ١۵٠ گرم
    وانیل نصف قاشق چایخوری
    پودر کاکائو ۴٠ گرم
    زست لیموترش یا پرتقال نصف قاشق چایخوری
    پودر قند برای الک کردن و تزیین روی کیک
    1. برای تهیه این کیک جذاب و متفاوت، ابتدا زرده و سفیده های تخم مرغ رو جدا کنید. و هرکدام رو در ظرفی تمیز و خشک بریزید.
    2. قبل از اینکه همزن رو استفاده کنید، شروع کنید به هم زدن سفیده های تخم مرغ.
    3. و سفیده‌ها رو با همزن برقی در حدی هم بزنید که کاملا حالا فومی به خود بگیرد و پف کند و وقتی همزن رو از سفیده های هم زده‌ی تخم مرغ جدا می‌کنید، حالتی قله مانند روی سفیده ها ایجاد بشه. و وقتی ظرف محتوی سفیده‌ها رو برمیگردونید سفیده‌ها ثابت بمونن داخل کاسه و نریزند.
    4. سفیده‌ها رو بعد از فرم گرفتن داخل یخچال بگذارید و سریع شروع کنید به همزدن زرده های تخم مرغ!
    5. قبل از آن، فر رو بادمای ١٧٠ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه بدید گرم شود. بعد از فرم دادن سفیده تخم مرغ حالا  شکر سفید رو به زرده های تخم مرغ اصافه کنید. وانیل رو هم در همین مرحله به شکر و زرده های تخم مرغ اضافه کنید.

    برای ادامه طرز تهیه کیک جادویی به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۴۹- کیک پرتقالی بدون تخم مرغ با پودینگ پرتقال

    پودینگ کیک پرتقالی ترکیبی از کیک پرتقالی و پودینگ پرتقالی است که طعم و عطر بسیار خوبی دارد. اگر شما جزو کسانی هستید که به خامه روی کیک علاقه زیادی ندارید میتوانید ترکیب پودینگ و کیک را امتحان کنید پودینگ را به جز طعم پرتقالی میتوان در انواع طعم‌ها تهیه کرد. برای آماده کردن پودینگ کیک پرتقالی از یک نوع کیک بدون تخم مرغ استفاده کردم که نیازی به استفاده از همزن هم ندارد. بنابراین این کیک برای افرادی که وگان هستند یا کسانی که همزن ندارند هم بسیار مناسب است.

    طرز تهیه کیک پرتقالی با پودینگ پرتقال؛ رازهای خوشمزه تر شدن آن

    مواد لازم کیک پرتقالی:
    شکر۱ پیمانه
    پوست پرتقال رنده شدهیک دوم قاشق چای خوری
    روغن مایعیک دوم پیمانه
    آب پرتقالیک و نیم پیمانه
    سرکه سفید۱ قاشق سوپ خوری
    آرد سفید قنادی۲ و یک چهارم پیمانه
    نشاسته ذرت۱ قاشق سوپ خوری
    بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
    نمک۱ پنس
    مواد لازم برای پودینگ پرتقالی:
    شکر۵ قاشق سوپ خوری
    نشاسته ذرت۴ قاشق سوپ خوری
    رنده پوست پرتقالنوک قاشق چای خوری
    وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
    آب پرتقال صنعتیسه و نیم پیمانه
    1. برای آماده کردن کیک پودینگ پرتقالی از هر نوع قالب دلخواهی میتونید استفاده کنید ولی بهترین نوع قالب هایی هستند که ارتفاع کمتری دارن چون پوشش دادن اطراف کیک با پودینگ راحت تره.
    2. از قالب با قطر بیست و شش الی بیست و هشت سانتی متر میتونید استفاده کنید قطر قالب من بیست و شش سانتی متر بود. داخل قالب رو به خوبی با روغن جدا کننده چرب کنید و کنار بذارید. نشاسته ذرت و بکینگ پودر را داخل ظرف بریزید.
    3. و نمک رو به آرد سفید قنادی اضافه و کاملا مخلوط کنید و کنار بذارین. شکر رو داخل ظرفی بریزین و پوست پرتقال رنده شده و روغن مایع را به شکر اضافه کنید.
    4. و سرکه سفید و آب پرتقال رو بهش اضافه کنید.

    برای ادامه آموزش طرز تهیه کیک پرتقالی بدون تخم مرغ با پودینگ پرتقال به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۵۰- کیک زردآلو و بادام

    کیک زرد آلو و بادام یکی از کیک های ساده و خوشمزه تابستانی است که با میوه زردآلوی تازه درست می‌شود. برای کسانی که به دنبال درست کردن کیک های میوه ای و جدید هستند کیک زردآلو گزینه خوبی است.

    طرز تهیه کیک زردآلو و بادام؛ کیک مجلسی با زردآلوی تازه و فوت و فن ها

    برای تهیه کیک زردآلو و بادام به مواد زیر نیاز دارید:

    مواد لازم کیک زردآلو و بادام:
    زرد آلو۲۰۰ گرم
    تخم مرغ۴ عدد
    شکر۱۲۵ گرم
    آرد سفید قنادی۱۴۰ گرم
    پودر بادام۳ قاشق سوپ خوری
    وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
    بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
    روغن مایع۳ قاشق سوپ خوری
    شیر۳ قاشق سوپ خوری
    نمک۱ پنس
    1. برای آماده کردن کیک زردآلو و بادام ابتدا کف قالب مورد نظر را چرب کنید و بعد با کاغذ روغنی بپوشانید و نیازی به چرب کردن دیواره‌ها نیست.
    2. برای این کیک می‌توانید از قالب گرد با قطر بیست و دو الی بیست و چهار سانتی متر استفاده کنید قطر قالب من بیست و دو سانتی متر بود. بکینگ پودر را به آرد سه صفر اضافه کنید.
    3. و به خوبی با قاشق مخلوط کنید و بعد دو بار الک کرده و کنار بگذارید.
    4. سفیده و زرده های تخم مرغ را از هم جدا کنید. یک پنس نمک را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید.
    5. و با همزن یک دقیقه هم بزنید تا سفیده های تخم مرغ کف کنند. بعد حین هم زدن شکر را کم کم اضافه کنید.

    برای ادامه طرز تهیه کیک زردآلو و بادام به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۵۱- کیک شکلاتی کرمدار بدون خامه

    اگر طرفدار یک کیک شکلاتی خاص و خوشمزه هستید و بدون خامه دوست دارید آن را سرو کنید می‌توانید کیک شکلاتی کرم دار بدون خامه را امتحان کنید.

    دستور کیک شکلاتی کرم دار (بدون خامه)؛ مرحله به مرحله

    برای تهیه این کیک خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

    مواد لازم برای کیک:
    تخم مرغ۳ عدد
    شکر۱پیمانه
    وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
    روغن مایعیک دوم پیمانه
    آبسه چهارم پیمانه
    آرد کیک پزییک و نیم پیمانه
    پودر کاکائو۳ قاشق سوپ خوری
    نمک۱ پنس
    بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
    مواد لازم برای مرطوب کردن کیک:
    آب ولرمیک دوم پیمانه
    شکر۲ قاشق چای خوری
    قهوه فوری (یا نسکافه)۱ قاشق چای خوری
    مواد لازم برای کرم دو رنگ:
    شکر۱ پیمانه
    آرد سفید۱۲ قاشق سوپ خوری
    نشاسته ذرت۸ قاشق سوپ خوری
    شیر۱۰ پیمانه
    کرهیک و نیم قاشق سوپ خوری
    وانیل شکری۱ پاکت (یا یک چهارم قاشق چای خوری وانیل معمولی)
    شکلات شیرییک دوم پیمانه یا ۱۰۰ گرم
    1. برای تهیه کیک ابتدا قالب رو چرب می کنیم و کنار میذاریم چون این کیک کرم دار داخل قالبی که پخته میشه سرو میشه بهتره که از ظرف های های پیرکس یا سرامیکی و … که برای سرو مناسب هستند استفاده کنید. سایز ظرف می‌تونه مابین بیست در سی سانت و بیست و پنج در سی و پنج سانت باشه بستگی به ظرفی که در اختیار دارید. موقع چرب کردن ظرف مورد نظر نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست فقط کف قالب رو چرب کنید.
    2. آرد مخصوص کیک پزی و پودر کاکائو و بکینگ پودر را مخلوط کنید.
    3. و نمک رو داخل ظرفی با هم مخلوط کنید و بعد دو بار الک کنید و کنار بذارید.
    4. تخم مرغ ها و شکر را مخلوط کنید.
    5. و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن حدود پنج دقیقه بزنید.

    برای ادامه طرز تهیه کیک شکلاتی کرمدار به محتوای آن مراجعه کنبد.

    ۵۲- کیک تارت کاراملی

    تارت کیک کاراملی یک نوع کیک خوشمزه و خوش بافت با طعم وانیلی است که با پودینگ کاراملی و سس کاراملی روی آن تزئین شده است. برای اضافه کردن جذابیت به این کیک، از بادام زمینی بهره برده شده است که ترکیب طعم آن با کارامل بسیار عالی است. این کیک با بافت لطیف و پوک، لذت بخش است و حضور لایه کاراملی، طعمی خاص و متفاوت به آن بخشیده است. می‌توانید این کیک را برای عصرانه‌ها، دورهمی‌ها و پذیرایی از مهمانان تهیه کنید. تهیه این کیک به نظر می‌رسد که سخت و پیچیده است، اما در واقع بسیار ساده و راحت است و مواد اولیه‌اش نیز آسان و در دسترس هستند.

    طرز تهیه تارت کیک کاراملی

    مواد لازم برای کیک برای تارت کیک کاراملی:
    تخم مرغ۳ عدد
    شکر۱ پیمانه
    شیرسه چهارم پیمانه
    روغن مایعیک دوم پیمانه
    آرد کیک پزییک و نیم پیمانه
    بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
    نمک۱ پنس
    1. داخل قالب تارت کیک به قطر بیست و شش الی بیست و هشت سانتی‌متر را با روغن جدا کننده چرب کنید و کنار بگذارید. (اندازه قالب من بیست و شش سانتی‌متر بود.)
    2. آرد کیک پزی را آماده کنید.
    3. بکینگ پودر و نمک را داخل الک بریزید و سه بار الک کنید تا کاملاً مخلوط شود و کنار بگذارید.
    4. تخم‌مرغ‌ها و شکر را در ظرفی بریزید.
    5. وانیل را همراه با تخم‌مرغ و شکر در ظرف بریزید.
    6. با دور تند همزن پنج دقیقه بزنید تا مخلوط کاملاً حجیم، کرم رنگ و کشدار شود. (توجه کنید که می‌توانید اسانس دلخواهی مثل پوست پرتقال رنده شده یا اسانس‌های مختلف را نیز به دلخواه اضافه کنید.)

    برای ادامه مطلب طرز تهیه تارت کیک کاراملی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۵۳- کیک برگردون موزی

    کیک آپساید داون موزی یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین کیک‌های است که می‌توانید آن را در مهمانی‌ها و جشن‌ها تهیه کنید. کیک آپساید داون یا همان کیک وارانه، همان‌طور که از نام این کیک مشخص است این کیک حالت برگردان دارد. به این شکل که کف قالب با میوه مورد نظر پوشانده می‌شود، روی میوه مقداری سس کاراملی قرار می‌گیرد و در نهایت مایه اصلی کیک روی سس ریخته می‌شود.

    تهیه کیک برگردون موزی

    مواد لازم جهت تهیه کیک اپساید داون موز
    تخم مرغ دو عدد
    آردیک و سه چهارم پیمانه
    شکرسه چهارم پیمانه
    ماست نصف پیمانه
    روغن مایعیک سوم پیمانه
    پوره‌ی موز نصف پیمانه
    بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
    جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری
    وانیل نصف قاشق چایخوری
    دارچین یک قاشق چایخوری
    نمک یک چهارم قاشق چایخوری
    مواد لازم جهت تهیه سس کارامل کیک:
    شکر دو سوم پیمانه
    کره۳۰ گرم

    مراحل تهیه کیک برگردان موز

    1. ابتدا آرد رو الک کنید، آرد رو داخل ظرفی یا مستقیم روی الک بریزید. 
    2. بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید.
    3. جوش شیرین و نمک رو اضافه کنید.
    4. آرد رو الک کنید و پودر دارچین رو اضافه کنید. همزمان با آرد میتونید دارچین رو هم بریزید و الک کنید. 
    5. حالا در ظرف گود یا کاسه بزرگی دو عدد تخم مرغ ها رو بشکنید. 
    6. شکر رو به تخم‌ مرغ ها اضافه کنید و بعد شروع کنید به همزدن با همزن برقی و حدود سه دقیقه تخم مرغ ها و شکر رو هم بزنید تا به حالتی کشدار، حجیم و کرم رنگ برسند‌.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک آپساید داون موزی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۵۴- کیک آلبالو

    کیک آلبالو یک خوراکی خوشمزه و معتدل در شیرینی است که با استفاده از آلبالو به عنوان مواد اصلی تهیه می‌شود. آلبالو به کیک طعم تلخ و شیرینی مخصوص خود را می‌بخشد و باعث ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای ذایقه‌ها می‌شود.

    طرز تهیه کیک آلبالو خوشمزه با طعم و بافت بسیار عالی

    مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو
    آلبالو خشک یا تازه۱ پیمانه
    آرد گندم۲ پیمانه
    تخم مرغ۳ عدد
    شکر۱ و ۱/۴ پیمانه
    کره نرم یا روغن۱/۲ پیمانه
    شیر۱/۲ پیمانه
    وانیل۱ قاشق چایخوری
    بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
    نمک۱/۴ قاشق چایخوری

    مراحل تهیه کیک آلبالو

    1. آلبالوها را با آب دسته‌جمعی شسته و سپس با دستمال کاغذی یا حوله تمیز خشک کنید.
    2. آلبالوها را برش‌های ریز خرد کنید. در صورت استفاده از آلبالو خشک، آن‌ها را با یک چاقو تیز خرد کنید.
    3. اگر از آلبالوهای تازه استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را ابتدا خرد کنید و سپس به خمیر اضافه کنید.
    4. در یک کاسه بزرگ، تخم‌مرغ‌ها را قرار دهید.
    5. شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با استفاده از میکسر یا میله ویسک قاطی کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک آلبالو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۵۵- کیک آلوسیاه

    اگر شما از علاقه مندان به این میوه هستید توصیه می‌کنیم تا فصل این میوه به پایان نرسیده حتما این کیک فوق العاده رو نیز تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید‌. بدون شک بعد از میل کردن این کیک غافلگیر خواهید شد و انتظار چنین طعم لذیذی رو نخواهید داشت!

    کیک آلو سیاه

    مواد لازم جهت تهیه کیک آلو سیاه:
    آرددو پیمانه
    شکر یک پیمانه
    ماست خامه ای نصف پیمانه
    آرد بادام دو قاشق غذاخوری
    تخم مرغ درشتسه عدد
    کره صد گرم
    وانیل یک دوم قاشق چایخوری
    بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
    جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری

    مراحل تهیه کیک آلو سیاه

    1. برای آماده سازی و تهیه این کیک خوشمزه اول کره هم دمای محیط رو داخل کاسه ای بریزید. شکر رو به کره اضافه کنید.
    2. با همزن برقی شروع کنید به همزدن و کره و شکر را هم بزنید. تا به خوبی با هم مخلوط شوند و کره و شکر نرم شود.
    3. سپس سه عدد تخم مرغ رو به مخلوط شکر و کره اضافه کنید. وانیل رو هم اضافه کنید.
    4. بعد با همزن برقی مواد رو به طور کامل حدود سه دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. ماست رو هم به مواد بیفزایید و مجدد کمی هم بزنید.
    5. در ظرف دیگری آرد رو بریزید. بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک آلو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۵۶- کیک کوستبک

    کیک کوستِبِک (KÖSTEBEK) نوعی کیک با ظاهر خاص، زیبا و طعمی فوق‌العاده است. این کیک خوشمزه که اصالتا مربوط به کشور ترکیه است در کشور ما گاها به نام کیک آتشفشانی هم شناخته می‌شود. کیک کوستبک قطعا یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می توانید درست کنید و برای مهمانی‌ها یا حتی تولدها گزینه بسیار خوبی است. درست کردن این کیک نسبت به کیک‌های تولد بسیار ساده و راحت است. اما طعم و ظاهر آن توجه همه را به خود جلب می‌کند.

    ترکیب کیک شکلاتی با موز و خامه و گردو و شکلات جزو آن ترکیب‌های بی‌نظیری است که کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق آن نباشد. البته این کیک را در شکل‌های مختلف می‌توان تهیه کرد و به صورت تک نفره یا داخل ظرف پیرکس هم تهیه می‌شود، که در آینده حتما آموزش خواهم داد.

    طرز تهیه کیک کوستِبِک(köstebek pasta)؛ از کیک های تولد ساده

    مواد لازم برای کیک (köstebek pasta):
    تخم مرغ۳ عدد
    شکر۱ پیمانه
    آرد کیک پزییک و نیم پیمانه
    روغن مایعیک دوم پیمانه
    شیرسه چهارم پیمانه
    بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
    وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
    پودر کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
    مواد لازم برای فیلینگ:
    خامه شیرین شده قنادی۳۰۰ گرم
    موز۴ الی ۵ عدد
    شکلات خرد شدهیک دوم پیمانه
    گردویک دوم پیمانه
    1. برای شروع کار ابتدا کیک شکلاتی را آماده می‌کنیم.
    2. آرد کیک پزی و پودر کاکائو و بکینگ پودر را داخل ظرفی بریزید.
    3. و به خوبی مخلوط کنید. بعد این مخلوط را سه بار الک کنید و کنار بگذارید.
    4. برای تهیه این کیک از قالب گرد به قطر بیست و دو سانتی متر استفاده کردم، کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و نیازی به چرب کردن دیواره‌ها نیست.
    5. تخم مرغ‌ها و شکر را مخلوط کنید.
    6.  وانیل را داخل ظرفی بریزید و با دور تند همزن حدود چهار الی پنج دقیقه هم بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم و کشدار شود.

    برای ادامه طرز تهیه کیک کوستبک به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۵۷- طرز تهیه کیک خرمالو

    کیک خرمالو طعمی بسیار جدید و بافتی متفاوت نسبت به سایر کیک‌ها دارد. ادویه‌هایی که در این کیک مصرف می‌شود عطر و بوی زمستانی به شما می‌دهد. بی شک یک بار میل کردن آن خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است، طعم گس این میوه در کیک امروز ما جای خود را به طعمی دل‌نشین داده است.

    طرز تهیه کیک خرمالو

    مواد مورد نیاز جهت تهیه کیک خرمالو :
    خرمالوسه تا چهار عدد
    شکریک پیمانه
    آرد سفید قنادیدو پیمانه
    بیکینگ‌پودر

    یک قاشق چای‌خوری

    دارچین و زنجبیلیک قاشق چای‌خوری
    جوش شیرین

    یک‌دوم قاشق چای‌خوری

    رنده پوست نارنگی

    یک دوم قاشق چای‌خوری

    کره۱۰۰ گرم
    تخم مرغدو عدد
    گردو

    دو قاشق غذاخوری

    مراحل تهیه کیک خرمالو

    مراحل تهیه کیک خرمالو به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله مواد خشک (آرد، بیکینگ‌پودر، پودر دارچین و زنجبیل) را با هم در ظرف مناسبی مخلوط کنید. مواد را به‌خوبی به‌هم بزنید تا مواد ترکیب شوند.
    2. در مرحله دوم کره به دمای محیط رسیده و شکر را با هم مخلوط کنید. با دور تند هم‌زن سه تا چهار دقیقه به‌هم بزنید تا مواد کرم‌رنگ روشنی حاصل شود.
    3. در این مرحله سراغ خرمالو‌ها بروید و آن‌ها در میکسر کاملا پوره کنید. اگر میکسر در دسترس ندارید، می‌توانید با کمک چنگال خرمالو‌ها را کاملا له و یک‌دست کنید.
    4. سپس جوش‌شیرین را به خرمالو اضافه کنید و یک دقیقه زمان دهید. از خرمالوها به مقدار یک پیمانه را کنار بگذارید. پوره خرمالو را به شکر و کره که حسابی با هم مخلوط شده‌اند اضافه کنید و مواد را در حد ترکیب شدن به هم بزنید.
    5. اکنون تخم مرغ‌های به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و یک تا دو دقیقه به‌هم ‌بزنید.

    برای ادامه رسپی این کیک خوشمزه و متفاوت روی لینک طرز تهیه کیک خرمالو کلیک کنید.

    ۵۸- چیز کیک یخچالی

    چیز کیک یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرها در دنیا است. چیز کیک‌ها را به دو روش، با استفاده از فر یا با استفاده از یخچال تهیه می‌کنند. که روش استفاده از یخچال به مراتب ساده‌تر است. در ترکیب چیز کیک یخچالی از ژله نیز استفاده می‌کنند. 

    طرز تهیه چیزکیک قهوه و شکلات؛ چیزکیک مجلسی خوشمزه

    مراحل تهیه چیز کیک یخچالی

    مراحل تهیه چیز کیک یخچالی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول باید بیسکوئیت‌های کاکائویی را خرد کنید. برای این کار آن‌ها را به همراه پودر قند و کره در یک میکسر یا غذا ساز بریزید و هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود.
    2. قالبی را که می‌خواهید چیز کیک را در آن درست کنید را با مقداری روغن یا کره چرب کنید. سپس مخلوط بیسکوئیت خرد شده را به در آن بریزید و با یک ملاقه آن را فشرده و صاف کنید. سپس قالب چیز کیک را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
    3. در مرحله بعد، یک کاسه فلز را تهیه کنید و شیر و شکلات را در آن بریزید. سپس با استفاده از بخار آب به طور غیر مستقیم شکلات را ذوب کنید و سپس آن را کاملاً هم بزنید تا مخلوط یکدستی با شیر حاصل شود.
    4. در مرحله بعدی، بعد از اینکه پنیر خامه‌ای را کاملاً با مخلوط کن هم زدید و فرم گرفت، سپس آن را به کاسه شیر و شکلات اضافه کنید.
    5. سپس پودر ژلاتین را در یک پیمانه آب بریزید و کاملاً هم بزنید تا به خوبی حل شود. سپس آن را به کاسه مخلوط پنیر، شیر و شکلات اضافه کنید و با همزن خوب مواد را هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود.
    6. در مرحله بعد خامه را به مخلوط موجود در کاسه اضافه کنید و خوب مواد را مجدداً هم بزنید.
    7. در ادامه قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مایه چیز کیک را که آماده کرده اید را بر روی آن بریزید. سپس آن را با پشت یک کفگیر صاف کنید. سپس مجدداً قالب چیز کیک را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
    8. بعد از گذشتن این مدت زمان، چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید، سپس آن را از قالبش خارج کنید. چیز کیک را می‌توانید با شکلات مایع، فندق و گردو تزیین کنید.

    برای مشاهده رسپی دیگر چیز کیک‌های یخچالی خوشمزه روی طرز تهیه انواع چیز کیک یخچالی کلیک کنید.

    در این مقاله با طرز تهیه و مرحله به مرحله انواع کیک خوشمزه و پرطرفدار آشنا شدیم. نظر شما راجع به سایر کیک‌های خوشمزه و خانگی چیست؟ از چه نوع کیکی در مناسبت‌ها و مراسم‌های خود استفاده می‌کنید؟ کدام کیک آن طوری که انتظار داشتید طبق دستور از آب درآمد؟ دیدگاه خود را با ما در سایت آشپزی اکالا بگذارید. 

    ۴.۴/۵ (۲۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۰۳ دیدگاه ها

    1. من دستور تهیه ی کیک خیس شکلاتی و زبرا رو دارم
      ولی از این همه تنوع ازتون ممنونم ..?
      لطفا دستور پخت های بیشتری از کیک بزارید ، فقط کم هزینه تر باشه تا همه بتونن از اینا استفاده کنن
      ممنون ♥️

    2. سلام
      به نظر من عالیه من کیک ۱۰ رو بیشتر دوست دارم و می خوام درست کنم ممنون از آموزش هایی که گذاشتی

    3. سلام عزیزان?
      من هر وقت کیک درس میکنم پف نمیکنه?
      و اینکه مثل کیک های دیگه اینقدر خوشمزه نیس
      من همه چی رو امتحان کردم ولی پف نمیکنه نمیدونم چرا و اینکه با کیک پز درس میکنم
      اگه میشه و میدونید راهنمایی کنید مررررررسی???♥?

      1. سلام عزیزم
        شاید بکینک پودرت مرغوب نیست
        یااینکه مایع کیک رو زیاد ازحد هم میزنی
        یا شایدم قالب کیکت خیلی بزرگتراز حجم مایع کیکته

      2. سلام برای هر یک پیمانه آرد یک قاشق چای خوری سر پر باید بکینگ پودر بزنی ک پف کنه و مواد کیک رو زیاد هم نزنی?

    4. سلام عزیزان?
      من هر وقت کیک درس میکنم پف نمیکنه?
      و اینکه مثل کیک های دیگه اینقدر خوشمزه نیس
      من همه چی رو امتحان کردم ولی پف نمیکنه نمیدونم چرا و اینکه با کیک پز درس میکنم
      اگه میشه و میدونید راهنمایی کنید مررررررسی???♥?

    5. ممنونم از سایت خوبتون
      یه سوال دارم: در کل بجای آرد سفید قنادی میتونم از آرد کلاله استفاده کنم؟

      1. من کیک جادوی شکلاتی رو درست کردم و بیش از حد خوب و خوشمزه شده بود
        پیشنهاد میکنم درست کنید و لذت ببرید
        واگر با خامه ی قنادی دیزاینش کنید عالی میشه

    6. سلام درکل مطالب خوب بود. عالی، تشکر می کنم. اما یه مشکلی که وجود داشت، برخی از مواد. درلیست مواد لازم اسم برده شدن ولی در قسمت طرز تهیه اسمی ازشون برده نشده و مشخص نیست کجا باید اضافه بشن. به طور مثال توی کیک باقلوایی. تو مواد لازم. روغن، وانیل هست اما تو قسمت طرز تهیه اسمی ازشون نیست.

    7. سلام. دستتون درد نکند. من معمولاً کیک بدون شکر درست میکنم. ( با شیرین کننده های بدون کالری) . بسیار سالم تر از شکری ها هستند. پیشنهاد میکنم این نوع کیک ها هم به لیستتان اضافه کنید. موفق باشید

      1. چه سندی برای سالم بودن شیرین کننده های مصنوعی که قید کردید دارید که بتواند غیرسرطانزا بودنشان را ثابت کند؟

        1. با سلام …
          محصولات شیرین کننده طبیعی زیادی داریم … یکی از با ارزشترین اونا برگ استویا هست که گیاهی و در صنعت نوشابه سازی هم استفاده میشه .

    8. من عاشق درست کردن کیکم دونه دونه درست کردم همشو عالی شد حرف نداشت حتما امتحان کنید
      سپاس از دستور پخته عالیتوون?

    9. لطفا دستور کیک تولد عالی و خوشمزه هم بزارید ولی من شیفون و اسفنجی پسندم نیست دستور کیکی تولدی بفرستید تا طعنش واقعا عالی بشه ممنون میشم

    10. با عرض سلام و خسته نباشید یه کیک ساده بزارید که شایدیکی گاز فر دار یا ظرفشو نداشته باشه اگه میشه دستورش رو راحت باشه شاید یکی پول نداشته باشه این همه واسایل بخره واسایلش راحت باشه بهتره بخره درست کنه درست کردنش عالی باشه بتونند همه درست کنند ممنون میشم اگه بزارید ممنون مرسی از لطف تون ??

    11. با عرض سلام و خسته نباشید یه کیک ساده بزارید که شایدیکی گاز فر دار یا ظرفشو نداشته باشه اگه میشه دستورش رو راحت باشه شاید یکی پول نداشته باشه این همه واسایل بخره واسایلش راحت باشه بهتره بخره درست کنه درست کردنش عالی باشه بتونند همه درست کنند ممنون میشم اگه بزارید ممنون مرسی از لطف تون ??

    12. خییییلی خوبه
      هنوز امتحان نکردم ولی حتما همشو درست میکنم
      عاااااااااالیه. خیلی کیک خوشمزه‌ای میشه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.