دانستنی

۱۲ وسایل ضروری پیک نیک کم‌ هزینه برای مسافرت عید نوروز

با نزدیک شدن عید نوروز، بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات به دنبال برنامه‌ریزی برای پیک‌ نیک‌های یک روزه یا چند روزه هستند. برای داشتن یک پیک‌ نیک لذت‌بخش و خاطره‌انگیز نیاز به تجهیزاتی دارید که سفر شما را آسان‌تر کنند.

در این قسمت از اکالا بلاگ به معرفی تعدادی از وسایل پیک نیک کم‌ هزینه برای مسافرت عید نوروز می‌پردازیم تا با تهیه آن‌ها سفری به‌یادماندنی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

لیستی از وسایل پیک نیک کم‌ هزینه برای مسافرت عید نوروز

در ادامه، لیستی از وسایل پیک نیک کم هزینه و ضروری برای مسافرت را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- سبد مسافرتی

برای داشتن یک پیک نیک خاطره‌انگیز، به جز خوراکی‌های خوشمزه و طبیعت زیبا به یک سبد جادار و مناسب هم نیاز دارید. سبد پیک نیک وسیله‌ای کاربردی برای حمل و نقل آسان تمام وسایلتان از جمله ظرف و ظروف، مواد شوینده، لوازم جانبی و هر چیز دیگری است که در طول پیک نیک به آن احتیاج دارید.

۲- زیرانداز

در هر برنامه‌ی پیک‌نیک چه ساده و کم‌هزینه و چه مفصل و پرهزینه، وجود یک زیرانداز مناسب ضروری و انکارناپذیر است. زیراندازها در سایزها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه‌ی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای مثال، اگر به دنبال زیراندازی برای ساحل هستید، می‌توانید نوع ضد آب آن را تهیه کنید. بنابراین، هنگام خرید زیرانداز به جنس، اندازه و ضخامت آن توجه کنید. همچنین، تعداد نفراتی که از زیرانداز استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید تا اندازه‌ی آن متناسب با نیازتان باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    زیرانداز از وسایل ضروری پیک نیک کم‌ هزینه برای مسافرت عید نوروز

    ۳- پتو و بالش مسافرتی

    یکی از وسایل کم‌هزینه و کاربردی که می‌توانید برای سفرهای عید نوروز به همراه داشته باشید، پتو و بالش مسافرتی است. این پتوها و بالش‌ها به دلیل حجم و وزن کم، به راحتی قابل حمل هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. بنابراین، اگر به دنبال سفری راحت و آسوده هستید، حتما پتو و بالش مسافرتی را در لیست لوازم خود قرار دهید.

    ۴- ظروف سبک و مقاوم

    در سفرهای نوروزی، انتخاب ظروف مناسب می‌تواند نقش مهمی در لذت‌بخش‌تر شدن سفر شما داشته باشد. ظروف ایده‌آل برای سفر، ظروفی هستند که علاوه بر سبکی از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند. ظروفی که وزن کمی دارند، حمل و نقل آسان‌تری داشته و فضای کمتری را در چمدان شما اشغال می‌کنند.

    علاوه بر وزن و جنس، قابلیت شست‌وشوی آسان نیز از دیگر ویژگی‌های مهم ظروف سفر به حساب می‌آید. در سفرهای طولانی که دسترسی به امکانات محدود است، ظروفی که به راحتی شسته می‌شوند بسیار کارآمد خواهند بود.

    از جمله ظروف مناسب برای سفر می‌توان به ظروف پلاستیکی و استیل اشاره کرد. ظروف پلاستیکی به دلیل وزن کم و قیمت مناسب، انتخابی ایده‌آل برای سفر هستند. اما اگر به دنبال ظروفی بادوام و ماندگارتر هستید، ظروف استیل گزینه بهتری برای شما خواهند بود.

    بیشتر بخوانید: سبزه‌های عید رو کی بذاریم؟

    ۵- کتری و فلاسک

    برای سفرهای نوروزی، فلاسک و کتری از جمله وسایل کم هزینه و کاربردی برای پیک نیک هستند که می‌توانند در هر سفر، نوشیدنی‌های گرم و خنک شما را در دسترس نگه دارند.

    هنگام خرید کتری به مقاومت آن در برابر حرارت توجه کنید تا در اثر استفاده مکرر و گرم شدن، دچار آسیب و نقص نشود. همچنین، فلاسک‌ها را از جنس مرغوب انتخاب کنید تا دمای نوشیدنی‌ها را برای مدت طولانی حفظ کنند.

    ۶- وسایل آشپزی

    طعم لذت‌بخش غذای پخته‌شده در طبیعت، تجربه‌ای بی‌نظیر در هر پیک‌ نیک است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که از پخت و پز در دل طبیعت لذت می‌برید، این لیست از تجهیزات برایتان مفید خواهد بود:

    برای پخت غذاهای کبابی:

    • منقل
    • سیخ
    • سینی
    • ژل آتش زا
    • زغال
    • کبریت
    • بادبزن

    برای سرخ کردن غذا:

    • روغن
    • ماهیتابه
    • تابه

    بیشتر بخوانید: ۱۵ پیشنهاد جذاب و دیدنی برای تهران گردی در عید ۱۴۰۳

    وسایل آشپزی از لوازم ضروری پیک نیک کم‌ هزینه برای مسافرت عید نوروز

    ۷- وسایل الکترونیکی

    در دنیای امروز، وابستگی ما به وسایل الکترونیکی به شدت افزایش یافته است. این وابستگی در سفرها و تفریحات به خصوص پیک‌ نیک‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کند.

    گوشی‌های موبایل، دوربین‌های عکاسی، چراغ قوه و اسپیکرهای بلوتوث و پاوربانک همگی از جمله تجهیزاتی هستند که در پیک‌ نیک‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاوربانک یک منبع انرژی قابل حمل است که می‌تواند در هر مکانی به شما در شارژ کردن وسایلتان کمک کند.

    ۸- چادر مسافرتی

    چادر مسافرتی از ملزومات هر پیک‌ نیکی است. انتخاب چادر مسافرتی کار سختی نیست، فقط کافی است به چند نکته توجه کنید. اول از همه، عایق رطوبت بودن چادر بسیار مهم است تا در صورت بارندگی از خیس شدن شما و وسایلتان جلوگیری کند. همچنین، مقاومت چادر در برابر باد و پارگی نیز از دیگر نکات قابل توجه است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی کاکائویی برای عید نوروز

    ۹- ضدآفتاب

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در پیک‌ نیک باید به آن توجه کرد، محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. اشعه‌های مضر خورشید می‌توانند باعث آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست شوند. استفاده از ضدآفتاب، راهی ساده و کم‌هزینه برای محافظت از پوست در برابر این اشعه‌ها است.

    ۱۰- عینک آفتابی و کلاه

    عینک آفتابی و کلاه دو نمونه از وسایلی هستند که با وجود قیمت کم، نقشی اساسی در سفر شما ایفا می‌کنند. درست است که وسایلی مانند خوراکی، نوشیدنی، زیرانداز و چادر از ملزومات اولیه پیک نیک هستند، اما بدون عینک آفتابی و کلاه ممکن است از تابش آفتاب اذیت شده و نتوانید به طور کامل از تفریح خود لذت ببرید.

    عینک آفتابی و کلاه از لوازم ضروری برای سفر

    ۱۱- خوراکی و تنقلات

    برای داشتن یک سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز، علاوه بر برنامه‌ریزی و انتخاب مقصد مناسب، توجه به خوراکی‌ها و وسایل پخت و پز نیز حائز اهمیت است. یک سبد پیک نیک که شامل تنقلات، ادویه‌جات و مواد اولیه لازم برای پخت و پز باشد، می‌تواند کیفیت سفر شما را به طور قابل توجهی ارتقا دهد.

    همچنین، می‌توانید با کمی خلاقیت خوراکی‌های ساده و خوشمزه‌ای مانند ساندویچ، سالاد، میوه و سبزیجات تازه، کیک و کلوچه خانگی را نیز به سبد پیک نیک خود اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی زنبوری مناسب عید نوروز

    ۱۲- وسایل جانبی

    علاوه بر موارد قبلی، تعدادی دیگر از وسایل کم هزینه نیز وجود دارند که برای پیک نیک ضروری هستند. سفره یکبار مصرف برای صرف غذا، دمپایی یا کفش مناسب برای راحتی در حین پیاده‌روی و گشت و گذار، کیسه زباله برای جمع آوری زباله‌ها و دستمال کاغذی برای نظافت و رفع نیازهای بهداشتی از جمله این وسایل هستند.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به معرفی تعدادی از وسایل پیک نیک کم‌ هزینه برای سفر عید نوروز پرداختیم. با استفاده از این لیست و به کارگیری خلاقیت و ابتکار می‌توانید لیست وسایل را متناسب با نیازها و سلیقه‌تان تکمیل کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.