دانستنی

تابستون کجا بریم؟ ۸ شهر خنک ایران برای سفر تابستان

تابستان فرصتی عالی برای گشت‌وگذار و سفر است. چه چیزی بهتر از یک سفر هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی برای گذراندن روزهای گرم تابستان؟ فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی در طبیعت، کوهنوردی، شنا و بازی‌های آبی از محبوب‌ترین تفریحات تابستانی به شمار می‌روند.

با این حال، برای لذت بردن از یک سفر تابستانی، انتخاب یک مقصد مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به گرمای شدید هوا در بسیاری از شهرها، بهتر است برای سفرهای تابستانی خود، شهرهای خنک و با آب و هوای مطبوع را انتخاب کنید. در این مقاله از اکالا بلاگ، بهترین مقصدهای گردشگری ایران برای سفر در فصل تابستان را به شما معرفی می‌کنیم.

۱) اسالم (گیلان)

اسالم (گیلان)

اسالم، شهری کوچک و سرسبز در استان گیلان، شهرستان تالش و در شمال ایران واقع شده است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و احاطه شدن توسط کوهستان‌ها و مناطقی مانند جنگل گیسوم، از آب و هوایی ملایم در فصل تابستان برخوردار است و با وجود نزدیکی به دریا، هوای شرجی ندارد.

یکی از جذابیت‌های اصلی اسالم، جاده اسالم به خلخال است که یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران محسوب می‌شود. این جاده با مناظر بکر و طبیعی خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جاده اسالم به خلخال، با پیچ و خم‌های خود و گذر از میان جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز، تجربه‌ای به یادماندنی از سفر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در فصل تابستان مرتکب شوید

۲) کندوان (تبریز)

کندوان (تبریز)

این روستای شگفت‌انگیز در نزدیکی تبریز، در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. کندوان قدمتی چند هزار ساله دارد و ویژگی منحصربه‌فرد آن، خانه‌هایی است که در دل صخره‌ها و درون توده‌های سنگی عجیب و غریب کوه کنده شده‌اند. همچنین، تعدادی این خانه‌های صخره‌ای به اقامتگاه‌های بومگردی تغییر کاربری داده‌اند که اقامت در آن‌ها تجربه فوق‌العاده‌ای برایتان خواهد ساخت.

این صخره‌ها در تابستان، خانه‌ها را خنک نگه می‌دارند و در زمستان، آن‌ها را گرم می‌کنند. به همین دلیل، بهترین زمان برای بازدید از این روستای زیبا، فصل تابستان است؛ چرا که در سایر فصول سال، هوا بسیار سرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای مسافرت یک روزه!

۳) آلاشت (مازندران)

آلاشت (مازندران)

آلاشت، روستایی در شهرستان سوادکوه و استان مازندران، به همراه طبیعت زیبای اطرافش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای تابستانی به شمار می‌رود. این روستا با قدمتی کهن، به خاطر آب و هوای فوق‌العاده‌اش، به ویژه در فصل تابستان و ماه‌های ابتدایی پاییز، پذیرای گردشگران بسیاری است.

اطراف آلاشت، مملو از آبشارهای خروشان و مسیرهای جنگلی مناسب برای پیاده‌روی و کوهپیمایی است. گشت و گذار در این مسیرها و تماشای زیبایی‌های منطقه، سفری خاطره‌انگیز برای شما رقم خواهد زد. علاوه بر این، در آلاشت یک رصدخانه برای علاقه‌مندان به نجوم وجود دارد. همچنین، دریاچه شورمست که در ۵۰ کیلومتری این روستا قرار دارد، بر جاذبه‌های گردشگری منطقه می‌افزاید.

با سفر به آلاشت، ضمن لذت بردن از آب و هوای خنک و مطبوع، می‌توانید از طبیعت بکر منطقه، فعالیت‌های تفریحی متنوع و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: ۷ غذای فاسد نشدنی برای مسافرت

۴) فیلبند (مازندران)

فیلبند (مازندران)

فیلبند، روستایی ییلاقی و کوهستانی در استان مازندران، بی‌شک یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود. این روستای کوچک و دل‌انگیز، در ارتفاعی حدود ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و با چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز خود از دریای ابرها، هر ساله مسافران و طبیعت‌گردان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن، فیلبند فقط در فصل‌های گرم سال قابل بازدید است و بنابراین، برای کسانی که به دنبال هوای دلپذیر و طبیعت فوق‌العاده برای استراحت هستند، مقصدی بی‌نظیر خواهد بود.

۵) جواهرده (مازندران)

جواهرده (مازندران)

جواهرده، روستایی در استان مازندران، با داشتن میانگین بارندگی تنها ۱۲ سانتی‌متر در گرم‌ترین روزهای تابستان، گزینه‌ای ایده‌آل برای فرار از شرجی و گرمای طاقت‌فرسای بسیاری از شهرهای شمالی به شمار می‌رود. جواهرده، بهشتی در دل مازندران، در فاصله‌ی تقریباً ۳۰ کیلومتری از رامسر واقع شده است.

دشت‌های سرسبز پوشیده از گل‌های رنگارنگ، آبشارهای خروشان و چشمه‌های رویایی، این مکان را به انتخاب عالی برای مقصد تابستانی شما تبدیل کرده‌اند. یکی دیگر از مزایای جواهرده، مسیر دسترسی به این روستای زیباست. جاده‌ای که شما را به جواهرده می‌رساند، خود به تنهایی جاذبه‌ای تماشایی به شمار می‌رود و لذت سفرتان را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: غذاهای سالم و ساده برای سفر!

۶) سرعین (اردبیل)

سرعین (اردبیل)

سرعین، واقع در استان اردبیل در شمال غربی ایران، یک مقصد بی‌نظیر برای فرار از گرمای تابستان است. این استان در واقع یکی از خنک‌ترین مناطق ایران است و در زمستان بسیار سرد می‌شود. سرعین به چشمه‌های آب گرم طبیعی متعددش که به اثرات درمانی معروف هستند، مشهور است. علاوه بر این، بازدید از آتشفشان غیرفعال کوه سبلان و پل معلق مشگین‌شهر نیز از جاذبه‌های ضروری در هنگام حضور در اردبیل می‌باشد.

۷) کردستان

کردستان

استان کردستان، با طبیعت بکر و کوه‌های سر به فلک کشیده، می‌تواند مقصدی رؤیایی برای گشت و گذار در اواخر تابستان و فصل پاییز باشد. این شهر در غرب ایران در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده رشته‌کوه زاگرس میانی جای گرفته است، در سفر به کردستان، می‌توانید از تماشای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر این خطه زیبا لذت ببرید.

برخی از جاذبه‌های گردشگری کردستان که بازدید از آن‌ها را در سفرتان به شما پیشنهاد می‌کنیم، عبارتند از:

  • روستاهای شگفت‌انگیز اورامانات و پالنگان
  • دریاچه زریوار مریوان
  • کوه آبیدر سنندج

۸) کوهرنگ (چهارمحال و بختیاری)

کوهرنگ (چهارمحال و بختیاری)

شهرستان کوهرنگ، در استان چهارمحال و بختیاری و در مرکز ایران واقع شده است. این شهرستان به لطف جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیرش، همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت‌گردان بوده است. کوهرنگ به واسطه آبشارهای خروشان و دشت لاله‌های واژگون شهرت جهانی دارد. هرساله، با شکوفه زدن این لاله‌های زیبا، دشتی رنگارنگ در دامنه‌های زاگرس پدید می‌آید که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند. بسیاری از گردشگران، به ویژه در فصل بهار و تابستان، برای تماشای این منظره‌ی بی‌بدیل، راهی کوهرنگ می‌شوند.

منابع:
surfiran / incredibleiran / apochi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سن واقعی بدنتان چقدر است؟

در کمتر از 1 دقیقه ببینید از سن واقعی‌تان جوان‌ترید یا پیرتر؟

شروع تست