آشپزیبرنامه غذایی

غذاهای هیجان‌انگیز و سالم برای ناهار امروز (شنبه ۳۱ شهریور)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی

دمی گوجه از غذاهای ساده‌ای است که تقریبا همه آن را بلدند، اما درست کردن آن با ته انداز مرغ زعفرانی نکاتی دارد که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد. 

دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی

مراحل تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی

مراحل تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی به شرح زیر است:

  1. ابتدا ۲،۳ ساعت قبل از پخت، برنج را بشویید و به آن آب نمک اضافه کنید. آب برنج حدودا نیم بند انگشت بالاتر از برنج باشد.
  2. داخل قابلمه کمی روغن بریزید، پس از گرم شدن زعفران را به آن اضافه کنید و ران مرغ را با کمی نمک و فلفل اضافه کنید، درب قابلمه را بگذارید تا بپزد.
  3. داخل یک قابلمه مناسب پیازها را نگینی خرد کنید و با کمی روغن و کره تفت دهید.بعد از سبک شدن پیازها ، به آن زردچوبه و فلفل اضافه کنید.
  4. در این مرحله سیب زمینی‌های نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کمی سرخ شود. در صورت دلخواه (با توجه به رنگ رب) یک تا دو قاشق غذاخوری رب به مخلوط اضافه کنید و حدود ۲دقیقه هم بزنید تا عطر رب آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و خوشمزه روی لینک طرز تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی کلیک کنید.

۲- کوفته بادمجان کبابی

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و متفاوت برای مهمانی‌هایتان هستید، کوفته بادمجان کبابی انتخابی عالی است. این غذا طعمی بی‌نظیر و روش پخت ساده‌ای دارد.

رسپی یک غذای اصیل و خوشمزه با بادمجان

مراحل تهیه کوفته بادمجان کبابی

مراحل تهیه کوفته بادمجان کبابی به شرح زیر است:

  1. بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. بادمجان را باید به طور مستقیم روی شعله گاز یا زغال کباب کنید. برای این کار می‌توانید بادمجان‌ها را به سیخ زنید یا روی توری کبابی قرار دهید.
  2. به طور کامل تمام قسمت‌های بادمجان را روی حرارت کباب کنید تا پوست بادمجان کاملا سیاه شود. پس از کباب کردن، بادمجان‌ها را درون ظرف مناسبی قرار دهید و درب ظرف را ببندید به گونه‌ای که هوایی درون ظرف نفوذ نکند.
  3. در این مرحله می‌توانید بادمجان‌ها را درون کیسه فریزر یا زیپ کیپ قرار دهید. پس از گذشت ۵-۱۰ دقیقه بادمجان‌ها را از ظرف خارج کنید و‌ با کمک دست پوست آن‌ها را جدا سازید.
  4. بادمجان‌های پوست گرفته شده را درون ظرف دیگری بریزید و با کمک چنگال آن‌ها را له و پوره کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوفته بادمجان کبابی کلیک کنید.

۳- پیله دبیج

پیله دبیج یک خوراک اصیل گیلانی است که از ترکیب تخم مرغ، لوبیا سبز و سیر تشکیل شده است.

مراحل تهیه پیله دبیج

مراحل تهیه پیله دبیج

مراحل تهیه پیله دبیج به شرح زیر است:

  1. ابتدا لوبیا سبزها را بشویید و هر کدام را به ۲ یا ۳ بخش تقسیم کنید. سپس قابلمه را از آب و نمک پر کنید و لوبیاها را روی حرارت گاز در قابلمه بپزید تا نرم شود.
  2. در این مرحله سیر را رنده کنید و در قابلمه‌ای جداگانه کمی روغن بریزید و سیر را تفت دهید. 
  3. زمانی که عطر سیر بلند شد، شوید خشک شده را همراه نمک و فلفل و زردچوبه به سیر اضافه کنید و برای کمتر از یک دقیقه تفت دهید. سپس گوجه‌ها را رنده کرده و به سیر اضافه کنید و هم بزنید.
  4. در این مرحله لوبیا سبز پخته شده را آبکش کنید و به مواد دیگر اضافه کنید و هم بزنید. با حرارت کم، تا زمانی که آب گوجه‌ها کشیده شود و به روغن بیفتد، در قابلمه را بگذارید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و راحت روی لینک طرز تهیه پیله دبیج کلیک کنید.

۴- جوجه کباب کردی

جوجه کباب کردی از جمله غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که اغلب برای مهمانی‌ها در وعده ناهار تهیه و سرو می‌شود.

نکات و فوت و فن‌های تهیه جوجه کباب کردی

مراحل تهیه جوجه کباب کردی

مراحل تهیه جوجه کباب کردی به شرح زیر است:

  1. ابتدا گوجه‌ فرنگی‌ها را شسته و پوست آن بگیرید و سپس درشت خرد کنید. گوجه‌ فرنگی‌های خرد شده را با غذاساز میکس کنید تا پوره شود.
  2. پوره گوجه‌ فرنگی را داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوشیده و غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.
  3. در ادامه پیاز را پوست گرفته، بشویید و خلالی خرد کنید. سپس سیر رنده شده را به پیاز خرد شده افزوده و نمک و فلفل را هم به آن اضافه کنید.
  4. مرغ را به قطعات کوچک برش بزنید و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید. سپس مقداری روغن زیتون و آب لیموی تازه به مواد افزوده و مخلوط کنید تا تکه‌های مرغ کاملا به مواد آغشته شوند.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و مخصوص روی لینک طرز تهیه جوجه کباب کردی کلیک کنید.

۵- کتلت تهرانی

کتلت تهرانی، غذایی محبوب و خوشمزه است که کمتر کسی می‌تواند در برابر طعم دلچسب آن مقاومت کند. علاوه بر طعم بی‌نظیر، کتلت مزیت‌های دیگری نیز دارد و آن‌ها پخت سریع و آسان است.

مراحل تهیه کتلت تهرانی

مراحل تهیه کتلت تهرانی

مراحل تهیه کتلت تهرانی به شرح زیر است:

  1. برای شروع، پوست پیاز را به طور کامل جدا کرده و رنده کنید. سپس، آب پیاز را به خوبی بگیرید.
  2. گوشت چرخ‌ کرده، پیاز رنده‌شده، آرد نخودچی، تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. برای اینکه مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند، می‌توانید از دستتان استفاده کنید و مواد را به خوبی ورز دهید.
  3. از مخلوط آماده شده به اندازه یک گردوی متوسط برداشته و در کف دست خود با کمک انگشتتان به آن شکل دهید. در یک تابه روغن را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

برای ادامه رسپی این غذای فوری و همه پسند روی لینک طرز تهیه کتلت تهرانی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا