آشپزیبرنامه غذایی

ناهار امروزت با ما (لیست پیشنهادی شنبه ۹ تیر)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که اکالا بلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش مرغ  و انبه

خورش مرغ و انبه، از جمله غذاهای خلاقانه و خوشمزه است که با ترکیب طعم منحصر به فرد مرغ و انبه، طعمی جدید و دلچسب را به شما ارائه می‌دهد. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و طی مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را برای ناهار آماده کرد.

مراحل تهیه خورش مرغ و انبه

مراحل تهیه خورش مرغ و انبه

مراحل تهیه خورش مرغ و انبه به شرح زیر است:

  1. ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در یک قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.
  2. سپس فلفل دلمه‌ای را نیز نگینی خرد کرده و به پیاز و سیر اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر تفت دهید. (این مرحله اختیاری است) در ادامه رب گوجه فرنگی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ رب باز شود.
  3. حال زردچوبه، زیره، هل، دارچین و زعفران را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر ادویه‌ها نیز به خوبی آزاد شود.
  4. تکه‌های مرغ را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به همراه ادویه‌ها تفت دهید تا مرغ کمی سرخ شود. به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه کنید تا روی مرغ‌ها را بپوشاند. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند.
  5. اکنون انبه‌ها را پوست بگیرید و هسته آن‌ها را خارج کنید. انبه‌ها را به مکعب‌های کوچک خرد کنید و به خورش در حال پخت اضافه کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای خاص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش مرغ و انبه کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- پلو جعفری با مرغ

    اگر به دنبال پلوی متفاوت و خوشمزه هستید، پلو جعفری با مرغ را امتحان کنید. این غذای لذیذ، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی با مواد اولیه در دسترسی نظیر جعفری خرد شده، سینه مرغ، برنج، پیاز، سیر و… آماده می‌شود.

    پلو جعفری؛ غذای خوش‌عطر برای ناهار یا شام

    مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ

    مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ به شرح زیر است:

    1. مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و در ظرفی بریزید. پیاز را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. سپس آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه مرغ را به همراه کمی زعفران دم‌کرده به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
    2. درب ظرف را ببندید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم‌دار شود. در تابه‌ای مقداری روغن گرم کرده و مرغ‌های مزه دار شده را با حرارت کم تفت دهید تا پخته شوند.
    3. سپس سیر رنده شده و جعفری خرد شده را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید. در آخر کمی پودر دارچین روی مواد پاشیده و شعله را خاموش کنید.
    4. برنج را خیس کنید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید. در قابلمه آب به جوش آورید، نمک اضافه کنید و برنج را آبکش کنید. توجه داشته باشید که دانه‌های برنج نباید مغز پخت شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و متفاوت روی لینک طرز تهیه پلو جعفری با مرغ کلیک کنید.

    ۳- ماکارونی با سس خامه

    ماکارونی از جمله غذاهای محبوب است که با توجه‌ به تنوع بسیار زیادی که دارد با آن می‌توانید غذاهای بسیار متنوعی تهیه کنید. ماکارونی با سس خامه‌ای نیز یکی از خوشمزه‌ترین انواع ماکارونی است.

    ظاهر متفاوت این غذا و عدم استفاده از گوشت در آن یک انتخاب بسیار عالی برای افراد گیاه‌خوار است. وجود شیر در سس این ماکارونی موجب نرم و لطیف شدن بافت ماکارونی شما می‌شود. اگر شما نیز به دنبال چشیدن طعم‌های جدید هستید توصیه می‌کنیم از خوردن این غذا غافل نشوید.

    مراحل تهیه ماکارونی با سس خامه

    مراحل تهیه ماکارونی با سس خامه

    مراحل تهیه ماکارونی با سس خامه به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ پیاز روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را به ۲ الی ۴ قسمت برش زنید. سیر را نیز به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید و به دو نیمه برش زنید.
    2. حال به سراغ فلفل‌ دلمه‌ای و فلفل تند روید. آن‌ها را بشویید و به ۲ الی ۳ قسمت برش زنید. در ادامه پیاز، سیر، فلفل‌ دلمه‌ای و فلفل‌ سبز را درون ظرف مناسبی قرار دهید. روغن‌ زیتون را به سبزیجات تازه اضافه کنید و‌ آن‌ها را درون ظرف پیرکس یا ظرف مناسب فر بریزید.
    3. سپس ظرف را درون فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا سبزیجات گریل شوند. حالا سبزیجات گریل شده را درون مخلوط‌کن بریزید و شیر را به آن‌ها اضافه کنید. 
    4. همه مواد را به‌ خوبی به هم زنید تا کاملاً یک‌دست و یک‌نواخت شوند. اگر مخلوط‌کن در دسترس ندارید با کمک میکسر یا گوشت‌کوب برقی می‌توانید این کار را انجام دهید.
    5. اکنون سس آماده را درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت کم قرار دهید. کمی زمان دهید تا سس به غلظت مناسب رسد. در همین مرحله با مقداری نمک و فلفل سیاه چاشنی سس را مطابق ذائقتان تنظیم کنید. حرارت را خاموش کنید و‌ به سراغ مرحله بعد روید.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه پسند روی لینک طرز تهیه ماکارونی با سس خامه کلیک کنید. 

    ۴- کتلت مرغ با نخود فرنگی

    کتلت مرغ با نخود فرنگی، یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که به سادگی می‌توان آن را در خانه تهیه و برای ناهار سرو کرد. برای طبخ این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر سینه مرغ، نخود فرنگی، پیاز، سیب زمینی، تخم مرغ، آرد سوخاری و… نیاز دارید.

    مراحل تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی

    مراحل تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی

    مراحل تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی به شرح زیر است:

    1. سینه مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. تمامی استخوان‌ها و پوست مرغ را جدا کنید. گوشت مرغ را با کمک چرخ گوشت یا میکسر کاملا له و پوره کنید. برای انسجام بیشتر بهتر است مرغ را دو بار چرخ کنید تا یکدست و نرم شود.
    2. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده یا خرد کن آن را رنده کنید. پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب اضافی آن را بگیرید. 
    3. سیب زمینی را نیز به همین ترتیب پس از شست و شو و پوست گرفتن، رنده کنید و آب اضافی آن را هم بگیرید. در یک کاسه بزرگ، مرغ چرخ‌ کرده، پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده، نخود فرنگی پخته شده، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را با هم به خوبی مخلوط کنید. 
    4. مخلوط فوق را چند دقیقه‌ای ورز دهید تا کاملاً یکدست و منسجم شود. تخم مرغ موجب می‌شود تا مواد کتلت به هم بچسبند و شکل خود را در زمان سرخ کردن حفظ کنند.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوش طعم روی لینک طرز تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی کلیک کنید.

    ۵- بوریتو گیاهی؛ یک ناهار فانتزی

    بوریتو گیاهی، گزینه‌ای سالم و مغذی برای گیاهخواران و افرادی است که به دنبال تنوع در رژیم غذایی خود هستند. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را با مواد اولیه در دسترسی نظیر آرد ذرت، لوبیا چیتی، پیاز، فلفل دلمه، ذرت پخته شده، سس سالسا و… برای ناهار امروز تهیه و سرو کنید.

    مراحل تهیه بوریتو گیاهی

    مراحل تهیه بوریتو گیاهی

    مراحل تهیه بوریتو گیاهی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول آرد ذرت، آب گرم و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا یک خمیر نرم و لطیف به دست آید.
    2. خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل توپ درآورید. هر توپ خمیر را با وردنه به صورت یک نان نازک به قطر ۲۰ سانتی‌متر پهن کنید.
    3. سپس یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید. نان‌های تورتیلا را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه در تابه بپزید تا هر دو طرف آن‌ها طلایی رنگ شود. 
    4. در ادامه نان‌های پخته شده را روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا گرم بمانند. می‌توانید از نان‌های تورتیلا آماده نیز استفاده کنید. نان‌های تورتیلا را قبل از پر کردن، کمی گرم کنید تا نرم و انعطاف‌پذیر شوند.
    5. پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه با کمی روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود. فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر تفت دهید.
    6. لوبیا چیتی پخته شده، ذرت پخته شده و گشنیز تازه را به مواد داخل تابه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید تا گرم شوند. مواد داخل بوریتو را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه بوریتو گیاهی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۱/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا