آشپزینکات آشپزی

۷ روش تشخیص هندوانه‌ شیرین و قرمز که باید بدانید!

از کجا بفهمیم هندوانه شیرین و قرمز است؟ چطور یک هندوانه رسیده و شیرین انتخاب کنیم؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام خرید هنداونه چنین سوالاتی به سراغتان می‌آید و شما را برای انتخاب هندوانه دچار تردید می‌کند در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا روش‌های تشخیص هندوانه شیرین و رسیده را در اختیارتان قرار دهیم.

روش‌های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

در ادامه به ۷ روش طلایی برای تشخیص هندوانه شیرین و قرمز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- رنگ پوست هندوانه

یکی از نشانه‌های مهم در تشخیص هندوانه‌ شیرین و قرمز، رنگ پوست آن‌ است. هندوانه‌های شیرین و قرمز باید پوستی تیره و یکدست داشته باشند؛ تا حد امکان از خرید هندوانه‌های براق و دارای لک‌های قهوه‌ای خودداری کنید.

به علاوه پوست هندوانه شیرین باید یکنواخت و بدون فرورفتگی یا نقاط سیاه باشد. لازم به ذکر است که هر هندوانه‌ای در محل تماس با زمین یک لکه زرد رنگ دارد؛ هر چقدر این لکه تیره‌‌تر باشد، یعنی هندوانه شیرین‌تر است.

با روش‌های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز آشنا شوید!

۲- تراکم و وزن هندوانه

به طور کلی هندوانه‌های شیرین و قرمز نسبت به سایر هندوانه‌های هم سایز خود سنگین‌تر هستند و و تراکم بیشتری دارند. برای تشخیص تراکم، به هندوانه ضربه بزنید؛ صدای هندوانه رسیده و شیرین باید توپر و زیر باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- حجم هندوانه

    هندوانه‌های شیرین و قرمز عموما دارای وزن بیشتر و حجم بزرگ‌تری هستند. این حجم بیشتر، نشان‌دهنده آب بیشتر هندوانه است ولی تضمینی بر شیرین بودن مزه آن نیست.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی

    ۴- شکل هندوانه

    شکل هندوانه را به دقت مورد بررسی قرار دهید؛ هندوانه‌های با شکل متقارن و بدون هرگونه فرورفتگی یا برآمدگی قطعا بهترین انتخاب برای خرید هستند.

    ۵- بوی هندوانه

    بو کردن هندوانه یکی دیگر از راه‌های تشخیص شیرین و رسیده بودن آن است. برای این کار بهتر است سراغ هندوانه‌ای بروید که کنار دیگر میوه‌ها قرار ندارد؛ به این صورت بهتر متوجه بوی اصلی هندوانه خواهید شد. هندوانه رسیده عطری خوشایند، مطبوع و کمی شیرین دارد. 

    ویژگی‌های هندوانه شیرین و قرمز

    ۶- ترک‌ها و رطوبت

    یکی دیگر از روش‌های تشخیص هندوانه رسیده و خوب این است که آن را بین دو دست خود بگیرید و کمی هندوانه را فشار دهید. اگر صدای ضعیفی از ایجاد ترک به گوشتان رسید؛ یعنی هندوانه ترد و رسیده است. همچنین هندوانه‌های رسیده حاوی رطوبت بیشتری هستند که با لمس کردن متوجه این رطوبت خواهید شد. هندوانه حاوی رطوبت نشان‌دهنده تازگی و خوشمزگی آن‌ است.

    بیشتر بخوانید: خواص هندوانه برای سلامتی بدن

    ۷- نر و ماده بودن هندوانه

    جالب است بدانید که هندوانه‌های نر و ماده از طعم متفاوتی برخوردارند. به طور کلی هندوانه‌های گرد و کوچک “ماده” و هندوانه‌‌های بیضی و بزرگ “نر” هستند. هندوانه‌های نر در مقایسه با هندوانه ماده شیرینی کمتری دارند اما آبدارتر هستند. 

    توانایی تشخیص هندوانه‌های شیرین و قرمز باکیفیت از مهارت‌های مهم در انتخاب میوه‌ه است و نوعی هنر به حساب می‌آید. با رعایت نکات و مهارت‌های ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی اکالا می‌توانید هندوانه قرمز و رسیده‌ای را خریداری کرده و از طعم بهشتی آن لذت ببرید.

    ۲.۹/۵ (۱۰ نظر)

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا