روانشناسیسبک زندگی

۶ راه جلوگیری از یکنواختی و تکراری شدن زندگی زناشویی

زندگی مشترک گاهی اوقات درگیر روزمرگی می‌شود و شور و هیجان اولیه خود را از دست می‌دهد. برای رهایی از این یکنواختی و تزریق دوباره عشق و هیجان به زندگی مشترک، چند راه‌کار ساده ولی کارآمد وجود دارند. در این بخش از اکالا بلاگ با ما همراه باشید تا روش‌های جلوگیری از یکنواختی زندگی زناشویی را به شما معرفی کنیم.

۱- خودجوش باشید و همسرتان را غافلگیر کنید

همه ما گاهی هوس‌های ناگهانی برای انجام کارهای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده داریم. به جای اینکه به این ایده‌ها فقط فکر کنید و بعد منصرف شوید، بهتر است که آن کار را انجام دهید. فرقی نمی‌کند کار بزرگی باشد یا کوچک، خودجوشی به سرعت جان تازه‌ای به زندگی مشترکتان می‌بخشد. برخی از کارهای که می‌توانید با همسرتان انجام دهید عبارتند از:

  • برای بستنی شبانه بیرون بروید.
  • برای کسب تجربه‌های جدید، عازم سفر شوید.
  • با هم برقصید و عشقتان را به هم ابراز کنید.
  • برای تفریح می‌توانید به شهربازی بروید.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون بحث با همسرمان صحبت کنیم؟

خودجوش باشید و همسرتان را غافلگیر کنید

۲- از منطقه امن خود خارج شوید و طعم هیجان را بچشید

احساس کنترل و ثبات، حس امنیت را به ارمغان می‌آورد. گاهی اوقات رها شدن از این چارچوب و تجربه‌های جدید، هیجان و طراوت خاصی به زندگی می‌بخشد. با همسرتان دست به کارهایی بزنید که تا به حال تجربه نکرده‌اید.

شاید تماشای یک مسابقه ورزشی، شرکت در یک کنسرت موسیقی، پرش با چتر یا کوهپیمایی در دل طبیعت، جرقه‌ای از هیجان و شور را در وجودتان روشن کند. به یاد داشته باشید که راحتی و ثبات همیشگی، لزوماً به معنای خوشبختی و رضایت نیست.

بیشتر بخوانید: با همسر معتاد به کار چه کنیم؟ راهکارهای پیشنهادی

۳- روحیه‌ی جوانی‌تان را دوباره زنده کنید

به یاد دوران جوانی‌تان بیفتید، زمانی که بدون هیچ محدودیتی از زندگی لذت می‌بردید. درگیر مسئولیت‌ها، استرس یا نگرانی‌ها نبودید و فقط به دنبال تفریح و شادی بودید. پس لیست کارهایتان را فراموش کنید و یا اینکه در محل کار چه اتفاقی افتاده است، و صرفا به خاطر اینکه خوش بگذرانید با همسرتان کاری سرگرم‌کننده انجام دهید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روحیه‌ی جوانی‌تان را دوباره زنده کنید

    ۴- عشق و قدردانی خود را به همسرتان نشان دهید

    با گذشت زمان و عادت کردن به زندگی مشترک، گاهی اوقات ابراز عشق و قدردانی را فراموش می‌کنیم. تصور می‌کنیم همسرمان احساس ما را نسبت به خودش می‌داند و دیگر نیازی به ابراز علاقه نداریم. اما این درست نیست!
    برای جلوگیری از یکنواختی زندگی زناشویی، هرگز ابراز عشق و قدردانی به همسرتان را فراموش نکنید. هر چه بیشتر در کنار هم باشید، دلایل بیشتری برای دوست داشتن و تحسین یکدیگر خواهید یافت و راه‌های جدیدی برای ابراز عشق و محبتتان کشف خواهید کرد.

    بیشتر بخوانید: چرا همسرم من را درک نمی‌کند؟

    ۵- خاطرات خود را مرور کنید

    یکی از مزایای بی‌نظیر زوج‌هایی که سال‌ها در کنار هم زندگی کرده‌اند، گنجینه خاطرات مشترکشان است. شما با هم از فراز و نشیب‌های زندگی عبور کرده‌اید و در کنار یکدیگر بر آن‌ها غلبه کرده‌اید. زمانی را به مرور خاطرات شیرین‌تان اختصاص دهید.
    آلبوم عروسی‌تان را ورق بزنید یا فیلم عروسی‌تان را تماشا کنید. از بهترین لحظات زندگی مشترکتان با هم صحبت کنید. به یاد سفرهای خاطره‌انگیزتان، سنت‌های بامزه‌ای که داشتید و حتی سخت‌ترین دوران زندگی‌تان بیفتید.

    خاطرات خود را مرور کنید

    ۶- با هم رویا پردازی کنید

    در دوران جوانی، دائما به دنبال ترسیم آینده‌ای روشن برای خودمان هستیم. اما گذر زمان و غرق شدن در روزمرگی‌ها، ما را از رویاپردازی، امیدواری و برنامه‌ریزی برای آینده دور می‌کند.

    با همسرتان در مورد آرزوهایتان برای ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال آینده صحبت کنید. چه رویاها، علایق و امیدهایی دارید که هنوز به ثمر نرسیده‌اند؟ با هم برای تحقق این آرزوها برنامه‌ریزی کنید. در کنار هم رویاهای بزرگ داشته باشید و بدانید که برای رسیدن به آن‌ها هرگز دیر نیست!

    در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به بررسی روش‌های جلوگیری از یکنواختی زندگی زناشویی پرداختیم. توجه داشته باشید که غرق شدن در روزمرگی و یکنواختی زندگی زناشویی، بسیار آسان است. در این باتلاق، میل به پیشرفت و تلاش برای بهتر شدن از بین می‌رود. پس اجازه ندهید یکنواختی و روزمرگی، بر عشق و شور و نشاط زندگی مشترکتان سایه افکند!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا