آشپزینکات آشپزی

چگونه کرم انجیر خشک را از بین ببریم؟

انجیر خشک یکی از میوه‌های مفید برای سلامت است که به شدت در معرض کرم خوردگی قرار دارد. نگهداری مناسب از انجیر خشک و همچنین به کارگیری ترفندهای مختلف به شما کمک می‌کند تا کرم انجیر را به راحتی از بین ببرید. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های از بین بردن کرم انجیر خشک آشنا شوید.

چگونه کرم انجیر را از بین ببریم؟

قرار گرفتن انجیر خشک در شرایط نامناسب و همچنین بسته بندی غیراصولی انجیر خشک موجب کرم زدگی میوه‌های خشک می‌شود. برای جلوگیری از کرم زدگی انجیر خشک باید آن را ضدعفونی کنید و فضایی با تهویه مناسب و تاریک قرار دهید. در ادامه این بخش می‌توانید با روش‌های از بین بردن کرم انجیر خشک آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه انجیر را خشک کنیم که سیاه نشود؟

۱- انجیرها را بررسی کنید

بهتر است بدانید که برای از بین بردن کرم انجیر هیچ راهکار قطعی وجود ندارد. در واقع زمانی که انجیر خشک در معرض کرم خوردگی قرار می‌گیرد، کرم‌ها به سرعت زیاد می‌شوند و بعد از مدتی ممکن است انجیرها غیرقابل مصرف شوند. زمانی که انجیرها کرم زده باشند، بهترین راه بررسی دقیق آن‌ها قبل از مصرف است.

در این روش باید انجیرهای خشک شده را در یک سینی بریزید و سپس با یک چاقو آن‌ها را کمی برش دهید. در ادامه داخل انجیرها را بررسی کنید و انجیرهایی که داخل آن‌ها کرم یا علائم کرم زدگی دارد، جدا کنید و دور بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت انجیر خانگی (با انجیر خشک و تازه)

با روش‌های از بین بردن کرم انجیر خشک آشنا شوید

بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز انجیر برای زخم معده

۲- انجیرها را منجمد کنید

اگر مقدار انجیرهایی که تهیه کرده‌اید، خیلی زیاد نیست، می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی بریزید. سپس کیسه پلاستیکی را برای یک روز در فریزر قرار دهید.

سرمای هوا موجب از بین رفتن کرم‌های انجیر خشک می‌شود. با این روش کرم‌های انجیر از بین می‌روند. سپس می‌توانید داخل انجیرها را بررسی کنید و انجیرهای سالم را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: روش اصولی و ساده برای خشک کردن انجیر در خانه

نکاتی که باید در مورد روش‌های نگهداری انجیر خشک بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد روش‌های نگهداری انجیر خشک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برای جلوگیری از کرم انجیر باید آن را در محیطی خنک با تهویه مناسب قرار دهید.
  • بهترین دما برای نگهداری از انجیر خشک دمای صفر درجه است.
  • برای جلوگیری از کرم زدگی انجیر خشک می‌توانید کف یک کارتن را با روزنامه بپوشانید. سپس انجیرهای خشک را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و آن را داخل کارتن قرار دهید. سپس چند ورق روزنامه روی انجیرها بگذارید. حالا می‌توانید کارتن انجیر خشک را در مکانی دور از نور خورشید و رطوبت قرار دهید.
  • برای جلوگیری از کرم زدگی انجیر می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید.
  • به منظور جلوگیری از کرم زدگی انجیر خشک می‌توانید آن‌ها را در ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید. با این روش می‌توانید برای ۲ تا ۳ ماه انجیر خشک‌ها را به خوبی نگهداری کنید.
  • خوردن کرم انجیر خشک مشکل جدی برای سلامت ایجاد نمی‌کند و این کرم‌ها به هیچ عنوان خطرناک نیستند.

بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از کرم زدن پسته

نکاتی که باید در مورد روش‌های نگهداری انجیر خشک بدانید

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به روش‌های از بین بردن کرم انجیر خشک اشاره شد. اگر انجیر خشکی که تهیه کرده‌اید، کرم خورده است، می‌توانید کرم انجیر را با بررسی دقیق و همچنین منجمد کردن از بین ببرید.

۳.۹/۵ (۱۴ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا