دانستنی

۲۱ میان وعده خوشمزه و مقوی برای عصرانه

میان‌وعده عصرانه به عنوان یک فرصت برای افزایش انرژی، بهبود تمرکز و حفظ سلامتی شناخته می‌شود که می‌تواند شامل مواد غذایی متنوعی از جمله میوه، آجیل، تنقلات سالم یا مواردی از این دست باشد که بدن در طول بعد از ظهر تا شب انرژی مورد نیاز خود را تامین کرده و از احساس گرسنگی جلوگیری نماید. در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم برخی از میان وعده‌های مناسب عصرانه را معرفی کنیم.

انواع میان‌وعده مناسب عصرانه

در این قسمت از مقاله به برخی از انواع میان‌وعده عصرانه پرداخته شده است.

ماست میوه‌ای

ماست میوه‌ای یکی از میان وعده‌های مناسب عصرانه است که میوه‌های استفاده شده در آن پروتئین، فیبر و ویتامین لازم برای بدن را تامین می‌کند و از طرفی ماست به عنوان یک میان‌وعده رژیمی همراه با میوه‌ها بسیار مقوی است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماست میوه‌‎ای در خانه

پنیرخامه‌ای به همراه ساقه کرفس

پنیرخامه‌ای حاوی مقداری زیادی پروتئین است که از ترکیب آن با ساقه کرفس می‌توان یک وعده مقوی و چربی‌سوز تهیه کرد که فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای بدن را تامین می‌کند.

کراکر سبوس دار با پنیر کم چرب

ترکیب کراکر سبوس‌دار با پنیر کم چرب به عنوان عصرانه و در عین حال میان‌وعده رژیمی برای افرادی که ورزش می‌کنند بسیار مفید است و پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

ذرت بو داده

ذرت بوده داده به عنوان میان وعده عصرانه گزینه‌ای مناسب است که با ایجاد سیری، کالری زیادی نیز ندارد. پیشنهاد می‌کنیم ذرت بو داده را در منزل به همراه روغن و نمک کم تهیه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ذرت بوداده

    ساندویچ کره بادام‌زمینی

    بادام‌زمینی نیز حاوی پروتئین و چربی‌های سالم و مورد نیاز بدن است که می‌توان آن را به همراه انواع میوه و آجیل مصرف کرد. به طول مثال یک برش سیب یا موز به همراه کره بادام‌زمینی یا مالیدن مقداری بادام‌زمینی روی نان تست میان وعده عصرانه کاملی است.

    انواع میوه

    مصرف روزانه میوه‌ها به عنوان میان‌وعده ضمن تامین انرژی مورد نیاز، فیبر ویتامین‌های زیادی نیز به بدن می‌رساند که در عین حال کالری زیادی نیز ندارد.

    چیپس کلم

    چیپس کلم نیز به عنوان یک میان وعده عصرانه کامل و در عین حال رژیمی محسوب می‌شود که در مدت زمانی کمی تهیه می‌شود. برای تهیه چیپس کلم، یک پیمانه کلم پیچ را با همراه مقداری روغن زیتون و نمک مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: ۸ میان وعده خوشمزه و مقوی برای محل کار

    سیب پخته به همراه دارچین

    برای تهیه این میان‌وعده عصرانه ابتدا سیب را پخته، سپس مقداری دارچین به آن اضافه کنید. سیب حاوی فیبر و ویتامین‌هایی است که با مصرف آن حجم معده پر شده و احساس سیری می‌کنید.

    خوراک لوبیا چیتی

    خوراک لوبیا نیز یکی از میان وعده‌های مفید و مقوی است که برای تهیه آن باید از شب قبل لوبیا را خیسانده و آب آن را دور بریزید تا نفخ آن گرفته شود و سپس لوبیا را بپزید.

    طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

    برای طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی به مقاله آن مراجعه کنید.

    خوراک عدسی

    عدس نیز به دلیل اینکه منبع غنی از پروتئین‌ها و آهن است به عنوان میان‌وعده مقوی مصرف می‌شود.

    می‌توانید برای طرز تهیه خوراک عدسی به محتوای آن مراجعه کنید.

    سبزیجات با برگ تیره

    سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی از جمله میان وعده‌های مقوی هستند که حاوی مقادیر زیادی فولیک اسید و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. این سبزیجات را می‌توان پس از پخت به همراه ماست و آبلیمو میل کرد.

    ساندویچ تخم‌مرغ

    ترکیب تخم‌مرغ، روغن زیتون، کنجد، چند برگ کاهو و برش‌های گوجه‌فرنگی بین نان تست سبوس‌دار یک ساندویچ مقوی است، به دلیل وجود تخم مرغ که منبع غنی پروتئین به شمار می‌رود به عنوان میان‌وعده سالم عصرانه مصرف می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ میان وعده خوشمزه برای افزایش هوش دانش آموزان!

     

    آجیل مخلوط

    انواع آجیل و مغزیجات مانند تخم کدو، بادام، پسته، بادام هندی، فندق و تخم کدو حاوی مواد معدنی و چربی‌های مفید است که به شکل‌های مختلف بدون نمک یا بو داده وجود دارند و می‌توان از آنها به عنوان میان‌وعده عصرانه استفاده کرد.

    خرما

    خرما سرشار از مواد مغذی است که به عنوان میان‌وعده سالم و مقوی استفاده می‌شود. می‌توانید خرما را به همراه گردو میل کنید یا اینکه پوست خرما را گرفته به همراه مقداری کره تفت دهید تا خرماها نرم شوند و مقداری پودر گردو به آن اضافه کنید.

    در حالت سوم، مخلوط بیسکوئیت پتی‌پور، دارچین و خرما را روی حرارت تفت داده به شکل گلوله‌های کوچک در آورید. اینها تنها مواردی از استفاده خرما به عنوان میان وعده عصرانه است.

    بیشتر بخوانید: ۲۲ خاصیت شگفت انگیز خرما

    حمص

    حمص از ترکیب نخود، ارده کنجد و روغن زیتون تهیه می‌شود که به عنوان میان‌وعده مقوی حاوی چربی‌های مفید است و پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

    طرز تهیه حمص، بهترین غذا برای رژیم گیاه‌خواری

    برای دیدن طرز تهیه حمص به مقاله آن مراجعه کنید.

    ماست یونانی به همراه میوه و جو دو سر پرک

    ماست یونانی نیز منبع غنی پروتئین است که همراه با میوه و جو دو سر پرک استفاده می‌شود که میان وعده مقوی محسوب می‌شود.

    سیب‌زمینی و سبزیجات

    یک عدد سیب‌زمینی را آب پز کرده و سبزیجات خرد شده مانند گوجه، پیازچه و خیار را با آن مخلوط کنید. این ترکیب نیز با تامین انرژی روزانه به عنوان میان‌وعده سالم مصرف می‌شود.

    برنجک

    برنجک از ترکیب برنج و روغن زیتون تهیه می‌شود. ابتدا برنج را با مقداری آب به مدت چند دقیقه خیس کنید، پس از کشیده شدن آب برنج مقداری روغن کنجد داخل تابه ریخته و برنج را با آن تفت دهید تا پف کند.

    طرز تهیه برنجک بو داده شده؛ ساده و خوشمزه برای میان وعده

    برنجک یه عنوان میان‌وعده مناسب عصرانه بخصوص برای کودکان پیشنهاد می‌شود.

    برای تهیه برنجک به محتوای آن مراجعه کنید.

    گندمک

    گندمک چیزی شبیه برنجک است با این تفاوت که در آن از گندم استفاده می‌شود . ابتدا گندم را خیس کنید و پس از کشیده شدن آب آن، گندم را به همراه روغن کنجد تفت دهید. گندمک را می‌توان با شیر یا عسل مصرف کرد.

    کنجد

    دانه‌های کنجد حاوی مقادیر زیادی زینک است که ترکیب آن با شاهدانه می‌تواند به همراه عسل میان‌وعده خوشمزه و مقوی باشد.

    میوه خشک

    انواع میوه‌های خشک از جمله سیب‌خشک، کیوی‌خشک، آناناس‌خشک و … جزء میان وعده‌های سالم به شمار می‌رود که می‌توانید در منزل نیز آن را تهیه کنید.

    بهترین روش‌های خشک کردن میوه در خانه

    بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های خشک کردن میوه در خانه

    در این مقاله از اکالا بلاگ به معرفی برخی از میان وعده‌های مناسب عصرانه پرداخته شد. میان‌وعده عصرانه نقش‌اساسی در تغذیه سالم و حفظ انرژی بدن ایفا می‌کند. از این رو، اهمیت دادن به میان‌وعده عصرانه به عنوان یک بخش اساسی از تغذیه روزانه، در راستای حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی بسیار حائز اهمیت است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.