سبک زندگیسلامت و زیبایی

بهترین مسکن‌های طبیعی برای درمان انواع دردها

در طب سنتی برای انواع دردهای از گیاهان و عصاره‌های طبیعی استفاده می‌شود. در حقیقت گیاهان حاوی ترکیباتی هستند که از قرن‌ها پیش برای کاهش درد و ناراحتی بدن استفاده می‌شوند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با بهترین مسکن‌های طبیعی آشنا شوید.

بهترین مسکن‌های گیاهی برای درمان انواع دردها

گیاهان قدرت تسکین دهندگی فوق‌العاده‌ای دارند و هر گیاه یا عصاره طبیعی می‌تواند به کاهش درد و التهاب در ناحیه خاصی از بدن کمک کند. از آن جایی که مصرف داروهای شیمیایی عوارض جبران ناپذیری دارد، بسیاری از افراد به مصرف مسکن‌های طبیعی برای کاهش درد روی آورده‌اند. در ادامه این بخش می‌توانید با ۱۴ مسکن گیاهی و طبیعی قوی در طب سنتی آشنا شوید.

۱- زردچوبه برای کاهش درد و التهاب

زردچوبه یک مسکن گیاهی قوی برای پادرد و از بهترین گیاهان دارویی برای کاهش التهاب و درد مزمن است. در این ادویه ماده‌ای به نام کورکومین وجود دارد که اثر ضد التهابی و ضد دردی آن مثل مسکن‌های شیمیایی است. مصرف زردچوبه به صورت خوراکی و همچنین استفاده از آن روی پوست می‌تواند مسکن گیاهی برای درد استخوان و پادرد است.

زردچوبه برای کاهش درد و التهاب از بهترین مسکن‌های طبیعی و گیاهی
برای مصرف زردچوبه می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از پودر آن را با یک فنجان آب جوش ترکیب کنید و روزی ۳ بار میل کنید. برای کاهش درد عضلات و استخوان‌ها می‌توانید مقداری زردچوبه را با کمی نمک و روغن زیتون ترکیب کنید و آن را روی محل درد بمالید. سپس محل مورد نظر را با باند ببندید تا درد برطرف شود.

۲- آناناس برای درمان درد مفاصل و نفخ

آناناس حاوی ماده‌ای به نام بروملین است که موجب کاهش التهاب و درد مفاصل می‌شود. اگر به دنبال یک مسکن گیاهی قوی برای پادرد هستید، بهتر است روزانه مقداری آناناس مصرف کنید. این میوه التهاب را کاهش می‌دهد و به بهبود درد کمک می‌کند. مصرف آناناس برای ترمیم و بهبود عضلات و بافت‌ها و همچنین از بین بردن نفخ نیز مفید است.

۳- زنجبیل برای کاهش التهاب و تسکین درد بدن

زنجبیل یکی دیگر از گیاهان دارویی فوق العاده مفید برای کاهش التهاب است که مصرف آن به درد عضلات، رفع گرفتگی بینی در زمان سرماخوردگی و همچنین کاهش درد بدن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که اثربخشی زنجبیل در بدن از داروی آسپرین نیز بیشتر است و از همین رو می‌توانید از آن برای بهبود انواع درد استفاده کنید. برای درمان خانگی استخوان درد می‌توانید از دمنوش زنجبیل یا عصاره آن استفاده کنید.

زنجبیل برای کاهش التهاب و تسکین درد بدن از بهترین مسکن‌های طبیعی و گیاهی
۴- آلوئه ورا برای تسکین درد و برطرف کردن التهاب پوست

آلوورا یک گیاه معجزه آسا برای بهبود التهابات پوستی و همچنین کاهش درد مفاصل است. برای کاهش سوزش و درد ناشی از آفتاب سوختگی می‌توانید مقداری ژل آلوئه ورا روی پوست بمالید. این گیاه خاصیت تسکین دهندگی دارد و برای کاهش دردهای گوارشی و همچنین بهبود درد مفاصل نیز مفید است. می‌توانید از ژل آلوئه ورای طبیعی هم به صورت موضعی و هم خوراکی استفاده کنید.

آلوئه ورا برای تسکین درد و برطرف کردن التهاب پوست از بهترین مسکن‌های طبیعی و گیاهی

۵- رزماری برای کاهش درد بدن

رزماری یک گیاه شگفت انگیز برای کاهش التهاب و درد است که به بهبود درد عضلات و مفاصل در بدن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روغن رزماری می‌تواند موثرتر از استامینوفن به کاهش درد کمک کند.

به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف روغن رزماری اثر معکوس دارد و موجب روز درد می‌شود.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماساژ مفاصل با روغن رزماری به مدت ۱۵ دقیقه، می‌تواند دردهای مربوط به روماتیسم مفصلی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

۶- فلفل قرمز برای درد عضلات

فلفل قرمز از بهترین مسکن‌های گیاهی است که در آن ماده‌ای به نام کپسایسین وجود دارد که در بدن ما درست مثل یک مسکن قوی عمل می‌کند. مصرف فلفل قرمز موجب بهبود درد مفاصل و دردهای عصبی در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. برای کاهش درد مفاصل می‌توانید از مقداری روغن فلفل قرمز استفاده کنید.

۷- کندر برای بهبود علائم آرتریت

کندر یک ماده ضد التهاب طبیعی است که مصرف آن به کاهش درد و بهبود علائم آرتریت کمک می‌کند. استفاده از کندر از ایجاد التهاب در بدن جلوگیری می‌کند و برای تسکین درد معده نیز مفید است. در طب سنتی هند از کندر به عنوان یک ماده ضد درد طبیعی استفاده می‌شود و برای درمان انواع دردها از آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص اعجاب انگیز آدامس کُندر، برای سلامت و حافظه

کندر برای بهبود علائم آرتریت از بهترین مسکن‌های طبیعی و گیاهی

۸- میخک برای درمان دندان درد و درمان عفونت

میخک یک گیاه قوی برای درمان دندان درد است که عفونت دندان را نیز برطرف می‌کند. مصرف میخک موجب کاهش تهوع و بهبود سرماخوردگی می‌شود و برای درمان درد و التهاب مفاصل نیز مفید است. در این گیاه دارویی ترکیباتی وجود دارد که به درمان زخم‌ها و جلوگیری از عفونت کمک می‌کند و برای رفع سردرد نیز مفید است.

۹- بابونه گاوی برای درمان سردرد

بابونه گاوی قوی‌ترین داروی ضد درد گیاهی برای درمان سردرد، معده درد و دندان درد است. این گیاه به کاهش سردردهای میگرنی کمک می‌کند و برای بهبود علائم روماتیسم مفصلی نیز مفید است. جالب است بدانید که مصرف بابونه برای کاهش استرس و اضطراب نیز مفید است و به بهبود کیفیت خواب و آرامش روحی نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش بابونه در خانه + خواص آن

۱۰- نعنا فلفلی برای درمان معده درد و درد مفاصل

اگر از دردهای عضلانی رنج می‌برید، می‌توانید از روغن نعنا فلفلی استفاده کنید. مصرف نعنا فلفلی موجب شل شدن سلول‌های ماهیچه‌ای می‌شود و گیرنده‌های هیستامین را محدود می‌کند و موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود. مصرف دمنوش نعنا فلفلی برای رفع دردهای گوارشی، بهبود نفخ و همچنین بهبود دل پیچه مفید است. این گیاه حاوی ترکیباتی است که به بهبود آفت دهان کمک می‌کند.

برای درمان آفت می‌توانید یک قاشق چای‌خوری چوب میخک را با یک قاشق چای خور برگ نعنا فلفلی و یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن ترکیب کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید. در ادامه یک پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و روی آفت بزنید تا به طور کامل درمان شود.

۱۱- مریم گلی برای درمان گلودرد

مریم گلی یک مسکن طبیعی قوی برای رفع التهاب گلو و همچنین بهبود گلو درد است. مصرف مریم گلی التهاب را در بدن کاهش می‌دهد و از همین رو برای التیام انواع دردهای مرتبط با التهاب نیز مفید است.

برای درمان گلودرد می‌توانید ۲ گرم برگ مریم گلی خشک را با یک فنجان آب جوش ترکیب کنید و در قوری بریزید. قوری را روی بخار کتری قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا عصاره مریم گلی خارج شود. بعد از ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش خنک شود. سپس آن را صاف کرده و غرغره کنید تا علائم گلودرد برطرف شود. استفاده از مریم گلی برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

۱۲- اسطوخودوس برای تسکین درد و گرفتگی

اسطوخودوس یک گیاه آرامش بخش و ضد درد فوق العاده قوی است که مصرف آن موجب تسکین درد و گرفتگی می‌شود. برای درمان درد می‌توانید مقداری روغن اسطوخودوس را روی محل درد بمالید. ماساژ روغن اسطوخودوس موجب بهبود درد و سوختگی می‌شود و به کاهش درد عضلات نیز کمک می‌کند. برای درمان دندان درد می‌توانید مقداری از این روغن را روی گونه‌هایتان ماساژ دهید.

۱۳- سیر برای درمان درد گوش

سیر خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی دارد. برای کاهش درد گوش می‌توانید یک حبه سیر را از وسط نصف کنید و داخل گوش قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و بعد داخل گوشتان را با یک گوش پاک کن تمیز کنید. سیر به رفع عفونت و درد گوش کمک می‌کند و موجب بهبود گوش درد می‌شود. برای درمان گوش درد می‌توانید به جای سیر از روغن سیر نیز استفاده کنید.

سیر برای درمان درد گوش از بهترین مسکن‌های طبیعی و گیاهی

۱۴- گیلاس برای بهبود در مفاصل

گیلاس یک مسکن قوی برای بهبود درد مفاصل، روماتیسم و نقرس است. مصرف این میوه به کاهش میزان اسید اوریک در بدن کمک می‌کند و از همین رو درد و التهاب را در بیماران مبتلا به نقرس کاهش می‌دهد. این میوه خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن به بهبود دردهای گوارشی و همچنین کاهش درد ماهیچه‌ها بعد از ورزش نیز کمک می‌کند.

در این مقاله به بهترین مسکن‌های طبیعی برای بهبود انواع درد اشاره شد. به خاطر داشته باشید که مصرف مسکن‌های شیمیایی خطرات جدی برای سلامت ایجاد می‌کند، از همین رو می‌توانید با استفاده از مسکن‌های طبیعی به کاهش درد و التهاب در بدن کمک کنید. شما از کدام مسکن‌های طبیعی برای کاهش درد استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا