سبک زندگینکات خانه داری

آسیاب برقی همیشه نو؛ روش‌های موثر برای تمیزکاری

آسیاب برقی کوچک، معمولا برای آسیاب کردن مغزهای آجیل و ادویه‌ها به کار برده می‌شود. از این رو تمیز بودن آن یک نکته حائز اهمیت است از این رو که چربی و طعم ماده غذایی را در خود نگه ندارد. اما تمیز کردن آسیاب برقی یک کار چالش‌برانگیز است که حتما باید به روش درست و اصولی انجام شود. در این مقاله از مجله اکالا، اصول و چگونگی تمیز کردن آسیاب برقی کوچک را توضیح می‌دهیم.

تمیز کردن آسیاب برقی

تمیز کردن آسیاب برقی ممکن است در وهله اول ترسناک و یا کاری بسیار دشوار به نظر برسد، اما در واقع به آسانی آسیاب کردن هر ماده دیگر است. برای تمیز کردن این وسیله برقی چند راهکار وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

۱- استفاده از نان خشک

یکی از روش‌های تمیز کردن آسیاب برقی کوچک استفاده از نان خشک است. برای این کار مقداری نان خشک شده را داخل آسیاب بریزید و آن را پودر کنید. نان خشک آلودگی و چربی‌های دستگاه شما را می‌گیرد و جذب خود می‌کند. پس از اینکه کاملا نان به صورت پودر درآمد، دستگاه را از برق بکشید و با یک دستمال تمیز و مرطوب داخل آن را پاک کنید.

قطعاتی که از دستگاه جدا می‌شود را می‌توانید با آب و مایع ظرفشویی بشویید. فقط دقت داشته باشید که برای نصب مجدد آنها حتما از خشک بودن کامل آنها اطمینان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن تابلو نقاشی

۲- استفاده از برنج خشک

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن آسیاب برقی، استفاده از برنج خشک است. برای این کار ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری برنج را داخل آسیاب بریزید و ریز کنید. برنج قابلیت جذب چربی‌ها و هرگونه بوی مانده از قبل را دارد. اگر با یک بار کثیفی‌ها کامل از بین نرفت، می‌توانید برای ۲ بار دیگر این کار را تکرار کنید. پس از اینکه کاملا برنج آسیاب شد، دستگاه را از برق بکشید و با یک دستمال تمیز و مرطوب داخل آن را پاک کنید.

قطعاتی که از دستگاه جدا می‌شود را می‌توانید با آب و مایع ظرفشویی بشویید. فقط دقت داشته باشید که برای نصب مجدد آنها حتما از خشک بودن کامل آنها اطمینان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی

چگونه آسیاب برقی را تمیز کنیم

۳- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ماده تمیز کننده‌ای است که هیچ وقت شما را ناامید نمی‌کند. اگر به دو روش گفته شده قبل، دستگاه آسیاب تمیز نشد، می‌توانید در یک کاسه محلول جوش شیرین و آب ولرم درست کنید و با یک دستمال تمیز آغشته شده به محلول، دستگاه را تمیز کنید. بعد از اینکه کل دستگاه را دستمال کشیدید، با یک دستمال تمیز و مرطوب دیگر دستگاه را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه لیوان‌های خود را از بوی بد نجات دهیم

۴- استفاده از سرکه سفید

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن آسیاب برقی، استفاده از سرکه سفید است. در بسیاری از مواقع این دستگاه چربی و کثیفی خاصی ندارد ولی بوی مانده از موادی که قبلا در آن آسیاب شده است را می‌دهد. بهترین روش برای از بین بردن این بوهای نامطلوب، استفاده از سرکه سفید است. برای این کار یک محلول آب گرم و سرکه سفید درست کنید و یک پنبه را به آن آغشته کنید. سپس پنبه سرکه‌ای را به همه قسمت‌های دستگاه بکشید. در نهایت هم با یک دستمال تمیز و مرطوب دستگاه را تمیز کنید.

روش های اصولی تمیز کردن آسیاب برقی

نکات کلیدی برای تمیز کردن آسیاب برقی کوچک:

  • برای تمیز کردن آسیاب برقی به هیچ عنوان از آب و صابون استفاده نکنید. ممکن است برخی از قسمت‌های آسیاب مهر و موم به نظر برسد ولی مایعات می‌تواند وارد آنها شود و قطعات الکتریکی آسیاب را خراب کند.
  • زمانی که فرآیند تمیز کاری را شروع می‌کنید، حتما از بیرون بودن پریز برق اطمینان حاصل کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، ۴ روش تمیز کردن آسیاب برقی کوچک را معرفی کردیم. امیدواریم با کمک از روش‌های گفته شده، بتوانید به خوبی از این دستگاه استفاده کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا