فرهنگ و هنر

بهترین سریال‌های اکشن که هر فیلم باز باید ببیند!

سریال‌های اکشن مخاطبان را با سکانس‌های مبارزات هیجان‌انگیز، تعقیب و گریزهای و روایت‌های پرمخاطب در بدن بیننده خود آدرنالین ترشح می‌کند.
در این مقاله ما در مجله اینترنتی اکالا بلاگ، بهترین سریال‌های اکشن را برای معرفی به شما، انتخاب کرده‌ایم.

۱-سقوط (Fallout)

سال ساخت و پخش: ۲۰۲۴ – تاکنون
امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۶

«فال‌آوت» در آینده‌ای پسا آخرالزمانی در شهر لس‌آنجلس که دچار پیامدهای ویرانی هسته‌ای است، شهروندان چاره‌ای جز پناه‌بردن به پناهگاه‌های زیرزمینی ندارند. تشعشعات جهش‌یافته‌ها و راهزنان، بقای آنان را تهدید می‌کنند. این سریال سفر کسانی را روایت که از پناهگاه‌های اتمی خود بیرون می‌آیند و به دنیایی ناشناخته می‌روند که در هر قدم آن می‌تواند جنگی شعله‌ور برای هستی باشد.

بازیگران: الا پورنل در نقش لوسی مک لین، آرون موتن در نقش ماکسیموس، والتون گوگینز در نقش کوپر هاوارد، لزلی اوگامزدر نقش بتی پیرسون.

نظر منتقدان: «فال‌آوت» به‌عنوان اقتباسی که توسعه واقعی از یک بازی کامپیوتری است، مورد تمجید واقع شده است. این سریال به طرز ماهرانه‌ای مناظر پسا آخرالزمانی را به نمایش می‌گذارد و بینندگان لحظات پر تعلیقی را تجربه می‌کنند. توجه فیلم به جزئیات، به آن اصالت می‌بخشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سایه‌روشن: «فال‌آوت» یک سریال تلویزیونی با بالا است که در محافل منتقدین مورد بحث و بررسی فراوان قرار گرفته است. بینندگان تشنه ماجراهای پسا آخرالزمانی، مشتاق فصل دوم این سریال هستند. «فال‌آوت» نوید یک سفر جذاب را در دنیایی می‌دهد که برای همیشه توسط فاجعه تغییر کرده است.   

    ۲-بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۱۱-۲۰۱۹

    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۹.۲

    «بازی تاج‌وتخت» یک حماسه فانتزی در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس است که مملو از دسیسه‌های سیاسی، جنگ‌های وحشیانه و موجودات افسانه‌ای است. چندین خانواده اشرافی برای کنترل تخت آهنین، مقر قدرت در هفت‌پادشاهی وستروس، رقابت می‌کنند. این سریال اتحادها، خیانت‌ها و نبردهای آنها برای قدرت را درحالی‌که تهدیدی از شمال (وایت واکرها، ارتشی از مردگان) یک تهدید وجودی برای تمام بشریت است، روایت می‌کند.

    بازیگران: پیتر دینکلیج در نقش تیریون لنیستر، امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین، کیت هرینگتون در نقش جان اسنو، لنا هیدی در نقش سرسی لنیستر.

    نظر منتقدان: «بازی تاج‌وتخت» به دلیل روایت گسترده، شخصیت‌های پیچیده و جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌اش، تحسین فراوانی را دریافت کرده است. فصل‌های اولیه نمرات تقریباً عالی دریافت کردند، درحالی‌که فصل‌های بعدی نظرات متفاوتی را برانگیخته است و برخی از سرعت و تصمیم‌های خاص داستان انتقاد کردند. منتقدان توانایی سریال را در ترکیب عناصر فانتزی با دسیسه‌های سیاسی و شخصیت‌های پیچیده ستایش کرده‌اند. «بازی تاج‌وتخت» رکوردهای متعددی را شکسته است و به یک پدیده جهانی تبدیل شد و جرقه بحث‌های بی‌شماری در مورد شخصیت‌ها و پیچش‌های داستانی آن را برانگیخت.

    سایه‌روشن: پیش‌تولید سریال درجه یک است، این سریال با لباس‌های حرفه‌ای، ست‌های خیره‌کننده و جلوه‌های ویژه چشمگیر دنیای خارق‌العاده وستروس را خلق می‌کند. «بازی تاج‌وتخت» علی‌رغم جنجال‌های فصل بعدی‌اش، همچنان نقطه عطفی مهم در تاریخ سریال‌سازی است و مرزهای داستان‌سرایی فانتزی را جابه‌جا کرده است.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۹ فیلم‌ عاشقانه؛ برای افراد رمانتیک و عاشق

    ۳-خاندان اژدها (House of the Dragon)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۲۲ – تاکنون
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۴

    «خاندان اژدها» شما را به تماشای شعله‌های جاه‌طلبی، خیانت دعوت می‌کند. «خاندان اژدها» ما را به ۱۷۲ سال قبل از تولد دنریس تارگرین می‌برد. این سریال بر اساس کتاب «آتش و خون» نوشته جورج آر آر مارتین است و نزدیک به ۲۰۰ سال قبل از رویدادهای «بازی تاج‌وتخت» روایت می‌شود. خاندان تارگرین در اوج قدرت خود درگیر جنگ جانشینی داخلی است. سرنوشت این خانواده درحالی‌که آنها درگیر جنگ قدرت هستند، یک تعلیق زیبای هنری به وجود آورده است.

    بازیگران: مت اسمیت در نقش شاهزاده دیمون تارگرین، اما دارسی در نقش ملکه رینیرا تارگرین، اولیویا کوک در نقش ملکه آلیسنت هایتاور، ریس ایفانس در نقش سر اتو هایتاور.

    نظر منتقدان: «خاندان اژدها» پیش‌درآمد سریال محبوب «بازی تاج‌وتخت» است که تحسین منتقدان و انتظارات طرف‌داران را برانگیخت. منتقدان اپیزود افتتاحیه را تماشایی توصیف می‌کنند. این سریال ظهور، سقوط سلسله تارگرین و درگیری‌های آتشینی که وستروس را شکل داد را بررسی می‌کند. طرف‌داران مشتاقانه منتظر درام و دسیسه‌های سیاسی اژدها هستند.

    سایه‌روشن: طبق گزارش ورایتی، هر قسمت از خاندان اژدها کمتر از ۲۰ میلیون دلار هزینه دارد. در مقایسه با سریال بازی تاج‌وتخت که حدود ۱۰۰ میلیون دلار در برای فصل هزینه داشت و هر قسمت آن در فصل‌های اول تا پنجم با نزدیک به ۶ میلیون دلار تولید شد، و هزینه هر قسمت برای فصل‌های ششم و هفتم حدود ۱۰ میلیون دلار و هر قسمت در فصل هشتم و آخر آن حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد شد که سود آن در مجموع ۲۸۵ میلیون دلار تا فصل هشتم ارزیابی شده است.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید!

    ۴-دردویل (Daredevil)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۱۵-۲۰۱۸
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۶

    «دردویل» یک درام ابرقهرمانی است که در دنیای سینمایی مارول اتفاق می‌افتد، این داستان حول محور شخصیت مت مرداک (با بازی چارلی کاکس)، یک وکیل نابینا می‌گذرد. مرداک از حواس بالایی برخوردار است و به او اجازه می‌دهد تا در خیابان‌های جهنمی شهر نیویورک حرکت کند و با جنایت مبارزه کند. این سریال به موضوعات عدالت، اخلاق و چالش‌های عملکرد خارج از قانون می‌پردازد.

    بازیگران: چارلی کاکس در نقش مت مرداک/دردویل، دبورا آن وول در نقش کارن پیج، الدن هنسون در نقش فوگی نلسون، وینسنت دونوفریو در نقش ویلسون فیسک.

    نظر منتقدان: «دردویل» به‌طورکلی نقدهای مثبتی دریافت کرد، با ستایش برای سکانس‌های اکشن، تصویرهای سخت از جنایات شهری و بازی بازیگران اصلی. سایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۲% را برای فصل ۱ اختصاص داده است که جذاب سریال و بررسی معضلات پیچیده اخلاقی را برجسته کند. سایت متاکریتیک امتیاز ۸۲ را به فصل ۱ اختصاص می‌دهد که نشان‌دهنده تحسین منتقدان است. منتقدان بازی چارلی کاکس و وینسنت دونوفریو، و تمایل آن برای پرداختن به موضوعات ژانر ابرقهرمانی را ستودند. درحالی‌که فصل‌های بعدی نقدهای متفاوتی دریافت کردند.

    سایه‌روشن: این سریال به دلیل استفاده نوآورانه از طراحی صدا برای جبران نابینایی قهرمان داستان شناخته می‌شود و تجربه‌ای منحصربه‌فرد و همه‌جانبه را برای بینندگان ایجاد می‌کند. «دردویل» به بررسی تأثیر روانی خشونت می‌پردازد و اثراتی را که بر زندگی و سلامت مت مورداک می‌گذارد را بررسی می‌کند.

    ۵-بادبان‌های سیاه (Black Sails)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۱۴-۲۰۱۷
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۲

    «بادبان‌های سیاه» در اوایل قرن هجدهم، در دوران طلایی دزدی دریایی رخ می‌دهد. کاپیتان فلینت همراه یک خدمه جوان‌تر را درحالی‌که برای بقای جزیره پراویدنس می‌جنگند، به همراه می‌آورد. این سریال دزدان دریایی جویای گنج را نشان می‌دهد که به مبارزه با دولت بریتانیا سعی بر دستگیری آنها دارند، می‌پردازد. دزدان دریایی واقعی که در این نمایش تخیلی می‌شوند عبارتند از: آن بانی، بنجامین هورنیگلد، جک راکهام، چارلز وین، ند لو، اسرائیل هندز و ریش سیاه. این سریال توسط جاناتان ای. استاینبرگ و رابرت لوین ساخته شده است. این سریال از رمان «جزیره گنج» اثر رابرت لوئیس استیونسون در سال ۱۸۸۳ اقتباس شده است. «بادبان‌های سیاه» ابتدا به‌صورت رایگان در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های پخش آنلاین پخش شد و سپس تلویزیون کابلی آن پخش کردند.

    بازیگران: توبی استفنز در نقش کاپیتان فلینت، هانا نیو در نقش النور گاتری، لوک آرنولد در نقش جان سیلور، جسیکا پارکر کندی در نقش مکس.

    نظر منتقدان: این نمایش اقتباس رمان کلاسیک رابرت لوئیس استیونسون به نام جزیره گنج است. از نظر منتقدان «بادبان‌های سیاه» یکی از لذت‌بخش‌ترین سریال‌های دراماتیک تاریخ است که ترکیبی از ماجراجویی عالی، درام و صحنه‌های زیبا در نمایش روزهای طلایی دزدی دریایی است. این سریالی است که نمی‌خواهید آن از دست بدهید.

    سایه‌روشن: پخش زودهنگام فصل دوم این سریال موجی از شادی را در میان طرف‌داران آن به وجود آورد که نشان از محبوبیت روزافزون آن دارد.
    این سریال به مدت چهارفصل ادامه یافت و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید. «بادبان‌های سیاه» به عنوان یک پدیده فرهنگ محل بحث ها و نظریه های طرفداران خود است.

    بینندگان از براندازی دزدان دریایی، شخصیت‌های اخلاقی پیچیده و جذابیت گنجینه‌های پنهان لذت می‌برند.

    بیشتر بخوانید: ۱۵ سریال برتر نتفلیکس که حتما باید ببینید!

    ۶-لوپن (Lupin‎)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۲۱-تاکنون
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۷.۵

    «لوپن» برداشتی شیک و مدرن از جنتلمن دزد کلاسیک فرانسوی، آرسن لوپن است. داستان سریال در پاریس معاصر اتفاق می‌افتد، این سریال درباره آسان دیوپ (عمر سای)، یک مهاجر سنگالی است که از رمان‌های لوپن برای انتقام مرگ پدرش الهام گرفته است. آسان به یک دزد چیره‌دست تبدیل می‌شود و خانواده پولگرینی پاریسی را هدف قرار می‌دهد که به عقیده او مسئول محکومیت ناعادلانه پدرش هستند. «لوپن» نگاهی جدید را در مورد ژانر کلاسیک دزدی، ترکیبی از اکشن، تعلیق و تفسیر اجتماعی نمایش می‌دهد.

    بازیگران: عمر سای در نقش آسان دیوپ، وینسنت لوندز در نقش کاپیتان رومن لوژیه، لودیوین ساگنیر در نقش کلر پلگرینی، نیکول گارسیا در نقش آن پلگرینی.

    نظر منتقدان: «لوپن» نقدهای مثبتی دریافت کرده است که به دلیل جلوه‌های بصری شیک، اجرای کاریزماتیک و تغییر مدرنش در یک شخصیت کلاسیک مورد تحسین قرار گرفته است. منتقدان بازی عمر سای را در نقش اسان دیوپ جذاب و حیله‌گرانه توصیف کرده‌اند. این فیلم ادای احترام به داستان اصلی لوپن و درعین‌حال ارائه یک برداشت معاصر و پر اکشن از شخصیت است. «لوپن» با ترکیبی منحصربه‌فرد از ظرافت فرانسوی و سکانس‌های دزدی هیجان‌انگیز، به یک محبوب جهانی تبدیل شده است.

    سایه‌روشن: این سریال شامل فلاش‌بک‌هایی از زندگی موریس لبلان، خالق آرسن لوپن است که خطوط بین داستان و واقعیت را محو می‌کند و لایه‌ای دیگر به روایت می‌افزاید. «لوپن» به بررسی مضامین بی‌عدالتی اجتماعی و نژادپرستی در فرانسه معاصر می‌پردازد و یک تغییر آگاهانه اجتماعی در ژانر کلاسیک دزدی ارائه می‌دهد.

    ۷-مندلورین (The Mandalorian‎)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۱۹-تاکنون
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۷

    «مندلورین» داستان یک ماجراجویی وسترن فضایی است که جهان جنگ ستارگان را نشان می دهد. این سریال یک شکارچی به نام دین جارین را نمایش می‌دهد که ماموریت خطرناکی را بر عهده می گیرد که مسیر زندگی او را تغییر می دهد. او محافظ گروگو، کودکی اسرارآمیز از همان گونه یودا می‌شود و پیوندی عجیبی ایجاد می‌کند که آنها را به سفری خطرناک در سراسر کهکشان هدایت می‌کند. «مندلورین» وسترن های کلاسیک فضایی را با مضامین غبارآلود و در دنیای دوست داشتنی، شبیه جنگ ستارگان به تصویر می کشد.

    بازیگران: پدرو پاسکال در نقش دین جارین، جینا کارانو در نقش کارا دان، کارل وترز در نقش گریف کارگا.

    نظر منتقدان: «مندلورین» به‌خاطر جلوه‌های بصری خیره‌کننده، سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و پیوند دل‌انگیز دین جارین و گروگو تحسین گسترده‌ای را دریافت کرده است. منتقدان توانایی سریال در نمایش مجدد جادوی جنگ ستارگان و معرفی شخصیت‌های جدید می‌ستاید. منتقدان «مندلورین» را به‌عنوان یک اکشن موفق دنیای جنگ ستارگان می‌ستایند. این سریال ماجراهای هیجان‌انگیز و لحظات دلچسبی را برای طرف‌داران در هر سنی ارائه می‌کند.

    سایه‌روشن: این سریال چندین حضور غافلگیرکننده از شخصیت‌های تثبیت شده جنگ ستارگان دارد که بر هیجان طرف‌داران این اثر افزوده است. «مندلورین» از تکنیک‌های پیشرفته جلوه‌های ویژه استفاده می‌کند و شاهکاری که توسط منتقدان و تماشاگران هر دو مورد تحسین قرار گرفته است.

    ۸-پسران (The Boys)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۱۹-تاکنون
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۷

    «پسران» ما را به دنیایی می‌برد که در آن ابرقهرمانان به‌اندازه افراد مشهور محبوب، به‌اندازه سیاستمداران تاثیرگذار و به‌اندازه خدایان مورد احترام هستند. اما یک جنبه مخفی در قدرت آنها وجود دارد. باید وارد گروهی از انسان‌های معمولی که قصد دارند ابرقهرمانان فاسدی را که از توانایی‌های آنها سوءاستفاده می‌کنند، نابود کنند. «پسران» بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور با همین نام ساخته شده است. این اقتباس که در ابتدا قرار بود یک فیلم بلند باشد، در سال ۲۰۰۸ به سریال تغییر کرد.

    بازیگران: کارل اربن در نقش بیلی بوچر، جک کواید در نقش هیو کمپبل، آنتونی استار در نقش هوملندر.

    نظر منتقدان: «پسران» که در ابتدا یک سریال عادی به نظر می‌رسید، شتاب بیشتری گرفت و تبدیل به یک سریال با رتبه برتر شد. در حال حاضر این سریال سومین سریال تلویزیونی پرمخاطب ایالات متحده با فیلمنامه بلند است. طرف‌داران آن از شوخ‌طبعی و پویایی آن لذت می‌برند. گاردین این سریال را تماشایی توصیف می‌کند که در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن ابرقهرمان‌ها سرکش شده‌اند. هالیوود ریپورتر ترفندهای ابرقهرمانی، طنز سیاه و شخصیت‌های اخلاقی پیچیده در این مجموعه هیجان‌انگیز توصیف می‌کند.

    سایه‌روشن: «پسران» به یک پدیده فرهنگ بین عامه مردم آمریکا تبدیل شده است و بینندگان آن از تماشای آن و ترفندهای ابرقهرمانی و شخصیت‌های پیچیده اخلاقی لذت می‌برند.

    ۹-وایکینگ‌ها (Vikings)

    سال ساخت و پخش: ۲۰۱۳-۲۰۲۰
    امتیاز پایگاه‌داده فیلم‌های اینترنتی (IMDb): ۸.۵

    «وایکینگ‌ها» ما را به دوران بی‌رحم و مرموز می‌برد که ماجراهای، یک جنگجو و کشاورز وایکینگ را نمایش می‌دهد. راگنار مشتاق کاوش در سواحل دوردست و یورش به سراسر اقیانوس است. این داستان او را از شخصی آرام و فروتن به یک شخصیت افسانه‌ای در تاریخ نورس تبدیل می‌کند. این سریال که توسط مایکل هرست ساخته شد و در ۲۰۱۳ در کانال در کانادا به نمایش درآمد. وایکینگ‌ها که در ایرلند فیلم‌برداری شده‌اند، دقت تاریخی، اسطوره و داستان‌سرایی گیرا را همه با هم دارد. این سریال در سال ۲۰۲۰ با انتشار نیمه دوم فصل ششم به پایان رسید.

    بازیگران: تراویس فیمل در نقش راگنار لوثبروک، کاترین وینیک در نقش لاگرتا، گوستاف اسکارسگارد در نقش فلوکی، الکساندر لودویگ در نقش بیورن لوتبروک.
    نظر منتقدان: «وایکینگ‌ها» که در ابتدا شتابی آهسته داشت، به‌تدریج شتاب بیشتری به دست آوردند و به یکی از پنج سریال برتر تبدیل شدند. ترکیبی از اصالت تاریخی، توسعه شخصیت و نبردهای درونی نمایش، مخاطبان را مجذوب خود کرد. از نظر منتقدان این سریال زیبایی ناهموار دوران وایکینگ‌ها را به تصویر می‌کشد و یک تجربه بصری فریبنده ایجاد می‌کند. به طور خلاصه، «وایکینگ‌ها» یکی از لذت‌بخش‌ترین درام‌های تاریخی تا کنون است که ترکیبی از ماجراجویی عالی، درام عالی و نمایش اسطوره‌های نورس روی صفحه‌نمایش است. این سریالی است که نمی‌خواهید از دست بدهید

    سایه‌روشن: این مجموعه یکی از پرمخاطب ایالات متحده است و یکی از ۵ سریال برتر تاریخ است. از شما دعوت می کنند که سفری هیجان انگیز در طول تاریخ و افسانه را آغاز کنید.

    مجله اینترنتی اکالا بلاگ کاوشی در سریال اکشن برتر اکشن بر اساس رتبه‌بندی کاربران و استقبال منتقدان داشتیم. اگر به دنبال یک ماجراجویی پر آدرنالین یا یک روایت پیچیده، با سکانس‌های اکشن هستید، می‌توانید از لیست تهیه شده ما استفاده کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع:
    imdb.com
    rottentomatoes.com
    metacritic.com

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.