آشپزینکات آشپزی

با این روش زعفرانت چند برابر رنگ می‌دهد!

برای دم کردن زعفران روش‌های متعددی مانند دم کردن با یخ با آب جوش و … وجود دارد، اما چگونه زعفران را طوری دم کنیم که رنگ آن چند برابر شود؟ اگر تا به حال همه روش‌های دم کردن زعفران را امتحان کردید ولی نتیجه مطلوبی نگرفتید، این محتوا را از دست ندهید. در این مقاله از مجله اکالا، روشی برای گرفتن بیشترین رنگ از زعفران را آموزش می‌دهیم.

بهترین روش دم کردن زعفران برای گرفتن رنگ بیشتر

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه زعفران را دم کنید تا بیشترین رنگ را از آن بگیرید. پس هر چه روش برای دم کردن زعفران بلد هستید را فراموش کنید و به ادامه مطلب توجه کنید.

مرحله اول: آسیاب کردن زعفران

اولین و مهم‌ترین کار قبل از دم کردن زعفران، آسیاب کردن و یا ساییدن آن است. بهترین وسیله برای ساییدن و پودر کردن زعفران، هاون مخصوص زعفران است. اما اگر هاون در دسترس ندارید، می‌توانید زعفران را در یک کیسه پلاستیکی تمیز ریخته و با پشت قاشق به آرامی روی آن بکشید تا به طور کامل پودر شود.

این مرحله را باید بسیار با حوصله انجام دهید، زیرا هر چه زعفران بیشتر آسیاب شود، رنگ بیشتری از خود پس می‌دهد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خرما پلو با مرغ زعفرانی

بهترین روش دم کردن زعفران برای گرفتن رنگ بیشتر

مرحله دوم: اضافه کردن زعفران به یخ

در این مرحله، یک قوری متوسط را از تکه‌های یخ پر کرده و زعفران آسیاب شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا یخ‌ها کاملا ذوب شوند.

بیشتر بخوانید: روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی

مرحله سوم: دم کردن زعفران

پس از ذوب شدن کامل یخ‌ها، قوری را روی کتری یا وارمر قرار داده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید تا دم بکشد. پس از این مدت، شما یک زعفران دم کرده با رنگی بسیار غلیظ و خوش‌رنگ خواهید داشت.

مرحله چهارم: فریز کردن زعفران دم کرده

پس از دم کردن زعفران، آن را در ظرف مخصوص فریزر بریزید و در فریزر نگهداری کنید. هر بار که به زعفران نیاز داشتید، ظرف را از فریزر خارج کرده و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و درون غذا و یا نوشیدنی بریزید. پس از استفاده، مجددا ظرف را درون فریزر قرار دهید. با این روش می‌توانید از یک مثقال زعفران، ۴۰ تا ۵۰ بار استفاده کنید.

بهترین روش دم کردن زعفران برای گرفتن رنگ بیشتر

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، بهترین روش دم کردن زعفران برای دستیابی به بیشترین میزان رنگ را به شما آموزش دادیم. با استفاده از این روش می‌توانید مانند یک آشپز حرفه‌ای، یک زعفران دم کرده با رنگی غلیظ داشته باشید.

۵/۵ (۳ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا