دانستنی

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای مسافرت یک روزه بهاری

ممکن است هنوز برای تعطیلات نوروز برنامه ریزی خاصی برای سفر نکرده باشید. البته خیلی از پایتخت نشین‌ها می گویند در نوروز هیچ جا مثل تهران نیست. چون به خاطر خلوت شدن شهر، هم از شر ترافیک راحت می شوند و هم هوای سالم و تمیز و بهاری تهران در ایام نوروز، خیلی‌ها را از دردسر سفر منصرف می‌کند.

اگر تصمیم دارید نوروز را در تهران بمانید، در این قسمت از اکالا بلاگ با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای مسافرت یک روزه را به شما معرفی کنیم.

سفر یک روزه اطراف تهران کجا بریم؟

لیست جاهای دیدنی و جذاب اطراف تهران به شرح زیر است:

۱- کردان خوش آب و هوا

کردان می تواند یکی از مقاصد سفرهای یک روزه شما باشد. روستایی خوش آب و هوا در ۱۸ کیلومتری کرج و ۶۸ کیلومتری تهران که به مناطق سرسبز و خوش آب و هوایش شناخته شده است.

هوای خنک کردان و رودخانه‌ همیشه جاری آن که از ارتفاعات کوه کهار سرچشمه می‌گیرد از جذابیت‌های این منطقه است.

۲- روستا و آبشار «آینه ورزان» مناسب علاقه‌مندان به کوهنوردی

آینه ورزان از توابع آبسرد در شهرستان دماوند در ۶۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و یکی از مقاصد اصلی اهالی پایتخت در سفرهای یک روزه به شمار می‌رود. آبشار آیینه ورزان در کوهی نزدیک به روستا یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این محل است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای رسیدن به آبشار باید به سمت ده بالا پیاده ‌روی کنید. اگر قصد دیدن آبشار یا کمپ کردن در اطراف آن را دارید خود را برای یک کوه‌پیمایی متوسط آماده کنید، کفش راحت به‌ پا داشته باشید و سبک بار حرکت کنید.

    روستا و آبشار آینه ورزان از جاهای دیدنی اطراف تهران

    ۳- آهار؛ بهشتی در توابع رودبار قصران

    علاقه‌مندان به طبیعت حتما با اسم این روستا آشنا هستند. روستایی در فاصله‌ ۴۰ کیلومتری تهران و بخشی از شهرستان شمیرانات که در منطقه رودبار قصران واقع شده است.

    دو رودخانه‌ی دل‌انگیز «شکر آب» و «پیش کنک» که از روستای آهار می‌گذرند و در نهایت به جاجرود می‌پیوندند، طبیعت فوق‌العاده‌ای در مسیر خود می‌سازند. پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری از مسیر بهشتی روستا تا رودخانه و یا به سمت روستای ده تنگه از جمله تفریحات دسته‌جمعی معمول در این روستا و کوچه‌باغ‌های آن است.

    پیشنهاد ما این است که صبح حرکت کنید و ناهار را کنار طبیعت جذاب آبشار میل کنید. البته اگر بخواهید می‌توانید از خانه‌ها و ویلاهای منطقه برای اقامت شبانه نیز استفاده کنید.

    ۴- وردیج و دیدار با ارواح سنگی

    یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر یک روزه شما می‌تواند روستای وردیج در ۴۰ کیلومتری شمال غرب تهران در منطقه کن و سولقان باشد. معروف‌ترین جاذبه گردشگری این منطقه، منطقه ای است که در آن صخره‌هایی عجیب و بهم فشرده با سوراخ‌هایی عمیق که شکل و شمایل عجیب و غریبشان ممکن است تداعی‌کننده‌ سر یا بدن حیوانات یا جانوران عجیب‌الخلقه باشد وجود دارند.

    بازدید از این صخره‌های عجیب همراه با شنیدن قصه‌ها و افسانه‌های مردم محلی از نحوه شکل گیری آن‌ها می‌تواند لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند. این روستا جایی برای اقامت شبانه ندارد بنابراین بهتر است تا شب نشده به مقصدتان برگردید.

    بیشتر بخوانید: غذاهای سالم و ساده برای سفرهای نوروزی

    ۵- واریش روستای حافظ محیط زیست

    اگر به وردیج رفتید بهتر است واریش را هم ببینید. این دو روستا تنها ۶ کیلومتر باهم فاصله دارند. مردم این روستا که طبیعت سرسبزتری به نسبت وردیج دارد بسیار به محیط زیست خود حساس هستند.

    این روستا رفتگر ندارد پس حتما زباله‌هایتان را همراه خود برگردانید. سرچشمه واریش و ارتفاعات «پهنه حصار» یا «پهنه سار» از جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند که طبیعت‌گردها و کوهنوردها را به سوی خودشان می‌کشند.

    روستای واریش از جاهای دیدنی اطراف تهران

    ۶- طالقان سر سبز و زیبا

    طالقان شهری خوش آب و هواست که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران قرار دارد. برای رسیدن به طالقان هم از اتوبان کرج – قزوین و هم از مسیر جاده چالوس (مسیر مناسب در فصل تابستان) می‌شود حرکت کرد.

    دریاچه و سد طالقان که روی رودخانه شاهرود ساخته شده و آبادی و سرسبزی بسیاری در اطراف این منطقه پدید آورده، در کنار آبشار و روستای اورازان، آبشار سوهان (چره)، آبشار شله بن و آبشار کر کبود از مهم‌ترین نقاط دیدنی طالقان هستند.

    ۷- برگ جهان در لواسان هم لوکس هم روستایی

    برگ جهان یا آن‌ طور که مردم محلی می‌گویند «بلگجون» و «برگجون» جزو بخش لواسانات در شهرستان شمیران استان تهران و در ۴۰ کیلومتری پایتخت واقع است.

    این روستای ییلاقی مانند اغلب روستاهای اطراف تهران پر از باغ‌های میوه همچون گردو، توت، زردآلو، سیب و گیلاس است و به علت ارتفاع بالا زمستان‌های سختی دارد.

    آبشار برگ جهان، غار خمیره و صخره رسوبی تنگل خانه از جاذبه‌های طبیعی روستا هستند. قلعه دختر و غاری موسوم به «زندان خانه لار» که به نظر می‌رسد در گذشته به‌ عنوان زندان استفاده می‌شده دو مکان تاریخی دیگر در این روستای کهن هستند.

    اقامت در برگ جهان هم در ویلاهای لوکس و هم در خانه‌های روستایی ممکن است، اما به نسبت روستاهای اطراف تهران معمولاً قیمت بالاتری دارد.

    بیشتر بخوانید: وسایل پیک نیک کم هزینه برای مسافرت عید نوروز

    ۸- لواسان و ویلاهای لاکچری

    لواسان یکی از شناخته‌شده‌ترین و گران‌ترین مناطق تفریحی و دره‌ای خوش آب و هوا در اطراف تهران است که به‌ خاطر آب و هوای ییلاقی و ویلاهای لاکچری آن مشهور است.

    نزدیکی به رودخانه جاجرود و دریاچه دارک زون و طبیعت سرسبز این شهر که تا نزدیکی دریاچه سد لتیان امتداد دارد، لواسان را به منطقه‌ای محبوب برای اقامت در ویلاهای لوکس بدل کرده است.

    اگر اهل طبیعت‌گردی یا کمپ در طبیعت باشید،‌ منطقه حفاظت‌ شده ورجین یکی از نقاط تفریحی و بخشی از لواسان است که به دلیل تنوع زیستی آن شهرت و اهمیت دارد.

    همچنین حاشیه روستای امامه، در فاصله کمی از دشت مهرچال و آبشار گلوکان از مناطق دیدنی لواسان هستند. اگر به لواسان سر زدید از بازدید از غار موزه وزیری غافل نشوید.

    لواسان از جاهای دیدنی اطراف تهران

    ۹- دشت هویج در افجه

    روستای افجه یکی از مقاصد محبوب در سفرهای یک روزه از تهران است. افجه که بخشی از لواسان است، به علت دسترسی آسان و دشت زیبای هویج، که آن را به یکی از منحصربه‌فردترین مقاصد مسافرت‌های کوتاه بدل کرده شهرت خاصی پیدا کرده است.

    ۱۰- روستای فشم با طبیعت سبز و بکر

    ارتفاعات شمال تهران، مقاصد بسیار جذابی برای سفر یک روزه هستند. یکی از این مقاصد جذاب روستای فشم است که به دلیل آنکه سه بخش اوشان، فشم و میگون را در کنار خود دارد بین محلی‌ها به «اوشون فشم» شناخته می‌شود.

    اقامت شبانه در فشم می تواند کمی گران باشد اما اگر بخواهید می‌توانید در مناطق و طبیعت بکر آن کمپ بزنید و از طبیعت جذاب آن استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۵ پیشنهاد جذاب و دیدنی برای تهران گردی

    ۱۱- روستای دیزین برفی و دنج

    اگر ازعلاقه‌مندان ورزش اسکی هستید می‌توانید به پیست اسکی دیزین بروید. خوشبختانه با فاصله کمی از پیست می‌توانید خانه یا ویلا اجاره کنید و شب را نیز در فضای کوهستانی و جذاب این منطقه سپری کنید.

    روستای دیزین از جاهای دیدنی اطراف تهران

    ۱۲- تنگه واشی، بهشتی در شهرستان فیروزکوه

    یکی از مقاصد سفر یک روزه در اطراف تهران تنگه واشی در ۲۰ کیلومتری شهر فیروزکوه و آبشار انتهایی آن است. برای رفتن به تنگه واشی باید خودتان را برای پیاده روی طولانی مدت آماده کنید.

    برای رسیدن به آبشار باید از دو تنگه به نام واشی و سا عبور کرد، به همین علت آبشار انتهای تنگه‌ها ساواشی نام گرفته است. پس از سفری حدوداً دو ساعته با ماشین، گذر از روستای جلیزجند و نوشیدن دوغ معروف پنج‌ گیاه این روستا، به دشتی سرسبز می‌رسید که آغاز مسیر به سمت تنگه واشی است.

    بعد از یک ساعت و نیم پیاده‌روی به دشت ساواشی می‌رسید. با ادامه دادن مسیر سنگلاخی و عبور از تنگه سا که گذر از آن کمی مشکل‌تر از تنگه قبلی است به آبشار خنک زیبای ساواشی می‌رسید.

    تهران زیبای ما جاهای دیدنی بسیاری دارد که شاید در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به آن‌ها اشاره نشده باشد. شما چه جاهای دیگری را می‌شناسید؟ جاهای دیدنی مد نظر خود را در تهران با ما به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.