دانستنی

۹ خاصیت اعجاب انگیز آدامس کُندر، برای سلامت و حافظه

 پتآیا با آدامس سقز و کندر آشنا هستید؟ از خواص آن‌ها چه می‌دانید؟ در این مقاله از بخش دانستی‌ها در اکالا بلاگ با شما از آدامس کندر و خواص آن صحبت کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر درباره این آدامس متفاوت گیاهی، با ما تا انتهای این محتوا همراه باشید.

خواص جویدن آدامس بعد از غذا

آدامس یکی از خوراکی‌های محبوب است که در طعم‌ها و مزه‌های مختلف تولید می‌شود. بسیاری از آدامس‌ها با دریافت تاییدیه از انجمن دندانپزشکان، برای سلامتی دهان و دندان مفید هستند. به همین دلیل، آدامس یکی از خوراکی‌های نسبتا سودمند برای بدن محسوب می‌شود. بیایید قبل از آشنایی با آدامس کندر، از فواید جویدن آدامس بیشتر بدانیم:

۱-  کاهش استرس و تقویت حافظه

مطالعات نشان داده‌اند که جویدن آدامس، حین انجام وظایف می‌تواند جنبه‌های مختلف عملکرد مغز، از جمله هوشیاری، حافظه، درک و تصمیم‌گیری را بهبود بخشد.

همچنین نشان داده اند که جویدن آدامس می‌تواند باعث کاهش استرس شود و احساس هوشیاری را افزایش دهد. این می تواند به دلیل عمل جویدن باشد که با کاهش سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول مرتبط است.

۲- کمک به کاهش وزن

از آنجایی که آدامس هم شیرین و هم کم کالری است، می‌تواند بدون تاثیرگذاری منفی روی رژیم غذایی، دهانتان را شیرین کند. تحقیقات نشان داده‌اند که جویدن آدامس علاوه‌بر کاهش اشتها، از پرخوری هم جلوگیری می‌کند.

جویدن آدامس بین وعده های غذایی باعث کاهش احساس گرسنگی و کاهش مصرف میان‌وعده‌های پر کربوهیدرات در بعد از ظهر می‌شود. جویدن آدامس حین راه رفتن می‌تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند شواهدی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه جویدن آدامس می‌تواند باعث افزایش متابولیسم شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- محافظت از دهان و کاهش بوی بد آن

    جویدن آدامس بدون قند می تواند از دندان‌هایتان در برابر پوسیدگی محافظت کند. علاوه بر این، جویدن آدامس بعد از غذا باعث افزایش جریان بزاق می‌شود. این به شستشوی قندهای مضر و بقایای مواد غذایی کمک می‌کند، که هر دوی آنها باکتری‌های موجود در دهان شما را تغذیه خواهند کرد.

    نکته : جویدن بیش از حد آدامس می تواند باعث مشکلاتی مانند درد فک، سردرد، اسهال و پوسیدگی دندان شود. جویدن آدامس بدون قند می تواند علائم گوارشی را در افراد مبتلا به IBS ایجاد کند.

    آدامس کندر چیست؟

    کندر نام درختی است که از صمغ و میوۀ آن در صنایع دارویی و غذایی استفاده می‌شود. مزۀ کندر تلخ و گس است و خواص فراوانی دارد. مهم‌ترین خاصیت کندر، تأثیر آن بر قدرت یادگیری و تقویت حافظه عنوان‌شده است. خواص دارویی کندر باعث می‌شد که  از زمان‌های گذشته و در طب سنتی از آن استفاده شود.

    کندر را می‌توان به‌صورت خوراکی، بخور(یا سوزاندن آن همراه اسپند) و موضعی مصرف کرد. این محصول گیاهی همراه با مر در طب سنتی چینی تجویز و برای درمان بیماری های رکود خون و التهاب علاوه بر تسکین درد و تورم تجویز می‌شود.

    کندر در دستۀ گیاهان گرم و خشک می‌گنجد و طبع گرمی نیز دارد. در کتب قدیمی از این گیاه بانام صمغ معنوی یاد شده است. سال‌های قبل، از آدامس کندر برای خوشبو کردن دهان استفاده می‌شد.

    خاصیت کشسانی و چسبندگی آدامس کندر باعث می‌شود که در دهان منسجم بماند. عصاره و روغن این گیاه نیز به‌عنوان خوشبوکننده در صنایع عطرسازی، محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست استفاده می‌شود.

    آدامس کندر

    خواص کندر چیست؟

    کندر خواص زیادی دارد و برای انواع مشکلات موضعی پوست و مو، مراقبت‌های پوستی و بیماری‌های التهابی مفید است. حتی بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که کندر به بهبود بیماری‌های التهابی و درمان سرطان هم کمک می‌کند.

     درگذشته از کندر بیشتر به‌عنوان بخور استفاده می‌شد و هنوز هم برای آروماترپی استفاده می‌شود. خوردن یا همان جویدن آدامس کندر نیز از گذشته مرسوم بوده و برای بهداشت دهان و دندان و خوشبو کردن آن استفاده می‌شده است. به عبارتی می‌توان کندر و سقز را از اجداد آدامس‌های امروزی دانست. خواص بی‌نظیر این ماده برای حافظه نیز از موارد مهم و مورد اهمیت این ماده و مصرف خوراکی آن است.

    در ادامه به چند خواص مهم کندر می‌پردازیم تا هرچه بیشتر با این مادۀ شگفت‌انگیز آشنا شوید:

     ۱- کندر و تقویت حافظه

    تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز، یکی از مهم‌ترین خواص کندر است. استفاده از کندر به‌صورت خوراکی، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری فراموشی (آلزایمر) مؤثر است و قدرت خارق‌العاده‌ای در بهبود یادگیری دارد. همچنین این ماده گیاهی با بهبود گردش خون، خطر ابتلا به انواع بیماری‌های خطرناک زوال عقلی را کاهش می‌دهد.

    مطالب مرتبط : خوراکی های خوشبو کننده دهان

    ۲- کندر و بهبود التهابات و زخم‌های دهانی

    کندر به‌عنوان یک ضدعفونی‌کنندۀ قوی برای از بین بردن باکتری‌ها و پلاک‌های دهان بسیار عالی عمل می‌کند. خاصیتی که در بهبود زخم‌های دهانی دارد، از دیرباز نیز شناخته‌شده و در کتاب‌های علمی قدیمی هم‌چون کتاب این سینا نیز از آن یادشده است. جویدن معمول آن نیز موجب استحکام لثه و دندان‌ها می‌شود و دهان را نیز خوشبو می‌کند.

    اسیدهای بوسولیک که از کندر به دست می آیند دارای خواص ضد باکتریایی خوبی هستند که به پیشگیری و درمان عفونت های دهان (مربوط به دهان) کمک می کند.

    در یک مطالعه، به دانش آموزان دبیرستانی مبتلا به التهاب لثه آدامسی داده شد که حاوی ۱۰۰ میلی گرم عصاره کندر یا ۲۰۰ میلی گرم پودر کندر بود. آنها آدامس را به مدت دو هفته جویدند و گزارش شد که هر دو آدامس در کاهش علائم التهاب لثه نسبت به دارونما موثرتر بودند.

    ۳- کندر و التیام زخم

    روغن یا عصارۀ کندر از زمان‌های بسیار دور به‌عنوان یک التیام دهندۀ قوی زخم‌های موضعی استفاده می‌شده است. امروزه نیز در صنایع دارویی در ترکیبات التیام‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ۴- کندر برای سلامت قلب

    تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که کندر می‌تواند خواصی در رابطه با محافظت از سلامت قلب داشته باشد. به نظر می‌رسد این کار با کاهش چربی خون و خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد، انجام می‌دهد. در طولانی‌مدت و استفادۀ تدریجی کندر، احتمال ابتلا به سکته‌های قلبی کاهش خواهد یافت.

    برای استفاده: اسانس‌های رقیق‌شده کندر را به‌صورت موضعی، ۱ تا ۳ قطره را روزانه به نقاطی مانند گردن یا مچ دست بمالید.

    ۵- کندر برای سلامت کبد

    خواص آنتی‌اکسیدانی کندربه سلامت کبد هم کمک می‌کند. آزمایشی در سال ۲۰۱۳ نشان داده که آنتی‌اکسیدان روغن کندر به محافظت از سلول‌های کبدی کمک می‌کند. تحقیقت دیگری در سال ۲۰۱۱ که بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که بر روی هپاتیت و فیبروس کبدی، خاصیت ضدالتهابی دارد.

    کندر برای سلامتی بدن،خواص آدامس کندر

    ۶- کندر برای فشار کاهش خون

    محصولات کندر با کمک به سلول‌سازی و تنظیم گردش خون به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

    ۷- کندر برای کنترل سرطان

    کندر تأثیر شگفت‌انگیزی در درمان سرطان دارد.آزمایشی در سال ۲۰۱۱ نشان داده که روغن کندر می‌تواند رشد و سکونت سلول‌های سرطانی در بدن را کاهش دهد. تحقیقات دیگری نشان داده است که کندر می‌تواند باعث التیام درد ناشی از بیماری سرطان و پرتودرمانی شود.

    مطالعه ای که توسط ۹ پزشک در چین انجام شد نشان داد که کندر و مر می‌توانند به درمان سرطان کمک کنند. به طور خاص، اسید بوسولیک با جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی مرتبط است.

    نکته : مُرّ یا مرِّ مَکّی (به انگلیسی: Myrrh ) نوعی صمغ یا سقز طبیعی است که از تعدادی گونه کوچک درخت خاردار از تیره بلسان استخراج می‌شود. از مر مکی در طول تاریخ به عنوان عطر، بخور و دارو استفاده می‌شده‌است.

    کندر به مبارزه با انواع سرطان‌های پستان، پروستات، پانکراس، پوست و روده بزرگ کمک خواهد کرد:

    در مطالعه دیگری که در مقاله ای در مجله سرطان در سال ۲۰۱۱ مورد بحث قرار گرفت، بیماران مبتلا به تومورهای مغزی روزانه ۴.۲ گرم کندر یا دارونما مصرف کردند. مایع مغز ۶۰ درصد از گروهی که کندر مصرف می‌کردند، در مقایسه با ۲۶ درصد از افرادی که دارونما مصرف می‌کردند، کاهش یافته بود.

    ۸- آدامس کندر و بهبود آسم

    تحقیقات هشت پزشک نشان داد که ترکیبات موجود در کندر از تولید لکوترین‌ها جلوگیری می‌کند. لکوترین باعث انقباض ماهیچه‌های برونش (گلو) در افراد مبتلا به آسم می‌شود.

    ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در یک مطالعه روی افراد مبتلا به آسم گفتند که پس از دریافت روزانه ۳۰۰ میلی گرم کندر به مدت یک ماه و نیم، بهبودهایی را در علائم خود از جمله خس خس سینه و تنگی نفس تجربه کردند.

    ۹- کندر و کاهش آرتروز

    آرتریت بیماری است که باعث التهاب و درد مفاصل مانند انگشتان دست، زانو و پا می‌شود. ترکیبات لوکوترین باعث این التهاب می‌شود. کنترل لوکترین‌ها می‌تواند باعث بهبود آرتروز شود.

    به شرکت کنندگان در یک مطالعه روزانه ۱ گرم عصاره کندر به مدت هشت هفته داده شد. این شرکت کنندگان گفتند که نسبت به کسانی که دارونما دریافت کرده بودند، تورم و درد مفاصل کمتری احساس می کردند. علاوه بر آن، آنها دامنه حرکتی بهتری را گزارش کردند و نسبت به بیمارانی که دارونما دریافت کردند، بیشتر راه رفتند.

    نکات مهم در مصرف آدامس کندر

    اگرچه تاکنون نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در تاثیر کندر روی انواع بیماری وجود داشته است، اما برای اثبات قطعی خواص کندر، به مطالعات بیشتری نیاز است. قبل از مصرف روغن یا آدامس کندر با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است زیرا مصرف خودسرانه کندر عوارضی برای بدن شما به همراه داشته باشد:

    نکات مهم در مصرف کندر

    ۱- حساسیت پوستی

    افرادی که از اسانس کندر استفاده می کنند، ممکن است دچار ناراحتی یا حساسیت پوستی شوند.

    اگر بعد از مصرف اسانس کندر احساس ناراحتی، درد، خشکی پوست، لکه های قرمز یا خارش پوست کردید، بهتر است به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

     مشکل در تنفس، کهیر و خارش پوست از علائم آلرژی به کندر است. اگر بلافاصله پس از تماس با اسانس کندر یک یا چند مورد از این علائم را تجربه کردید، در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

    ۲- واکنش و تداخل با دارو

    اسانس کندر ممکن است با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل منفی داشته باشد. قبل از استفاده از اسانس کندر با پزشک خود مشورت کنید.

    ۳- مقدار و دوز

    از آنجایی که پزشکان هنوز در مراحل اولیه تحقیق در مورد کندر هستند و تنها مطالعات کوچکی در این زمینه انجام شده است، توصیه می‌شود در استفاده از کندر زیاده روی نکنید.

    مطالب مرتبط : تنها آدامس ایرانی فاقد آسپارتام

    کندر یا آدامس کندر؟

    کندر یا آدامس کندر؟

    کندر خود به‌عنوان آدامس نیز استفاده می‌شود، اما طعم تلخ و مزۀ گسی دارد. درست است که کندر مانند سقز می‌تواند به‌صورت خوراکی و مانند آدامس جویده شود، اما طعم تند آن برای همه ممکن است خوشایند نباشد.

    خاصیت دارویی بسیار بالای این مادۀ گیاهی و مفید بودن آن برای بدن بسیار از متخصصان صنایع غذایی و دارویی را بر آن داشته تا از آن برای مواردی همچون آرایشی و بهداشتی، تسکین اعصاب و آرامش‌بخشی پوست و اعصاب استفاده کنند.

    حال که با خواص کندر و آدامس کندر آشنا شدید به‌راحتی می‌توانید با انتخاب مارک‌های خوب آدامس کندر طبیعی و روغن گردو سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

    چقدر طول می‌کشد تا آدامس هضم شود؟

    همه ما گاهی شنیده‌ایم که اگر آدامس را قورت دهید، هفت سال در معده‌تان می‌ماند. اگرچه این افسانه کاملاً نادرست است، اما روشی نسبتاً مؤثر برای جلوگیری از بلع آدامس در کودکان و برخی بزرگسالان است. این هفت سال چگونه و از کجا آغاز شد نیز ناشناخته است.

    مطالب مرتبط : بهترین آدامس بدون قند کدام است؟

    خواص آدامس کندر برای بدن

    سولات متداول

    در انتها بد نیست که سوالات پرتکرار شما در زمینه مصرف آدامس کندر جواب بدهیم:

    آیا مصرف آدامس کندر برای سلامت حافظه مفید است؟

    بله! بر اساس تحقیقات، مصرف کندر می‌تواند برای سلامت حافظه مفید باشد.

    می‌توان کندر را ناشتا مصرف کرد؟

    بله! اتفاقا توصیه می‌شود که برای تقویت حافظه کندر را ناشتا مصرف کنید.

    خواص کندر برای معده چیست؟

    مصرف کندر می‌تواند خواص زیادی برای سلامت گوارش داشته باشد. درمان زخم معده، بهبود نفخ و تنطیم حرکات روده از خواص کندر برای معده محسوب می‌شود.

    نوشته های مشابه

    ‫۸۴ دیدگاه ها

    1. من صبحا کندر رو تو هاون میکوبم و می جوئم و تا اخر شب تو دهنمه خیلی عطر خوبی داره و خیلی خواص داری در ضمن از اونجایی که من میدونم میشه قورت داد و مشکلی پیش نمیاد

    2. سلام وقت بخیر وسلامت باشید که سلامتی بهترین سرمایه است .واما در مورد استفاده از کندر برای کمر در ویا تیرویید وچگونه از ان استفاده شود هیچ توزیع و یا مقدار ان گفته نه شده وایا قرص یا کپسول ان در کجا چه فروشگاهی فروخته می شود .سلامت باشید

    3. خود کندر را تهیه کنید، تلخی کندر بسیار ملایم است و دوست داشتنی. بصورت بخور، حل کردن در آب و جویدن که بهترین روش مصرفه استفاده کنید.

    4. به نظر من کندر فقط چند بار اول که میخوری تلخیش رو حس میکنی بعد یه مدت انگار دیگه عادت میکنی و تلخیش زیاد اذیتت نمیکنه … جدا از اون بعد چند دقیقه جویدن همون تلخی هم که داشت کلا از بین میره

    5. کندور عالیه وقتی میجوی تلخیش چند دقیقه س ولی تحمل میکنم بخاطر خواصش بعد تلخیش داخل دهن خ کم میشه امتحان کنید عادت میکنید همه مریضیا از شیرینی بلند میشه بابا یبارم تلخو بچشید بخاطر خاصیتش
      حتی خواص کندور از پیامبر رسول (ص) هم نقل شده

    6. من اولین بار کندر جوویدم کندر لای دندونام مونده بود بعد هر چیزی می خوردم احساس میکردم مزه همه چی تلخه.

    7. سلام برای اینکه بتونید کندر رو بجوید و از خواص بی‌نظیرش بهره ببرید کمی کندر با کمی سقز قاطی کنید و با هم بجوید، اصلا تلخی کندر اذیتتون نمیکنه به این روش، اگر خوب بود دعام کنید

    8. از عطاریها میشه تهیه کرد و برای عفونت ریه تو این وضعیت کرونا دلتا بسیار مفید من خودم تنگ نفس و ریه هام ضعیفه واقعا از تاثیرخوبش راضیم بدون هیچ گونه داروی شیمیای دلتا رو خودم و همسرم باشدید ترین علایم تب بسیار بالا و علائم گوارشی و درگیری بالای ریه خداروشکر پشت سر گذاشتیم .

    9. از عطاریها میشه تهیه کرد و برای عفونت ریه تو این وضعیت کرونا دلتا بسیار مفید من خودم تنگ نفس و ریه هام ضعیفه واقعا از تاثیرخوبش راضیم بدون هیچ گونه داروی شیمیای دلتا رو خودم و همسرم باشدید ترین علایم تب بسیار بالا و علائم گوارشی و درگیری بالای ریه خداروشکر پشت سر گذاشتیم .

    10. سلام‌ دوستان کندر بجوید‌همیشه بدنتون سالمه ب تلخیش عادت میکنید از عطاری تهیه کنید .یا حق

    11. من کندر خیلی دوست دارم حتی داداش کوچیک هم میخوره نمی دونم چطور میگید خیلی تنده. یکم تلخه که اونم بعد از بین میره آدامس بی طمع داریم که خیلی خوبه خیلی کندر دوست دارم هم خوراکی اش را و هم بوی دود کردنی اش را

    12. سلام ، من کندر خوردم از مدل تلخش ، ادامسشو خوردم ، خیلی خوب هست ، مادر بزرگم همیشه میخورد ولی اصلا فراموشی نداشت

    13. کندر رو از عطاری های تهیه کنین و تو آب در حال جوش بندازین میشه ادامس فقط باید آب کم بشه و مدت کمی بجوشه مقدارو مدت زمان بعد چند دفعه کاملا دستتون میاد نترسینو انجام بدین?

    14. کندر رو از عطاری های تهیه کنین و تو آب در حال جوش بندازین میشه ادامس فقط باید آب کم بشه و مدت کمی بجوشه مقدارو مدت زمان بعد چند دفعه کاملا دستتون میاد نترسینو انجام بدین?

    15. همه ی این خواص هست اما یه خاصیت نفرمودین ، مسکن درد دندان ، معجزه میکنه ،کندر بذارید رو دندونی که درد میکنه بعد چند ثانیه اروم میشه …

    16. من هر روز به عنوان ادامس میجوم
      درسته که مثل ادامس خوش طعم نباشه
      ولی کم کم عادت میشه
      و هم بوی دهان و میبره و هم برای دندان و..
      خیلی مفیده
      بنظر منکه می ارزه جویدنش

    17. اون نفس که نوشته کندر بده ، اخه تو چی میدونی که بی خودوبی جهت میای یه حرف میزنی میری ، تو که تاحالا اصلا نخوردیش چی میگی اخه

    18. سلام من هم کندر استفاده میکنم هم ادامس کندر وروغن کردو برند بایودنت واقعا عالیی براسلامت دندان خوبه

    19. سلام خسته نباشید ببخشید توی چه مدت تاثیرش برای فراموشی معلوم میشه و باید به صورت ادامس استفاده کنم برای رفع فراموشی؟

    20. من هرروز بعد صبحانه مثل آدامس استفاده میکنم خیلی عالیه کم کم به تلخیص عادت میکنی?

    21. من یه حبه کندور در دهانم گذاشتم بسیار تلخ و گس بود وقتی درش آوردم مزه دهنم یه جوری بود . آب که می خوردم انگار طعم داره وشیرینه مزه ها رو خوب نمیفهمم
      برای همه همینطوره ؟

    22. سلام کندر را ابتدا زیر زبانتون بذارید تا نرم بشه سپس بجوید روزهای اول خیلی تلخه ولی کم کم عادت میکنید و تلخیش را کمتر حس میکنید من فهمیدم فراموشی گرفتم و اسامی افراد را یادم نمی اومد از زمانی که میجوم مشکل حل شد خدا را شکر

    23. باسلام خدمت دوستان.. هر کسی کندر بنه خواست منطقه شمال فارس درختاهای زیادی توی کوهبندش داره جای که ما دقیقا زندگی میکنیم.. تمام شیرهای کندر بنه تازه هست داخل درختان و یه سری شیرهای درخت پای درختان روی شاخه و برگ انها ریخته طبیعی هستند و بسیار خوشبو همراه با اسفند مریم وقتی که دود میکنید.. سرشار از خواص درمانی که ما ب طور کامل مصرف میکنیم.. یه عده مثل ادمهای سیخ سنگی میکشن یه عده اب جوش میریزن یه کمی کندل و یه عده هم مثل ادامس میجوند این چند حالت بستگی ب مجاز ادما داره. زمستون کسی سرما نمی خوره ب خاطر مصرف کندر.. یه دارو بی نظیری هست.. هرکس هم خواست براش میفرسیم شاید کمکی به یک نفر شد ثوابش برای ما. دعاش برای شما.. دست حق ب همراه بیماران عزیز?

    24. رطوبت مغز باعث کندی هوش و حافظه میشه و کندر با طبع گرم و خشکی که داره ، مغز را به سمت خشکی برده و رطوبت مغز را کاهش میده و باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت هوش و حافظه میشه

      1. نه عزیزم
        رطوبت برای مغز خوبه اتفاقا. مغز نوزادان طبعش گرم و تره و گیرایی حافظه ی بسیار بالا داره.
        در واقع کندر سردی مغز رو از بین می بره و از این طریق به حافظه کمک میکنه.

    25. کندور خیلی خوبه من از بچگی استفاده میکردم به تلخیش عادت میکنی اولش تلخه ولی واقعا من تاثیرش توی هوش رو فهمیدم خیلی جواب میده حتما به کودکتون بدید

    26. من تا حالا اصلا کندرر نخوردم ونمیدونم که چه کوفتیه اصلا هم که تعریف شو شنیدم اصلا خوب نیست

    27. کندر طعمش خیلی تنده برای من، میتونم به جاش از آدامس کندر استفاده کنم؟ یعنی آدامس کندر واقعاً توش کندر داره یا اسانسه؟

      1. بله، آدامس کندر، آدامسی است که در آن از خود کندر استفاده می‌شود، بنابراین همه خواص کندر را دارد. بهتر است اگر از آدامس کندر استفاده می‌کنید، بدون قند باشد تا به دندان‌ها آسیب نرسد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.