آشپزینکات آشپزی

رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی که باید بدانید

کوکو سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین انواع کوکو در بین ایرانیان است. این کوکوی خوشمزه هم برای ناهار و شام به همراه نان و سبزی تازه بسیار مناسب است و هم یک گزینه خوب برای تغذیه بچه‌ها در مدرسه محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا قصد داریم رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی را معرفی کنیم تا این غذای محبوب را به خوشمزه‌ترین شکل ممکن درست کنید.

۱۳ راز خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بعضی کوکو سیب‌زمینی‌ها آنقدر خوشمزه هستند و طعم کوکوهای مادربزرگ‌ها را می‌دهند؟ دلیل خوشمزگی این کوکوها در رازهایی نهفته است که کمتر کسی از آن‌ها اطلاع دارد. در ادامه، ۱۳ نکته طلایی برای تهیه یک کوکو سیب‌زمینی خوشمزه را شرح می‌دهیم.

۱- هم زدن تخم مرغ به صورت جداگانه

یکی از رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی، هم زدن تخم مرغ‌ها به طور جداگانه است. برای این کار، تخم مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه شکسته و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند. سپس، آن‎ها را به مایه کوکو سیب زمینی اضافه کنید. این کار باعث پف کردن کوکو و ترد شدن آن می‎شود.

هم زدن تخم مرغ به صورت جداگانه از رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی

۲- استفاده از بکینگ پودر

برای تهیه یک کوکو سیب‌زمینی پف‌دار و خوشمزه کافی است به آن بکینگ پودر اضافه کنید. شما تنها با اضافه کردن نصف قاشق چای‌خوری بکینگ پودر به مایه کوکو سیب‌زمینی، شاهد پف کردن آن در هنگام سرخ شدن خواهید بود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ کوکو سیب‌زمینی ساده؛ غذای مناسب پیک نیک

۳- استفاده از پنیر پیتزا

یکی از راه‌های ساده برای خوشمزه کردن کوکو سیب زمینی، اضافه کردن پنیر پیتزا به آن است. برای این منظور کافی است کمی پنیر پیتزا به مواد کوکو اضافه کنید تا یک کوکوی پنیری با طعمی متفاوت داشته باشید. اگر کودک بدغذایی دارید، حتما این ترفند را امتحان کنید.

۴- استفاده از سیر

یکی از نکاتی که طعم کوکو سیب‌زمینی را از این رو به آن رو می‌کند، اضافه کردن سیر تازه رنده شده یا پودر سیر به مایه کوکو است.

۵- پختن سیب زمینی‌ها

اگرچه می‌توان کوکو سیب‌زمینی را با سیب‌زمینی خام نیز تهیه کرد، اما پختن سیب‌زمینی قبل از اضافه کردن آن به مواد کوکو، طعم بهتری به کوکو سیب‌زمینی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

۶- استفاده از سبزیجات معطر

یکی از فوت و فن‌های خوشمزه شدن کوکو سیب‌زمینی، اضافه کردن سبزیجات تازه مانند جعفری، نعناع، ریحان و پیازچه به مایه کوکو است. قبل از اضافه کردن این سبزیجات به مایه کوکو، حتما آن‌ها را ریز و ساطوری کنید.

استفاده از سبزیجات معطر از رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی

۷- اضافه کردن پودر آویشن به مایه کوکو

کوکو سیب زمینی خوش‌عطر و طعم می‌خواهید؟ مقداری پودر آویشن به مایه کوکو اضافه کنید تا از عطر و طعم کوکو سیب‌زمینی مست شوید.

۸- استفاده از مرغ ریش ریش شده و سبزیجات معطر

برای تهیه یک کوکو سیب‌زمینی خوشمزه می‌توانید از مرغ ریش‌ ریش و سبزیجات معطر استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از مرغ ریش‌ ریش و سبزیجات معطر بیشتر برای کوکویی مناسب است که با سیب‌زمینی خام تهیه می‌شود.

۹- گرفتن آب پیاز

یکی از نکات مهم برای تهیه یک کوکو سیب‌زمینی خوشمزه، گرفتن آب پیاز است. آب پیاز باعث شل شدن مایه کوکو و در نتیجه وا رفتن آن در هنگام سرخ شدن می‌شود. بنابراین، قبل از اضافه کردن پیاز به بقیه مواد کوکو، حتما آب آن را بگیرید. علاوه بر این، اضافه کردن بیش از حد پیاز می‌تواند باعث وا رفتن کوکو شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو عدس و سینه مرغ

۱۰- اضافه کردن آرد به مایه کوکو سیب‌زمینی

اگر به دلیل استفاده بیش از حد از تخم‌مرغ یا پیاز، مایه کوکو سیب‌زمینی شل شد می‌توانید با افزودن مقدار کمی آرد به آن، این مشکل را برطرف کنید. قطعا کسی دوست ندارد کوکوی شل و وارفته بخورد.

۱۱- به ضخامت کوکو سیب زمینی دقت کنید

برای اینکه کوکو سیب‌زمینی مغز پخت شده و طعمی لذیذ داشته باشد، باید به ضخامت آن توجه کنید. ضخامت ایده‌آل برای کوکو سیب‌زمینی بین نیم تا دو سانتی‌متر است. اگر کوکو ضخیم‌تر از این مقدار باشد، ممکن است قسمت‌های داخلی آن به طور کامل نپزد و خام باقی بماند. از طرف دیگر، اگر کوکو خیلی نازک باشد ممکن است بسوزد.

توجه به ضخامت کوکو سیب زمینی از رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی

۱۲- استفاده از زعفران و زردچوبه

یکی از رازهای خوشمزگی کوکو سیب زمینی در ترکیب ادویه‌های آن نهفته است. دو ادویه‌ای که طعم بی‌نظیری به کوکو سیب‌زمینی می‌دهند، زعفران و زردچوبه هستند. پس دفعه بعد که قصد درست کردن کوکو سیب‌زمینی داشتید فراموش نکنید که به مایه کوکو علاوه بر نمک و فلفل، زعفران و زردچوبه هم اضافه کنید.

۱۳- استفاده از قارچ

برای درست کردن یک کوکو سیب‌زمینی خوشمزه و متفاوت می‌توانید مقداری قارچ تازه را در کره یا روغن تفت دهید و به مایه کوکوی سیب‌زمینی اضافه کنید. البته اگر از طعم قارچ خوشتان نمی‌آید، این ترفند را نادیده بگیرید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، رازهای خوشمزگی کوکو سیب‌زمینی را شرح دادیم. با رعایت این ترفندهای ساده می‌توانید کوکویی با طعمی فوق‌العاده و عطری دل‌انگیز تهیه کنید که هوش از هر کسی می‌پراند. منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید و این کوکوی خوشمزه را برای شام یا ناهار درست کنید.

۲.۷/۵ (۳ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا