آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه استیک گوشت به روش رستورانی؛ خوشمزه و حرفه‌ای

استیک، به قسمتی از گوشت راسته گاو گفته می‌شود که دارای رگه‌هایی از چربی است که اغلب آن را کباب یا سرخ می‌کنند. استیک گوشت یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شناخته شده در کل جهان است و از لحاظ طعم شبیه کباب برگ و کباب چنجه است. این غذای لذیذ و محبوب به روش‌های بسیار زیادی تهیه و طبخ می شود، میزان پختگی و آبدار بودن گوشت کاملا سلیقه‌ای و برای هر کسی متفاوت است.

شاید برای شما هم تا به حال پیش آماده باشد که در زمان ثبت سفارش استیک گوشت در رستوران‌ها میزان درجه پخت آن از شما پرسیده شود. استیک‌ها به صورت کلی ۵ نوع درجه پخت دارند.

  • استیک Rare: در این نوع استیک بیرون گوشت کاملا قهوه‌ای و درون گوشت قرمز رنگ است، اصطلاحا گوشت آبدارتر است و مدت زمان کمتری گریل شده است.
  • استیک Medium Rare: در این نوع روش پخت نسبت به مرحله قبل مقدار بیشتری گوشت پخته می‌شود لایه بیرونی گوشت قهوه‌ای و درون آن بخش زیادی صورتی رنگ با شیارهای قرمز رنگ گوشت است.
  • استیک Medium و Medium-Well: این میزان پخت از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین درجه‌های پخت استیک است. در این نوع استیک اطراف گوشت کاملا قهوه‌ای است و فقط یک شیار نازک صورتی رنگ در میان گوشت خواهید داشت.
  • استیک Well-Done: در این نوع پخت بیشتر زمان پخت باید طی شود تا استیک شما آماده شود اما باید توجه داشته باشید که گوشت شما سفت و خشک نشود، در عین حال کاملا پخته و درون گوشت هیچ رگه‌ای صورتی نباشد.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ بهترین و خوشمزه ترین طرز تهیه استیک گوشت را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

طرز تهیه استیک گوشت

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش متاسب برای ۲-۳ نفر است.

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۱۵-۳۰ دقیقه است.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی متوسط قرار دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه استیک گوشت:
    فیله گوساله۲ عدد
    فلفل سیاهبه مقدار لازم
    نمک و روغن زیتونبه مقدار لازم
    رزماریبه مقدار لازم
    سیر تازهچند حبه

    مرحله اول | شستن گوشت

    در اواین مرحله به سراغ شستن گوشت روید. فیله‌های برش خورده گوشت گوساله را با آب سرد بشویید، گوشت‌ها را درون آبکش قرار دهید و منتظر بمانید تا آب آن‌ها به خوبی گرفته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک مرغ

    استیک گوشت

    مرحله دوم | طعم دارکردن گوشت استیک

    در دومین مرحله به سراغ طعم‌دار کردن گوشت روید. نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون ، رزماری و سیر له شده را به مقدار دل‌خواه به گوشت ها اضافه کنید. با دست به خوبی گوشت‌ها را ماساژ دهید تا عطر و طعم ها با هم ترکیب شوند.

    درب ظرف را ببندید و به مدت ۵-۶ ساعت در یخچال به ان استراحت دهید تا گوشت ها به خوبی طعم‌دار شوند. اگر زمان بیشتری در اختیار دارید مدت زمان استراحت را بیشتر کنید.

    بیشتر بخوانید: “سس قارچ” همه کاره؛ برای استیک، پاستا و مرغ

    مرحله سوم | کباب کردن استیک

    در سومین مرحله به سراغ پختن استیک های طعم‌دار شده روید. تابه مخصوص گریل را روی حرارت ملایم قرار دهید و زمان دهید تا تابه به خوبی گرم شود. پس از گرم شدن تابه تکه‌های گوشت را روی گریل آن قرار دهید و هر ۲ دقیقه یک بار گوشت‌ها را بچرخانید. این کار باعث آب دار شدن استیک‌های شما می‌شود.

    با توجه به سلیقه و ذائقه خود چندین بار گوشت ها را بچرخانید و هر زمان که درجه پختگی گوشت مناسب ذائقتان بود حرارت را خاموش کرده و استیک‌ها را به ظرف سرو منتقل کنید. با انواع سبزیحات گریل شده، پوره سیب زمینی و انواع سس می توانید این استیک بسیار جذاب و لذیذ را نوش جان کنید.

    به همین راحتی و با طی کردن سه مرحله بسیار راحت و با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترسی می‌توانید یک غذای بسیار خوشمزه و مجلل را به صورت کاملا بهداشتی و سریع در منزل تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “پاستا آلفردو” با سس مخصوص

    به شما توصیه می‌کنیم که حتما طبق این آموزش پیش روید و این استیک بسیار لذیذ و خوش‌عطر و طعم را یک‌بار امتحان کنید، بی شک از مشتریان پروپاقرصش خواهید شد.

    از این‌که تا پایان این مقاله از مجله آشپزی اکالا همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.