دانستنی

۱۵ پیشنهاد جذاب و دیدنی برای تهران گردی در عید ۱۴۰۳

اگر با خودتان فکر می‌کنید که عید کجا بریم خلوت باشه، پیشنهاد ما تهران گردی است. تهران پر از جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی مختلف است که حتی کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند نیز بسیاری از آن‌ها را ندیده‌اند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین ایده‌های تهران گردی در عید ۱۴۰۳ آشنا شوید.

راهنمای تهران گردی در بهار ۱۴۰۳

با شروع تعطیلات نوروز تهران در آرام‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد و از آن جایی که بخش زیادی از شهروندان تهرانی به سفر می‌روند، خیابان‌ها خلوت و هوا صاف می‌شود. پس اگر قصد دارید از جاذبه‌های گردشگری تهران دیدن کنید و در تعطیلات عید نوروز یک سفر بی‌نظیر را تجربه کنید، بهتر است بهتر است از همین حالا برای تهران گردی برنامه ریزی کنید.

اما عید تهران کجا بریم؟ در ادامه این بخش می‌توانید با ایده‌های تهران گردی ویژه نوروز ۱۴۰۳ آشنا شوید.

۱- کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد که در خیابان ولیعصر واقع شده، یکی از دیدنی‌های منحصر به فرد تهران محسوب می‌شود. این کاخ در دوره پهلوی ساخته شده و باغ بزرگ و زیبایی دارد.

درختان بلند این باغ در کنار عمارت فوق العاده آن که امروزه به یک موزه تبدیل شده، آرامشی وصف ناپذیر به بازدیدکنندگان می‌بخشد. برای دیدن این کاخ باید هزینه کمی را به عنوان ورودی پرداخت کنید. سپس برای دیدن هر بخش آن نیز لازم است هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود.

۲- کاخ گلستان

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی تهران کاخ گلستان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این کاخ در دوره قاجار ساخته شده و در محدوده جنوب شهر و نزدیک بازار تهران قرار دارد. کاخ گلستان بخش‌های متعددی دارد و برای بازدید از هر یک از بخش‌های آن باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کاخ نیاوران در تهران

    ۳- کاخ نیاوران

    برای تهرانگردی در نوروز بهتر است حتما سری به کاخ نیاوران بزنید. این کاخ سلطنتی پیش از دوره قاجار و به دستور فتحعلی شاه ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین مراکز فرهنگی تاریخی تهران محسوب می‌شود.

    این کاخ در منطقه شمیرانات واقع شده و مساحتی در حدود ۱۱ هکتار دارد. هزینه ورودی این کاخ بسیار اندک است و می‌توانید بعد از پرداخت از این مجموعه جذاب دیدن کنید.

    ۴- پل طبیعت

    پل طبیعت یکی از منحصر به فردترین مکان‌های دیدنی تهران است که به صورت سه طبقه طراحی شده است. پل طبیعت دو پارک مهم تهران یعنی پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند و در فاصله ۳۰۰ متری و ارتفاع ۴۰ متری ساخته شده است.

    این پل به عنوان بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی خاورمیانه شناخته می‌شود و با ایستادن روی آن می‌توانید منظره زیبایی پارک و برج‌های آتش را در پارک آب و آتش مشاهده کنید.

    پل طبیعت روی اتوبان مدرس احداث شده و می‌توانید با مترو، اتوبوس یا ماشین شخصی خودتان را به آن برسانید. طبقه اول پل طبیعت پر از رستوران کافی‌شاپ‌های متعدد است. طبقه دوم آن نیز نیمکت‌هایی دارد تا بنشینید و کمی خستگی در کنید و طبقه سوم آن محل قدم زدن و پیاده روی و لذت بردن از چشم انداز فوق العاده دیدنی آن است.

    پل طبیعت در تهران

    ۵- جنگل و دریاچه چیتگر

    دریاچه مصنوعی چیتگر که به عنوان دریاچه خلیج فارس شناخته می‌شود، یکی دیگر از دیدنی‌های شهر تهران است که می‌توانید در نوروز از آن دیدن کنید. در این دریاچه امکانات رفاهی و تفریحی زیادی وجود دارد. می‌توانید در دریاچه قایق سواری یا ماهیگیری کنید یا در اطراف پارک دوچرخه سواری کنید و در رستوران‌ها و کافه‌های لوکس آن چیزی میل کنید.

    ۶- عمارت مسعودیه

    عمارت مسعودیه یکی از بناهای تاریخی تهران است که بخش‌های دیدنی متنوعی دارد. هزینه ورود به این عمارت بسیار ناچیز است، اما امکان بازدید از داخل عمارت اصلی وجود ندارد.

    این عمارت بخش‌های مختلفی مثل دیوانخانه، سفره خانه، حیاط سی جوادی، عمارت سید جوادی، عمارت و حیاط مشیری، حیاط خلوت، عمارت حیاط خلوت، عمارت سردر، عمارت سردرد کالسکه رو، باغ دیوانخانه، بنای یک طبقه با زیر زمینی دارد که می‌توانید از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید.

    بیشتر بخوانید: تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ کجا بریم؟

    ۷- خانه موزه مقدم

    اگر از بازدید از موزه و تماشای اماکن تاریخی لذت می‌برید، بهتر است حتما از موزه مقدم نیز دیدن کنید. این موزه در واقع خانه یکی از درباریان قاجار است که بخش‌های متعددی دارد.

    حیاط این خانه با حوض زیبا و درختان اقاقیا و گیلاسی که دارد آنقدر زیباست که مدت‌ها محو تماشا خواهید شد. جالب است بدانید که از نظر بازدیدکنندگان این خانه به عنوان زیباترین خانه جهان شناخته می‌شود و فضای آن آنقدر دلنشین و دوست داشتنی است که از قدم زدن در آن سیر نمی‌شوید.

    موزه مقدم در خیابان امام خمینی و بعد از خیابان شیخ هادی واقع شده و در نیم سال اول سال می‌توانید از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از آن دیدن کنید. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این موزه باید هزینه‌ای را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

    بازدید از خانه موزه مقدم تهران

    ۸- لواسان

    لواسان یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری تهران است که در محدوده شمال شرق تهران قرار دارد. این منطقه پر از خانه‌های ویلایی و رستوران‌های شیک است و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر دوست دارید چهره‌ای متفاوت از تهران را مشاهده کنید، بهتر است حتما سری به لواسان بزنید.

    ۹- درکه و دربند

    درکه و دربند دو مورد از زیباترین مناطق ییلاقی تهران هستند که دربند یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال تهران است. پیاده روی در منطقه دربند، کوهنوردی و بازدید از آبشار دوقلوی دربند که در ۲۰ متری مسیر صعود به توچال قرار دارد، از محبوب‌ترین دیدنی‌های آن هستند.

    به علاوه در این منطقه می‌توانید سوار بر تله سیژ شوید و تجربه‌ای متفاوت را برای خودتان رقم بزنید. بعد از گشت و گذار در این منطقه حتما سری به رستوران‌ها و کافه‌های سنتی آن بزنید و چیزی میل کنید تا خستگی از تنتان بیرون رود.

    درکه هم شباهت زیادی به دربند دارد و یک دره کوچک در محله شمیرانات است و تفریحاتی مشابه دربند دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود.

    بازدید از درکه و دربند تهران

    ۱۰- باغ موزه نگارستان

    باغ موزه نگارستان یکی دیگر موزه‌هایی است که باید در نوروز ۱۴۰۳ از آن دیدن کنید. این باغ آرامگاه کمال الملک، نقاش معروف دربار ناصری است که علاوه بر موزه، باغی فوق العاده جذاب و دیدنی دارد. این باغ به دستور فتحعلی شاه در دوره قاجار ساخته شد و از بزرگ‌ترین باغ‌های قاجار محسوب می‌شود.

    ۱۱- توچال

    توچال یک منطقه تفریحی ورزشی در شمال تهران است که جاذبه‌های طبیعی و امکانات تفریحی متنوعی دارد. در این منطقه می‌توانید تفریحاتی مثل اسکی، صخره‌نوردی، سوارکاری و پیاده روی در طبیعت را تجربه کنید یا از باغ وحش و پارک آبی دیدن کنید یا در کنار اعضای خانواده به رستوران بروید و یک غذای خوشمزه میل کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی غذاهای اصیل و سنتی تهرانی

    ۱۲- برج میلاد

    یکی از جاهای تفریحی تهران، برج میلاد است. این برج که در منطقه کوی نصر قرار دارد، بخش‌های متعددی دارد. برای بازدید از بخش‌های مختلف آن باید به بخش پذیرش در لابی ساختمان مراجعه کنید.

    در این برج مراکز تفریحی، موزه و رستوران‌های متعددی وجود دارد. یکی از تفریحات جذاب برج میلاد پیاده روی در آسمان، پرواز در آسمان و تاب سواری در ارتفاع ۲۸۰ متری است.

    از مهم‌ترین تفریحات این برج نیز می‌توان به شهربازی، سالن بولینگ، باشگاه پینت بال، زیپ لاین، اتاق فرار و کنسرت‌های مختلف اشاره کرد.

    بازدید از برج میلاد تهران

    ۱۳- باغ کتاب

    اگر از گشت و گذار در نمایشگاه کتاب لذت می‌برید، بهتر است به باغ کتاب سر بزنید. این باغ کتاب در منطقه عباس آباد قرار دارد و مرجع فروش محصولات فرهنگی و کتاب‌های مخصوص کودک و نوجوان در کشور محسوب می‌شود. مجسمه‌های کارتونی موجود در این باغ، تصاویر متحرک و منظره فوق العاده آن موجب می‌شود تا همه افراد با هر سن و سالی از آن لذت ببرند.

    ۱۴- باغ پرندگان

    باغ پرندگان از زیباترین پارک‌های تهران است که می‌توانید در آن از بیش از ۳۰۰۰ نوع پرنده در ۱۶۸ گونه مختلف دیدن کنید. این باغ پر از آب نماهای مختلف و برکه‌های مصنوعی است و منظره بی‌نظیری دارد.

    بیشتر بخوانید: ۱۴ بازار خرید ارزان در تهران

    ۱۵- پارک ارم

    پارک ارم یک مجموعه تفریحی بزرگ در تهران است که شامل شهربازی روباز، دریاچه، قلعه شادی و باغ وحش است. بازی‌های متعدد این پارک در کنار رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز تفریحی متعددی که دارد، موجب شده تا این پارک به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های خانوادگی شناخته شود.

    همانطور که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا مطالعه کردید تهران مراکز تفریحی، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی متعددی دارد. اگر در عید به دنبال یک مقصد گردشگری دیدنی و خلوت هستید، بهتر است برای سفر به تهران آماده شوید و امسال عید از تماشای جذابیت‌های پایتخت لذت ببرید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.