دانستنی

خوردن انگور در این زمان چاقتان می‌کند؛ بهترین زمان مصرف آن برای لاغری

آیا مصرف انگور برای لاغری مفید است؟ بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری چه زمانی است؟ و … شاید شما هم شنیده باشید که انگور یک میوه مفید برای لاغری و کاهش وزن است، اما واقعا این ادعا صحت دارد؟ در این مقاله از مجله اکالا، تاثیرات انگور بر کاهش وزن را شرح داده و بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری را معرفی می‌کنیم.

آیا مصرف انگور برای لاغری مفید است؟

پاسخ این سوال هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد. انگور در صورتی می‌تواند برای لاغری مفید باشد که در حد اعتدال مصرف شود. در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی کنید نه تنها باعث لاغری نمی‌شود بلکه منجر به اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

انگور چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

در ادامه، دلایلی که انگور را به یک میوه مفید برای لاغری تبدیل کرده است عنوان می‌کنیم.

انگور چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

۱- انگور کالری کمی دارد

یکی از دلایلی که انگور برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مناسب است، کالری کم آن است. شما با مصرف انگور به جای میان وعده‌های پرکالری می‌توانید کالری دریافتی خود را کاهش داده و به مرور لاغر شوید.

بیشتر بخوانید: با مصرف روزانه این ۷ خوراکی، سلامتی خود را تضمین کنید

۲- انگور سرشار از رسوراترول است

خواص انگور برای لاغری فقط به کالری کم آن محدود نمی‌شود. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام رسوراترول است که نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می‌کند. بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند با مصرف این میوه و دریافت رسوراترول می‌توانند به طور قابل توجهی لاغر شوند.

۳- انگور حاوی الاژیک اسید است

پلی فنول اسید الاژیک یا الاجیک اسید که بیشتر در انگورهای تیره وجود دارد به طور موثری باعث چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود. همچنین، الاژیک اسید می‌تواند عوارض ناشی از چاقی مانند دیابت و چربی خون را کاهش دهد.

۴- انگور حاوی مقدار زیادی آب است

بخش زیادی از میوه انگور را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل، وقتی انگور می‌خورید احساس سیری به شما دست داده و تا ساعت‌ها میل به خوردن غذا نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: معجزه لاغری شکم با لیمو ترش؛ چگونگی مصرف برای چربی سوزی بیشتر

۵- انگور سرشار از فیبر است

علاوه بر تمام خواصی که انگور برای لاغری دارد، این میوه سرشار از فیبر بوده و با ایجاد حس سیری طولانی مدت باعث کاهش کالری دریافتی روزانه می‌شود. همچنین، فیبر موجود در انگور با تغذیه باکتری‌های مفید روده به افزایش سوخت و ساز و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

انگور سرشار از فیبر است و باعث لاغری می‌شود

بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری

به طور کلی بهترین زمان برای مصرف انگور جهت کاهش وزن وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که از مصرف این میوه بلافاصله بعد از غذا خودداری کنید. زیرا، ممکن است نتیجه معکوس داشته و باعث اضافه وزن شود. همچنین، مقدار مجاز مصرف انگور برای لاغری حداکثر ۱۰۰ گرم در روز است. اگر بیشتر از این مقدار مصرف کنید احتمالا شاهد افزایش وزن خواهید بود.

در این قسمت از مجله دانستنی‌ اکالا به بررسی بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری پرداختیم و به طور خلاصه به خواص این میوه مفید برای لاغری اشاره کردیم. پس اگر دوست دارید به وزن ایده‌آل خود برسید، از مصرف میوه انگور به جای میان‌ وعده و خوراکی‌های مضر و پرکالری غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا