آشپزینکات آشپزی

دیگر نگران اندازه گیری نباشید! مواد لازم برای هر نفر رو اینجا پیدا کنید

یکی از دغدغه‌های آشپزی کردن، به اندازه درست کردن آن است. اینکه از هر موادی چقدر باید در غذا باشد تا تعادل طعم غذا به هم نخورد. در این مقاله از مجله اکالا به بررسی اندازه مواد غذایی لازم در هر غذا می‌پردازیم. اگر شما هم اندازه دقیق مواد برای پختن غذاها را نمی‌دانید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اندازه دقیق مواد برای پختن غذاها

برای آشنایی با میزان دقیق مواد غذایی در پخت و پز در ادامه چند مورد را آموزش می‌دهیم:

۱- میزان گردو در فسنجان

مقدار دقیق گردو برای فسنجان به ازای هر نفر ۵۰ گرم مغز گردو می‌باشد. اما بنا به سلیقه خود می‌توانید تا ۸۰ گرم هم مغز گردو به خورشت اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اسم غذا را ببینید، ادویه آن را یاد بگیرید

۲- لوبیا در قرمه سبزی

اندازه دقیق لوبیا در قورمه سبزی برای هر نفر یک و نیم قاشق غذاخوری لوبیا است. برای قرمه سبزی می‌توانید هم از لوبیا چیتی و هم از لوبیا قرمز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که لوبیا چیتی لعاب بیشتری به خورشت می‌دهد.

۳-عدس در عدس پلو

مقدار دقیق عدس برای عدس پلو، به ازای هر پیمانه برنج، نصف پیمانه عدس است. اما اگر عدس پلوی پرعدس دوست دارید می‌توانید این نسبت را برابر کنید و به ازای هر پیمانه برنج، یک پیمانه عدس استفاده کنید.

چگونه اندازه دقیق مواد برای پختن غذاها را بدانیم؟

۴-لپه در قیمه

اندازه لپه در خورشت قیمه، به ازای هر نفر بین ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری لپه است. اگر جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهید آب خورشت بیشتر باشد، میتوانید به ازای هر نفر یک و نیم قاشق غذاخوری لپه استفاده کنید.

۵- باقالی در باقالی پلو

مقدار باقالی در باقالی پلو، به ازای هر پیمانه برنج، کمتر از نصف پیمانه باقالی است. دقت کنید که اگر میزان باقالی در باقالی پلو بیش از اندازه باشد، جذابیت غذا کم می‌شود. پس سعی کنید همیشه یا به اندازه یا کمتر از حد معمول باقالی اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ راز شگفت‌انگیز خوشرنگ شدن غذاها

۶- ماکارونی

مقدار دقیق ماکارونی، به ازای هر نفر ۱۰۰ گرم ماکارونی است. اگر از علاقه‌مندان افراطی این غذا هستید می‌توانید تا ۱۵۰ گرم هم این مقدار را افزایش دهید.
برای اندازه گیری میزان دقیق ماکارونی برای هر نفر، قاشق‌های آشپزخانه‌ای وجود دارد که وسط آن یک سوراخ است که قطر آن میزان لازم برای هر نفر را نشان می‎‌دهید. برای اندازه گیری ماکارونی رشته‌ای از این ابزار هم می‌توانید استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، به اندازه گیری دقیق ۶ ماده غذایی در پخت و پز برای هر نفر پرداختیم. با دانستن این اندازه‌ها دیگر نگران کم یا زیاد شدن مواد در غذاهای خود نباشید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا