روانشناسیسبک زندگی

کارهایی که باعث دلسردی همسرتان می‌شود

حتی اگر چند دهه است که ازدواج کرده‌اید، هنوز هم مهم است که نیازهای همسرتان را در نظر بگیرید. قبل از اینکه او را دلسرد کنید باید به تاثیرات احتمالی سخنان، نگرش‌ها و اعمال خود فکر کنید. آیا می‌توانید کارهایی که باعث دلسردی او می‌شوند را شناسایی کنید؟ در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم به کارهایی اشاره کنیم، که اگر نمی‌خواهید همسرتان از زندگی مشترک دلسرد شود، نباید آنها را انجام دهید. با ما همراه باشید.

کارهایی که باعث دلسردی همسرتان می‌شود

اگر نمی‌خواهید همسرتان دلسرد شود، کارهای زیر را انجام ندهید. 

۱- فکر نکنید که همیشه راه شما راه درست است.

اگر او کاری را متفاوت انجام دهد، به این معنی نیست که اشتباه است. وقتی همسری اصرار دارد که همه چیز به روش خودش انجام شود، در اصل می‌گوید: “من باید بر همه چیز کنترل داشته باشم.”

۲- دیگران را مقدم بر همسرتان قرار ندهید.

رفاقت و دوستی در ازدواج باید طوری باشد که زن و شوهر بتوانند نیازهای یکدیگر را با رابطه نزدیک، صمیمی و انسانی برآورده کنند.
پس چه اتفاقی می‌افتد وقتی مادر، دوست یا حتی فرزندتان را بر همسرتان مقدم می‌دارید؟ در واقع، شما یک گام (اغلب ناخواسته) به سمت انزوا در ازدواج خود برداشته‌اید.

برای مثال، اگر تصمیم بگیرید که یک بعدازظهر را با مادرتان به خرید بگذرانید، وقتی شوهرتان از شما خواسته که در کنار او باشید و مثلا باهم یک فیلم تماشا کنید، ممکن است این احساس را برای شوهرتان ایجاد کنید که او جایگاه دوم را در قلب شما دارد.

دلسرد شدن همسر و راه‌های جلوگیری از آن

۳- انتظار نداشته باشید همسرتان، دوست همجنس شما باشد.

اکثر مردان و زنان نه تنها از نظر فیزیکی متفاوت به نظر می‌رسند، بلکه روش‌های منحصر به فردی برای تفکر درباره زندگی و تجزیه و تحلیل آن نیز دارند. یکی از مصادیق آن نیاز به گفتگو است.

زنان معمولا دوست دارند هر آنچه اتفاق افتاده را با جزئیات تعریف کنند، در صورتی که این مکالمه می‌تواند برای شوهرشان بسیار خسته کننده و ملال آور باشد. او دوست همجنس شما نیست و باید حواستان به تفاوت علاقه‌های او باشد.

۴- به شوهرتان بی احترامی نکنید.

غر زدن و سرزنش کردن جلوی دیگران را متوقف کنید و همسر خود را در مقابل دیگران اصلاح نکنید. اگر مدام جملات شوهرتان را تمام کنید، ممکن است ناخواسته در حال رساندن این پیام باشید که احترامی برای او قائل نیستید و او برای شما اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: دروغ‌هایی که همه مردها به همسران خود می‌گویند

۵- همسرتان را در حالت تدافعی قرار ندهید.

به عنوان مثال، اگر در حال رانندگی در بخشی از شهر به دنبال رستوران هستید و او آشکارا گم شده است، آیا واقعاً این کمک می‌کند که به او بگویید که برای پنجمین بار در همان بلوک می‌چرخد؟ قبل از اظهار نظر، کلمات را بسنجید و از خود بپرسید: آیا به حرف‌های من نیاز است؟ آیا آنها دلگرم کننده خواهند بود؟

۶- از یادآوری مکرر خودداری کنید.

کاری نکنید که او احساس گناه کند یا او را در مورد چیزهای کوچک محکوم کنید. وقتی ما مدام به شوهرمان در مورد رژیم غذایی، وزن، دارو، چیدن خشکشویی و غیره یادآوری می‌کنیم، در واقع بیشتر شبیه مادر او عمل می‌کنیم تا همسرش.

اگر همسرمان از ما دلسرد شد چه کنیم؟

۷- از دادن لیست کارهای طولانی مدت به همسرتان خودداری کنید.

همسر خود را با اطلاعات بیش از حد تحت فشار قرار ندهید. ممکن است ناخواسته باعث شوید که او احساس شکست کند، با این فکر که لیست طولانی شما به معنای نارضایتی شماست. یا ممکن است به اشتباه تصور کند که می‌خواهید فوراً کاری را انجام دهد.

۸- طوری رفتار نکنید که انگار همسرتان ذهن خوان است.

در مورد درخواست‌های خود دقیق صحبت کنید. اگر چیزی می‌خواهید باید بگویید نه اینکه فکر کنید او خودش باید بداند یا خودش باید بفهمد. همسر شما ذهن خوان نیست. اگر از او انتظاری دارید یا کاری هست که او با انجام دادنش می‌تواند شما را خوشحال کند، به او کمک کنید تا رابطه بهترین بین شما ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: زبان بدن همسر وقتی به شما بی‌اعتماد شده است

۹- همراهی با همسرتان را بخاطر کارهای خانه به تعویق نیندازید.

اگر همسر شما می‌خواهد که باهم به پیاده روی بروید، به او نگویید هنوز ظرف‌ها مانده است. وقتی او می‌خواهد که کنار هم بنشینید و یک فیلم سرگرم کننده نگاه کنید، به دنبال منظم کردن و تمیز کردن خانه نباشید.

۱۰- به او اجازه دهید که مسئولیت قبول کند.

ممکن است شما فکر کنید که زودتر از همسرتان متوجه اتفاقات می‌شوید و بهتر از او می‌دانید که باید چه واکنشی نشان دهید. حتی اگر اینطور باشد، نباید همه کارها را خودتان به تنهایی پیش ببرید و برای همه چیز به تنهایی تصمیم گیری کنید. این کار باعث می‌شود همسرتان فرصت قبول مسئولیت و بر عهده گرفتن پیش بردن بخشی از زندگی را نداشته باشد که این موضوع باعث دلسردی هم شما و هم او خواهد بود.

با این روش‌ها از دلسرد شدن همسرتان جلوگیری کنید

۱۱- انتظار نداشته باشید که همسرتان یک شاهزاده جذاب باشد.

یک همسر کامل فقط در افسانه‌ها وجود دارد ولی ازدواج شما در بستر واقعیت رخ داده است و باید به آن واقعی نگاه شود. به جای تمرکز بر کاستی‌های همسرتان، یاد بگیرید که چیزهای شگفت انگیز او را تشخیص دهد.

خوبی‌های او را بیشتر از بدی‌هایش ببینید و او را تشویق کنید. این کار باعث می‌شود نه تنها او را دلسرد نکنید بلکه او را در مسیر تلاش برای بهتر شدن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون بحث با همسرمان صحبت کنیم؟

۱۲- از زندگی خصوصی خود پیش دیگران صحبت نکنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زندگی مشترک اهمیت دارد، نگه داشتن حریم خانواده است. مسائل خصوصی زندگی شما نباید پیش دیگران فاش شود. این حس بسیار بدی به همسرتان خواهد داد که ببیند دوست شما، از نقاط ضعف او خبر دارد. شما با گفتن رازهای او به دیگران، شان و منزلت او را نادیده گرفته‌اید و این کار برای دلسرد کردم هر آدمی کافی است.

گفتار و کردار شما به همسرتان در مورد عشقتان چه می‌گوید؟ اگر کمی دقت کنید می‌توانید حس او را از گفتار و رفتارش پیدا کنید. البته بهتر از این دقت این است که کاملا شفاف و صادقانه با او صحبت کنید و از او بخواهید از احساساتش نسبت به شما و نسبت به رابطه و دلسردی اش صحبت کند.

لازم است که محیط و شرایط امنی به وجود بیاورید که او با خیال راحت و بدون نگرانی از واکنش شما، بتواند از حقیقی چیزی که در قلبش دارد به شما بگوید.

آنچه در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا گفته شد، تنها بخشی از کارهایی است که ممکن است باعث دلسردی همسرتان شود، در صورتی که هر آدمی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، ممکن است رفتار یا گفتار خاصی را آزاردهنده بیابد. شما فکر می‌کنید چه رفتاری باعث دلسردی همسرتان می‌شود؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: familylife

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا