آرایشی و بهداشتیسبک زندگی

روشن کردن مو بدون دکلره (۱۰ روش طبیعی)

روشن کردن موها با دکلره آسیب‌های جدی به مو وارد می‌کند و موجب خشکی شدید تار موها می‌شود. استفاده از روش‌های طبیعی برای روشن کردن موها نه تنها آسیبی به تار موهای شما وارد نمی‌کنند، بلکه برای تقویت موها نیز مفید است. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با بهترین روش‌های روشن کردن طبیعی مو بدون دکلره آشنا شوید.

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره در خانه

روشن کردن مو به صورت طبیعی یک راهکار موثر برای تغییر دادن رنگ موها و همچنین تقویت تار مو محسوب می‌شود. در این روش شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین آسیبی، رنگ موهایتان را چند درجه روشن کنید.

اگر برایتان سوال شده که چکار کنم رنگ موهام روشن بشه طبیعی بهتر است روش‌های زیر را امتحان کنید. در ادامه این بخش به بهترین روش‌های روشن کردن مو بدون دکلره اشاره شده است.

۱- روشن کردن مو با استفاده از چای بابونه و لیمو

اگر به دنبال یک رنگ موی خوشرنگ بدون دکلره هستید، بهتر است از دمنوش بابونه استفاده کنید. چای بابونه یکی از موثرترین مواد طبیعی برای روشن کردن رنگ موهای شما بدون دکلره است. در این روش باید حدود ۵ قاشق غذاخوری بابونه خشک را در قوری بریزید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید.

قوری را برای ۱۵ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا چای دم بکشد. در ادامه چای بابونه را همراه با مقداری آب لیمو ترش تازه در یک شیشه اسپری دار بریزد.

روشن کردن مو با استفاده از چای بابونه و لیمو

حالا این محلول را روی موهای تمیز اسپری کنید. برای نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در مقابل نور خورشید قرار بگیرید و بعد موهایتان را بشویید. با تکرار این روش به راحتی می‌توانید موهایتان را چند درجه روشن‌تر کنید. برای اثربخشی بیشتر باید ۲ بار در هفته‌این روش را تکرار کنید تا رنگ موهای شما روشن شود.

۲- روشن کردن طبیعی مو بدون آسیب با آبلیمو

یکی از روش‌های طبیعی برای روشن کردن مو بدون دکلره، استفاده از آبلیمو است. در این روش باید ۲ قاشق آب لیمو ترش تازه را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و سپس این محلول را در یک شیشه اسپری دار بریزید. ترکیب آب و آبلیمو را روی موها اسپری کنید تا تمام قسمت‌های مو به آن آغشته شود.

حالا باید برای حدود نیم ساعت تا ۶۰ دقیقه در مقابل نور خورشید قرار بگیرید تا موهای شما روشن شود. برای اثربخشی بیشتر باید هفته‌ای یک بار این کار را تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از ۴۰ دقیقه حتما موهایتان را با آب خنک بشویید.

روشن کردن طبیعی مو بدون آسیب با آبلیمو

۳- روشن کردن مو با استفاده از دارچین

اگر به دنبال روشن کردن موی تیره بدون دکلره هستید و دوست دارید موهایتان را به رنگ قهوه‌ای درآورید، می‌توانید از پودر دارچین استفاده کنید. در این روش باید ۲ قاشق پودر دارچین را در قوری بریزید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید. قوری را برای ۲۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا چای دم بکشد. اجازه دهید چای کمی خنک شود و سپس آن را صاف کرده و روی موها قرار دهید.

در ادامه موها را به دمنوش دارچین آغشته کنید و حدود ۶ ساعت صبر کنید تا موهای شما رنگ بگیرید. موها را بشویید و به خوبی آبکشی کنید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است این کار را چندین بار تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که دمنوش دارچین را روی پوست سر قرار ندهید، زیرا این کار موجب التهاب پوست سر و آسیب جدی به پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۷ رنگ موی ترند ۲۰۲۴؛ جذاب‌تر از همیشه

۴- روشن کردن موها با سرکه سیب و عسل

اگر به دنبال روشن کردن رنگ مو با انواع روش‌های مطمئن خانگی هستید، سرکه سیب و عسل یکی از بهترین روش‌ها است. سرکه نه تنها موجب روشن شدن رنگ موها می‌شود، بلکه به پاکسازی پوست سر و از بین بردن چربی اضافه پوست نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از سرکه سیب باید ۶ پیمانه آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. زمانی که آب جوشید، می‌توانید ۲ قاشق عسل و ۱ پیمانه سرکه سیب به آن اضافه کنید.

مواد را هم بزنید و سپس شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید این محلول کاملا خنک شود و سپس موها را به آن آغشته کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی باید این روش را چندین بار تکرار کنید تا رنگ موها به مرور روشن شود.

روشن کردن موها با سرکه سیب و عسل

۵- رنگ کردن مو بدون دکلره با ریواس

ریواس یک گیاه موثر برای رنگ کردن طبیعی موها است که در کنار روشن کردن رنگ موها به تقویت تار مو نیز کمک می‌کند. در این روش باید مقدار ریواس را بشویید و در خرد کن بریزید و خوب میکس کنید.

در ادامه ۱/۴ لیوان ریواس میکس شده را با ۲ لیوان آب ترکیب کنید و در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا ترکیب آب و ریواس شروع به جوشیدن کند. چند دقیقه صبر کنید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

بعد از این که ترکیب آب و ریواس خنک شد، آن را از صافی رد کنید و محلول به دست آمده را در یک بطری بریزید. حالا موها را به طور کامل به این محلول آغشته کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد را روی موها ماساژ دهید و سپس موهایتان را با آب ولرم یا خنک بشویید.

بیشتر بخوانید: آموزش مش کردن مو با فویل در خانه

۶- رنگ مو روشن بدون دکلره با نمک

استفاده از ترکیب آب و نمک یکی دیگر از روش‌های روشن کردن مو با مواد طبیعی است. در این روش باید ۱ قاشق نمک را با ۵ قاشق آب ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. در ادامه تمام موها را به این ترکیب آغشته کنید.

حدود ۱۵ دقیقه در مقابل نور خورشید قرار بگیرید تا موها رنگ بگیرند و در ادامه موها را بشویید. برای اثربخشی این روش بهتر است یک بار در هفته آن را تکرار کنید.

رنگ مو روشن بدون دکلره با نمک

۷- روشن کردن مو با قرص ویتامین C

قرص ویتامین C درست مثل لیمو ترش به روشن شدن موها کمک زیادی می‌کند. در این روش باید ۸ تا ۹ عدد قرص ویتامین C را بکوبید و خوبی پودر کنید. در ادامه این پودر را به شامپو یا ماسک مویی که همیشه استفاده می‌کنید، اضافه کنید. بعد از مدتی خودتان متوجه تغییر رنگ موهایتان خواهید شد.

راهکار بعدی برای روشن کردن مو با قرص ویتامین C این است که ۱۵ تا ۲۰ عدد قرص را بکوبید و پودر کنید. سپس آن را با مقداری کمی شامپوی ضد شوره ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنید. مخلوط به دست آمده را روی موها قرار دهید و بعد یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید. بعد از ۱ تا ۲ ساعت می‌توانید موها را بشویید.

بیشتر بخوانید: رنگ موهای مناسب موهای کم پشت

۸- روشن کردن مو با آب و عسل

برای روشن کردن مو با مواد طبیعی می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید. حالا تمام موهایتان را به این ترکیب آغشته کنید. حدود ۲ ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. در صورت تکرار استفاده از این ماسک رنگ موهای شما چند درجه روشن می‌شود.

روشن کردن مو با آب و عسل

۹- روشن کردن رنگ مو با نوشابه

یک روش ساده دیگر برای روشن کردن طبیعی مو بدون دکلره استفاده از نوشابه سیاه گازدار است. در این روش باید نوشابه را روی موها بریزید و تمام موهایتان را به آن آغشته کنید. سپس موها را برای چند دقیقه ماساژ دهید.

حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. تکرار این کار موجب روشن شدن موهای شما می‌شود. این کار برای پاک کردن رنگ موی قدیمی نیز بسیار موثر است و موجب کم رنگ شدن رنگ موی شما نیز می‌شود.

۱۰- از رنگ موی ۰۰۰ استفاده کنید

اگر با روش‌های طبیعی موفق به روشن کردن موها به اندازه دلخواه نشدید و به دنبال یک راه موثر برای روشن کردن پایه رنگ مو هستید، می‌توانید از رنگ ۰۰۰ استفاده کنید. این رنگ، موهای شما را به پایه ۵ می‌رساند و با کمترین آسیب رنگ موها را روشن می‌کند.

در این روش باید رنگ موی ۰۰۰ را با حدود ۲ برابر اکسیدان ۹ درصد ترکیب کنید و مواد را به خوبی هم بزنید. حالا به کمک برس تمام موها را به این رنگ آغشته کنید. بعد از رنگ کردن موها حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۰ روش روشن کردن طبیعی مو بدون دکلره اشاره شد. شما می‌توانید با امتحان کردن این روش‌ها تکرار آن‌ها رنگ موهایتان را چند درجه روشن‌تر کنید. اگر تجربه رنگ کردن مو با مواد طبیعی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا