آشپزیخواص مواد غذایی

۵ روش تهیه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی

آیا تا به حال چیزی در مورد فواید معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی شنیده‌اید؟ شلغم و عسل دو ماده مفید برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن هستند که اگر با هم ترکیب شوند، یک معجون بی‌نظیر برای سرماخوردگی و آنفولانزا ایجاد می‌شود. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی آشنا شوید.

روش اول: تهیه معجون شلغم و عسل 

برای تهیه این معجون مفید و معجزه آسا باید از ترکیب شلغم و عسل طبیعی استفاده کنید. بعد از آماده شدن این معجون باید آن را با قاشق بخورید یا در لیوان بریزید و بنوشید. پس اگر به این فکر می‌کنید که چگونه با شلغم پنی سیلین درست کنیم، بهتر است همین حالا دست به کار شوید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه معجون شلغم و عسل آشنا شوید.

مرحله اول:  شلغم‌ها را بشویید

برای شروع باید شلغم‌هایی را انتخاب کنید که اندازه تقریبا یکسانی دارند. با این روش شلغم‌ها همگی در یک زمان مشخص می‌پزند و آماده می‌شوند. سپس آن‌ها را خوب بشویید. برای شستن شلغم‌ها بهتر است از یک برس یا اسکاچ سیمی استفاده کنید.

مرحله دوم؛ داخل شلغم‌ها را خالی کنید

در این مرحله باید با کمک چاقوی تیز قسمت فوقانی شلغم‌ها را برش دهید. با کمک چاقو یا یک اسکوپ فلزی کوچک داخل شلغم‌ها را کمی خالی کنید. به خاطر داشته باشید که در این مرحله تنها باید کمی از شلغم را بردارید تا فضای کافی برای ریختن عسل در شلغم ایجاد شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شلغم

    مرحله سوم؛ مقداری عسل در شلغم‌ها بریزید

    حالا ۱ تا ۱/۵ قاشق عسل خام در هر یک از شلغم ها بریزید. مراقب باشید که شلغم کاملا پر نشود و فضای خالی در آن وجود داشته باشد. بهتر است تنها ۲/۳ فضای داخل شلغم‌ها را با عسل پر کنید. همه شلغم‌ها را به همین روش آماده کنید و سپس سرهای بریده شده را روی آن‌ها قرار دهید.

    مرحله چهارم؛ معجون شلغم و عسل را آماده کنید

    در این مرحله باید شلغم‌ها را داخل یک قابلمه بچینید و بعد به آن آب اضافه کنید. مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که روش شلغم‌ها را بپوشاند. شعله گاز را کمک کنید و اجازه دهید شلغم‌ها برای مدت ۸ ساعت به آرامی بپزند و بخش زیادی از آب آن‌ها بخار شود. زمانی که آب شلغم کم شد و شلغم‌ها به خوبی نرم شدند، همه مواد را در یک کاسه بریزید و میل کنید. در این روش شلغم کاملا له می‌شود و باید آن را با قاشق میل کنید یا در لیوان بریزید و بنوشید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی شلغم 

    روش دوم: تهیه معجون شلغم و عسل 

    اگر دوست ندارید در زمان پخت معجون شلغم و عسل، شلغم‌ها کاملا له شوند، می‌توانید از این روش برای تهیه معجون استفاده کنید. در این روش پخت معجون شلغم و عسل باید شلغم‌ها را بشویید و درست مثل روش قبل داخل آن‌ها را کمی با اسکوپ تخلیه کنید. در ادامه مقداری عسل داخل شلغم‌ها بریزید. شلغم‌ها را در یک قابلمه مناسب بچینید و بعد به اندازه‌ای آب به قابلمه اضافه کنید که وارد شلغم‌ها نشود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا شلغم‌ها برای چند ساعت بپزند.

    در این روش شلغم‌ها به خوبی می‌پزند و نرم می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را در ظرف بریزید و میل کنید. فراموش نکنید که بخش زیادی از خواص شلغم در آب آن وجود دارد، بنابراین آب شلغم را نیز جداگانه مصرف کنید.

    معجون شلغم و عسل

    روش سوم: تهیه معجون شلغم و عسل

    روش بعدی برای تهیه معجون شلغم و عسل این است که شلغم‌ها را جداگانه بپزید. در این روش شلغم‌ها با سرعت بالاتری آماده می‌شوند. برای شروع باید شلغم‌ها را بشویید و همراه با آب در قابلمه بریزید تا بپزند. زمانی که شلغم‌ها آب پز شدند، مقداری عسل روی آن‌ها بریزید و سپس شلغم‌ها را میل کنید.

    روش چهارم : تهیه شلغم و عسل و لیمو

    در این روش برای تهیه معجون شلغم و عسل باید شلغم‌ها را بشویید و همراه با مقدار کمی آب در یک شیشه بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید. اجازه دهید شلغم‌ها برای چند ساعت در آب جوش بپزند. سپس شیشه را از داخل قابلمه بردارید. شلغم پخته و عصاره آن را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیمو ترش تازه و عسل به آن اضافه کنید. این معجون سرشار از خاصیت است و به خاطر روش پختی که دارد، کلیه مواد مغذی شلغم حفظ می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش شلغم 

    روش پنجم: تهیه شلغم و عسل بدون پخت

    برای تهیه آنتی بیوتیک خانگی برای درمان سرماخوردگی می‌توانید شلغم‌ها را بشویید و به روشی که پیش‌تر گفته شد داخل آن‌ها را خالی کنید. در ادامه داخل شلغم‌ها را با عسل پر کنید و سپس سر جدا شده شلغم را روی آن‌ها قرار دهید. اجازه دهید شلغم‌ها برای ۲۴ ساعت در آشپزخانه بمانند. بعد از ۲۴ ساعت عسل حالتی رقیق پیدا می‌کند. می‌توانید عسل داخل شلغم‌ها را در لیوان بریزید و تا چند روز مصرف کنید. بعد از مصرف عسل داخل شلغم می‌توانید یک بار دیگه داخل آن‌ها عسل بریزید و دوباره معجون درست کنید. بهتر است بیشتر از ۲ بار در هر شلغم معجون درست نکنید.

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه معجون شلغم و عسل

    • برای تخلیه داخل شلغم‌ها می‌توانید از چاقو، اسکوپ فلزی یا قاشق چای‌خوری استفاده کنید.
    • در زمان خالی کردن داخل شلغم‌ها مراقب باشید تا به دیواره داخلی شلغم آسیب وارد نکنید.
    • برای تهیه معجون شلغم و عسل روی بخاری باید هر شلغم را داخل یک لیوان قرار دهید و کمی آب به آن اضافه کنید. سپس لیوان‌ها را روی بخاری بگذارید. به خاطر داشته باشید که شعله بخاری باید کم باشد. در این روش آماده شدن معجون شلغم حدود ۸ ساعت طول می‌کشد.
    • برای تهیه معجون شلغم و عسل حتما از عسل طبیعی و خام استفاده کنید.
    • برای درمان سرماخوردگی با معجزه معجون شلغم و عسل باید از شلغم تازه و سالم و عسل طبیعی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص شلغم برای سرماخوردگی

    سوالات متداول

    در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات شما در مورد معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی پاسخ داده‌ایم.

    خواص شلغم و عسل چیست؟ از مهم‌ترین خواص شلغم پخته با عسل می‌توان به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، نرم شدن گلو، درمان سرفه و گلودرد اشاره کرد.

    برای درمان سرماخوردگی چند روز از معجون شلغم و عسل استفاده کنیم؟ به منظور درمان سرماخوردگی و سرفه خلط دار می‌توانید از معجون شلغم و عسل به مدت ۳ تا ۷ روز استفاده کنید.

    معجون شلغم و عسل یک درمان طبیعی و فوق العاده موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی و گلودرد است. اگر تجربه درست کردن این معجون را دارید، حتما نظرات خود را با ما به اشتراک به بگذارید.

     

    ۲.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.