سبک زندگیسلامت و زیبایی

انواع مشکلات چشم؛ علائم و راهکارهای درمان خانگی

شاید به جرات بتوان گفت که چشم از اعضای مهم و حیاتی بدن است بنابراین در وهله اول، مراقبت از آن اهمیت قابل توجهی دارد. چشم می‌تواند رنگ‌ها و شکل‌ها را تشخیص دهد و جالب است بدانید که نخستین آثار یافت شده از چشم، به حدود ۶۰۰ میلیون سال پیش باز می‌گردد. در این مقاله قصد داریم با مشکلات چشم از جمله علائم، تشخیص و روش‌های درمانی آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

۱- سیاهی دور چشم، مشکل قابل درمان:

  • از آنجایی که سیاهی و تیرگی دور چشم خطرناک نیست اما بسیاری از افراد به دنبال این هستند که حلقه‌های تیره و سیاه دور چشم را از بین ببرند. برخی از افراد این تصور را دارند که وجود سیاهی دور چشم، سبب مسن نشان داده شدن افراد می‌شود بنابراین سعی در رفع آن دارد اما باید بگوییم که به طور کلی نمی‌توان این تیرگی را از بین برد.
  • زمانی که فرد متوجه می‌شود که تیرگی چشم در حال گسترش است می‌تواند از روش‌های مختلفی برای رفع آن اقدام کند. استفاده از داروهای زیبایی ممکن است برای درمان تیرگی دور چشم روش مناسبی نباشد بنابراین برای این کار لازم است تا تغییری در سبک زندگی ایجاد شود و از راهکارهای خانگی و ساده کمک گرفت. در مقاله درمان سیاهی دور چشم می‌توانید با تمامی روش‌هایی که در درمان این مشکل موثر است، کمک گرفت پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

درمان انواع مشکلات چشم مجله اینترنتی اُکالا

۲- درمان گل مژه با روش‌های ساده و خانگی:

  • شاید در ابتدا این سوال مطرح شود که گل مژه چیست؟ گل مژه یک برآمدگی قرمز رنگ و شبیه جوش است که در لبه بیرونی پلک و نزدیک مژه‌ها شکل می‌گیرد. از آنجایی که در اطراف مژه‌ها غده‌های ریز و درشت زیادی وجود دارد بنابراین زمانی که این غذه‌ها توسط پوست‌های مُرده، خاک، ذرات چربی و سایر عوامل مسدود شوند، باکتری‌ها رشد کرده و سبب ایجاد گل مژه می‌شوند.
  • گل مژه دو نوع مختلف دارد که نوع اول آن گل مژه داخلی است و در داخل پلک ایجاد می‌شود و این گل مژه زمانی که غده تولید کننده چربی، آلوده می‌شود به وجود می‌آید. نوع دوم گل مژه خارجی است که در امتداد و پایه مژه‌ها ایجاد شده و شبیه جوش است. گل مژه علائم مختلفی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به درد و تورم، افزایش تولید اشک، خارش و غیره اشاره کرد. برای رفع گل مژه با ساده‌ترین روش‌ها می‌توانید به مقاله درمان گل مژه مراجعه کنید.

درمان گل مژه

۳- درمان میلیا (جوش‌های سفید زیر پوستی):

  • میلیا، برآمدگی زرد یا سفید رنگ است که به صورت خوشه‌ای در صورت و اغلب در اطراف چشم و حتی سایر قسمت‌های بدن ظاهر می‌شود. جوش‌های سفید زیر پوستی در نوزادان و سایر سنین دیده می‌شود. زمانی که توده‌های پروتئین یا کراتین در زیر پوست و به صورت یکجا جمع شوند، میلیا ظاهر می‌شود و معمولا این برآمدگی حدود ۱ تا ۲ میلی‌متر است.
  • در اغلب موارد، میلیا پس از چند ماه از بین می‌رود اما برخی از درمان‌های ساده و خانگی می‌توانند کمک قابل توجهی به این مشکل کنند و زمان رفع آن را کاهش دهند. در مقالهدرمان میلیا می‌توانید با راهکارهای سریع و خانگی برای درمان این مشکل آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنید.

درمان میلیا

۴- رفع سریع و درمان ساده خشکی چشم:

  • عارضه خشکی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که غدد تولید کننده اشک در چشم به میزان کافی فعالیت نکنند. این غدد برای لغزنده و مرطوب نگه‌داشتن چشم، نقش ضروری و حیاتی را ایفا می‌کنند. خشکی چشم دلایل مختلفی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به عوامل محیطی و دارویی اشاره کرد.
  • از مهمترین علائم خشکی چشم می‌توان به تاری دید، حساسیت به نور، خستگی چشم‌ها، درد در دو چشم اشاره کرد که افزایش سن، استفاده از برخی داروها، عوامل محیطی، آلرژی و غیره در این مشکل دخیل هستند. در مقاله درمان خشکی چشم می‌توانید به راهکارهای سریع و خانگی این مشکل مراجعه کرده و به سرعت آن را برطرف کنید.

انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

درمان خشکی چشم

در این مقاله با مهمترین مشکلات چشم آشنا شدیم. شما چه مشکلی در چشم خود دارید که در این مقاله به آن اشاره نشد؟ از چه روش‌هایی برای درمان آن استفاده کردید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.