روانشناسی

۱۰ راهکار غلبه بر تنبلی و کمبود انگیزه در زنان

همه افراد در برخی از مراحل زندگی دچار تنبلی و کمبود انگیزه می‌شوند؛ این موضوع در همه انسان‌ها رخ می‌دهد و شاید در خانم‌ها کمی بیشتر قابل لمس باشد. اما بهترین راهکار برای غلبه بر تنبلی و افزایش انگیزه در زنان چیست؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با راهکارهای غلبه بر تنبلی و کمبود انگیزه در زنان به طور کامل آشنا شوید.

۱۰ راهکار برای غلبه بر تنبلی و افزایش انگیزه در زنان

تنبلی از کارها و خسته شدن از روزمرگی‌های زندگی اتفاقاتی هستند که همه ما آن‌ را در زندگی خود تجربه کرده‌ایم. معمولا هر فرد در زندگی بارها و بارها با این مشکلات روبرو می‌شود و برخورد درست با این بی‌انگیزگی به شما کمک می‌کند تا دوباره با قدرت بیشتر به مسیر ادامه دهید. 

در ادامه این بخش به ۱۰ راهکار برای غلبه بر تنبلی و کمبود انگیزه اشاره شده است.

۱- بدنتان را تقویت کنید

در بسیاری از افراد، تنبلی ریشه در تغذیه نامناسب دارد. زمانی که به اندازه کافی کالری دریافت نمی‌کنید و از مواد غذایی مفید و سرشار از ویتامین و مواد معدنی استفاده نمی‌کنید، بدن شما انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره را ندارد و از همین رو ترجیح می‌دهید تمام روز در جایی بنشینید و استراحت کنید.

سعی کنید در روز از غذاها، سبزیجات و میوه‌های مفید استفاده کنید. در صورت نیاز با مشورت پزشک از مکمل‌های رژیمی استفاده کنید و انرژی خودتان را افزایش دهید.

با راهکارهای غلبه بر تنبلی در زنان آشنا شوید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- مراقب اطرافیانتان باشید

    یک راهکار برای غلبه بر تنبلی دوری کردن از افراد تنبل است. اگر اعضای خانواده شما تنبل هستند، دوستانی دارید که همگی تنبل و بی‌انگیزه هستند و برای هیچکدام از اطرافیانتان رسیدن به اهداف زندگی معنایی ندارد، بهتر است کمی از آن‌ها فاصله بگیرید.

    مطالعات نشان می‌دهد که رفتار شما، نتیجه میانگین رفتار ۵ نفری است که بیشترین زمان را در زندگی‌تان با آن‌ها سپری می‌کنید. سعی کنید بیشتر با افراد قوی، باانگیزه و زرنگ وقت بگذرانید.

    در واقع اگر دوست دارید فردی زرنگ، مثبت اندیش، قوی و باانگیزه باشید، باید به دنبال دوستانی بگردید که چنین ویژگی دارند. مطمئن باشید با این روش خیلی زود شما هم شبیه آن‌ها خواهید شد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ شخصیت سمی که باید از زندگی خود حذف کنید!

    ۳- به تفریحات خودتان اهمیت دهید

    جدا از نقشی که به عنوان یک همسر یا مادر دارید، سعی کنید زمانی را فقط برای تفریح خودتان در طول هفته در نظر بگیرید و در این روز با دوستان یا حتی همسر خود به تفریح بروید. برای آرامش روح و رها شدن از دغدغه‌های روزمره باید تفریحات منظمی داشته باشید.

    تفریح کردن همیشه مستلزم هزینه و وقت زیاد نیست. می‌توانید با دوستتان به پارک یا کوهنوردی بروید، خرید کنید یا حتی در یک کافه یا رستوران بنشینید و غذا و نوشیدنی مورد علاقه‌تان را میل کنید. این کار به بازیابی انرژی شما کمک می‌کند و انگیزه‌تان را بیشتر خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای بازگشت به دنیای کار بعد از ۴۰ سالگی!

    ۴- برای کارهایتان زمان مشخص کنید

    برای دوری از تنبلی باید برای هر کاری یک محدوده زمانی مشخص در نظر بگیرید و تمام تلاش خودتان را بکنید تا آن کار را قبل از تمام شدن زمانی که مشخص شده تمام کنید. بهتر است در ابتدای روز لیست همه کارهایتان را روی برگه بنویسید و سپس برای هر کار زمان شروع و پایان را مشخص کنید.

    با این روش انگیزه شما برای تمام کردن کارها بیشتر می‌شود. می‌توانید بعد از تمام شدن هر کار چند دقیقه به خودتان استراحت دهید و بعد کار بعدی را شروع کنید و برای برخی از کارهای بازده زمانی طولانی‌تری، مثل یک روز یا یک هفته را در نظر بگیرید.

    انجام به موقع کارها از راهکارهای غلبه بر تنبلی

    ۵- اهداف زندگی‌تان را هر روز مرور کنید

    همه ما در زندگی اهدافی داریم که با یادآوری آن‌ها غرق در انگیزه می‌شویم. اگر هنوز به اهدافتان فکر نکرده‌اید، بهتر است یک قلم و کاغذ بردارید و بنویسید که از زندگی چه انتظاراتی دارید و دوست دارید تا چند سال آینده به چه هدف‌هایی برسید. مثلا دوست دارید خانه جدید بخرید، لوازم منزلتان را عوض کنید، خانواده‌تان را خوشحال کنید یا حتی کیف دستی مورد علاقه‌تان را بخرید.

    هدف‌های شما هر چقدر بزرگ یا کوچک باشند، به شما کمک می‌کنند تا در زندگی انگیزه بیشتری پیدا کنید و با دور کردن تنبلی از خودتان به سمت رسیدن به آن‌ها قدم بردارید.

    ۶- کتاب‌های انگیزشی بخوانید

    کتاب خواندن یک راهکار فوق العاده برای درمان مشکلات روحی، رفع تنبلی و غلبه بر بی‌انگیزگی است. برای این که انگیزه شما بیشتر شود و یاد بگیرید که چگونه با چالش‌های زندگی برخورد کنید، بهتر است شروع به خواندن کتاب‌های انگیزشی کنید. کتاب خواندن به شما کمک می‌کند که به ترس‌ها، باورهای اشتباه و ناراحتی‌های خود غلبه کنید و یاد بگیرید که در مسیر زندگی به بهترین نحو عمل کنید.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای مفید برای غلبه بر تلخی روز شنبه

    ۷- ارزش زمان را درک کنید

    بهتر است بدانید که زندگی یک فرصت طلایی است و از دست دادن ثانیه‌های آن به معنای از دست رفتن بیهوده زندگی شما است. قدر زندگی را بدانید و ارزش زمان را درک کنید. از فرصتی که برای زندگی کردن دارید، استفاده کنید تا به اهدافتان برسید.

    فراموش نکنید که خداوند شما را خلق کرده تا در این دنیا درس‌های زیادی بگیرید و با غلبه بر ترس‌ها، ناراحتی‌ها و بی‌انگیزگی‌ها به انسان قوی‌تری تبدیل شوید. پس به جای سردرگمی و تنبلی از همین امروز در مسیر تبدیل شدن به انسانی بهتر و قوی‌تر گام بردارید.

    درک ارزش زمان از راهکارهای غلبه بر تنبلی در زنان

    ۸- ورزش کنید

    ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی منظم به افزایش قدرت بدن و رفع تنبلی کمک می‌کند. سعی کنید در هفته چند بار ورزش کنید یا حداقل هر روز برای ۲۰ دقیقه راه بروید. داشتن فعالیت بدنی به ترشح هورمون‌های مفید در بدن کمک می‌کند و به طور مستقیم روی بهبود حالات روحی و همچنین افزایش انگیزه و اشتیاق شما برای غلبه بر تنبلی موثر است.

    ۹- مثبت اندیش باشید

    کمبود انگیزه در بسیاری از افراد به نوع نگرش آن‌ها وابسته است. زمانی که افکار منفی دائما در ذهنتان رفت و آمد می‌کنند و هر لحظه در مورد نرسیدن به اهداف و اتفاقات منفی فکر می‌کنید، قطعا انگیزه لازم برای انجام کارها را نیز نخواهید داشت. سعی کنید فکرهای منفی را از ذهنتان دور کنید و تنها روی جملات و اتفاقات مثبت متمرکز شوید.

    باور کنید زندگی ما با مثبت اندیشی به طور کامل تغییر می‌کند و با دور شدن تنبلی و ناراحتی، انگیزه ما برای انجام دادن کارهای مختلف بیشتر می‌شود. همیشه با خودتان مرور کنید که می‌توانید بهترین باشید، می‌توانید به اهدافتان برسید و می‌توانید به انسان قوی‌تری تبدیل شوید.

    مثبت اندیشی از راهکارهای غلبه بر تنبلی در زنان

    ۱۰- به خودتان جایزه بدهید

    برای اینکه انگیزه بگیرید و قوی‌تر عمل کنید، حتما نباید از دیگران جایزه دریافت کنید. بهتر است بعد از رسیدن به هر دستاورد کوچکی، به خودتان جایزه بدهید و از خودتان سپاسگزاری کنید. بعد از نوشتن اهداف و کارهای روزمره، در پایان هر روز یا هر هفته یا حتی به صورت ماهانه به خودتان یک جایزه بدهید.

    خودتان را به شام دعوت کنید یا یک غذای لذیذ برای خودتان بپزید. از خودتان به خاطر تمام کردن کارهایی که انجام داده‌اید، تشکر کنید و هر ماه برای خودتان یک هدیه کوچک بخرید تا احساس بهتری را تجربه کنید.

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۰ مورد از راهکارهای غلبه بر تنبلی و کمبود انگیزه در زنان اشاره شد. فراموش نکنید که گاهی اوقات علت بی‌علاقگی به همه چیز، به هم ریختن تعادل هورمون‌های بدن است. در این شرایط بهتر است چند روزی را به خودتان استراحت دهید و بعد دوباره باانگیزه بیشتر به کارها ادامه دهید.

    شما از چه روش‌هایی برای درمان تنبلی و افزایش انگیزه استفاده می‌کنید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا